Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snakker med mannen og gir deg tilbakemelding Pusla :)

Ja, det er helt fantastisk Jesse! Deilig å ha det overstått og vi lekte masse med biler og fly da vi kom hjem fra picnicen, så prinsen vår fikk litt kvalitetstid med mamma og pappa som har vært så slitne og stressa den siste tiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Pyntestøv ;) Deilig at det er "over" nå :)

I dag har jeg søkt barnehageplass der vi skal flytte. Ringte kommunen og til noen bhager og den nærmeste som har ledig er 12 min med bil unna... Men den virker til gjengjeld veldig bra, så det får i såfall bare være.. Satte den på 4.plass ettersom det hadde vært deilig å ha bhage nærmere og med mulighet for gåavstand, for dersom vi må kjøre bil, så må jeg være den som henter og leverer i permisjonen nå fordi mannen må ta buss i 45 min én vei før han evt får ny jobb eller kan ta bilen til toget. Men det må bare gå.. Heldigvis kan jeg sette de begge i bilen i vinter, ikke traske meg gjennom is og snø :fnise:

Spent på hvor lang tid det tar før vi får svar, for jeg må jo sende oppsigelse til den nåværende bhagen.

---------

Noen som vet hvorfor det ofte blir et punktum når jeg trykker på bokstaven "i" når jeg skriver på ipadden?? Er så irriterende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket :klem: hyggelig å se hele familien :jepp: Og stort sett så lekte jo barna så fint også, så det lover jo godt for framover. Og lillesøster er nydelig, det hjalp ikke på babysyken, hun kunne godt ha gråti litt synes jeg :fnise: takk for koselig gave også, mannen ble særlig glad for vinen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for i stad ja! :klem: Veldig koselig å se at barna har så mye glede av hverandre og leker så fint sammen. Lillesøster er nydelig ja, nå ligger hum ved siden av meg i sengen og skravler selv om hun er stuptrøtt :hjerte: Og jeg som nesten prøvde å overtale manne til enda en tidligere i dag... Lurer på hva som feiler meg :fnise:

Har blitt forkjøla og etter mye skravling hos Pusla i dag så har jeg nesten ikke stemme nå. Godt det bare er meg og Lillesøster i morgen så jeg ikke trenger heve stemmen for en som leker brannbil hele dagen :fnise:

Tenker på hvordan vi skal gjøre det ift strøm, nettleie, tv/internett osv. Jeg må vel si opp alt sammen (evt flytte strømmen) nå før vi flytter? Har både ammetåka og jernteppe ift hva man trenger å gjøre ift flytteprosessen, så dersom dere kommer på noe det er lurt å ikke glemme er det supert :tommelopp:

Vet at jeg ikke får meldt fra til Folkeregisteret før 14 dager før overtagelse og så kan det være lurt å si fra til Posten, men ellers kan jeg ikke huske noe.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster er litt varm i dag og sover masse. Tok nettopp tempen med et termometer man tar på pannen og den viste 37.2. Hun spiser fint og allmenntilstand er fin, men har hørt man skal være litt ekstra påpasselig med så små barn ift feber. Hva ville dere gjort? Har normale bleier, både for det ene og det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37,2? Det regnes vel ikke som feber, eller må man legge til litt siden det er målt på pannen? Jeg ville bare sett an formen hennes tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok den med samme termometer for en time siden så var den 37.8, så da ringte jeg legevakten. De ville jeg skulle måle rektalt, så da gjorde jeg det, men tok den bare ca 1 cm inn og jeg leser på nettet at 2-5 cm er tilstrekkelig. Har ikke vaselin, så prøvde med babyolje. Når jeg tok den 1 cm inn så fikk jeg ca 36.7, men da jeg prøvde å ta den litt lenger inn (for 3.gang, andre gang var tilnærmet lik første ca 36.8 grader) så hyyyylte hun skikkelig. Nå sover hun, men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre videre. Kan jeg ta tempen når hun sover kanskje? :klo: Vil jo ikke vekke henne heller.. De på legevakten anbefalte rikelig med væske (ammet henne nettopp før hun sovnet) og allmenntilstand, at vi får blikk kontakt og om hun virker slappere enn normalt osv. Dersom den er 38 grader + må vi inn på legevakten.

Jeg er vel egentlig ute etter litt feedback på hvordan dere måler tempen rektalt, og spesielt på en så liten baby som henne på 9 uker. Rumpa er jo så liten, så det er vesentlig forskjell på å måle på henne og Tassen feks (Aldri målt han rektalt ettersom han har klikka hver gang), så dette er helt nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte mens hun sov kl. 19:20 og da var den 36.8 i baken (tok den ca 2 cm inn med masse babyolje) og i pannen var den 37.3. Ringte tilbake til legevakten før det for å høre og da hadde de diskutert dette etter forrige gang jeg ringte, hvorpå den ene legen mente at de fleste termometere du tar i pannen er ganske nøyaktige. Men nå er det en liten diff på 0.5 fra rumpa til pannen, men men.. Det viktigste er at jeg ikke tror nun har feber lenger, i og med at rumpa var under 37 grader. Vi må fortsette å følge med på allmenntilstand, våte bleier, blikk kontakt osv. Hun hoster litt og snørrer endel, så hun er nok forkjøla, men det er nok jeg som har smittet henne ettersom jeg hoster endel.

Puh, alt man skal tenke på! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bruk rumpesalve sånn som bepanthen på termometeren......det er mest nøyaktig å måle temp rektal, vi har aldri målt på en annen måte.

Håper hun ikke blir så dårlig at dere må til legevakta :) Pass på å ikke pakke henne in for mye, er for lett å gjøre når de får litt feber og er så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det passer veldig bra :Nikke:

Må bare hente bilstolen og base fra garasjen mens du passer vogn og lillesøster hvis det går greit? Får ikke alt med på én tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for i dag! Kjempekoselig å se dere! :klem:

Og jeg glemte jo i hurten og sturten å takke deg ordentlig for klærne! De var kjempefine! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i dag! Kjempekoselig å se dere! :klem:

Og jeg glemte jo i hurten og sturten å takke deg ordentlig for klærne! De var kjempefine! :klem:

Herlighet, det glemte jeg og!! Beklager det - og tusen takk!! :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig hyggelig å se dere alle og bare koselig å kunne gi bort klær :klem:

Gleder meg til å invitere dere på husbesøk når vi har kommet litt i orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...