Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Pupsilure* Vi var på visning tirsdag (og i banken mandag), så dette gikk jo ganske fort ja, hehe. Men jeg kjenner nabolaget og har veldig lyst å bo der i akkurat den leiligheten, så da gikk vi for det ;) Kjempe spennende å høre hva han sier etterpå når han ringer (megler). Krysser virkelig fingrene for at det går i orden og at vi får vite det førstkommende tirsdag (men lite sannsynlig...)

Marmot* Ja, han trives kjempe godt! Han får jo sett mer og sover godt i den også virker det som. Vi har ikke fått testet den ut altfor mye i og med at det har vært så dårlig vær, men det blir garantert mer trilling når solen dukker frem igjen.

I morgen er det meldt sol midt på dagen dit vi skal, så får satse på at vi får benyttet oss av godværet og sportsvognen, så får vi se hvordan han er da :Nikke:

Siebaeo* Jada, her skjer det ting vettu ;) Det er ALTFOR spennende å vente, hvertfall når det nå gjelder i nesten to uker... Håpløst synes jeg, for det forhindrer oss i å se andre steder og å legge planer..

Cypress* Kryss alt du har for at det går bra :danser:

Luremegpå* Tenker du på Gøteborg eller? :) Vi dro dit ja, men vi har jo blitt reise-inspirert flere ganger uten å kunne reise, så jeg har nok snakket mer om det enn vi faktisk har gjort ja, hehe. Men Gøteborg var veldig koselig og det var ikke noe problem å ha han sovende på samme rom selv om vi så på TV. Det var et lite avlukke på en måte, som vi satte vognen til vi skulle sove også og det gikk kjempe bra.

Nå reiser vi jo en tur på hytta til tante etterpå og det blir spennende å se hvordan vi gjør det med soving da. Går sikkert fint det også, men det er alltid litt småskummelt med nye situasjoner og endring av rutiner.

---

Godt at svigermor tok poenget i går ja! Vi har jo egentlig et skikkelig godt forhold, men ting som dette ødelegger litt en liten stund og det er så synd. Nå er jeg ikke sur lenger, men jeg håper ikke vi trenger å gjennomgå samme diskusjon dersom vi taper leiligheten til andre med forkjøpsrett..

Lilletassen sier mamma, mamma, mamma hele tiden :rodmer: Det er til å smelte av rett og slett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg nettopp snakket med megler og vi får ikke vite vedr forkjøpsrett før 21. juni etter kl.14. Så det blir laaaang tid å vente kjenner jeg. Men vi skriver kontrakt til uken, med forbehold om at vi faktisk får den selvfølgelig. Slipper også å betale 10% av kjøpssummen nå, men betaler alt ved overtagelse.

Er det noe jeg bør være obs på i forbindelse med kontraktinngåelse?

Megler sa også at det er såpass liten sannsynlighet at det er noen som benytter seg av forkjøpsretten fordi det er overtagelse bare få dager etter 21. og de fleste trenger lenger tid.. Men nå får vi bare vente og se da..

------

Jeg har begynt å pakke til langhelgen vår og bestemte at jeg søren meg pakker en flaske rødvin også :briller: Det har jeg ikke drukket på leeeeeenge og det skal bli godt å kose seg med et glass i skogen og forhåpentligvis bare kunne slappe av når Lilletassen har lagt seg. Synes nok mannen er koselig også tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten helt glemt å si at jeg spiser jordbær jeg... Det skal visst ikke være farlig såvidt jeg har forstått, så da koser jeg meg med det :Nikke:

Eller har jeg fått feil opplysninger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt og lest at jordbær er helt trygt sålenge det ikke er allergier i familien. Det er visst fra gammelt av dette at man skal holde seg unna det, har jeg skjønt.

Lenge å vente til 21. juni ja :daane: Men håper virkelig det går veien for dere :tommel: Er det rett ved der dere bor nå?

Kos dere i helga :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er litt sånn travelling mac's over dere også merker jeg! Godt at de får vært litt på tur de små og.., de blir nok lei samme tilværelsen de også.. :fnise:

Vi var på endel visninger, og det er best å gå på de som man må melde forkjøpsrett FØR visningen..hehe, da er det nervepirrende, men ikke så LENGE..

Hvor mange er det på listen da?

Sender deg en pm,ble litt nysgjerrig på enkelte ting!

God tur til skogs da, og koooooos deg med rødvin :ler::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Her er det spennende dager. Blir deilig med større plass å boltre seg på. Hvor stor er leiligheten?

Kos dere i pinsehelgen, håper på godvær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å komme seg bort og oppleve litt annet kjenner jeg. Både for liten og stor :Nikke:

Merker det på han at han kjeder seg hvis vi er inne en hel dag.. Vi har vært mye inne de siste dagene pga været, så vet liksom ikke helt hva jeg kan gjøre med han..? Han blir fort utålmodig ved Babygymen selv om vi bytter leker jevnlig og han er ikke særlig god på å leke på egenhånd lenge. Han elsker tv'n, men jeg synes ikke han skal se på den hele dagen liksom. Han ser allerede for mye egentlig.. :sjenert:

Han sitter jo ikke på egenhånd enda, så han blir liggende på rygg eller mage. Mage blir han også fort utålmodig.. Ikke lett tid sånn sett egentlig.

Nei, det er bare oss på listen nå.. Så sånn sett burde det kanskje gå i orden, men hvem som helst med usbl medlemskap kan kjøpe den istedet for oss.. Og det er jo kjipt!

Den er 84kvm, så det er ca 34kvm mer enn vi har nå :nigo:

Nå er det ikke lenge til mannen kommer hjem håper jeg, for nå begynner jeg å bli lei av å være inne..

Satser på godvær ja :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Ei i barselgruppa mi er helsesøster, og hun gir sin egen unge jordbær. Hun sa det er kommet ny forskning på dette, og at det er helt trygt både å spise selv og la babyene smake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i barselgruppa mi er helsesøster, og hun gir sin egen unge jordbær. Hun sa det er kommet ny forskning på dette, og at det er helt trygt både å spise selv og la babyene smake.

Var det jeg mente også.. For både jeg og en annen i barselgruppen spiser jordbær helt normalt, for å si det sånn. Så da kan jeg virkelig kose meg med det :spise:

God pinsehelg alle som er innom!!! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke turt å smake på jordbær,selvom veslemor reagerer på veldig lite (kål, løk og rosiner/druer funker dårlig, brus har jeg ikke rørt siden før fødsel), tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller, ikke reker og ikke jordbær, men det er jo opp til hver enkelt :)

Skjønner godt at du syns det er lenge å vente, så spennende da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, T er akkurat lik, og i dag ble jeg helt tullerusk, menn så la jeg han på sofaen med en bok i hånden hans, og satt på en barnecd på dataen her, og nå bare smiler og koser seg..snålinger de er da!

Jordber ja, du finner vel raskt ut om det er noen reaksjon da..

Har du biteleker eller noe sånt? Vann, kanskje han er tørst?

Håper mannen er rett rundt hjørnet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også jordbær med god samvittighet, har ikke merket noe som helst på lillemor :) Det gjelder vel både jordbær og reker det at så lenge man ikke har noen allergier mot det selv eller i den nærmeste familie så gjør det ingenting :)

Ha en gooood tur Dine, kos dere masse!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesse* Spiser reker jeg også, uten problem. :Nikke:

Tusle* :klem:

Luremegpå* Vi har masse biteleker ja.. Mulig han er tørst, men må høre med hs i morgen hvordan jeg introduserer vann.. Skal det kokes? :klo: Vet ikke hvordan jeg skal begynne, med mengde osv, men hadde jo vært fint om han kunne begynne å få det i løpet av sommeren, pga varmen også ikke minst.

-----

Da er vi tilbake fra hyttetur og vi har kost oss masse. Det var skikkelig dårlig vær, så vi var forsåvidt mye inne, men Lilletassen koste seg virket det som og vi fikk spilt masse monopol :gjeiper:

Første natten hadde vi skikkelig problemer. Da ville han ikke sove i det hele tatt og rommet vi sov på var så lite at det ikke var plass mellom sengen vi sov i og reisesengen, og det gjorde det hele ekstra vanskelig å få hentet han opp og ned. Men natt nr2 gikk bedre og vi fikk sovet litt mer :)

Her hjemme har vi begynt å forberede oss til flytting og fått kastet masse unødvendig stash som bare har samlet seg opp. Vi har kastet 4-5 poser allerede og har fortsatt ikke kommet oss ut av skapet på soverommet.. :sjenert: Nå blir det jo allikevel mye mer å flytte pga alt av Lilletassens ting også, men det er godt å få vekk alt man faktisk ikke trenger.

I morgen er det 5 måneders kontroll (selv om han nå er 5,5 mnd) og nye vaksiner.. Forrige gang gikk det kjempe fint, men har hørt at man kan få reaksjoner av vaksine nr2 selv om det gikk greit med første. Men vi har begge planlagt at vi ikke skal noen ting de neste to kveldene, så vi begge er hjemme dersom det skulle oppstå noe.

Håper dere alle hadde en strålende pinsehelg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Vi skrev noe om det i boken til Pupsilure, siden du spurte der også: Vann bare gir du. Rett fra springen, la det renne først så det blir kaldt og mest mulig bakterie-fritt. Så lenge han er over 4 mnd. trenger du ikke koke, men om du vil gi det lunkent, må det kokes og avkjøles. I begynnelsen spytter han nok ut det meste, men ikke tilsett vannet noe likevel, det er viktig at de lærer seg å like rent vann. Så lenge han fullammes (mer eller mindre) skal de få væskebehovet dekket av det. Merker du at bleiene blir tørre, er det viktigere å gi vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid spennende når man skal sove nye plasser med disse små ja, men det hørtes jo ut som dere hadde det hyggelig da :) Og monopol er gøy :jepp:

Tror ikke du trenger forberede så mye før du gir vann, som marmot sier. Det er bare å prøve, de trenger gjerne litt tid på å venne seg til det. Jeg kokte i starten, men nå tar jeg bare kaldt fra springen. Har en lignende flaske som den marmot linket til og den liker hun bedre enn et par andre kopper vi har.

Det går nok fint med vaksina imorra, men jeg har også hørt at noen reagerer på den andre men ikke den første. Det gikk heldigvis veldig greit her med både den første og den andre :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om å koke vannet ihvertfall til 6 mnd jeg, helst hele det første året. :klo: merkelig at man får så mye forskjellige beskjeder! Er jo et styr med denne vannkokinga.. Men jeg tror uansett vi kommer til å koke vannet så lenge vi bor her, for jeg tviler på at det har blitt skifta så mye rør her siden blokka ble bygd på 30-tallet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Barnelegen her sa i hvert fall ingen vits å koke etter fylte 4 mnd. Og la til at de ligger tross alt på gulvet, spiser på leker, hender og alt annet de kommer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...