Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

:fnise: Så morsomt at flere av dere blir verpesyke når det er snakk om bæretøy :fnise: Må si jeg gleder meg til å bære rundt på et nurk igjen og selvfølgelig få oppleve spedbarnstiden igjen (på godt og vondt...)

Har ikke så lyst å bruke altfor mye penger på Ergoselen, så jeg har valgt å gå for Pusla sitt tilbud :) Da får jeg forhåpentligvis en trygg og fin sele for bærer og barn, men tusen takk for godt tips Marmot :Nikke:

Airam: Vi har BabyBjørn hvis du har lyst å kjøpe den :) Mannen var superfornøyd med den, men tror ikke den passet særlig bra til meg, så denne gangen går vi for Ergosele. Si fra hvis du er interessert, for jeg kan evt. sende den til deg :)

----------------------

I natt gikk det også veldig bra, men han ble vekt da mannen dro på jobb kl.5:30 og sov hos meg til kl.7. Så han fikk likesågodt klistremerke i dag også, synes ha ner så flink. Så det virker som det er lurt at vi holder på disse rutinene vi nå har valgt og legger faktisk en halvtime tidligere enn vanlig (kl.19). Mulig det bare funker noen dager før det går skeis igjen, men nå har vi hvertfall bestemt at han ikke skal opp i vår seng før mannen står opp og når frøkna kommer, så må vi i verste fall starte dagen 5:30 når mannen går hvis Tassen ikke får sove i egen seng igjen. Men ser absolutt poenget ditt Luremegpå - for jeg tror heller ikke vi får plass til alle fire når babyen kommer.

Glemte å nevne blodtrykket mitt i går. Det er på 98/60. Fortalte jeg at jordmor tror babyen ligger på tvers? Sikkert derfor jeg kjenner spark/slag litt overalt, fordi hun kan nå ulike steder. Men får se på ultralyd hvordan hun ligger og ikke minst om det lille vi har av jenteklær må byttes... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært og tittet på juniorseng i dag og endte opp på en fra IKEA som er på salg til 395kr inkludert ribbebunn. Fin høyde og helt ok i trefarget.

Madrass blir litt mer vanskelig syns jeg.. Vi står mellom denne og denne. Hva ville dere valgt? Vi velger å legge litt mer i selve madrassen.. Et annet valg er denne som er litt dyrere igjen..

Dersom det er noen av dere som har meninger / kunnskaper om de ulike materialene osv er det supert, for vi kommer til å kjøpe det på lørdag når vi har barnevakt.

Vi går også for stellebord på IKEA. Det blir dette. Funker fint og så skal stellematten vi har passe, så det er jo supert. Hadde egentlig tenkt å kjøpe det på Babyshop, men fant ut at det er greit å spare de 1000kr og kjøpe på IKEA i stedet. Vurderer lekegrind også, det hadde vi ikke sist. Tenker det kan være lurt ift at Lilletassen kun vil være 2 år og 4 måneder når babyen kommer... Blir i såfall denne tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrass kan jeg lite om desverre.....men ville si at om du skal kjøpe noe på babyshop så lønner det seg å kjøpe her! du sparer en del...

lekegrind kan være lurt kan jeg tenke meg når man har en annen som fortfarande er liten.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt på det.. Men så er det spørsmål om når vi faktisk får til å dra til Sverige for å handle inn. Sist vi kjørte den lange veien ble jeg jo så dårlig... :sjenert: Og så ligger det ikke priser eller produkter ute på Babyproffsen eller Kattis Babyshop. Dårlig syns jeg :opplyser:

I natt var det litt kronglete igjen. Tassen våknet 00.30 og ropte. Jeg vekte mannen for at han skulle gå inn, for vi har blitt enige om at han skal ligge på madrass der inne og jeg i vår seng. Mannen brukte evigheter på å våkne og skulle på do i tillegg, så innen han rakk å komme inn til Tassen, så var Tassen såpass våken at han etterhvert bæsjet og ikke sovnet igjen før kl.04. Så jeg måtte vekke han i dag kl.07 og så håper jeg at han får en god sovestund i 30 min i barnehagen i dag. Vi må bare holde på rutinene med vekking osv selv om han er våken om natten. Men han fikk klistremerke fordi han sov i egen seng og fordi han var stille og ikke tulla for mye.

Nå holder jeg på med fotobok fra Foto Knudsen. Jeg har fått en gavekort på 500kr i en babypakke jeg fikk og jeg har som mål å hvert år lage bøker til barna som er fra året de var født, 1 år, 2 år osv. Heldigvis er det 5 måneder i mellom ca, så kan jeg lage èn bok på vinteren (Tassen) og èn bok på sommeren (Minitassen).

Spennende å se hvilken madrass vi ender opp med kjenner jeg... :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peiling på madrasser jeg heller... vi fikk madrasser med på kjøpet av sengen så vi valgte ikke.

Men det er et knallfint stellebord! Vi så på det vi og og var på nippet til å kjøpe det :Nikke: Vil tro det kan være greit med lekegrind når du har to på forskjellig alder ja. I begynnelsen kan du ha grinden så høyt oppe og med den beskyttelseskanten på at ikke tassen klarer å komme borti selv om han prøver for harde livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lekegrind selv om jeg bare hadde én unge, og hadde valgt det igjen. Spesielt etter at han ble mobil var det veldig greit å sette ham oppi der mens jeg gikk på badet eller opp i 2. etg for å hente noe. Hadde der stellebordet fra IKEA også, det er fint ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smart å få med madrass til sengen. Jeg ble så usikker, men i verste fall så spør vi de som jobber der i morgen. Svigermor skal passe han til søndag, fordi forrige gang var katastrofal med oppkast hele tiden (på meg)... :sjenert: Det blir godt å få litt pusterom og ikke minst så er Tassen så utrolig glad i henne og de koser seg sånn sammen. Og så har vi muligens "stor-gutt-seng" klar når han kommer hjem ;)

Takk for tips Marmot. Vi hadde ikke lekegrind sist og det fungerte uten problemer. Jeg tok med Baby Bjørn vippestolen rundt i leiligheten og inne på badet når jeg skulle bade. Men tenker det kan være lurt mtp den lille aldersforskjellen mellom storebror og lillesøster. Er nok utrooolig fristende å pirke litt borti og selv om han selvfølgelig skal få lov til å være veldig delaktig, så tenker jeg at det kan være lurt at han får lov til å fortsette å leke litt "overalt" i stuen og kan kjøre med bilene sine uten at vi kjefter og er engstelige for at han gjør henne noe vondt. Så går nok for det :Nikke: Men godt med innspill, for da blir vi mer sikre på avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

Du vett Fotoknudsen har gått konkurs? Så du må ta backup av alt du har av bilder!

Skal vi se...vi har juniorseng fra IKEA, og vi har madrass som vi er veldig fornøyd med, den heter : den er god å ligge på , vi ligger jo på den hver kveld når vi leser bok.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10155100/?query=VYSSA+SKÖNT+Madrass+til+barneseng

Stellebord så fint ut, vi har det du henger på veggen og er genialt med tanke på at det er så bredt, og ikke noen kant, sånn at du kan lene deg over babyen :)

Vi har og pippi lekegrind, den er ikke brukt så mye enda, men ser at den er veldig grei eterhvert altså :):)

Du trenger kun 80x80, også kan du få kjøpt brukt teppe så skal være oppi på Ffinn eller noe, det gjorde vi, men det er fordi jeg gidder ikke bruke all verdens med penger på slike ting når jeg ikke skal ha mer barn,

Ja, det blir for trangt i sengen, og jeg kan love deg at du orker garantert ikke stå opp grytidlig hver morgen, lurt med madrass på rommet hans, det gjorde vi og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte nettopp en av butikkene og hun sa at det skal gå an å lage fotobøker over nett, men usikker på om selve gavekortet funker.. Jeg sa at det er synd å bruke såpass mye tid på boken og så får jeg ikke vite det før jeg går til handlekurven og da ba hun meg ringe kundeservice. Da jeg ringte de hadde de en automatisk tlf svarer som sa at kundeservice er stengt inntil videre.

Vi har Mac ja, så jeg kan evt lage iPhoto (har aldri gjort det, men får det helt sikkert fint til). Hadde bare vært så deilig å bruke gavekortet, for det er tross alt på 500 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten jeg fortsetter med boken hos Foto Knudsen og heller da betaler ved utsjekk hvis jeg ikke får brukt gavekortet.. Det tar kortere tid og jeg føler meg fornøyd med boken så langt, så blir så mye mer styr hvis jeg skal begynne med iPhoto i tillegg..

Da jeg lagde bok i fjor var det også styr - for da hadde jeg en Groupondeal som gikk ut om tre dager og jeg måtte sitte på jobben til sent på kveld flere dager for å bruke det opp før utløpsdato og vi ikke hadde nett hjemme.. Typisk at nettet skulle falle ut akkurat da!

Spennende å se hva som skjer neste år... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du går inn på hjemmesiden deres står det at de skal driftes videre. Så da virker det som om de har funnet en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Vyssa Vinka-madrassen til T og den er veldig god :Nikke: Den billigste de har på IKEA er kjip skumgummi så den ville jeg styrt unna, den nest billigste; 399,- eller deromkring er heller ikke noe særlig. De blir jo ikke lettere med tid og stunder disse barna heller, så greit å putte noen kroner i madrassen :)

Go`mandag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for innspill ang madrass :) Vi kjøpte det forrige lørdag og hvis jeg ikke sker feil ble det Vyssa Vink som dere Tusle :Nikke: Sengen var utsolgt, så vi kjøpte bare ribbebunn, laken og madrassen. Det haster ikle med sengen enda, men blir spennende å få byttet.

Denne uken har jeg vært skikkelig sliten. Jeg har for mange avtaler (fysio, tannlege, svangerskapskontroller etc), så på mandag skal jeg ikke ha noen avtaler i det hele tatt! Jeg er litt forkjøla (sikkert som resultat av at jeg ikke får slappet særlig av) og i kveld er jeg alene med Tassen fordi mannen skal ut med jobben. Formen er generell fin for tiden, men med lite avslapning blir det flere blodtrykksfall og siden vi begynner dagen før kl.06, så blir det lange dager og lite søvn. Men Tassen har sovet gjennom natten i flere dager nå, bare våkner såpass tidlig fordi han blir vekt av at mannen låser utgangsdøren. Så det er jo bedre enn våkennetter :)

Neste uke er det også masse å gjøre, men mandag må jeg ha hellig altså.. :sjenert: Hadde bursdag denne uken og jeg orker ikke stelle i stand selskap, så får kanskje ta en kombinert feiring med mannen og meg i mars kanskje.

Åja, det glemte jeg å fortelle. Vi hadde 3D ultralyd på tirsdag, men jenta vår (fikk høre enda en gang at det er jente) ligger i tverrleie og ville absolutt ikke vise ansiktet sitt. Vi fikk såvidt se henne et par ganger,mmen ellers hadde hun både armer, morkaken og navlestrengen foran ansiktet så det var helt umulig i 3D. Vi får et gratis kvarter til uken, men hvis hun ikke har flyttet seg innen det ser vi ingenting nå heller og da får vi ikke se henne før fødsel.. Hun er estimert til å veie ca 850 gram og ligger 2% under gjennomsnittet. De regner henne til å veie ca 3400-3500 ved fødsel, akkurat som broren. Han veide 3462gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var! :)

Håper dere får sett litt mer til henne neste UL da :)

Men du fikk bekreftet at det fortsatt er jente?

Du får ta det helt med ro på mandag så du får hvilt litt da, det er viktig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du få hvilt deg ja :klem:

Så kjedelig at dere ikke fikk sett henne skikkelig på ultralyden da! Satser på at hun flytter seg litt til neste forsøk :tommel:

Vi har også kjøpt den Vyssa Vink madrassen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...