pusla Skrevet 15. juni 2011 #2481 Del Skrevet 15. juni 2011 Greit å starte med en teskje grøt eller to ja Også bør du starte på dagtid, sånn at du slipper kjip natt om magen hans skulle reagere på det. Vi måtte blande tynt i tillegg en stund, fordi tulla reagerte litt på grøten. Å, jeg blir suuuur om jeg ikke får kommet i morgen altså Har lyst til å se prospektet til leiligheten deres også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #2482 Del Skrevet 16. juni 2011 Du kan få se selve leiligheten etterhvert dersom vi får den Hvis du gidder ta turen litt unna søstern din da :gjeiper: Mannen vil gjerne bli med når jeg prøver grøt første gang, så da venter jeg til helgen sånn at han får blitt med. Han vil gjerne delta på mest mulig og sånne småting er viktig for han (og bli med på bortimot alle kontroller), så da skal han få lov til det. Hvor fort merker man om de reagerer på grøten? Hvis jeg gir rundt kl.12 feks, bør det ha gitt seg (dersom han får vondt i magen) til kvelden? Det er jo helt sikkert individuelt, men sånn gjennomsnittelig kanskje..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. juni 2011 #2483 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei bare fort innom, jeg liker 4dagers regelen... Når du introduserer ny mat venter du fire dager før du evt gir en annen ny ting eller igjen den nye maten..... Magevondt kan faktisk være så lenge men trenger ikke være det heller Kjemprkos i dag, skriver mer i kveld når jeg har tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. juni 2011 #2484 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Du kan få se selve leiligheten etterhvert dersom vi får den Hvis du gidder ta turen litt unna søstern din da :gjeiper: Klart jeg vil se den etterhvert Og hyggelig og se deg og Lilletassen igjen i dag! Som Neytiri sier kan reaksjoner på mat var lenge, men i de fleste tilfeller tror jeg nok det skal gå ganske fort over. Jeg tror tulla reagerte på 8-mnd-grøten en natt og da gikk det gradvis over etter ca åtte timer. Men det var jo på kvelden da og da er det kanskje verre med fordøyelse og sånt?? Vet for lite om dette merker jeg... Endret 16. juni 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 16. juni 2011 #2485 Del Skrevet 16. juni 2011 Veldig hyggelig å treffe dere idag altså! Og du har jo bare verdens fineste Lilletass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #2486 Del Skrevet 16. juni 2011 Da har vi vært på treff hos Siebaeo i dag og det var kjempe koselig å treffe alle mammer og babyer Vi endte opp med å bli 8 mammaer og 8 babyer, noen litt mer høyt og lavt enn andre (Goffel og Bumba), noen litt opptatte av å vise sin bjørneetterligning (Bolla), mens andre var opptatte av å ligge i babygym (lille A), spise bøker (Lilletassen og Murmel) eller oppdage verden via observasjon og leker (lille J og tulla). En helt herlig blanding av barn som både jeg og Lilletassen gleder oss til å treffe igjen Toalettsetet presterte å falle av i stad (!!!!), så nå bør vi hvertfall få leiligheten på tirsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 16. juni 2011 #2487 Del Skrevet 16. juni 2011 Da har vi vært på treff hos Siebaeo i dag og det var kjempe koselig å treffe alle mammer og babyer Vi endte opp med å bli 8 mammaer og 8 babyer, noen litt mer høyt og lavt enn andre (Goffel og Bumba), noen litt opptatte av å vise sin bjørneetterligning (Bolla), mens andre var opptatte av å ligge i babygym (lille A), spise bøker (Lilletassen og Murmel) eller oppdage verden via observasjon og leker (lille J og tulla). En helt herlig blanding av barn som både jeg og Lilletassen gleder oss til å treffe igjen Toalettsetet presterte å falle av i stad (!!!!), så nå bør vi hvertfall få leiligheten på tirsdag... Må bare litt av bjørneetterligningen til Bolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #2488 Del Skrevet 16. juni 2011 Veldig hyggelig å treffe dere idag altså! Og du har jo bare verdens fineste Lilletass Tusen tusen takk - det var koselig å høre Du har en ganske så flott liten røver du også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. juni 2011 #2489 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvordan er en bjørneetterlikning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 16. juni 2011 #2490 Del Skrevet 16. juni 2011 Og du har jo bare verdens fineste Lilletass Helt enig, han var superskjønn på håret også! Toalettsetet presterte å falle av i stad (!!!!), så nå bør vi hvertfall få leiligheten på tirsdag... Say what??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #2491 Del Skrevet 16. juni 2011 Becky* Han skrek og hoiet som en liten bjørn - utrolig søt! Du får sikkert se det en gang du også, hvis han ikke har avansert til et annet dyr Marmot* Takk for det! Frisyren er helt selvlaget - den styrer han selv :gjeiper: Den er fin og flott og masse hår har han også, så det skal han ha Jada, toalettsetet falt av da mannen skumpet borti det istad.. Skal nevnes at badet vårt er helt sinnsykt lite (har ca 25cm å gå på mellom dusjkabinett og do) og at det ikke er av verdens beste kvalitet (apparently...) Han trodde han fikset det, men så skjedde det igjen, så nå er det på tide å flytte synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. juni 2011 #2492 Del Skrevet 16. juni 2011 haha bjørneetterlygningen var synnsik morsom hos Bolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #2493 Del Skrevet 19. juni 2011 God søndag formiddag alle flotte kg damer! I dag har vært en veldig typisk søndag hos oss. Vi har ryddet, støvsugd, tørket støv og vasket. Vi får besøk etterpå, så da er det litt hyggelig at det ser nogenlunde ut. Nå skal jeg hoppe i dusjen snart, når Lilletassen sovner og mannen kommer ut av dusjen, så i mens kan jeg oppdatere litt her Lilletassen fikk grøt for første gang i går Synes det er litt trist, for jeg ser at ammingen kommer til en slutt. Men det er jo også veldig spennende da og i dag synes jeg det var lettere. Han får bare smaksprøve iht pakningen, men det virker som han liker det. Han får også vann på sprøyte og det sluker han også i seg, så det lvoer jo godt Hvor lenge skal jeg gi smaksprøve før jeg kan gi en hel porsjon? Og er det riktig sånn som jeg gjør det : begynner på dagtid, avanserer til porsjon på dagtid (lunchtid feks) og så begynner på kvelden? Hvor lang tid brukte dere på å innføre kveldsgrøten? Det virker ikke som han får magevondt av det vi gir og det er jo bra. Men vil ikke gå for fort frem heller, så er litt vanskelig den overgangen der. Øveleskjørte i går også Synes det gikk veldig bra og jeg gleder meg veldig til neste gang. Er ikke like engstelig som tidligere og nå kan jeg faktisk se for meg at jeg kjører på veier også (ikke bare parkeringsplass og rundt i industriområder som jeg nå har gjort). Og det er et stort fremskritt for min del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 19. juni 2011 #2494 Del Skrevet 19. juni 2011 Juhuuu! Innom en tur da jeg har sendt mannen på trilletur, så jeg får ryddet litt, stress med hus :gjeiper: Jeg har aldri gitt en hel porsjon med grøt, fordi jeg er redd det vil bli for tungt for magen. Jeg gir jo MME da, så gir ca 100 med grøt og 0.5dl med grøt. Men begynte med 4-5 skjeer, så gikk jeg til 12 skjeer, siden det gikk så fint. Deretter hvis det går bra kan du bare kjøre på med grøt. Men jeg vil anbefale å gi litt sviskemos. Jeg gir 3-4 teskjeer til begge grøt måltidene. Så at han ble så rød i stompen, så da er det bedre føre var, de får jo en helt annen avføring nå som grøter kommer! Får du ikke gitt han vann på flaske? Flott med sprøyte, men jeg ville jo etterhvert bare "tvingt" i flasken, det er en vanesak.(men noen nekter flaske, forstår det altså). T drikker jo 150 ml til dagen, og jeg har vært litt streng på det Når vi gir en halv porsjon grøt, så tar det ca 20 min, men da koser vi oss.Han sitter å ser ut vinduet på bilene og trærene, det er så koselig, men i begynnelsen fikk han ikke grøt fort nok. Jeg rakk ikke ta skjeen nede i koppen før han suttret. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 19. juni 2011 #2495 Del Skrevet 19. juni 2011 Her skjer det mye Kommer til å følge med litt ekstra her fremover, siden vi og tenker å begynne med fast føde snart. M er jo 4 mnd i morgen Jeg vil begynne så fort som mulig siden hun får mye vondt i magen av ammingen. Jeg synes og det var ekkelt å kjøre på veiene i begynnelsen. Dette var mest fordi jeg ikke var trygg på forholdet mellom gass og klusj. Mamma var så dårlig til å forklare. Ble bedre da jeg tok noen timer hos kjørelærer. Så hvis du ikke har gjort det ennå vil jeg anbefale det. Hva er det du synes er ekkelt egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 19. juni 2011 #2496 Del Skrevet 19. juni 2011 PS: Så gøy med beskrivelser av alle babyene Nesten litt rart å tenke på at de finnes på ordentlig Har jo bare sett to av de in real life Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #2497 Del Skrevet 20. juni 2011 I dag er det 3. dagen med grøt og Lilletassen liker det Virker som han elsker vann også, hehe. Hvor mye bør han få i løpet av en dag? Prøver på tutekopp, men virker ikke som det funker helt enda.. Bakte kake i stad, fordi jeg skal ha søstrene mine på middag etterpå (har laget en deilig salat og skal lage lasagne etterpå). Ble sjokoladekake med MMF trekk og smørkrem under. Ble ikke skikkelig fin akkurat, ble litt for mye stæsh på den, men de liker den helt sikkert. Begge hadde bursdag for ikke lenge siden, så i kveld skal vi feire. Og hun yngste fylte 18, så jeg skal servere vin og greier I morgen får vi vite om vi får leiligheten eller ikke.. Dommedag mao! Hvis vi får den er planen å dra til banken for å signere lånekontrakt, så til Maxbo for å få med noen prøver på tapet. Fant en der jeg likte veldig godt, men visste ikke at vi kunne få med prøver, så får ta det med i morgen i stedet Kunne godt tenkt meg designertapet også, men det blir jo så dyrt + det er bestillingsvare og det har jeg ikke tid til å vente på :gjeiper: Lilletassen bæasja 3 ganger på en halvtime i stad forresten.. Tror jeg skiftet litt for fort så han ikke ble helt ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. juni 2011 #2498 Del Skrevet 20. juni 2011 Oi, så flink du er da, som baker kaker og greier. Imponerende Så spennende med ny leilighet - kan jo kanskje høres ut til at dere trenger de Alltid morsomt med planlegging av ny bolig, og plukke ut tapeter, gulv, maling etc. Fikk lyst til å flytte jeg nå Krysser fingrene for leiligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. juni 2011 #2499 Del Skrevet 20. juni 2011 Bare en dag igjen nå Hvilket klokkeslett går forkjøpsretten ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. juni 2011 #2500 Del Skrevet 20. juni 2011 Å, det er spennende med leiligheten nå altså Når i morra får dere vite det?? Håper virkelig det går veien for dere Det med grøt tror jeg du bare kan prøve deg litt fram med. Jeg er usikker på hvor lenge du skal gi smaksporsjon, tror de sier fram til 6 mnd. På den grøten man bruker fra 6 mnd står det hva en porsjon er. Men virker det som han tåler det fint og det går ned, er det jo bare å øke litt forsiktig. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok her jeg, men vi har jo gitt avokado på kvelden og lite grøt, så vi har gjort det litt annerledes. Godt å lese at du begynner å bli mer trygg på kjøringen Og du må jo ut på veiene en dag, så det er jo flott at du ser for deg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå