Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Jesse og Marmot :klem:

I dag går det veldig fint med oss. Det går så opp og ned, og det var definitivt ned i går. Jeg har funnet ut at det skjer for altfor mye for tiden, og da forsterkes den følelsen når jeg ikke får sove. I går var det nok og jeg bare gråt etter kjøretimen. Jeg kjørte med ny lærer, det begynte å lave ned snø som aldri før og jeg gjorde det skikkelig dårlig følte jeg. Det var som å ha kjøretime for første gang omtrent og jeg klarte ikke å slappe av. Min faste kjørelærer, som ikke kunne i går derav ny lærer, mente jeg kunne ha oppkjøring i desember (dersom jeg hadde tatt teorien), og så planla vi egentlig oppkjøring på nyåaret (januar). Nå tror jeg faktisk at det blir for mye for meg og jeg får bare vondt i magen av å tenke på det. Jeg føler jeg aldri får tid til å slappe av, for når jeg egentlig har mulighet (etter Lilletassen har lagt seg på kvelden) så må jeg lese teori og ta tester på nettet.. Ikke mange tester jeg har bestått enda, for å si det sånn.. Og jeg vil så gjerne få tatt teorien før jul, slik at jeg hvertfall har dét unna og kan slappe litt mer av når jeg først er hjemme.

Og så tar det på psykisk å skulle kjøre, samt tenke på oppkjøring og stå/stryke osv. Og så er det planlegging av julen og julegaver, handle inn, pakke inn, rydde/vaske etc hjemme. På toppen av det hele har både mannen og jeg konflikter med våre foreldre (mannen med faren sin, som han ikke har sett på to år) og jeg med mamma (som jeg nesten ikke prater med). Besteforeldrene mine "truer" nesten med å ikke ha kontakt fordi jeg ikke ønsker særlig kontakt med mamma, og det synes jeg er utrolig trist. Det bare toppet seg i går ettermiddag, men heldigvis føler jeg med bedre nå.

Det kjennes litt bedre ut at jeg kanskje ikke skal ha oppkjøring før våren eller før bursdagen min i februar (det er målet : at jeg skal ha lappen innen 27 årsdagen min), for da har jeg bedre tid til teorien også. Og så får jeg mengdetrening, for det er det jeg trenger nå.

Nei, det er ikke bare-bare. Vi har kuttet ut melk på natten nå, for han hyler så mye uansett, at vi like gjerne kan gjøre det. Måtte bare få mannen med på det, fordi han har en tendens til å gi opp fortere og da ødelegger det jeg jobber for. Nå har vi også begynt med litt strengere tiltak mot Lilletassen. Han får kun MME på kvelden, etter kveldsgrøt. Før fikk han på morgenen til første lur og noen slurker i løpet av dagen. Nå er det slutt, for jeg vil ikke at han skal forbinde melken med søvn (særlig natten). Så har vi også begynt med å la han skrike først 3 min, så 5 min, 7 min osv på dagtid og kvelden. I dag har det ikke vært noe problem å legge han ut til lurene (nr.2 er i gang nå). Og så skal vi ikke la han få sove etter 15-15:30. Han har fått lov å ta naps/lurer helt til kl.17 hvis han er skikkelig sliten, men siden jeg er helt utslitt av å ikke få sove, så setter vi igang flere ting samtidig. Han skjønner ganske mye nå og vet at han har hatt oss rundt lillefingern. Nå er det slutt! Det er VI som bestemmer og han skal selvfølgelig få lov til å si meningen sin, men ikke få den hver gang.

Håper dere ikke synes jeg er for hard..? :sjenert: Men hva gjør man ikke i desperate situasjoner..? Nå som vi har litt mer konkrete planer for oppdragelse og søvn, så føles det mye lettere, for nå har mannen noe fast å holde seg til også.

Ellers lurer jeg på om dere har noen tips til hva jeg kan ønske meg til LIlletassen til bursdag og jul? Mange som spør og jeg går helt i surr i hva vi kan ønske oss. Trenger litt kreative forslag :Nikke:

Tusen takk for at dere gadd å lese hele innlegget :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snuppa, jeg vil bare si at jeg skjønner stresset med å aldri få fri, jeg tror uansett hva man gjør så blir livet ikke det samme etter barn. Mamma sa til meg engang at når vi var blitt store nok å kunne lage frokost selv og sånn var FØRSTE gangen hun fikk sove på flere år :lol: vi sov vist lite på nettene opp til 4års alderen.

Er det så stress at du utsetter deadline på å ta lappen da? Noen ganger kan det hjelpe å tenke at du KOMMER til å klare det, og ikke fokusere på at du må klare det INNEN en kort tid hvis du skjønner.

Veldig synd at dere sliter sånn med foreldra, jeg kjenner meg nok i noe av det du sier. Det som er viktigst for meg nå er faktisk MIN lille familie, uansett små så er det den som er viktigst og hvis andre sånn som besteforeldre eller foreldre skal blande seg så må man et sted lære seg å si SO WHAT, sånn vil vi ha det eller bla bla hva det måtte være ;)

Jeg synes det er bra at man setter opp visse regler med barna sine, det større de blir desto mer de skjønner. Jeg deler nok ikke samme syn som noen på det med søvn, men det spiller ingen rolle sålenge man selv kjenner at det er riktig for seg og sitt barn og være konsikvent med valgene så barnet blir ikke forvirret av flere methoder(tenker på søvn nå). Vi fant en løsning da vi var smådesperate og for oss funket det helt utmerket. Det jeg synes er bra er at dere faktisk står sammen med valgene, man må jo det i grunn, ellers skjønner barna lite tenker jeg når mamma gjør det på en måte og pappa på en annen.

tips til julegaver(om dere ikke allerede har):

*gåvagn

*akebrett

*sparkebil

*ullklær(godt på vinteren)

*vinterdress

*ting til evt barnehagestart(sekk, luer, votter, regntøy o.l.*

*tøffler(shoeszoo er min favoritt fra ebay)

*drømmehagen, teletubbies, disney filmer dvd(stor hit her) tenker for gutter liker dem ofte brannmann sam eller noe sånt

*dvd spiller til bilen(med godkjent feste)

ja der var det noe :)

:klem:

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som om dere har tatt noen gode grep :jepp: Håper ting blir lettere fremover. Både med søvn og familie. Og lappen kan du vente litt med, det er ikke lenge til februar, så syns ikke det er så galt at du utsetter det til da :)

Da jeg tok førerkort sleit jeg veldig i starten. Jeg gikk på skole i Bærum, og bodde der jeg egentlig er fra, så jeg hadde lang vei. Jeg valgte en kjøreskole i Bærum, fordi det ville blitt for sent på ettermiddagen å vente til jeg kom hjem fra skolen. Kjøretimene gikk skikkelig dårlig, og etterhvert skjønte jeg at det var fordi jeg var så sliten etter lang reisevei og skole. Så jeg startet å skulke noen skoletimer midt på dagen, og heller kjøre da, og da løsnet det helt! Poenget er at jeg tror det er veldig viktig å ha plass/tid/overskudd til kjøringen, ellers er det vanskelig å lære. Jeg brukte forøvrig et helt år totalt! Ble maaange kjøretimer, og stryk på oppkjøringen. Men det var mest før jeg begynte å skulke :ler:

Edit: Jeg syns ikke dere er for harde, vi er strenge med Goffel selv, og det funker kjempebra. For noen dager siden begynte han å tulle litt ved legging, og vi gikk fra han mens han gråt. Første kvelden gråt han i 5 minutter, så sovnet han. Kvelden etter gråt han i 1 minutt, og deretter ble det ikke noe mer gråt, for han skjønte at vi ikke kommer til å gi oss, og at det er vi som bestemmer, ikke han. Nå er det superlett å legge han igjen, og jeg er veldig glad og fornøyd med at vi gjorde det sånn. Han trasser og tester grenser.

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig mye igjen i det du skriver når det gjelder opp og ned dager! Jeg forstår veldig godt at du vil bli ferdig så fort som mulig med kjøringa, men du må ikke slite deg ut Dine. Jeg angrer nå på at jeg ikke brukte lengre tid på den siste eksamenen min, fordi jeg sleit meg helt ut, og kjenner nå at, til tross for at jeg er kjempeglad for å være ferdig, jeg fortsatt ikke har klart å hente meg helt inn, nettopp fordi jeg jo er hjemme med J hele dagen, og det blir ikke mye tid til å slappe av da.

Så jeg syns virkelig ikke du skal ta det som noe nederlag hvis det blir sånn at det blir vår før du blir ferdig.. Men for all del, jeg skjønner at du vil bli fort ferdig altså, du må bare passe på deg selv også :klemmer:

Utover det som Neytiri nevnte av julegave-/bursdagsønskerså har vi dette på lista vår:

- Bøker (vanlige barnebøker, pluss bøkene i denne serien)

- Lydbøker og musikk cd´er (Jeg har en stor forkjærlighet for de gode gamle, som Hakkebakkeskogen, Kardemommeby osv. jeg da..:sjenert: ) + en liten cd spiller til å ha på rommet hennes

- Gyngehest

Jeg syns ikke dere er for harde med Lilletassen, han er så stor nå at dere kan begynne å være litt strengere. De forstår veldig mye nå, og så lenge man er flinke til å forklare ("mamma og pappa er i stua", "nå er det natt og du skal sove" osv..), og går inn med jevne mellomrom, så tror jeg det kan ha noe for seg uten at de tar noen "skade" av det :jepp: Dere må gjøre det dere føler er riktig for dere :jepp::)

Håper dagen imorgen blir like bra som du føler den har vært idag :klemmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele innlegget ditt fra i dag. Jeg synes ikke det er for strengt å kjøre litt hardt på soving nå. Han er jo snart et år og da skjønner de veldig godt at de kan påvirke oss.

Skjønner godt at det blir mye for deg, og særlig når man sover dårlig. en god :klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd og oppmuntringer alle sammen. Dere er gode å ha :klem:

Jeg kjenner at det rett og slett blir for mye fordi jeg ikke får sove. Det hadde nok gått greit om ikke jeg er våken og styrer om nettene også, så nå må jeg bare trappe ned og ta det litt med ro. Hva spiller det for rolle om jeg ikke får kjørt opp før til våren? Hva spiller det for rolle om jeg ikke leser teori hver dag? Jeg må bare skjønne at jeg faktisk skal klare det uansett når oppkjøring og teori blir. For siden mamma ikke har lappen, så føler jeg at alle rundt meg tror at jeg aldri kommer til å ta den heller, så derfor jobber jeg ekstra hardt nå og jeg vil så gjerne overraske de med hvor kort tid jeg faktisk har brukt. Men til syvende og sist blir de nok bare fornøyde med at jeg tar lappen, uten at det spiller noen rolle hvor lang tid jeg har brukt. Jeg har jo faktisk bare kjørt litt over 2 måneder.. Og før jeg startet ga jeg meg selv 4 år, så jeg vil jo si jeg ligger innenfor målet :fnise:

Natten i natt har vært skikkelig kjip. Han har sluttet å sove etter kl.15, som jeg nevnte tidligere, og da blir han skikkelig sutrete mellom 16 og 18:30. Så i går var han i seng kl.18:10 og sovnet som en stein. Han var litt urolig på kvelden, men ikke noe problem. Så holdt han det gående fra 1:30 til 3, fikk paracet og dentinox. Jeg så i munnen hans i stad at det er mange hvite kuler i tannkjøttet, så det bryter nok gjennom på flere steder. Jeg føler at vi gjør det riktige for det, ved at vi tar den 3.min, 5min, 7min osv, fordi etter jeg har gitt han paracet, dentinox og evt holdt han, så begynner han å peke på bildene på rommet sitt og smile og le. Da føler jeg at han har det bra, men bare vil ikke ligge i sengen sin.

Han sov 1,5 time i dag tidlig, så da fikk jeg sove en times tid, og nå sover han igjen.

Jeg skal til frisøren etterpå og bruke opp min siste Sweetdeal med klipp og farge, så har jeg faktisk tenkt å sette meg ned på café etterpå og ta meg en kaffe og lese (ingen teori!!) Må ha litt pause nå kjenner jeg.

Er det bare meg, eller kjenner dere en sinnsyk forskjell på humør og form når det holder på med tenner? Noen ganger blir jeg sint på han, men jeg skjønner at det ikke er hans feil, så jeg prøver å ta meg selv i det. Men jeg er bare så fryktelig sliten og ser ingen ende på det. Han er ellers en veldig blid og fornøyd gutt, generelt sett hvertfall, men fy så irritert jeg kan blir på han noen ganger. Drømte i natt at han ble kidnappet og da våknet jeg at jeg hylgråt. Er så rart hvordan man kan både elske og irritere seg så mye over barna sine. Forstå meg rett, jeg elsker jo Lilletassen over alt og er utrolig glad jeg har han, men jeg ting jeg aldri skal gjøre i neste svangerskapspermisjon:

* Flytte

* Søke ny jobb

* Lese teori og ta lappen

* Styre med foreldre her og foreldre der

Alt dette kombinert er et slit, men nå krysser jeg fingrene for at nettene ordner seg, for da har jeg mer overskudd til dagtid. Beklager gjentagelser i innleggene mine, men det må ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir kanskje litt vanskelig nå før jul, fordi det er så mye som skal ordnes, men hva hvis mannen din tar med seg Lilletassen og besøker f.eks moren sin (for han har et godt forhold til henne eller?) en helg, sånn at du kan få helt fri, og bare sove ut? Vi hadde en helg for et par uker siden som mannen hadde J hele helga. De sov her hjemme, men de var mye på besøk, og på turer sånn at jeg fikk koblet ut litt, og det hjalp betraktelig. Søvn har så utrolig mye å si!

Jeg kan også bli litt sint på J innimellom, spesielt hvis jeg har fått veldig lite søvn og hun bare sutrer og er grinete.. Jeg tar meg også i det, så som regel er det bare inni meg det koker uten at hun merker det, men det er ingen god følelse :tristbla: Men jeg tror det er en helt normal reaksjon når man har fått lite søvn over en lang periode.

Jeg fikk beskjed av psykoterapeuten min at jeg var helt på grensa til å være utbrent, og kjenner meg veldig mye igjen i det du beskriver, så jeg syns du skal være litt obs nå på at det ikke går så langt for deg at du blir helt utbrent.. Da er det så mye vanskeligere å hente seg inn igjen.

Og det er da ingen som kommer til å reagere på om du bruker litt lengre tid på lappen, veldig mange bruker jo et år og vel så det :)

Det gjelder å ikke legge lista så høyt for seg selv :klemmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kloke tanker rundt det med lappen :jepp: Ingen spør deg hvor lang tid du har brukt når du får den, dessuten har du jo brukt kort tid selvom du får den til våren!

Ikke rart du er sliten så mye som du har hatt ved siden av å være mamma for en liten gutt. Det er fint at du har reflektert over dette nå, så du kan gjøre noen grep både nå og til neste barn :) Synes du er veldig flink og klok :klem:

Og ja, med dårlig søvn blir lunta kortere, sånn er jeg også. Nå er jo tulla ganske lite grinete, men nettopp derfor så kan jeg bli sint hvis hun sutrer tilsynelatende uten grunn. Tror ikke det er så mye å ha dårlig samvittighet for, du merker det sikkert mye bedre selv sånn som Jesse sier.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar nok litt tid før han kommer inn i rutinen med å ikke sove etter 15. Det har vi hvertfall opplevd her. Det har justert seg i løpet av et par uker. Hold ut! :kose: Det er utrolig slitsomt å ikke få skikkelig søvn, men husk at det blir bedre, at det er en fase. :klem: Sikkert lett for meg å si, som sover hele natta, men vi har jo slitt før vi også (selv om jeg utrolig nok nesten har glemt det). :roll: Og det har virkelig stemt, at alt har vært faser. Jeg så for meg at jeg ALDRI kom til å få sove en hel natt igjen :ler: Og at babyen ALDRI kom til å klare å sovne av seg selv. :lol:

Goffel har ikke hatt noe særlig problemer med tennene, men det er mange som har det, så ikke utenkelig at han har vondt.

Da Goffel var på Lilletassens alder begynte jeg å skjønne hvor mye han egentlig forstod, og da var det enklere for meg å være streng med han. Nå er det hvertfall ikke noe problem, han skjønner nesten alt jeg sier (virker det som). Men jeg husker jeg syntes at det var vanskelig da han var yngre og jeg unnskyldte meg ofte med at han ikke forstod meg, hvis mannen mente jeg var for ettergivende. Det er vanskelig å vite hvor streng man kan være når de er så små. Og så må man jo være komfortabel med måten man gjør det på også.

Håper det ordner seg for dere snart :klem: Fin liste du hadde skrevet! Burde du føre opp å dra til syden med en 10 mnd gammel unge også? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg skal føre det opp på listen også Pupsilure :fnise: Men det er morsomt hvor fort man glemmer, for her om dagen satt mannen og så på reiser til syden.. hahahaha

Nooooooooo! Men gleder meg til en storbyhelg alene med mannen etterhvert. Har så lyst å oppleve Italia og da særlig Roma mtp alle severdighetene, men får se om ikke vi kan få til en helg til våren eller sommeren. Er bare så rart å skulle være boerte fra Lilletassen en hel helg..

Tanten min anbefalte det forresten - at vi tar oss en helg og tar vare på ekteskapet også, fordi det tar skikkelig på for tiden.

Når det er sagt, så må jeg jo :danser: for at det virker som taktikken vår med mindre service på natten fungerer, for etter 3 netter våkner han stort sett bare for å få vann og smokken. I dag sov han til kl.7 til og med - men så skrek han litt i natt (noen minutter bare, ingenting å nevne egentlig...)

Han sikler fortsatt utrolig masse og den ene fortannen har fortsatt ikke brutt gjennom (og den har han holdt på med snart 1 måned). Men så lenge de fleste nettene i uken er bra, så takler jeg selvsagt noen netter med skriking. Virker som vi er på rett vei hvertfall, bank i bordet!

Lurer på om jeg skal benytte meg av dagens Groupon deal.. Frisørpakke hos Manuela Frisør og Hudpleie, inkl. farging og klipp etc for litt under 900kr. Har nettopp farget håret mitt litt mørkere (men kun 1 som har lagt merke til det...) og har lyst å farge det enda mørkere neste gang jeg går til frisør. Har gått tre ganger til SAKS på Majorstuen og vært kjempe fornøyd, men det er jo så dyrt... Samtidig vet jeg ikke om jeg skal tørre å bytte frisørsalong..

Kanskje du har noe tips der Neytiri?? Dealen inkluderer farging av bryn og vipper også, og det er jo ikke dumt ;) Isåfall gjør jeg det i februar kanskje, for jeg har jo akkurat vært hos frisøren.

Ønsker meg forresten en GHD rettetang, som jeg kan lage bølger i håret med også :rodmer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre nettene blir bedre for dere. Tror tanta di har noe rett der, jeg ønsker sykt en helg med mannen, men foreløpig er det ikke så lett da mamma unnviker hver gang jeg spør og jeg har ikke lyst å spørre svigermor da hun ikke viser nok interresse for Bumba.

Kan du velge frisørsalong med den dealen?? Jeg elsker jo På Håret på majorstua, jeg gikk jo frisørskolen dems og filosofien dems er super! Ellers har dem en annen superfin på Aker brygge, ellers kjenner jeg et par stykk flinke som jobber for Adam og Eva på aker brygge også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg skal føre det opp på listen også Pupsilure :fnise: Men det er morsomt hvor fort man glemmer, for her om dagen satt mannen og så på reiser til syden.. hahahaha

Nooooooooo! Men gleder meg til en storbyhelg alene med mannen etterhvert. Har så lyst å oppleve Italia og da særlig Roma mtp alle severdighetene, men får se om ikke vi kan få til en helg til våren eller sommeren. Er bare så rart å skulle være boerte fra Lilletassen en hel helg..

Tanten min anbefalte det forresten - at vi tar oss en helg og tar vare på ekteskapet også, fordi det tar skikkelig på for tiden.

Når det er sagt, så må jeg jo :danser: for at det virker som taktikken vår med mindre service på natten fungerer, for etter 3 netter våkner han stort sett bare for å få vann og smokken. I dag sov han til kl.7 til og med - men så skrek han litt i natt (noen minutter bare, ingenting å nevne egentlig...)

Han sikler fortsatt utrolig masse og den ene fortannen har fortsatt ikke brutt gjennom (og den har han holdt på med snart 1 måned). Men så lenge de fleste nettene i uken er bra, så takler jeg selvsagt noen netter med skriking. Virker som vi er på rett vei hvertfall, bank i bordet!

Lurer på om jeg skal benytte meg av dagens Groupon deal.. Frisørpakke hos Manuela Frisør og Hudpleie, inkl. farging og klipp etc for litt under 900kr. Har nettopp farget håret mitt litt mørkere (men kun 1 som har lagt merke til det...) og har lyst å farge det enda mørkere neste gang jeg går til frisør. Har gått tre ganger til SAKS på Majorstuen og vært kjempe fornøyd, men det er jo så dyrt... Samtidig vet jeg ikke om jeg skal tørre å bytte frisørsalong..

Kanskje du har noe tips der Neytiri?? Dealen inkluderer farging av bryn og vipper også, og det er jo ikke dumt ;) Isåfall gjør jeg det i februar kanskje, for jeg har jo akkurat vært hos frisøren.

Ønsker meg forresten en GHD rettetang, som jeg kan lage bølger i håret med også :rodmer::fnise:

Det er den frisørsalongen som ligger der hvor jeg er oppvokst, er det ikke? :) Mamma har vært der et par ganger og har IKKE vært fornøyd.. Men for all del, det er jo smak og behag, og det kan jo hende hun er bedre på langt hår enn på kort hår.. :) Kjenner til det å være skeptisk til å bytte frisør..Her er det kun en gammel kollega fra salongen der jeg jobbet før som får fikse mitt hår, men hun er i permisjon nå, så da blir det lenge mellom hver klipp gitt.. :ler:

Så godt å høre at de siste nettene har vært fine :jepp: Håper det fortsetter sånn! :klemmer:

Blir det romjulstreff forresten? Må begynne å planlegge dagene mine i Oslo litt for å rekke alt jeg skal.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte frisørdeal :) Håper de er flinke! Og så bra at nettene er bedre! :5:

Neytiri: jeg har også gått til den salongen du nevner noen ganger, og vært sinnsykt fornøyd hver gang!! Mannen har en slektning som jobber der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å kjøpe dealen.. :sjenert:

Nettene er bedre ja, men våkner fortsatt flere ganger om natten.. Men det er vel kanskje vanlig? Hvordan sov deres barn da de var rundt 1 år (til dere som har større barn:)

Ja, jeg vil gjerne treffes i romjulen :Nikke: Vi kan gjerne ha treff hos meg hvis dere synes det er greit? Mannen er på jobb igjen den 27. desember, så for min del passer det best 27. og 29.desember :Nikke:

Håper flest mulig får vært med!

Etterpå skal jeg på café med venninner. Fikk ikke gått på café etter frisøren forrige uke, fordi det var noe galt med bilen og mannen måtte levere bilen på verksted. 8000kr ble det.. Utrolig kjipt!! Men når det var noe galt med både brekket og bremseklosser, så må man jo selvsagt skfite de ut.. Skummelt med sånt!

Nå er mannen snart hjemme, så vi skal spise lunch og så håper jeg at jeg får dratt litt tidligere til byn og shoppet eller tittet på julegaver :) Hipp hurra for egentid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Goffel var 9 måneder sov han natten gjennom, fra ca 19-07. Hvis han våkner og skriker litt, så venter vi bare, og han gir seg etter kort tid. Det har skjedd noen få ganger at vi har måttet gå inn til han, men det var i starten, tror jeg. Og da bare holdt vi litt på han, så sovnet han igjen.

Jeg blir gjerne med på treff :) Jeg har fri 30. Ellers jobber jeg i romjulen, men kan eventuelt prøve å bytte vakt.

Kos deg på cafe :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skal få til romjula, med mindre sambo vil at vi skal reise til hans familie før nyttår, men jeg håper ikke det :fnise:

Hm, tulla har i grunn sovet ganske godt på nettene siden hun var ca 9 mnd. Hun har mistet mye smokken da, men etter vi la masse smokker i senga hennes så skjer ikke det heller. Rundt et år var ganske bra tror jeg, men det hender jo hun har våkna fordi hun har satt seg opp eller krabber rundt i senga. Men alt har vært faser som har gått over. Og nå sover hun som regel uten et knyst hele natta.

Kos deg med alenetid :5:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 passer nok best for meg også, tror vi drar hjem 30 igjen :)

Bumba sov ganske bra ved 1 år, men hun våknet 1 gang på natta for å amme, ellers sovnet straks hun fikk litt å drikke. Nå flyttet hun ikke på eget rom før 13 mnd, når hun gjorde det var hun allerede sluttet å våkne for nattpupp så da ble det naturlig for meg å sette henne på eget rom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...