Jesse Skrevet 9. juni 2011 #2421 Del Skrevet 9. juni 2011 Men skjønner ikke hvorfor megler sier 2 dager og USBL sier 7 dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 9. juni 2011 #2422 Del Skrevet 9. juni 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 9. juni 2011 #2423 Del Skrevet 9. juni 2011 Nå er jeg spent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2424 Del Skrevet 9. juni 2011 Selger godtar ikke budet, og sa til megler at de ikke godtar under takst. Så nå strakk vi oss enda mer, men fortsatt 50,000 kr under takst og at takstpris ble for mye.. Vi er de eneste byderne, så det ligger jo i vår favør. Men selger vil heller gå en runde til med visninger (det har allerede vært 2) istedet å godta under takst. Men meglere sier jo så mangt for å få mest mulig provisjon og alt. Så blir spennende å se.. Nå skal jeg hvertfall få beskjed om de godtar det neste budet før kl.15 ellers får vi se hva vi gjør i morgen. Både pappa og tanten min anbefalte at vi avventer til i morgen dersom de ikke godtar dette tilbudet, men jeg er så lei av å vente allerede.. Føles sikkert som lenger fordi jeg bare er alene og inne også. Ettersom det er så dårlig vær holder vi oss inne og da blir jo alt mer langvarig liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 9. juni 2011 #2425 Del Skrevet 9. juni 2011 Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2426 Del Skrevet 9. juni 2011 Nå har selger gått ned 25 000 fra takst og sagt det er siste tilbud.. Og vi kommer nok til å ta det faktisk.. Pappa mente vi burde vente til i morgen fordi vi er de eneste som byr, mens tante sa, og vi tenker at de resterende 25 000 er flisespikkeri og vi har såpass lyst på leiligheten at vi ikke orker psykisk rett og slett, å vente enda lenger.. So here it goes, jeg ringer megleren..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2427 Del Skrevet 9. juni 2011 Da har jeg akseptert og megler skal ringe både USBL og selgerne og høre hvordan det blir fremover. Eierne bor ikke der per dags dato, så vi kan sikkert flytte inn kjapt. Men problemet oppstår ved forkjøpsretten.. Jeg vet ikke helt om jeg skjønner det der jeg.. Såvidt jeg har forstått har vi egentlig ikke fått leilgiheten enda, og at det kan komme noen neste uke og snappe den opp (hvis det blir utlyst eierskifte til uken og det gjelder fra tirsdag til tirsdag som de hos USBL sa i stad), så vil det si at vi ikke vet om leiligheten er vår før tirsdag 21.juni.... Dette burde egentlig være en dag hvor vi feirer, men det kan vi ikke gjøre før om 11 dagers tid da eller..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. juni 2011 #2428 Del Skrevet 9. juni 2011 Oj, så spennende det var her da!! kan jeg få pm? Vi mistet en leilighet pga forkjøpsrett dessverre Ventet ca 14 dager, og megleren forsikret oss om at det nesten aldri skjedde, og at det var helt utenkelig at det kom til å skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2429 Del Skrevet 9. juni 2011 Det er nettopp det vår megler sier også.. At det nesten aldri skjer. Var det OBOS eller USBL dere mistet leil. hos? Nå har jeg sendt han mail om at det har blitt gitt litt forskjellige opplysninger her. På visning sa han at alt med forkjøpsrett og USBL var i orden og at vi fikk vite senest tirsdag 14.juni om den blir vår eller ikke (dersom vi vant budrunden som vi nå gjorde). Så sier han på tlf, etter at vi hadde godtatt siste bud, at han faktisk ikke har fått bekreftelse på dette av USBL. Har han faktisk papirer på at han har fakset inn til USBL i mai (som han sier), så er jo det noe USBL må ta på sin kappe og at det ikke skal gå utover oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. juni 2011 #2430 Del Skrevet 9. juni 2011 Obos. de er jo større også, tror jeg, så sikkert større sjanse for at det skjer da Det var to nervepirrende uker for vår del!! Fin leilighet da tittet faktisk på annonsen i går, da jeg prøvde å finne ut hvilken du snakket om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2431 Del Skrevet 9. juni 2011 Er nok litt mer sannsynlighet for det på OBOS har jeg forstått ja... Men vi får se. Synes megler skal ordne opp slik at det skjer på tirsdag, ikke neste tirsdag der igjen.. Nå kverrulerer svigermor på tlf.. Vi later som det fortsatt er budrunde, haha. Hun kommer på besøk etterpå og skal hilse på Lilletassen og da kommer jeg seriøst til å klikke på henne dersom hun skal diskutere dette flere ganger. Hvor mange ganger kan man diskutere dette??!! Vi er 26 og 27 år og har ikke bodd hjemme på over 8 år, så hun må da skjønne at vi klarer å ordne opp i dette på egenhånd??!! Hun behandler oss som om vi ikke skjønner noe av hva vi holder på med, som om vi er småunger. Nei fy f*** kjenner jeg er skikkelig forbanna på henne nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. juni 2011 #2432 Del Skrevet 9. juni 2011 Hvis hun tar det opp igjen så ta en litt strengere tone enn du er vant med Ikke la henne holde på slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. juni 2011 #2433 Del Skrevet 9. juni 2011 å, så spennende Håper det ordner seg for dere!! Det med å vente på forkjøpsrett er virkelig pyton, så håper dere slipper å vente helt til 21. iallefall! Vi mistet også en bolig på forkjøpsrett, det var Obos da og vi fikk også beskjed om at det ikke kom til å skje Vi feiret for tidlig og ble kjempeskuffa. men det var ikke den historien du ville høre nå Og hun svigermora di skal du bare blåse i, hun har ikke noe hun skulle ha sagt uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. juni 2011 #2434 Del Skrevet 9. juni 2011 Dere kan sitte på til siebaeo hvis du vil men vet ikke helt hva vi gjør med vogner da? Usikker på om jeg trenger den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2435 Del Skrevet 9. juni 2011 Tusen takk Pupsilure, det gjør vi veldig gjerne om vi kan Nå har jeg byttet til sportsdel og den tar veldig liten plass, kan fint være foran ved setet hans feks, og understellet tar ikke stor plass. Tror nok vi får plass til begge vognene ------ Nå har nettopp svigermor gått og Lilletassen lagt for natten. Det var faktisk veldig hyggelig og jeg tror hun måtte skjerpe seg før hun kom. Mannen satt henne skikkelig på plass på tlf mens hun var på vei hit og var ordentlig flink til å ordlegge seg synes jeg! Hun kom til og med med en flott blomsterbukett av røde, rosa og hvite roser + champagne som vi kunne feire med. Hun var bare positiv (tror hun skjønte at det her er faktisk opp til oss!), så all honnør til henne for at hun skjerpet seg. Så da er det over Nå gjenstår det bare å fortelle det til pappa at vi har kjøpt, han som så sterkt rådet oss til å vente til i morgen for å få ned prisen enda mer Selv om det er 100% opp til oss og alt sånn, så er det allikevel noe med det at man gjerne vil at foreldrene skal synes bra om de valgene man tar. Mamma vet forresten ingenting om det her og ikke har jeg planer om å fortelle henne det heller, ettersom vi ikke har det beste forholdet. Hvertfall ikke før det er avklart hvorvidt vi får leil etter forkjøpsrett og ikke.. Tror forresten det er litt mer utbredt med å benytte seg av forkjøpsrett på OBOS leiligheter enn det er på USBL leiligheter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. juni 2011 #2436 Del Skrevet 9. juni 2011 Så bra, da satser vi på at vi får plass til begge vognene Så hyggelig av svigermor da! Hun er jo egentlig en koselig dame, har jeg fått inntrykk av Har du snakket med moren din som du skulle, etter dåpen? Historien vår med forkjøpsrett endte jo godt da. Vi meldte oss inn i obos da vi kjøpte, men så mistet vi, og tok en annen med vår korte ansiennitet. Og denne leiligheten var mye bedre enn den vi mistet Den var ca 300 000 billigere, heis og utsikt. Krysser fingrene for dere! Når var dere på visning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 9. juni 2011 #2437 Del Skrevet 9. juni 2011 Trives han i sportsvogn? Om du tar av bakhjulene og den der som henger under, blir jo understellet veldig lite. Så fint at svigermoren din har tatt poenget. Det skulle bare mangle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. juni 2011 #2438 Del Skrevet 9. juni 2011 OI!! Her har det skjedd ting! Grattis med seier i budrunden!! Krysser fingrene for at det går bra! Så utrolig spennende! Kan jeg også få PM? Det er bare alt for spennende å å vente på "dommen".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. juni 2011 #2439 Del Skrevet 9. juni 2011 Gratulerer med leilighetskjøp!! Håper ingen snapper den på forkjøpsrett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 9. juni 2011 #2440 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei hei! ah, leilighet kjøp er nervepirrende, og det er forkjøpsrett også. Får bare ha is i magen, så skal du se at det går helt sikket Deres vei Kjedelig å krangle med svigermor da, men de vel vel alltid barnas beste (mannen din da), selvom det ikke alltid er barnas beste. Hehe..herlig at hun kom med blomster, det sier jo en hel del Ble det forresten noen tur på Dere den gangen? Er så mye å ta igjen av lesing her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå