Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Blir ikke så mye spennende action i kveld kjenner jeg.. Aaaaltfor sliten og trøtt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må vel snart holde meg unna boka di, ellers tror alle at det er fødsel på gang :gjeiper:

Så fint at dere koste dere i går, det var en utrolig herlig dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel snart holde meg unna boka di, ellers tror alle at det er fødsel på gang :gjeiper:

Det trodde jeg nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Tenkte faktisk på det jeg også. Sender deg sms Pusla, når fødselen er overstått ;) Men om jeg får til, og mest sannsynlig går det fint, så får Pupsilure en sms når det starter. Er nok leeeenge til enda, ettersom det har vært "falsk alarm" noen ganger. Typisk at hun kommer skikkelig på overtid da.

Hadde mange maserier/modningsrier sent i går kveld og i natt. Våknet av to vet jeg, men de har gitt seg nå.

Og ettersom jeg hadde tømmerstokker av ben/føtter i går pga mye vann, så har jeg litt vondt under fotsålene i dag. Er det normalt? :klo: Fikk endel vann med Tassen også, men mer denne gangen + at det kom tidligere.

Skal tl jordmorkontroll onsdag morgen og lurer på m jeg skal spørre om hun kan sjekke meg.. Det er ikke min faste jordmor fordi hun har blitt sykmeldt, så jeg vet ikke hvordan hun er på sånt. Og i tillegg kjenner hun meg ikke, så hun vet ikke alt jeg har vært gjennom. Men jeg kan jo spørre. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det nærmer seg! Tømmerstokkbein kjenner jeg igjen....var helt grusomt rett før fødsel så jeg klarte ikke å bøye knærne eller tærne. Ingen som reagerte på det annet enn at jm skrev ødem på helsekortet.

Håper du får hvilt litt innimellom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å bøye tærne i går jeg heller og i dag er det småvondt hvis jeg prøver å bøye de.

Operasjon igangsetting er i gang og runde 1 med sex med bema høyt oppe er unnagjort :fnise: Klarte ikke 100% som Rikshospitalets sexoppskrift, fordi jeg ble så uggen og andpusten, men vi prøvde hvertfall. Straks skal jeg hoppe i dusjen før jeg skal prøve meg på litt brystvortestimulering :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Målet" er fødsel 22.mai.. Det er en fin dato og nummeret 22. betyr litt for oss.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plutselig endret meg veldig. Fra å synes det er helt fint at hun ikke kommer enda, til å ønske at hun kommer nå. Vi hadde nemlig besøk av et vennepar med baby på 3 mnd og PLUTSELIG følte jeg meg veldig klar til å få ut vår egen lillesøster. Misforstå meg rett, blir hun inne til termin (evt noen dager over), så er jo det helt ok også, men nå skal det bli godt på mange måter å få henne ut. I tillegg var Tassen så veldig omsorgsfull og kosete med denne babyen, så jeg ble jo helt rørt :hjerte: Men hun kommer når hun kommer, men morsomt å prøve med kjerringråd ettersom vi ikke gjorde det sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Rikshospitalets sexoppskrift??!!? Lykke til med kjerringrådene!! For min del fungerte det å spise masse kanel. Eller, jeg spiste i hvert fall mye kanelboller dagen før fødselen satte i gang, og det skal jo være et triks, så man kan jo tolke det som man vil. :) Kanelboller er jo godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja er jo det.. Har skrevet et innlegg i Graviditet og spedbarn, samt lagt ut linken til "oppskriften" jeg kom over på nettet. Mange på kg som synesjegmer fullstendig på jordet som ønsker å få henne ut nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det forumet er fullt av kjipe haier!! Jeg er litt fristet til å finne meg et annet forum for sånne spørsmål egentlig..

Er for øvrig innom der og krangler innimellom :fnise: Fordi jeg ergrer meg grønn over de som er så frekke og fordømmende!! :kjefte: Og fordi jeg har et temperament av en annen verden for tiden.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden, men de er generelt slemme der inne. Jeg skriver nesten alltid som anonym, egentlig hvor som helst på forumet. Har fått min dose av kjeft jeg også ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, er helt enig med deg. Skulle tro jeg gjorde noe ut av denne verden ved å ønske at babyen kommer nå enn to uker over.helt i orden at folk mener noe annet enn meg og tenker sitt, men sånne forum og spørsmål er jo ment fordi man lurer, ikke fordi man trenger å høre hvor dum og teit man er som tørr å stille sånne spørsmål uten å måtte gjøre seg anonym.

Nei, her er det ingen rom for å spørre om noe som en prosentdel mener er på trynet.

Uansett så skjønner jeg jo at man ikke kan tvinge eller lokke ut en baby, dette er som sagt for moro skyld og det gjør det hele litt mer spennende. Og så dum jeg er som er sliten og gjerne skulle sett en ende på dette nå og ikke om én måned.. :sjenert:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, nå har Tassen feber (kun 38), men han var så varm og slapp kl.18 at vi la han 18:15. Lurer på om vi skal holde han hjemme i morgen kanskje.. Tatt tempen føere ganger etter han la seg og det var først nå den nådde 38.

Nå passer det hvertfall heller dårlig med fødsel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor frekke noen er der.. :shock: Snakker de sånn til folk irl sånn egentlig?? Eller er det så lite omtenksomme?? Da tenker jeg at jeg er glad jeg ikke kjenner noen som er så uoppdragne og kjipe selv.. Bokstavene WT dukker alltid opp i hodet mitt da.. :fnise: (WhiteTrash, som er et uttrykk en jeg kjenner bruker av og til.. :sjenert: Ikke så fint akkurat )

Håper feberen ikke tiltar da. Det er jo greit at alle er friske om lillesøster bestemmer seg for å komme! (og gjøre skamme på alle WTene på KG! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja WT er forsåvidt noe jeg også tenker. Og ikke fordi de har andre meninger, men fordi mange av de er så frekke og virker ikke som de eier respekt eller som du sier, virkelig er så uoppdragne. Siste gang jeg tør å spørre om noe som helst der inne uten å være anonym :fnise: Eller rett og slett finner meg et annet forum.

Nå er det heldigvis ikke høy feber, men han hoster en del og snørrer litt, og det er så grusomt kjedelig med sykt barn! Og ikke minst er det kjipt for han, for han skjønner jo ikke at han må være i ro for at han skal bli bedre. Forhåpentligvis sover han det av seg, men vi sjekker selvfølgelig igjen før vi legger oss (som er snart kjenner jeg).

Mange kynnere etter kjerringrådene, men ingen vonde. Helt glemt å se om de er regelmessige, men tror nok ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste gjennom tråden din nå, herregud for noen svar du har fått :roll: Kjenner jeg blir provosert på dine vegne!

Jeg prøvde brystvortestimulering flere ganger, men fikk bare veldig masse irriterende kynnere som ikke fikk igang noe. Og når jeg sa til JM at jeg hadde prøvd det fikk jeg litt "kjeft", for det var visst ikke så lurt (før fødselen var igang - under fødselen ba hun meg gjøre det når riene stoppet opp :ler:) Husker ikke helt grunnen til det da :klo:

Tror nok sex er det som kan funke best! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er ganske ufine her inne ja,det er det samme på bryllupsforumet. Man må nesten bare gi blaffen i de tilbakemeldingene og poste som anonym om man synes det er bedre. Men jeg er helt enig i at man ikke kan si sånne ting til andre som mange gjør her inne. Det er veldig mye mangel på respekt :roll:

Men her i de kjente dagbøkene er det iallefall hyggelig :)

Og god bedring til Tassen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å lese og skrive her inne i dagbøkene ja :Nikke:

Nei, jeg tror jeg legger den tråden bak meg og jeg er jo fullstendig klar over at hun kommer når hn selv er klar, uavhengig av hva jeg måtte finne på ;) Men det er lov å være utålmodig og klar for at hun kommer ut, det var poenget mitt i den tråden, men jeg klarte nok ikke å uttrykke meg riktig.

Ble bare kynnere ut av det og mange drømmer om fødsel/igangsetting :fnise: Litt mer stikking enn vanlig nedentil og nesten ved endetarmen kjentes det ut som, mens jeg lå fullstendig stille før jeg stod opp.

Tassen er heldigvis bra og han hadde kun 38 i feber i går i en halvtimes tid. Tok tempen ganske ofte, så en halvtime etter var den nede i 37.5. Det kan vel sikkert skje normalt sett også, bortsett fra at man ikke sjekker når man ikke har noen grunn kanskje?

Straks skal jeg levere i bhagen og så ta de rhesus negativ blodprøvene igjen. Teite som ødela de forrige prøvene, men akk sann. :fnise:

Ha en flott dag alle sammen :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...