Becky1 Skrevet 27. juli 2013 #4861 Skrevet 27. juli 2013 Nå vet jeg ikke hvor mye dere har tenkt å bruke, men det er en mulighet å komme denne veien og? Er dyrt her og, men ikke overalt. Si ifra hvis du vil ha tips om steder på denne siden av Oslo
Gjest Marmot Skrevet 27. juli 2013 #4862 Skrevet 27. juli 2013 Jeg hadde heller bodd på Eidsvoll enn Jessheim, men det er nok kun basert på fordommer mot Jessheim. Håper på å bosette med på Aurskog selv etterhvert, men det er kanskje enda lenger unna enn Eidsvoll og Jessheim?
pusla Skrevet 27. juli 2013 #4863 Skrevet 27. juli 2013 Aurskog er enda lengre unna Oslo og mere landet, tror jeg. Litt usikker på hvordan det er med kollektiv til Oslo sentrum fra Aurskog?
Dine Skrevet 27. juli 2013 Forfatter #4864 Skrevet 27. juli 2013 Aurskog er veldig fint, men litt ugunstig ift kollektiv trafikk og et stykke lenger ut enn Eidsvoll og Jessheim. Det blir nok mot Gardemoen osv, greit ift jobb og sånn (forhåpentligvis i fremtiden). Og så er det så dyrt bortover mot deg Becky.. Vi har ikke all verden å bruke, så derfor tenker vi Eidsvoll fordi vi får mer for pengene der enn på Jessheim. Samtidig ønsker vi å bo nærmere familie og venner i utgangspunktet, så da heller vi mot Jessheim. Det huset vi skal på visning på imorgen fant jeg nettopp ut at har ligget ute i over 40 dager og hadde visning i juni.. Det kan jo være fordel for oss tenker jeg Ordinær visning er ikke før 5.8, så vi får jo ikke kjøpt noe før det uansett (dersom jeg har forstått det riktig at bud må ligge til kl.12 dagen etter siste ordinære visning?)
Becky1 Skrevet 27. juli 2013 #4865 Skrevet 27. juli 2013 Det er ikke dyrt overalt, så si ifra hvis du trenger tips. Spennende med huskjøp Håper dere finner akkurat det dere leter etter
Becky1 Skrevet 27. juli 2013 #4866 Skrevet 27. juli 2013 ps: Kan jeg få se link til huset dere vurderer? Synes sånt er kjempespennende Har lenge sagt at eiendomsmegler er et yrke jeg kunne tenkt meg. Bare kom på det litt for seint. Uansett glad for at jeg er det jeg er. Mye mer anvendelig utdannelse.
Neytiri Skrevet 27. juli 2013 #4867 Skrevet 27. juli 2013 Har dere sett rundt fetsund da? Liker nok jessheim pga beliggenhet o er Eidsvoll....men så vet jeg prisene ut mot akershus/østfold er ofte bedre. Spørs om det er feil rettning for dere...
Gjest Marmot Skrevet 28. juli 2013 #4868 Skrevet 28. juli 2013 Aurskog er enda lengre unna Oslo og mere landet, tror jeg. Litt usikker på hvordan det er med kollektiv til Oslo sentrum fra Aurskog? Nei, man må kjøre til Blaker i Sørum og ta toget. Det blir ganske usentralt ja, men jeg vil jo helst bo i skogen.
pusla Skrevet 28. juli 2013 #4869 Skrevet 28. juli 2013 For deg som vil bo i skogen, Marmot, er jo Aurskog ideelt! Synes ikke dere skal la den ekstra veien for familien tynge så mye ift Jessheim mot Eidsvoll Dine, hvis det er dere selv ønsker Eidsvoll. Man må jo sette seg i bilen og kjøre et stykke uansett, så tror ikke de ekstra minuttene spiller så stor rolle. Kløfta er jo også fint, og nærmere, men kanskje dyrere?
cypress Skrevet 28. juli 2013 #4870 Skrevet 28. juli 2013 Min svigermor bor på kløfta, og på henne virker det som at boligene der er en del billigere enn på Jessheim. Men samtidig relativt sentralt. Fint er det der i hvert fall!
Dine Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #4872 Skrevet 28. juli 2013 Vi har veldig lyst til Kløfta, men der er det for dyrt foreløpig for det som er interessant, men det kan jo være det dukker opp noe i august.. Gleder oss til visning etterpå Vi har mest lyst til å bo nærme familie og venner, men samtidig ha nogenlunde stor bolig.. Vanskelig altså!!
*Lollipop* Skrevet 28. juli 2013 #4873 Skrevet 28. juli 2013 Boligprisene er helt ville ser bare her vi bor så hadde ikke vi hatt råd i området sånn som prisene har økt. Godt å iallfall ha kommet seg inn på markedet
Dine Skrevet 30. juli 2013 Forfatter #4874 Skrevet 30. juli 2013 Da har vi kjøpt oss hus vi Drømmehuset! Og vi fikk det for 150 000 under takst, men 110 000 over prisantydning. Overtagelse om halvannen måned allerede, så nå svinger jeg meg fort og må selge leiligheten vår. Utrolig vanskelig å velge megler synes jeg! Synes det er vanskelig å skjønne priser, hva som er inkludert osv. Dersom du har noen tips er det fantastisk, for vi bør velge megler og meglerfirma i løpet av torsdagen hvertfall, så vi kommer i gang og slipper minst mulig mellomfinansiering. Huuuuus!
Dyregod Skrevet 30. juli 2013 #4875 Skrevet 30. juli 2013 Da har vi kjøpt oss hus vi Drømmehuset! Og vi fikk det for 150 000 under takst, men 110 000 over prisantydning. Overtagelse om halvannen måned allerede, så nå svinger jeg meg fort og må selge leiligheten vår. Utrolig vanskelig å velge megler synes jeg! Synes det er vanskelig å skjønne priser, hva som er inkludert osv. Dersom du har noen tips er det fantastisk, for vi bør velge megler og meglerfirma i løpet av torsdagen hvertfall, så vi kommer i gang og slipper minst mulig mellomfinansiering. Huuuuus! Åå grattis! Hvor endte dere opp? Det blir nok deilig med hus
cypress Skrevet 30. juli 2013 #4876 Skrevet 30. juli 2013 Gratulerer så mye!! Jeg så det på Face, det så veldig flott ut!! Der kommer dere sikkert til å trives!! Jeg har dessverre ikke noe kjennskap til meglere som holder til der dere bor, så jeg har ikke noe tips om hvem dere bør bruke. Få flere til å komme på befaring og gå for magefølelsen, er mitt beste råd. Ta den dere tror er mest sugen på å få til et bra salg for dere. Og hør hva de mener dere bør sette som prisantydning. Prisantydningen har utrolig mye å si for hvor man ender opp. Da vi solgte sist hadde vi en megler inne som mente vi burde legge ut leiligheten for 2,7, og en som mente vi kunne legge den nærmere 3. Vi valgte den siste. Etter budrunden ble leiligheten solgt for 3,3. Jeg tror aldri i livet noen ville gitt så mye hvis budgiverne tenkte at den i utgangspunktet bare var verdt 2,7. Men det er en vurdering man må ta - man vil jo ha flest mulig på visning også, og da kan det være en fordel med en litt lavere prisantydning... Men jeg er helt enig i at det kan være vanskelig å skjønne hvor mye de egentlig skal ha betalt!! Jeg hjalp akkurat søsteren min her på søndag med å se over hennes oppgjør etter at hun solgte leiligheten sin i sommer. Hun hadde trodd at hun skulle betale provisjonen, 1,6 %, og det var det. Men det var jo langt i fra riktig, og det burde hun forsåvidt ha skjønt også, dersom hun hadde lest tilbudet... Det var masse tillegg, ca 30.000 mer enn hun hadde fått med seg. Så mitt beste tips er LES AVTALEN! Og PRUT!! Helt ærlig, det er alltid mulig å få megler til å gå ned i pris. Et klassisk triks de bruker er at det i kontrakten er trykket en høy provisjonssats, som de nesten automatisk stryker over og skriver en lavere sats for hånd. Dette for at dere skal føle at han allerede har strukket seg et stykke. I realiteten får de ALDRI oppdrag med den høye provisjonssatsen, og det vet de veldig godt, så de har egentlig ikke gitt noen rabatt enda når de skriver denne ned. Tillegg som "oppgjørsgebyr", "salgstilrettelegging" og sånne vage formuleringer kan de hvis de vil kutte ut. Visninger også forsåvidt. Jeg mener at dette burde være inkludert i provisjonen. Hva ellers er dette betaling for liksom?? Men man må be om det, de gir nok ikke noe frivillig. Jaja, dette visste du sikkert allerede, jeg ble bare litt revet med her, og skrev i vei. Første dag i permisjon på meg vet du. Har god tid!
Dine Skrevet 30. juli 2013 Forfatter #4877 Skrevet 30. juli 2013 Fantastisk Cypress!! Tusen takk for innspill Vi har aldri solgt før, så dette er første gang vi må styre med megler osv. Tillegg så gjør jeg dette alene fordi mannen jobber, som er helt ok, men da blir det litt ekstra press føler jeg. I tillegg har jeg jo ikke lyst å betale mer enn nødvendig heller. Trekkes forresten denne summen man skal betale til megler for hjelp til salg av bolig, trekkes den av det kjøper betaler? Eller er det noe jeg må ta direkte fra konto? Burde visst dette på forhånd, men ok..
Dine Skrevet 30. juli 2013 Forfatter #4878 Skrevet 30. juli 2013 Vet ikke helt hvordan prosessen salg og kjøp fungerer, ettersom vi ikke har solgt før. Om noen kan forklare raskt hvordan det gjøres er det supert Vil heller fremstå som en idiot her inne enn for meglerne
cypress Skrevet 30. juli 2013 #4879 Skrevet 30. juli 2013 Ja, provisjon og det megler skal ha trekkes direkte fra oppgjøret fra kjøper. Men antagelig må du betale noen eksterne utlegg direkte, som takstmann, som gjerne sender egen faktura utenom megler. Men de største summene slipper du altså å ta fra egen konto. Hvor detaljert forklaring vil du ha? Jeg kan godt gjøre et forsøk på å dra gjennom prosessen, men hvor noob er du??
siebaeo Skrevet 30. juli 2013 #4880 Skrevet 30. juli 2013 Oi, gratulerer med kjempefint hus!! Det var MYE hus for pengene!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå