Neytiri Skrevet 20. november 2012 #3761 Skrevet 20. november 2012 Det gikk veldig bra i dag tidlig, for jeg sa at han kun kunne ta med en bleie og det gikk overraskende bra. I morgen er det jordmortime og første svangerskapskontroll Så bra da! Morro med jm time, lykke til
Dine Skrevet 21. november 2012 Forfatter #3762 Skrevet 21. november 2012 Jordmor avlyste timen i dag pga sykt barn Skikkelig kjipt, for nå hadde jeg innstilt meg på å gå dit (tar ikke lang tid, men nok til at jeg kan være slått ut hele dagen) og jeg har nesten ikke sovet i natt fordi Lilletassen har sovet inne hos meg og vi har begge sovet dårlig pga han har hatt mareritt. Timen var kl 09.00, så jeg måtte ha på alarm for å rekke å spise, få Tassen til barnehagen og bruke tid på å gå dit. Men sånn gikk et altså.. Forhåpentligvis får jeg time snart. Tidlig ultralyd er i morgen kl 09.00, og mannen har tatt seg en fridag for å få vært med, så den hadde vært enda verre om hadde blitt avlyst. Ordinær ul er ikke før 2.januar, men jeg har hørt om flere som faktisk har fått vite kjønn i uke 12, så jeg er jo litt spent... Forventer ingenting selvfølgelig, men det er jo lov å spørre da.. Hvis ikke er det tross alt bare 6 uker til ordinær ul, hvis jeg klarer å vente såpass lenge. Spennende å se hva vi skal betale for timen i morgen også, for jeg har fått henvisning av legen til tidlig ul fordi jeg var så engstelig da jeg var på det verste med kvalmen. Ble hos en annen lege enn han du gikk til Pupsilure, for han er på ferie denne uken og det er å vi har mulighet for å sjekke etter downs. Morningen i dag gikk også fint og nå tar jeg hver morgen som en seier hvis det går bra. Det er jo så mye hyggeligere for Tassen også om vi hjelper hverandre.
Neytiri Skrevet 21. november 2012 #3763 Skrevet 21. november 2012 KJipt det ble kanselert da BLir vel godt da å få UL i morra. Tror enda på en jente jeg 1
Pyntestøv Skrevet 21. november 2012 #3764 Skrevet 21. november 2012 Skal på UL i morgen jeg også nå. Timen ble forskøvet. Gruer meg skikkelig jeg, men jeg føler jeg må likevel.
Dine Skrevet 21. november 2012 Forfatter #3765 Skrevet 21. november 2012 Det gjenstår å se Neytiri Jeg fikk dratt på kontroll allikevel Hun ringte og fant en ledig time til meg, så det var veldig alright. I tillegg fikk mannen være med, så det var fint. Hn fant tydelige hjerteslag, men var i tvil om hun kanskje fant to... Hun tror det er kun en og at det var pulsen min som steg, for babyens puls var på 160 og den andre rakk hun ikke å måle tror jeg. Jeg ble så satt ut og lo at hun ikke fant den igjen. Nå er det godt at ultralyden er i morgen sånn at vi er helt sikre, så vi slipper å gå sånn i uvisstheten i lang tid. Hun kjente på livmoren min og den er av normal størrelse, så hun tror nok det kun er en der inne. Lilletassen hadde også 160 slag i uke 12, så det sier meg ingenting om det er gutt eller jente enda Godt å få bekreftet at det er liv og jordmor mente det helt sikkert er babyen jeg har kjent de små dultene til, fordi hun tror h*n ligger utmerket til ift å finne lyden lett og kjenne bevegelser. Har ikke kjent det mer enn et par ganger, men jeg er helt sikker på at jeg kjenner forskjell på det og luft. Gleder meg til ultralyd i morgen, krysser fingrene for at alt er bra
pusla Skrevet 21. november 2012 #3766 Skrevet 21. november 2012 Å, heldiggris! Høres koselig ut og masse lykke til i morra
cypress Skrevet 21. november 2012 #3767 Skrevet 21. november 2012 Så bra at du fikk time allikevel!! Og utrolig gøy at du kjenner bevegelse allerede!!! Jeg kjente ikke noe før i uke 22 mener jeg da jeg var gravid, men det er vel vanlig å kjenne det tidligere gang nr 2?? Tenk om det er to babyer inni der da!??! Bye bye nattesøvn..
Neytiri Skrevet 21. november 2012 #3768 Skrevet 21. november 2012 Så morro! haha Cypress, ikke skremme henne da
Luremegpå Skrevet 21. november 2012 #3769 Skrevet 21. november 2012 Dam dam dam dam..når skal du,? Ul er bare magisk! Good luck
Luremegpå Skrevet 22. november 2012 #3770 Skrevet 22. november 2012 Psst..det er kanskje derfor du har funnet hjertelyden sä ndort,fordi det er 2
Dine Skrevet 22. november 2012 Forfatter #3772 Skrevet 22. november 2012 Spenning..... Det var kun en Han kunne ikke se kjønn, men alt var bra foreløpig Han så nyrer, to ben og to armer, to hjernehalvdeler og nakkefolden var fin Han kunne selvfølgelig aldri garantere noen ting, men var godt å se at alt stod bra til. Babyen bokset og snudde seg en liten stund med ryggen til oss, fornærmet over å bli dyttet sånn på Vi så nesetipp og alt, så det var kjempe godt å se at alt stod bra til og ikke minst at det bare var en
Dine Skrevet 22. november 2012 Forfatter #3774 Skrevet 22. november 2012 Jeg ble forresten justert litt på og legen mente jeg er 13+1 i dag, så dvs 4-5 dager justering og termin er rundt 1.juni, kanskje til og med 31.mai. Spennende!
Dine Skrevet 22. november 2012 Forfatter #3776 Skrevet 22. november 2012 Så morsomt Neytiri, både mannen og jeg fikk feeling på gutt.. Det gjenstår å se og det får vi ikke vite før neste år... Nå er den forresten 7 cm
Pyntestøv Skrevet 22. november 2012 #3777 Skrevet 22. november 2012 Åhh, så gøy og kjekt å bli justert på. Nå ligger du foran meg Jeg er kjempespent for etterpå. Har tenkt litt og merker jo jeg har litt symptomer på graviditeten (i dag måtte jeg lage meg strikk til olabuksa jeg har gått med de siste ukene, ugh), og ufattelig mye smerter i brystene! Stikker vel og lenge, om og om igjen. AU! Så, håper jeg vil se en sprell levende baby etterpå Og, den er er 7 cm fra stump til isse, den er i virkeligheten mellom 8-9 cm :D Sjekket på en linjal og det er jo ikke så lite egentlig.
Dine Skrevet 22. november 2012 Forfatter #3778 Skrevet 22. november 2012 Ja, de regner fra rumpa til isse, så den er litt større Gleder meg til oppdatering når du har vært etterpå! Bør kanskje justere på tickeren, får det er vel mer sannsynlig at terminen han fikk frem stemmer mer enn mens terminen? Husker at vi var på ul i uke 10 med Tassen vår og da fikk hun helt korrekt termin ift hva vi fikk på ordinær. Da ble jeg også justert noen dager frem. Eller hva mener dere andre?
Pupsilure Skrevet 22. november 2012 #3779 Skrevet 22. november 2012 Ja, endre den du, så kan du bare endre den tilbake igjen etter ord. ul. Gøy å bli satt litt frem da! Jeg fikk 10 august på tidlig ul i uke 9, 13 og 16, mens ordinær sa 13. august. Hvordan er formen?
Dine Skrevet 22. november 2012 Forfatter #3780 Skrevet 22. november 2012 Formen i dag er ganske ok, men jeg kjenner jeg er sliten etter mye farting i dag. V tok oss et rundstykke på en liten kafé etter ultralyden og det er første gang jeg er sånn i offentligheten på 2 måneder..! Føltes godt, og jeg klarte til og med litt kaffe V måtte feire litt for at det gikk så bra og så var det på tide at jeg spiste igjen for jeg går på 2-3 timer som babyen, hvis ikke blir jeg dårlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå