Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Å herlig, du klarte det på første forsøk og så fort det gikk når du først kom i gang :hoppe::danse::klem:

Nå må jeg bare bli inspirert :fnise: (jeg skjønte hva du snakket om med en gang altså, når du skrev i boka mi!).

GOD TUR!!! Gjett om du har fortjent en god jentetur nå da :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeeeeeeeeeeeeeee du er så flink snuppa, gratulerer med lappen, YOU ARE A BIG GIRL NOW :fnise:

:strix: :strix: :strix:

pssst....ingen unskyldning å ikke besøke meg nå vettu :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hih, jeg kommer veldig gjerne og besøker dere alle :nigo:

Vi var en tur i Sverige i stad, men ikke der du bor Neytiri. Ellers hadde jeg kommet og ringt på :Nikke: Det får bli en annen gang. Uansett er det mye lettere nå som jeg har den friheten, men det går nok først skikkelig opp for meg når jeg får selve plastikdingsen i posten :fnise:

Nå skal vi spise fersk pasta med sopp inni, laks og deilig frisk salat :spise:

Lilletassen styrer litt på rommet sitt, kaster smokker ut av sengen osv, men er rolig, så da får vi håpe det varer ;)

Ha en strålende fredagskveld alle sammen :klem:

Pssssst. De ringte fra jobbintervjuet jeg var på forrige uke, og hun som intervjuet meg sa at hun gjerne vil anbefale meg til kunden (jeg går via et bemanningsbyrå), så forhåpentligvis ringer selve arbeidsplassen og vil ha meg inn på 2.gangsintervju :nigo:

Dét må jeg si toppet kvelden min i går altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, var det :Nikke:

Tenkte ikke på det engang, men kjører vanligvis ikke over akkurat der ;) Men det kan vi få til vettu!

Mmmmm.... Middag nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her Becky!! :klem:

Ja, da de ringte følte jeg virkelig at det var min dag.. Og det har blitt spådd også faktisk, at 2.februar skulle være en veldig bra dag for meg (hvis man tror på sånn og jeg synes det er utrolig spennende..) Så det var ekstra moro ;)

Først og fremst må selve arbeidsplassen lese gjennom alle profilene til bemanningsbyrået (de som blir presentert) og så må de velge ut i fra det hvem som virker interessant ift stillingen det dreier seg om. Og så blir jeg evt kalt inn til et 2.gangsintervju. Kunden er bortreist neste uke, samtidig som meg, så jeg vet ikke om jeg vil høre noe før uken etter. Men det passer i grunn bra, for jeg tar nok ikke avtaleboken med meg på tur.. :fnise:

Hvis jeg ikke får et annengangsintervju så får jeg fortsette og lete. Men nå hjelper det at jeg ikke trenger å styre med kjøretimer og barnepass osv, og ikke minst NERVENE som kommer en uke før oppkjøring.. Fy søren, jeg er skikkelig sliten bare pga de dumme nervene! Men godt det er over ;)

I dag skal dagen brukes til å forberede mannen og Lilletassen på å være alene hjemme, pakke, vaske klær, printe ut billetter osv.

Gleder meg, men blir utrolig rart å ikke se den lille tassen min.. :sjenert:

Akkurat nå "snakker han i telefonen" og sier hei hei hele tiden.. Synes det er så stas å ha telefon :rodmer: Han snakker mye mer enn 1 åringer sa helsesøster, og så veier han litt over 11 kg og er 79,50 cm lang. Fikk vaksine på onsdag og alt stod bra til fikk vi beskjed om ;) Ikke at vi tror noe annet, men det er godt at andre sier det også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med jobbjakten altså, jeg heier på deg :duskedame:

Kos deg masse på tur Dine, du fortjener virkelig å slappe av og bare kose deg nå!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jesse :klem:

Jeg kjørte til pappa istad og hjem igjen, ca 35 minutter hver vei. Utrolig stolt, hihi. Bare sånne småting gjør dagen min utrolig bra!

Nå sitter Lilletassen og mannen i badekaret og synger hører jeg.. Er utrolig rart å vite at jeg ikke ser Lilletassen før torsdag når jeg legger han om en time.. Trist faktisk! :( Men det er jo godt å kjenne at man savner noen også..

Uff, mensenvondt er ikke gøy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Da har jeg offisielt et barnehagebarn.... Litt blandede følelser, men mest er det kjipt pga meg selv og mine egne følelser, for det virker som Lilletassen koste seg veldig. Det er karneval på fredag allerede, så vi begynte 4 dager tidligere enn planlagt. Han var der bare 2 timer i stad, med oss begge to, og i morgen skal vi holde oss litt i bakgrunnen. Onsdag skal han være alene en liten stund også. Heldigvis er mannen fortsatt i pappaperm til 22.februar og jeg hjemme, så vi har mulighet å lage en fin innkjøring med korte dager helt i starten. Tror nok det skal gå bra, er verre for mamman hans... :sjenert:

Ellers var jenteturen vellykket :) Vi koste oss veldig og fikk shoppet litt, men merket det var godt å komme hjem. Lilletassen ignorerte meg i 10 minutter på morningen etter å ha vært borte fra han i 5 dager, men så gikk det heldigvis over. Var forberedt på det, for har hørt endel sånne historier. Men han ville ikke se på meg først engang. Akkurat som han straffet meg liksom. Men puh, nå er det tilbake til mammadalt fasen :fnise:

Har forresten fått 2.gangsintervju som jeg skal på på fredag. Kjenner jeg er klar for å jobbe, spesielt etter vi var i barnehagen og jeg ser at hverdagen tar form. Mannen jobber, Lilletassen i barnehage og så må jeg finne meg noe så kan vi kose oss et halvt års tid før vi tenker på nytt sted og baby nummer 2. Det blir ikke til sommern (hadde jo tenkt å begynne prøvingen da), for hvis jeg skulle være så heldig å få denne jobben, så er det 6 mnd prøvetid og så synes jeg vi skal kose oss litt med bare oss tre, uten altfor mye å gjøre. Det har vi nesten aldri gjort, for vi har enten planlagt bryllup, flytting (x2), baby, lappen osv. NÅ er det på tide med litt kos før vi gjør noe mer ;)

Håper alt er bra med dere alle :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehagebarn :hoppe: Kan tenke meg at det er blandede følelser ja, jeg kjenner jeg gruer og gleder meg på samme tid til å få J i bhg..Og jeg har enda lenge å forberede meg på :ler:

Men det er jo veldig fint at dere får til en myk start for han da :jepp:

Jeg syns det høres lurt ut å ta det rolig fremover, når du har fått deg jobb..Dere har jo virkelig hatt mye å styre med! Jeg har også lyst til å kose meg enda lenger med bare J, og ha litt "ordentlig hverdag" med bare henne før vi begynner å tenke på nestemann.. :)

Så bra at jenteturen var vellykket :jepp: Savnet du Lilletassen mye når du var der nede, eller greide du å slappe helt av? :)

Ha en fortsatt fin mandag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal bli deilig å ta det litt med ro fremover nå.. Lå i går kveld og tenkte på at jeg har lyst på mer tid med Lilletassen alene og ikke minst bare kose meg med familien uten å styre med flytting og svangerskap. Så den foreløpige planen er å ikke begynne prøvingen før neste sommer.

Jeg har et jobbintervju i dag også, om en times tid, og det kan innebære litt reising. Jeg vet ikke hva jobben går ut på, for dette er en stilling de muligens oppretter, så det kan like gjerne være sekretærjobb som noe annet. Dette er i utgangspunktet en jobb jeg har drømt om i 10-15 år, men jeg kan jo være at jeg blir skuffet og at de bare trenger meg til sekretær som sagt. Så blir spennende å se hva det går ut på. Jeg leverte en åpen søknad og CV på en messe, så ringte de meg i går. Så sånn sett tror jeg ingen andre vet at de trenger folk. Dette er et veldig lite firma, så krysser fingrene for at det ikke dreier seg om arbeidsoppgaver de ikke ønsker å gjøre selv ;)

Og så har jeg jo 2.gangsintervjuet på fredag, så håper jeg får enten eller liksom ;)

Lilletassen var 4 timer alene i barnehagen i går og i dag skal han være 6 timer.. Han storkoste seg i går og strakte seg ut til hun ene som jobber der i dag, så foreløpig går det kjempe bra.

(Selv om mor krampegråt første dagen - på kvelden riktignok) :sjenert:

Oppdaterer etterpå mtp jobben :Nikke:

Ha en flott dag alle sammen!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forresten så regner jeg nå med at dere fremskynder prøvinga hvis vi bestemmer oss for åprøve :sjarmor: vil jo ha permisjon samtidig med noen jeg kjenner :lol:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...