Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flott babymage du har!! :strix: Tenk at du straks er i 3 trimester! :rodmer: Tia FLYR virkelig denne gangen! For meg i alle fall... :fnise: Her hos meg snegler dem seg litt mer enn jeg synes den gjør hos deg :fnise:

Irriterer meg over at jeg aldri får med meg noen treff.. :sjenert: 100 år siden jeg har sett noen av dere jo!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Dyregod, Pusla og Siebaeo :klem: Føler meg stor og jeg liker ikke den dobbelthaken jeg har fått altså... :sjenert: Jeg så på helseskjemaet fra forrige gang og sammenlignet med denne gang og jeg ligger et stykke over på magemål enn sist :rolleyes: Men det er jo helt normalt da. Jaja, så lenge hun har det bra og er frisk skal jeg ikke klage ;)

Jeg vet, det er utrolig lenge siden sist Siebaeo! Det var vel i permisjonen med guttene? Tiden flyr og det at jeg er i 3.trimester allerede neste uke har gått fort, men som jeg har skrevet tidligere, så føles det ganske lenge når jeg ser tilbake på tiden hvor jeg var så dårlig med kvalmen. Men det går mye fortere nå ja. Har en venninne og en svigerinne som nettopp fødte og jeg synes de svangerskapene har gått fort også, men jeg vet at de var rimelig lei på slutten. Nå har jeg forhåpentligvis under 3 måneder igjen og så satser jeg på at jeg er rimelig klar for fødsel innen den tid.

I dag skal jeg ha en slappe-av-dag og kun gjøre ting her hjemme. Jo, også skal mannen og jeg en tur og handle pysjer til Tassen etter han er ferdig på jobb. Og ta en kaffe. Det har vi blitt så glad i og det gir så mye til forholdet den lille halvtimen vi bruker på cafè :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke det siste gravidsymptomet som har dukket opp: dobbelthake :grine: Den skal bort, og jeg satser på at lilleputt skal drikke den i seg, hehe.

Angående magemål: Jeg ligger jo også høyt på skjemaet (jeg er jo faktisk over det grønne normalområdet) og jordmor sa det hadde ingenting å gjøre med hvor stor baby var eller hvor mye jeg hadde eventuelt lagt på meg - livmoren er en muskel og består ikke av fett. Det som har betydning for SF-målene er dermot hvordan vi bærer ungen. Jeg fikk beskjed om at jeg bærer han høyt og utenpå og dermed vil ende med en skikkelig tutmage til slutt. Jeg tipper også at dette kan være noe forskjell fra gang til gang man går gravid også :)

Du, visste du at ditt kjønn er oppgitt som "mann"? Se under bildet ditt (avataren). Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forøvrig bekreftet at på 3D UL forrige uke (tirsdag) at han veide 1053 kilo. Det var helt riktig på kurven, så da hadde jordmor rett angående at han latet til å være fin i størrelsen (hun kjente etter utenpå magen).

Jeg har nå lagt på meg 6,9 kilo, om det er noe trøst. Virker som "alle" legger på seg lite her inne, mens jeg, og dobbelthaka mi, eser ut, hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symfys mål føler jeg blir litt feil noen ganger altså. Jeg var over den HELE veien men fikk ett barn med 20% vekstavvikling(undervekt). Så ikke tenk for mye på det :hug: fine magen du har, rart jeg faktisk ikke har sett deg siden du ble gravid! Må treffes snart snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdagsmorgen alle sammen :kaffekopp:

For tiden er formen veldig bra. Jeg har lite blodtrykksfall, bekkenet er greit pga. fysiotimer og jeg sover generelt greit. Skal absolutt ikke klage sånn som det er nå :)

På lørdag fikk Tassen stor-gutt-seng og det har gått supert! Han klatrer ut og inn på dagtid når han leker på rommet, men på kvelden/natten/morningen roper han på oss hvis han våkner. Forventer at han kommer tassende ut etterhvert, men foreløpig går det bra og mannen trenger heller ikke sove der inne hver natt. Eneste "problemet" er at han ofte starter dagen 5:30 og det merker jeg er slitsomt. Det var jo sånn en periode for et år tilbake også, men nå har vi klart å komme over kl.06 stort sett hver dag, men det kommer sikkert av at vi har hatt våkennetter fra midnatt til 04-tiden bortimot hver natt :fnise: Og da tar jeg heller en tidlig morgen fremfor nattevåk.. ;)

Vi var på 3D forrige uke og vår lille nydelige, flotte prinsesse viste seg litt mer. Hun smilte og fikk bekreftet enda en gang at det er en liten jente :lillesky: Vi bestemte oss for navn for en stund siden, men nå har vi lagt til enda et fornavn.. Vi stod mellom to da vi fant ut at det var jente og jeg klarte rett og slett ikke legge det fra meg det vi ikke valgte, så denne lille snuppa kommer til å få hele 4 (!!!) navn.. Men fordelen med to fornavn (selv om vi skal kalle henne for det vi bestemte i utgangspunktet), så kan hun selv velge i fremtiden om hun ønsker å benytte seg av dobbelt - eller enkeltnavnet.

Hun er veldig aktiv om dagen og jeg har jordmorkontroll etterpå. Har gått opp ca 2,5 kg på to uker..! :hakeslepp:

Ser når jeg trykker på leggen at jeg har endel vann, men det er jo ikke veldig stas å gå opp såpass mye før uke 30. Hvis jeg ikke husker feil er jeg 29 uker på lørdag. Men nå håper jeg at det blir bedre gåmuligheter fremover, for her er det superglatt og fysioterapeuten merker det godt på bekkenet at jeg spenner meg sånn på isen (selv med brodder).

- Noen som har noen bra trenings DVD'er (yoga, pilates, enkel trening osv) for gravide å anbefale?

Kanskje jeg skal ta med mannen på cafè igjen i dag.. :rodmer: Snakket med noen familiemedlemmer om at vi har begynt å gjøre det og de anbefalte minst 1 gang i uken, nettopp fordi det gjør så mye for forholdet og gir så mye til oss som par :yvonne:

Nå hikker vår lille flotte prinsesse..... :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fin lesning her :) Både at formen din er bedre, at Lilletassen trives i ny seng, og at dere fikk se lille prinsessa :hjerte:

Dere er så flinke som har kaféturer sammen bare dere to, vi er altfor dårlige til å prioritere alenetid sammen, og det merkes på forholdet innimellom!

Tenk at det ikke er mange ukene igjen før dere er en perfekt liten familie på 4 :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig lesning :) du fortjener en god periode nå resten av graviditeten!

Tror dere gjør noe veldig lurt når dere tar dere tid til disse kafébesøkene :jepp: å ha tid sammen er ikke alltid lett med små barn, men jeg tror man står mye sterkere sammen om man prioriterer det. Vi er ganske flinke synes jeg, men akkurat kafébesøkene gjør vi alle tre da, tulla er er skikkelig kafébarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å lese at alt går bra om dagen, til tross for litt vektoppgang. Virker som mye er vann og det er det vel reelt sett ikke mye en kan gjøre noe med?

Jeg har lagt på meg 7,2 nå og jeg har ikke et gram ekstra vann i kroppen (enda). Føler min vekt har gått i rykk og napp. I perioder går jeg mye opp på kort tid, for så ikke gå opp på noen uker igjen. Har vært 6,5-7 kg i pluss i tre uker jeg. Så, er fort gjort jeg har et 2 kilos hopp om ikke så lenge igjen, om det er noe trøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere er innom Jesse, Pusla og Pyntestøv :klemmer:

Det er sprøtt å tenke på at vi er fire i familien om bare få uker.. En god og fin tanke synes jeg, tidligere har det vært mer skummelt enn koselig fordi formen ikke har vært på topp, men nå gleder jeg meg skikkelig til lillesøster kommer :hjerte:

Vi tok en kaffe i går og jaggu røyk vi ikke på et sjokoladekakestykke hver... Tross vektoppgang hadde jeg på forhånd bestemt at vi skulle få lov til å kose oss og jeg spiste bare salat til lunch for å kompensere :fnise: Tassen er absolutt ikke cafègutt, så de besøkene må vi gjøre uten han :sjenert:

Det var veldig koselig og vi bestemte faktisk at vi skal prøve å få leid feriehus i Danmark i september/oktober. Vi har aldri gjort det før, men vi må være i nogenlunde nærhet til Legoland, Løveparken osv, for denne ferien skal bli på Tassens premisser :) Og jo, så MÅ vi ha innendørs basseng :rolleyes: Da kan vi kose oss selv om det regner, blåser osv. Har noen av dere gode tips til utleiefirmaer/steder/spesifikke hus eller lignende sier jeg stort tusen takk! :Nikke:

Ellers var SF mål helt på gjennomsnittsstreken igjen, vannet i kroppen har økt til 1+ (tror ikke det er så altfor mye å gjøre med det nei, kanskje passe litt på å ikke spise altfor salt mat..), hjertelyden hennes var på 150 slag/minuttet, blodtrykk helt ok og urinprøven fin.

Så nå skal jeg kose meg med litt planlegging for Danmarksferien vår til høsten - deilig å tenke på at vi skal kunne reise bort litt og kose oss bare oss fire :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danmarksferie er superkoselig! :Nikke: vi hadde det ifjor med sånt hus med innendørs basseng og det var så deilig, og barna storkoste seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at vi må nesten ta tak i de ekstra kiloene etterpå. Noe kos må man nesten kunne unne seg i denne venteperioden, så lenge man ikke baserer kostholdet sitt på sukker og fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være en fin ferie for liten og stor :) Kjenner jeg gleder meg - håper bare vi finner et fint hus som er sentralt i forhold til aktivitetene vi skal gjøre og ikke altfor langt fra enten København eller Fredrikshavn ift båten. Sjekker litt priser og sånn, men akkurat hvilken båt vi skal ta er det minste problemet ;)

Litt enig med deg Pyntestøv.. Jeg la jo på meg 30 kg med Tassen og selv om jeg ikke vil det denne gangen, så kom jeg faktisk ned til kun +5 kg ca. Og jeg gjorde ikke altfor mye for å gå det ned heller, men det tok jo halvannet år da.. Noen ganger må man bare få kose seg og nyte hverdagen :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, 25 kilo ned er jo virkelig ikke galt og så vidt jeg har forstått på deg tidligere så var ikke amminga spesielt til hjelp der? Det vil si at du gjorde jobben uten å få noe gratis og det viser at du helt fint både kan og vil få det til igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde i lalandia i fjor. Anbefales!! Dyrt, men superbra, og gåavstand til legoland. Og kjempefint gratis badeland, for de som leier hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmarksferie høres veldig deilig ut! Vi tenker også på det, men blir nok ikke før til neste år. Det er jo kjempefint både for store og små det. Jeg er litt barnslig av meg (må vel nesten det når jeg jobber i barnehage;-)) så jeg ville gledet meg like mye til dyrepark, bade og lekeland som et barn :fnise: Jeg var jo i dyreparken i kristiansand sikkert tre ganger i året da jeg studerte der nede.

Feriehus med innendørs basseng høres helt ypperlig ut! Hvor mye koster egentlig det? Si ifra om du finner noe, jeg ble nysgjerrig :)

Godt å høre at du har det bra for tiden, ingenting er vel bedre enn det.

Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...