Tusle Skrevet 15. februar 2012 #3101 Del Skrevet 15. februar 2012 Her var det mye nytt siden sist Gratulerer med 1åring, lappen og barnehagebarn Og håper det går veien med intervju Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #3102 Del Skrevet 15. februar 2012 hihihi, Kanskje det Pusla? Vi får se.. Intervjuet gikk kjempe bra! Jeg får vite i morgen hvordan det blir fremover, men de hadde rett og slett ingen bestemte oppgaver til meg, ei heller visste de hvor stor stillingsprosent de kan gi meg. Jeg fikk inntrykk av at de veldig gjerne ville ha meg og at de nå måtte diskutere hvorvidt de har råd til å gi meg 100% eller hvor mye de faktisk kan gi meg. De er bare 2 stk som driver det og det er første gang de ansetter, så det er litt difust enda. Sånn sett er dette litt mer usikkert på mange måter, men jeg føler de er seriøse for det. Veldig fleksibelt fikk jeg inntrykk av også, ift om Lilletassen må være hjemme fra barnehagen osv. Den andre jobben er i et større konsern og mer sikkert i den forstand, men samtidig mindre fleksibilitet og mindre personlig. Hmmm... What to do... - Vet mer i morgen om jeg faktisk får jobben der, hvor stor stilling % det er og forhåpentligvis hva jeg får i lønn. I og med at de aldri har ansatt før, så visste de ikke i stad om de hadde råd til 100% lønn. Men de var såpass interesserte i å ha meg inn at de kalte meg inn for å høre hva det er jeg kan tenke meg å gjøre hos de. Så det er jo spennende.. Når bestemmer dere dere da Pusla...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. februar 2012 #3103 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Høres jo spennende ut, men samtidig tar du jo en litt større risiko im du skal jobbe for et helt nytt firma. Supert å kunne forme sin egen stilling da Snart Endret 15. februar 2012 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #3104 Del Skrevet 15. februar 2012 De har vært på markedet i nesten 3 år og vokst veldig den siste tiden ift salg av det de selger, så sånn sett er det jo ikke et helt nyoppstartet firma.. Spennende å se hva som skjer og om jeg i det hele tatt får tilbudet da! Kan jo være jeg får ett tilbud, men ikke fra begge, og da tar jeg nok det ene eller det andre (det som tilbys). Gleder meg til å følge med fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. februar 2012 #3105 Del Skrevet 15. februar 2012 Vil du finne på noe neste uke, kanskje? Jeg tar meg nok et par feriedager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 15. februar 2012 #3106 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg skal til Oslo på tirsdag. Sannsynligvis! Feriedag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. februar 2012 #3107 Del Skrevet 15. februar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. februar 2012 #3108 Del Skrevet 15. februar 2012 Så bra at intervjuet gikk fint! Det blir spennende å se hva de sier imorgen Da blir det til at jeg kommer til Oslo på kvelden onsdag den 14.mars og blir til søndag den 18., så da kan dere jo bare se når det passer best for dere med et treff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #3109 Del Skrevet 16. februar 2012 Tirsdag kan jeg muligens, men jeg skal på middag kl.15 (tidlig så Lilletassen kan være med) Må ha et lite forbehold om avtaler til uken, ift jobb osv, men blir med på en lunch og kaffe før jeg begynner å jobbe uansett De har ikke ringt fra jobben i dag enda.. Begynner å "tvile" om jeg forstod det riktig i går eller om de bare er såpass busy at jeg ikke hører noe.. Og så ringte de fra bemanningsselskapet i stad og sa at jobben jeg skal på intervju for i morgen, ikke har oppstart før august.... Og det er for sent for meg kjenner jeg. Men jeg går og sjekker ut hva det dreier seg om uansett, så håper jeg at jeg får napp snart Lilletassen er i barnehagen og koser seg antar jeg. Jeg begynte å felle tårer da vi leverte i dag tidlig, for det er veldig emosjonelt for meg dette her merker jeg. Spesielt siden jeg er hjemme og kunne hatt han hjemme, om dere skjønner? Jeg vet at han koser seg der mer enn hva han hadde gjort hjemme med kun meg, for der skjer det så mye mer, men allikevel.. Blir godt å få noe ordentlig å gjrøe på dagtid også! Vi fikk endelig satt på skyvedørsgarderobedørene i dag da.. Har hatt stammene og klærne inni, men har ikke hatt anledning til å sette på selve dørene (IKEA = krever mye tid!!) Endelig er det gjort! Og nå som mannen er hos legen skal jeg kose meg med en kopp kaffe og stillheten. Kommer sikkert fort nok den tiden hvor jeg må haste til bhagen og jobb og hjem osv. Jeg må bli flinkere til å nyte NÅTIDEN og ikke hele tiden se fremover eller bakover.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #3110 Del Skrevet 16. februar 2012 Kjapp oppdatering på jobbfronten. De er veldig interesserte i å ansette meg, men da på 50% basis. Jeg kan også evt jobbe der noen mnder og få 14 dgrs oppsigelse i tilfelle jeg får en 100% stilling, så det kommer jeg nok til å gjøre uansett. Denne jobben jeg skal på i morgen har oppstart tidligst i mai, så det passer jo suverent. Uansett får jeg jobbet med det jeg alltid har hatt lyst å gjøre, pluss har en 50% stilling mens jeg leter og får dette på CVen som kanskje gjør at jeg får napp et annet (kanskje lignende) sted. Så sånn sett er det jo veldig bra. Så det optimale slik jeg ser det nå hadde vært at jeg får jobben i morgen, med oppstart i mai, evt august som blir det seneste, og begynner i den andre jobben frem til det. I verste fall må jeg fortsette søkingen og jobbe 50% ved siden av, men det er jo en start. Dette er sikkert kjempe uinteressant for dere, men greit å skrive ned tankene slik at jeg har det klart for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. februar 2012 #3111 Del Skrevet 16. februar 2012 Det er da ikke uinteressant det høres jo veldig greit ut da - og nå blir det jo veldig spennende med intervjuet i morgen! Og tro meg - når dere er i full gang med jobbing begge to, så vil du være desperat etter noen stille minutter med kaffekoppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. februar 2012 #3112 Del Skrevet 16. februar 2012 Og tro meg - når dere er i full gang med jobbing begge to, så vil du være desperat etter noen stille minutter med kaffekoppen ¨ Sier meg veldig enig Jeg har planer om å ha M i barnehagen når jeg har vinterferie nå snart. MÅ bare ha litt fri nå Så spennende å med jobbmuligheter. Blir spennende å se hva du ender opp med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. februar 2012 Forfatter #3113 Del Skrevet 17. februar 2012 Så bra Skriver jeg masse uinterssant så er det bare å hoppe over uansett Nå har vi levert Lilletassen i bhagen og i dag er det karneval. Mange fine barn og voksne da vi kom, så det tror jeg blir en spennende dag Intervjuet er kl.12 og jeg kjenner jeg er litt spent.. Spennende å se hva jeg ender opp med ja! Det kan jo være at jeg ikke får denne jobben, men da tenker jeg uansett å begynne 50% i den andre til noe annet dukker opp. Skjønner godt du velger å ha litt fri Becky. Det trenger man sårt innimellom og jeg tror denne tiden for meg er veldig viktig, før jeg evt begynner å jobbe. Husk å kos deg og slapp av - det synes jeg alle mødre fortjener! Tror nok jeg skal se lenge etter rolige stunder med kaffen når jeg begynner å jobbe igjen ja, hehe. Men godt å ha det innimellom hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 17. februar 2012 #3114 Del Skrevet 17. februar 2012 Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. februar 2012 #3115 Del Skrevet 17. februar 2012 Lykke til i dag! Karneval i bhg her også i dag- skulle gjerne vært med jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 17. februar 2012 #3116 Del Skrevet 17. februar 2012 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #3117 Del Skrevet 19. februar 2012 God søndag alle sammen Jeg trenger litt råd jeg.. Lilletassen har feber for første gang og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det.. Jeg har skjønt at feber er over 38 grader og i stad hadde han 38,3 på det meste. Han er veldig blank i øynene og snørrer litt, samt hoster. Dette kommer helt sikkert av at han begynte i bhagen på mandag og har vært endel sammen med forkjølte barn i det siste. Så sånn sett er jeg ikke så bekymret. Men han sutrer veldig mye og jeg lurer på når vi egentlig kan gi paracet? Vi har kun stikkpille, men tenker å kjøpe flytende i morgen. Han har vært forkjølet tidligere, men ikke på samme måte, så derfor trenger jeg litt tips fra dere damer (Hjelper ikke at jeg har en mann som er overnervøs her hjemme heller....) Håper dere kan svare på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 19. februar 2012 #3118 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg ville ventet med paracet så sant ikke allmenntilstanden hans blir veldig dårlig. Barn får fort høy feber uten at det trenger å være farlig, og når man gir paracet "utsetter" man kroppens egen helbredelsesprosess, altså kan det ta lengre tid før han blir frisk (dette har jeg fått høre både av en sykepleier og på HS) Jeg pleier å gi paracet når feberen nærmer seg 39,5. Men er allmenntilstanden hans veldig dårlig må du selvfølgelig se det an og gi når du føler det er riktig. Det er jo ikke noe godt for de å være helt utslått! Men J har hatt 38 i feber og vært helt pudding, og hun har hatt.nærmere 40 og vært i normal form, så man må ikke bare tenke på hva termometeret viser:) God bedring til Lilletassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #3119 Del Skrevet 19. februar 2012 Tusen takk for gode råd Jesse Godt å høre fra en som har erfaring, både privat og i jobbsammenheng. Nå har Lilletassen 40 i feber og vil ikke spise engang.. Sov nettopp 2 timer ute. Prøvde å ringe legevakten flere ganger, men kommer ikke gjennom. Har sjekket at vi har riktig nummer. Utrolig dårlig at de ikke tar telefon! Tror jeg gir paracet.. Han vil bare sitte på fanget og er ikke særlig interessert i lekene eller noen ting, så tror jeg skal gi en.. Vil jo ikke gi for tidlig, men vil heller ikke at han skal gråte og ha det vondt hele dagen heller. Tusen takk igjen Jesse - takk for at du tok deg tid til å svare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 19. februar 2012 #3120 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Når han har så høy feber syns jeg absolutt du skal gi paracet! Utrolig dårlig at de ikke tar tlf på legevakta!! De har legevakt på L også (på det senteret der jeg og Pupsi har gått til manuellterapeut) Prøv der også? Det kan være greit å få snakket med de! Når han har så høy feber, kan det være at feberen stiger veldig raskt igjen når paraceten har sluttet og virke, og i og med at han ikke har hatt feber før så vet du ikke om han kan få feberkramper. Bare sånn at du har det litt i bakhodet og ikke får helt sjokk hvis han skulle få det (men det er ikke mange som får det altså, så det er ikke for å skremme deg jeg sier det! Men har en venninne hvor datteren fikk det første gang hun hadde feber, og hun fikk helt totalt panikk) Feberkramper kommer av at feberen stiger veldig fort, og er ikke farlig i seg selv, men alle barn skal inn på sjekk hvis de får det.. Uff, er ikke noe gøy når de små er syke Endret 19. februar 2012 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå