Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper intervjuet har gått bra idag Dine! :klemmer: Er litt nysgjerrig på hva slags jobb det er jeg..PM? :sjenert:

Håper du får en fin mandagskveld :klemmer: Er så misunnelig på dere som skal reise snart!! :sol:

(har forresten fått laget meg ny dagbok nå :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask oppdatering:

Helt tett i pappen

Pusser nesa ca hvert 10.minutt

Hoster og hoster

Intervjuet i går gikk bra, men jeg måtte holde alt inne følte jeg (av hosting etc). Det er nesten 200 som søkte og 10% ble kalt inn til førstegangsintervju, så får se.. Holder dere oppdaterte ;)

Nå må vi pakke og jeg orker såvidt å skrive her, så denne turen gleder jeg meg skikkelig til.. NOT

Har ikke lyst å reise egentlig, men vi har ikke råd til å kansellere enda en reise og miste mange tusen kroner..

Vi snakkes KG damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg :klem: Skikkelig drit å bli syk nå da! Men selvom du ikke har lyst til å reise nå, så kommer det sikkert til å bli veldig fint når dere først kommer fram.

God bedring og god tur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! :klem: Og god tur :sol: Tenker du føler deg bedre om noen få dager, og da er det kjempedeilig å være på ferie :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Bare kjapt innom for å si at vi har kommet hjem etter to fine, men litt kjedelig og slitsomme uker på Kanariøyene. Forteller mer senere, for nå får vi besøk av familie fra nordover som blir over helgen.

Tann nummer 3 har kommet oppe, midt på og Lilletassen krabber som bare det :hjerte:

Håper det går bra med dere alle sammen :klem: Her er det så hektisk for tiden - har glattkjøring og langkjøring neste uke, må lese til teoriprøven, skal ha besøk + mye annet som må ordnes (barnehageplass, søke jobber etc). Ikke lett å finne tiden til å oppdatere her + i andres bøker.. :sjenert:

Men jeg kommer sterkere tilbake - LOVER :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg Dine, og at dere har hatt det greit til tross for at du ikke så så positivt på det når dere dro :klemmer:

Gleder meg til å høre mere! :jepp:

Kos dere med besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har besøket vårt dratt og endelig kan vi roe litt ned etter ferien.. Det er slitsomt å være på ferie :gjeiper:

Lilletassen surrer fortsatt veldig mye om nettene og det er veldig slitsomt for tiden.. Jeg flyr hit og dit mellom kjøretimer, intervjuer og møter med venner og familie, så jeg gleder meg til jeg har fått jobb og lappen, og da kan ta det litt med ro forhåpentligvis.. For et styr! Og jeg som BARE skulle kose meg i denne permisjonen.. Jeg har jo dèt også, men det er litt mye (vi har jo flyttet og kjøpt også..), så neste gang skal jeg nyte det litt mer..

Til uken skal jeg ha både langkjøring og glattkjøring, noe jeg både gleder og gruer meg litt til. Tar mye krefter i hodet, men jeg må gjøre det nå som mannen er hjemme og vi ikke trenger styre med barnevakt til Lilletassen. Jeg skal være borte hele dager, så greit å få det unna nå ;)

Gleder meg veldig til jeg får lappen, for nå tror jeg nok at jeg skal klare det til våren :Nikke:

Ellers fikk vi ikke badet så altfor mye på Gran Canaria, kun tre ganger. Bassengene var så kalde og havet var et styr å komme seg til med vogn, så da ble det ikke så mye av det gitt... Lilletassen kunne ikke krabbe overalt og går ikke selv enda, så det ble litt mer styr enn kos til tider. Men alt i alt var det deilig å komme seg bort og oppleve noe annet, men vi har blitt enige om å aldri reise med en baby på 10 mnd som ikke kan gå selv og ikke er fornøyd med å bare sitte på fanget. Denne reisen gjelder på FLY og da uten reisefølge. Reiser vi med flere og kan få litt hjelp, så er det jo lettere. I tillegg tror jeg at jeg vil ha eget sete neste gang og heller få ta med bilstol (hvis vi reiser med neste baby).

I morgen er det kjøretime, så treff med en venninne og hennes baby. Tirsdag er det treff hos bestevenninnen min og hennes nydelige lille baby, så onsdag glattkjøring. Torsdag fri (og den skal jeg ha fri også, så vi kan pusle litt hjemme nå som mannen er hjemme denne uken) og fredag er det langkjøring + ut og spise på kvelden med noen venninner. Lørdag ingen store planer foreløpig og søndag er det familieselskap hele dagen. Så gleder meg til over jul og nyttår, når ting roer seg litt.

Pluss at jeg får vite i slutten av uken om jeg får jobben jeg har lyst på eller ikke. Begynner å tvile, men jeg kommer til å bli sååååå skuffet om jeg ikke får den.. :sjenert:

God søndags :klem: til dere som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at dere er skeptiske til å reise med en baby i den alderen igjen. J hadde ikke begynt å krype enda da vi var ute å reiste i sommer, så sånn sett var det ikke så hektisk, men hun fikk to tenner på den uka vi var der, og det var IKKE morro! Var han forholdsvis rolig på flyet eller var det mye hyling?

Du er jammen meg flink med kjøringa altså! :jepp: Glattkjøringa syns jeg var skikkelig gøy! :jepp:

Krysser fingre og tær for at du får den jobben, ser for meg at du hadde passet veldig godt til den :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jesse :) Ser for meg at jeg ville passet godt i den jeg også, så kjenner jeg blir dødsskuffet om jeg ikke får den.. :sjenert: Men det er det jo lov til å bli og så får jeg heller tro at jeg finner en ENDA bedre stilling til meg dersom den går til en annen.

Føler meg skikkelig flink som kjører faktisk, hehe. Spesielt siden jeg har vært så engstelig også. Men hadde kjøretime nå og jeg må bare lære meg å konse mer på alt rundt meg, ikke bare én og én ting.. Synes det ble mye å kjøre i Lillestrøm sentrum jeg, så da ble jeg litt stresset, hehe. Men etter Lilletassen og jeg har vært på besøk hos en venninne, så skal jeg sette meg ned i kveld og lage leseplan for teorien. Har du noen tips der? Kjørelærern min vil nemlig at jeg skal bestå den i før midten av desember og jeg skjønner bare ikke helt hvordan det skal gå.. Er jo så sliten på kveldene og på dagtid er jeg jo alene med Lilletassen (bortsett fra denne uken, men da er det så mye som skjer allikevel).

Ang. reisen så fikk LIlletassen sin 3.tann der. Og jeg synes faktisk det var bedre enn den styringen på flyet.. Det var en baby på 6mnd der også og han bare lå eller satt i fanget og var fornøyd med det. Problemet vårt var at tassen ikke ville sitte stille, men heller hoppe og stå og dra i håret til alle rundt seg osv. Så det ble ganske så slitsomt. Det er klart vi reiser på ferie som familie fremover, men vi må nok planlegge litt mer (ikke at jeg kunne forutse at jeg nesten skulle besvime på veien nedover) og kanskje reise med flere. Evt legge mer i selve reisen (flyturen) enn oppholdet. Nå er vi en erfaring rikere og vært gjennom det, så forhåpentligvis blir det lettere neste gang.

Gruer meg litt til langkjøring, men glattkjøring begynner jeg faktisk å glede meg litt til nå kjenner jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei innom og titter på deg snuppa. Det blir såå mye lettere når man har en som kan sitte selv eller opp og stå(tenker på flyet). Vi reiste med snuppa når hun var 4mnd på fly og da lå hun og sov bare, vi var heldige som fikk et tomt sete i midten. Når vi reiste nå så var vi så heldige at mannen sjekket nøye etter familiesete, han er jo flymekaniker og vet hvor i flyet de har et CREW sete, dvs at det går ikke å kjøpe det setet men det er jo ikke ofte brukt av personal(kun om de skal ha noen mekanikere eller sånt, og ikke ofte det skjer på charter). Så da hadde vi en rad vi fikk brukt utenom opp og ned og taxi hvis du skjønner. Når tassen er litt større vil du også kunne ha litt mer å gjøre for han på flytur, så det går nok lettere tenker jeg, jeg så ihvertfall at det var mye mindre jobb med snuppa i sommer en det var når hun var 4mnd :)

Lykke til med førerkortet da, det å finne tid vet jeg nå alt om, har tatt hele høsten skole med oppmøte 2 ganger i uka og har stort sett vært alene utenom dagene jeg MÅTTE på skolen. så jeg har lest når snuppa sover på dagen og etter hun var lagt på kvelden. Trøtt blir man og huset kanskje ikke første prioritering men man må vel si til seg selv at det er OK! :) Du klarer det meste som du setter foran deg tenker jeg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dine!

Tårnfrid på trikken er innom og hilser ;)

Krysser fingrene for at du får den jobben!! Og som du sier, blir det ikke den får du en bedre ;)

Ang teorien. Det finnes nett-tester du kan øve på. Det erstatter overhode ikke lesing, men er en fin metode å øve seg på måten de spør spørsmålene. Jeg gjorde det og fikk faktisk så bra resultat at han i skranken ikke hadde sett bedre :fnise: Og jeg er ingen puggehest... ;)

Så dumt at det blr en litt stressende ferie.. Innser at vi reiste på et meget gunstig tidspunkt (6mnd). Da kunne han leke litt for seg selv men dro ikke noe sted. Det er jo greit å vite til neste gang da! Vi må vist lære alt på den harde måten.. ;)

Håper du får roet deg litt! Anbefaler å moderere avtalelista litt og ta noen rolige dager.. Lykke til på kjøringa!! Glattkjøring er SÅ morsomt!! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et langt innlegg isted også klikka dataen :kjefte:

Men jeg tok også masse teoritester på nettet, gjorde nok nesten mer det enn å lese i boka tror jeg :ler:

Det er fryktelig tungt å lese på kvelden når man aller helst bare trenger å slappe av, men jeg tror nok du kan klare det til midten av desember uten store problemer. :jepp: Og tenk så deilig å kunne slappe av i jula uten å måtte tenke på teorien! :)

Men leseplan er veldig lurt :jepp:

Og hvis det skulle skje at du ikke får den jobben er det selvfølgelig fordi det er en annen enda bedre jobb som venter på deg ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...