Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ååååå herlig at alt er bra med mini :strix:

Jeg tipper jente, jeg. I mitt tilfelle var min utregning termin mer riktig enn ul sin. Men jeg husker jeg forholdt meg til den jeg fikk jeg også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med justering så blir det faktisk sendes sånn ut :

Du er nå 13 uker og 1 dager på vei:

Unnfangelsen finner sted omkring: 5. september 2012

Hjertet begynner å slå: 30. september 2012

Embryoet beveger seg: 24. oktober 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 31. oktober 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 31. oktober 2012

Risiko for spontanabort avtar: 14. november 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 21. november 2012

Du er nå 13 uker og 1 dager på vei: 22. november 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28. november 2012

Fosteret svelger og tisser: 12. desember 2012

Tid for ultralyd: 19. desember 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 26. desember 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 9. januar 2013

Fosteret begynner å høre: 30. januar 2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 27. februar 2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. april 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 10. mai 2013

Antatt termindato: 31. mai 2013

I forhold til når denne estimerer eggløsning til å være, så stemmer det bedre ift når vi hadde oss. Vi hadde oss 4.sept og så igjen den 13. Det er mer riktig ift at det faktisk klaffet på første forsøk, for da hadde jeg EL 4-5 dager tidligere enn det jeg trodde, så jeg tror mer stor sikkerhet at denne terminen stemmer mer enn menstermin.

Skrevet

Jepp, det er det jeg har sagt hele tiden: tidligere EL enn du trodde. :Nikke:

Tenk at babyen har fingre og tær. Jeg blir helt rørt av å lese om sånt for tiden. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Skrevet

Weeee... jeg har sett lillegullet mitt!! Helt perfekt baby og hun målte meg til 13+0. Selv om jeg bare var 6 cm!! Er ikke det rart? Kan være de jobber innenfor en skala eller noe, men uansett. Det var sååå gøøøøy. Hun så kjønnet hos meg, men jeg vil ikke vite det før ordinær UL når kjæresten er med. Så han/hun kjønnet hos deg?

Skrevet

Min er 7 cm.. Legen så ikke kjønnet, men tror ikke han gadd å se heller for å være ærlig.. Virket som han syns det var teit at jeg spurte m han kunne se det. Jeg betalte kun 100 kr fordi jeg fikk henvisning, men synes allikevel han kunne forsøkt å se. Vi var inne omtrent 10-15 min maks og fikk heller ikke vite antall hjerteslag, men det lå på 160 i går hos jordmor.

Er terminen din 1.jni nå da eller?

Skrevet

Det virker som jeg kanskje er på bedringens vei endelig.. Nå har jeg ikke brekt meg eller kastet opp på flere dager og jeg har til og med vært med i butikken i dag! Jeg er sliten, men dette er til å leve med.

Vi har kjøpt litt diverse til julekalenderen til Lilletassen, for den Playmo kalenderen jeg kjøpte har altfor små duppeditter til at vi kan gi han den i år.. Men nå kommer han til å få 10 ulike biler, rosiner, juletrebamse til å henge i treet, maleskrin, malebok og et par sokker tror keg det var. Så det tror jeg skal bli bra. I tillegg har vi kjøpt en julestrømpe som vi legger gaven i dag for dag, for jeg har ikke tid til å finne en som jeg syns er fin nok til å ha på veggen enda.

Skrevet

Så deilig at formen endelig er bedre :hoppe:

Maleskrin ja, det var lurt. Det skal tulla få også, hun prata faktisk om å male i dag!

Skrevet

Kjekt å høre at du er i bedre form :)

God helg til deg og dine :blomst:

Skrevet

Termin er 01.07.13, så blir spennende å se hva ordinær UL fastsetter. Jeg tror nok min var mer en 6 cm, sånn 6 komma-ett-eller-annet, for hun var så bastant: 13+0. Hun er spesialist i gynekologi og fødselshjelp, så må bare regne med at hun vet hva hun snakker om, hehe. Og at hun så tydelig så kjønnet var gøy, men det er jo ikke 100 % sikkert. Blir spennende om 4.5 uke.

Bra du føler deg bedre, det fortjener du! :klem:

Skrevet

Vet m flere som har fått vite at det er gutt i uke 12-13 og så er det det, så syns du kan glede seg over det, men bare ha i bakhodet at det kan endres til ordinær ul. :)

Koselig at du var innom airam90 :)

I morgen er keg 14 uker og formen begynner helsigvis å bli bedre. Merker at jeg ikke er helt der jeg var før jeg ble gravid, blir fort sliten, men det går bedre og fremover hvertfall, så det er lovende. Jeg har sagt fra til jobben at jeg kommer tilbake på mandag og at jeg blir med på tur 6-9.des, så håper jeg at jeg får slappet av litt på turen og at arbeidsdagen ikke blir altfor hektisk. Og at jeg husker passord osv :fnise: Håper de har forståelse for at jeg trenger en litt myk start, for jeg merker at jeg er nervøs for at dt skal bli for mye og at jeg dår "tilbakefall" og blir like dårlig som jeg har vært.

Skrevet

I morgen er jeg 14 uker, weee. Tiden har begynt å gå litt fortere syns jeg :) Håper det går bra for deg å starte på jobb igjen, men de fleste tar nok hensyn til en sliten gravid (med god grunn!!). I hvert fall de som selv har vært gravid og vet hvor slitsomt og utmattende det kan være.

Håper du får en fin dag :kose:

Skrevet

Hehe, jeg jobber kun med menn og en ung jente som aldri har vært gravid, så spørs om de har så veldig forståelse for det gitt :fnise: Men jeg må ta det i mitt eget tempo uansett, og hvis de er flinke til å tilrettelegge så har jeg jo lyst å jobbe så lenge som mulig også.

14 uker i dag :danser:

Skrevet

Men, de mennene har kanskje hatt koner som har vært gravid? Jobber i et mannsdominert mijø selv og de er veldig forståelsesfulle hele gjengen :)

Skrevet

For å være ærlig jeg tror faktisk menn innimellom viser mer forståelse, kvinner som kanskje har hatt barn før og ikke vært sykemeldt feks kan ofte være mindre forståelsesfulle har jeg erfaring av!

Skrevet

Du har vel greie sjefer etter hva jeg har skjønt, og alternativet til å tilrettelegge er jo at at du må vær sykmeldt, så jeg håper det går bra for deg å jobbe :klem: Fryktelig kjedelig å være hjemme hele svangerskapet og!

Skrevet

Ja, jeg har ikke lyst å være hjemme hele svangerskapet - tenk så kjedelig!

Men tror nok de ser at jeg gjør det beste jeg kan når jeg er der, så er ikke så bekymret for det egentlig. Det verste fremover tror jeg blir ryggen, for den har jeg hatt vondt i flere uker allerede. Det er sånn at det er vondt å sitte over lang tid og det er jo jobben min.. Jeg får bare reise meg opp og gå i gangen en del og så går det seg nok til.

Det er del 50/50 med hvem som har barn av mannfolka der, men det viktigste for meg er at de vet at jeg ikke gjør det med vilje og at jeg faktisk ikke har lyst å være dårlig og hjemme fra jobb.

Nå er jeg ca 14+1 og skal på legetime etterpå. Da skal jeg ta bussen, for det er for langt å gå og de har ikke parkeringsplasser, så da dropper jeg å kjøre i og med at jeg ikke har lukeparkert før.. For et styr! Det har stresset meg skikkelig og det er rundt 13:30, så mannen er ikke hjemme og får kjørt meg. Så da må jeg bytte busser. God trening til mandag og jobb da, men merker jeg er "redd" for å gå ut og gjøre for mye, i tilfelle jeg skal falle rett tilbake til kvalmen som jeg hadde. For noe grusomme greier! Jeg kjenner meg fortsatt uggen til tider og jeg vet at jeg godt må ta det med ro og ikke overdrive planene fremover, men det skal bli godt å kunne gå utenfor døren uten å måtte ligge på sofaen hele kvelden etterpå.

I går fikk jeg laget julekalenderen til Lilletassen. Eller, pakket inn gavene. Gleder meg til lørdag og første pakke - tenk at det er 1. desember på lørdag allerede! :tree:

Skrevet

Jeg kommer en tur, så får vi se om Pupsilure også blir med ;) Skal jeg ta med noe? Jeg tenker kanskje rundt kl11 om det passer? Jeg må jo spise veldig regelmessig, så jeg kan jo evt kjøre innom butikken og handle? Eller så kan jeg bare ta med meg en banan eller noe, men noe må jeg nok ha med :sjenert: Sånn er det med gravidos vettu :fnise:

Skrevet

Passer bra! Dårlig med annet enn kjedelig brød og knekkebrød, så ta gjerne med noe mat om du vil :)

Pupsi er syk :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...