Gjest airam90 Skrevet 13. desember 2012 #3921 Del Skrevet 13. desember 2012 Vi trenger forresten nytt febertermometer.. Noen som har et godt å anbefale (uten å ta i baken..)? Vi har denne fra før, men er så usikker på om den faktisk viser den korrekte tempen. http://www.babyshop.no/termometer http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/vitusapotek/news/view/microlife-pannetermometer-best-i-test-38689 Kan anbefale dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #3922 Del Skrevet 13. desember 2012 Så bra Kjøpte dette i stad, så får vi prøve hvordan det er ift det vi allerede har. Med Lilletassen på snart 2 og en baby til sommern er det greit å ha en måler som vi stoler på og som viser korrekte mål. Har du denne selv? I dag har jeg handlet tre rosa bodyer Kjøpte på hennes og den ene sier baby sister, sukk! Beholder alle lapper og kvittering selvfølgelig, så får vi heller bytte hvis de sier gutt på ordinær ul.. V fikk gått på lysfesten og det var kjempe koselig! V snakket med et par andre foreldre og det er første gang vi prater med andre der annet enn hei og hade ved levering og henting, så det var koselig. Er så mange innvandrerfamilier som ikke virker som vil prate med oss, så det gjør det litt vanskelig.. Var på Kaffebrenneriet alene i stad ogset var deilig. Enkel latte og tranebærscone, mmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. desember 2012 #3923 Del Skrevet 13. desember 2012 Det blodtrykkstapet etter bad hørtes fryktelig ubehagelig ut Koselig med lysfest, så godt dere fikk det med dere. Og ja, det er koselig å snakke litt med andre foreldre. Jeg har blitt kjent med noen og håper å bli kjent med flere når hun bytter avd . På avd til tulla nå er foreldrene skikkelig sure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #3924 Del Skrevet 14. desember 2012 Det er veldig hyggelig å bli kjent med de andre. Godt Tulla skal bytte avdeling I går spiste vi sushi... Man skal jo være litt forsiktig med det i svangerskap og jeg spiste ikke noe av det sist, men nå klarte jeg ikke holde meg unna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 14. desember 2012 #3925 Del Skrevet 14. desember 2012 Titter innom her jeg, vi har jo termin på omtrent samme tid Jeg har en dagbok jeg også hvis du vil se innom en gang. Vet ikke hvordan jeg linker, men den heter Dyregod med en spire i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #3926 Del Skrevet 14. desember 2012 Koselig med besøk Dyregod Jeg skal ta en tur innom og lese litt i boken din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #3927 Del Skrevet 17. desember 2012 <p>Du er nå 16 uker på vei: Unnfangelsen finner sted omkring: 10. september 2012 Hjertet begynner å slå: 5. oktober 2012 Embryoet beveger seg: 29. oktober 2012 Alle indre organer er ferdig formet: 5. november 2012 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 5. november 2012 Risiko for spontanabort avtar: 19. november 2012 Kvalmen avtar for de fleste: 26. november 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 3. desember 2012 Fosteret svelger og tisser: 17. desember 2012 Du er nå 16 uker på vei: 17. desember 2012 Tid for ultralyd: 24. desember 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 31. desember 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 14. januar 2013 Fosteret begynner å høre: 4. februar 2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 4. mars 2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 8. april 2013 Svangerskapspermisjonen begynner: 15. mai 2013 Antatt termindato: 5. juni 2013 *Får av en eller annen grunn ikke krysset ut det som har vært til nå (er på jobb og det er ikke tilgjengelig her av en merkelig grunn..), så lager bare et lite mellomrom så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #3928 Del Skrevet 17. desember 2012 Dette er forresten basert ut i fra mensen, for ultralydene har vært så ulike på termin. Endrer heller etter ordinær UL, så beholder denne foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. desember 2012 #3929 Del Skrevet 17. desember 2012 Har du kjent ordentlig bevegelse enda? Er vel tiden for det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 18. desember 2012 #3930 Del Skrevet 18. desember 2012 Tenk at du er ferdig med halve listen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 18. desember 2012 #3931 Del Skrevet 18. desember 2012 Det er veldig hyggelig å bli kjent med de andre. Godt Tulla skal bytte avdeling I går spiste vi sushi... Man skal jo være litt forsiktig med det i svangerskap og jeg spiste ikke noe av det sist, men nå klarte jeg ikke holde meg unna.. Vet ikke om noen kommenterte dette, men du kan fint spise sushi når du er gravid fordi det brukes saltvannsfisk. Det er ferskvannsfisk som man skal passe på (det meste over 2 kilo, mener jeg å huske). Det eneste du ikke kan spise av sushi er tunfisk pga tungmetall Så, sushi er friskmeldt og så lenge du spiste på et ålreit sted så er det null problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 18. desember 2012 #3932 Del Skrevet 18. desember 2012 Har jeg husket å gratulere deg med en jente? Jeg er så surrete, så slike ting husker jeg ikke om dagen, hihi. Uansett, tar en liten for en jente jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #3933 Del Skrevet 18. desember 2012 Har ikke kjent skikkelige bevegelser enda.. Men det kommer nok snart Har liksom ikke helt tid til det og når Lilletassen har lagt seg så legger jeg meg også.. Zzzz Takk for det Pyntestøv Gleder meg til å få det bekreftet på ordinær UL på nyåret (Forhåpentligvis da..) Ja, tiden går faktisk fort.. Foreløpig hvertfall, kanskje særlig nå mot jul. Deilig å vite at halve listen er over Æsj, har blitt forkjøla.. Kjenner jeg får kynnere når jeg hoster mange ganger og så har jeg hatt vondt i ryggen på ettermiddagen/kvelden i flere uker nå. Stråler litt nedover høyre side av korsryggen og nedover rumpeballen.. Ikke deilig og nytt fra forrige svangerskap. Har helt glemt å fortelle at Lilletassen traff "helten" sin søndag - Brannmann Sam Han snakker om det enda og sier "jeg har møtt Brannmann Sam og Brannmann Sam var skummel". Hihi. Han synes det var stas på avstand, men ikke når de kom nærme og jeg skulle ta bilde. Men i etterkant var det veldig stas og ikke minst før vi skulle dit. Jeg: Lilletassen, gleder du deg til å møte Brannmann Sam? Lilletassen: Ja, selvfølgelig! (Som den største selvfølgelighet..) Det kommer mange gullkorn her om dagen også, men som Pupsilure sier, det er så vanskelig å huske alt sammen. Ofte må jeg bare smile og le av han fordi han er så morsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 18. desember 2012 #3934 Del Skrevet 18. desember 2012 Hvor gammel er sønnen din? Jeg antar 2-3 år? Jobber med de minste i barnehage og da er 3 åringene opptatt av Brannmann Sam:) Han kommer nok til å prate lenge om det tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #3935 Del Skrevet 18. desember 2012 Hehe ja, han er 2 år i januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 19. desember 2012 #3936 Del Skrevet 19. desember 2012 Så herlig for lillegutt å se helten sin! Må være skikkelig stas ja Utrolig hvor lite som skal til for at de små syns ting er helt supert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #3937 Del Skrevet 19. desember 2012 Ja, merker han lever veldig på det og det er stas I dag er ikke formen på topp.. Forkjøla, men det verste er at jeg er så svimmel.. Stod og ventet på bussen i 5 min før jeg kjente at jeg nesten besvimer og måtte sette meg på en våt benk for å ikke falle. Så kjente jeg meg uggen og kvalm og det svartnet for meg igjen da jeg reiste meg opp fra stolen her på jobb. Utrolig ekkelt! Og hvertfall det å bli såpass dårlig i offentligheten og det var ingen andre på busstoppet der heller. Har kontroll hos jordmor etterpå, så skal snakke litt med henne om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 19. desember 2012 #3938 Del Skrevet 19. desember 2012 Er det ei lita jente i magen, Dine? Så koselig, jenter er fine Det er selvfølgelig gutter også, men jeg er jentemamma og kan bare svare for det Håper formen bedrer seg og at kontrollen blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #3939 Del Skrevet 19. desember 2012 Så koselig å se deg her inne Tusle Hvordan går det med deg og lille T? Kontrollen gikk fint, men hun mente jeg har blodtrykksfall og må ha med vannflaske i vesken. Hvis det ikke funker anbefalte hun meg å jobbe mindre, men jeg prøver vannflasken først og så får vi se Vi måtte hente Lilletassen tidligere igjen i dag pga feber på 39, så nå ligger han på sofaen med smokk og kosene sine. Vi har bestemt at jeg blir hjemme med han i morgen og at Mannen tar fredag evt. Så totalt sett er han borte fra bhagen en uke med julen og alt, så forhåpentligvis går det over. Hørte av en ansatt istad at barna hennes har kyssesyken og at Lilletassen har like symptomer som de, så jeg ringer legen igjen i morgen. Han har fått Bricanyl hostesaft siden mandag, men har blitt verre, så da ville legen at vi skulle ringe uansett. Oppi det hele negative her, så fant jeg hvertfall ut at jordmor sa jeg kan ta Solvipect hostesaft, så det er en lettelse! Ikke den som heter Solvipect Comp, for den inneholder morfin, men den vanlige kan jeg ta. Det kan jeg ikke huske fra sist. Mannen hennes er lege, så jeg stoler på at hun vet hva hun prater om. Hjerteslag på 140 ca og symfysemål er helt normalt og gjennomsnittelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 19. desember 2012 #3940 Del Skrevet 19. desember 2012 Om du ikke vil stole blindt på jordmor/andre, kan det være greit å sjekke ut ting i Felleskatalogen. God bedring til Lilletassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå