Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Tror ikke Gran Canaria blir et så fint sted å reise som Thailand nei :fnise: Er nok ikke til å sammenligne det tenker jeg. Har forsåvidt vært på Gran Canaria to ganger uten at det var en fantastisk opplevelse, så ser frem til Thailand om noen år.. :sjenert:

Tar veldig gjerne i mot tips der også jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den videoen var bare helt nydelig :rodmer:

Så dumt at vi ikke fikk møtt hverandre i dag :forvirret: Men håper dere har hatt en fin dag likevel og at Lilletassen ble mer stabil i humøret :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig du får ikke til sjalet, men når Lilletassen er blitt så tung vil nok ikke den støtte så bra heller lenger.

Anbefaler deg å titte innom tettinntil.no, der kan du lese litt uten å registrere deg om ulike bæretøy på forumet og hva evt ville passet deg......hvis du vil skrive tror jeg du må registrere deg da.

Du som vil ha noe til å klare selv og er lettvind ville jeg tenkt på formsydd eller slynge. Hva slags bruk vil du ha bæretøyet til da???

Forskjellen fra BB og ergonomisk korrekt bæretøy er vel litt som å sammenligne babybjørn med å sitte på et sykkelsete kontra et "bæretøy" som det å sitte på en stol.

Må si jeg kan ikke helt se at jeg er "slem"(ikke at du har sagt det, men noe mange har sagt til meg) at min snur mot meg...dette er både lettere for bærer og hvis man har tenkt å bære litt på tur eller bruke det mye ser jeg fordel å få det mest mulig behagelig. Skaffer du deg bæretøy som også kan brukes på rygg har du også fordelen når han blir litt større å bære på rygg(på bæretøy som knytes får man de høyt på rygg, usikker om du får det med formsydde men skulle vel tro det)......da får dem sett mye over skuldra de samtidig som de kan skjerme seg hvis det blir for mye.

Jeg bærer mye mer på rygg nå, det gir meg også sjansen for frie hender og det elsker jeg, samtidig som Bumba synes det er stas!

Du får ta det sjalet med deg til Siebaeo, så kan jeg ta det tilbake siden du ikke får bruk for det ;)

Håper ellers alt er bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tar det med til Siebaeo ja :Nikke: Tusen takk for lånet! :)

I dag har Lilletassen heldigvis vært i mye bedre humør. Han var så klengete og styrte sånn i går, så deilig at han er litt bedre humør. Han har fortsatt vært litt klengete og tyr fort til tårer, men det er mest på ettermiddagen.. Han får mat, ny bleie, virker ikke som han har vondt i magen heller.. Vanskelig det der.. I vognen i stad begynte han å hyle skikkelig sånn at jeg måtte ta han opp og bære han og da var han veldig fornøyd. Tror liksom han ville skreket mer dersom han hadde hatt vondt noe sted..

Gleder meg til vi får bestilt ferie i november, for nå har jeg sitti time ut og time inn etter hotell og sted vi skal reise. Og nå som vi egentlig hadde bestemt Gran Canaria (pga reisetid og varme), så dukker det plutselig opp en villa i Florida som er rimeligere enn hotell på Gran Canaria vi har lyst å velge + at villaen har EGET privat badebasseng.. Men det som stopper oss i såfall er reisetid i fly.. + at vi må lande og ta av flere ganger, tenker det blir mye styr med Lilletassen som da vil være 10 måneder.

Han blir forresten 5 måneder i morgen!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide forresten på helsestasjon istad og han veier nå 8310 gram. God gutten min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Lilletassen 5 måneder :hjerte:

Helt utrolig at han har blitt så stor og tiden bare flyr!! Synes ikke det er lenge til jeg skal tilbake til jobb jeg.. Prøver å nyte hver eneste dag med han, og det føler jeg at jeg får til også. Helt fantastisk tid dette her!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at han er fem måneder alt :hjerte:

Og vi er utrolig heldige ja, som kan være hjemme så lenge med babyene våre og som har så mye å finne på. Flott at du klarer å nyte dagene da :)

Håper dere koser dere i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 5 mnd :hoppe: Så stor han har blitt! Han hadde forandret seg sånn da jeg så han i går også. Småtassene vokser altfor fort... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vokser altfor fort ja.. Nå har vi begynt å planlegge neste lille tass (h*n må jo få et annet kallenavn da, får se om ikke det blir Tasseliten :fnise:

Vi håper å begynne prøvingen neste sommer, men det kommer veldig an på om jeg har fått ny jobb og hvordan det ligger an økonomisk og ikke minst hvordan vi håndterer Lilletassen og det at vi begge to jobber. Jeg begynner ikke før i desember, kanskje senere hvis vi ikke får barnehageplass eller jeg jobb, så vi får se.

Nå skal vi til banken og høre hva vi kan få i lån også, på førstkommende mandag. Gleder meg skikkelig, for nå har vi så lyst å flytte og ser på finn hver dag omtrent. Kommer nok til å holde oss i området rundt her fordi vi trives, men det blir nok hvertfall denne byen hvertfall. Skal bli godt å få bad med vask igjen :fnise:

Nå sover den gode gutten min i sengen etter en dag på besøk på jobben til Bestefaren sin, vært med mamma som har øvelseskjørt rundt og rundt, parkert litt og rygget (alt på jobben til pappa hvor det er avstengt og ingen biler i nærheten). Morsomt å kjøre litt igjen og jeg skal prøve meg på litt teorilesing i morgen om jeg får tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, spennende med bankbesøk :jepp: håper dere får lån.

Jeg har så lyst på eget hus at jeg er helt dårlig. Sitter på Finn og drømmer meg bort :fnise:

Lykke til med øvelseskjøring - jeg har lappen selv, men er ikke særlig glad i å kjøre bil... :sjenert:

Ha en fin kveld videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kjøpt kupong for opphold i Spania på Groupon! Koster egentlig 5500kr for 7 netter i 4 stjernes hotell, men vi betaler nå 998kr :nigo: Jeg kjøpte to og vi kommer til å bruke det i november når vi skal reise. Fant flybilletter dit også, men det tør jeg ikke bestille før vi har bestilt hotellet, så vi vi vet at vi får hotellrom de datoene. Blir leilighet med eget kjøkken, deilig å kunne lage maten selv. Så nå har vi da betalt 1998kr for to uker på hotell (flybillettene ligger på ca 4700 kr hos SAS). HERLIG!

Så da er det ikke like ille at vi måtte betale 4000kr (foreløpig..) i gebyr til kjipe Seat 24 for avbestilling av Thailandturen.

Hipp hurra! ;)

I morgen skal jeg trene, så kommer svogeren min på lunch. Deretter skal mannen og han tilbringe ettermiddagen og kvelden sammen, så da blir det bare meg og Lilletassen. Da skal jeg jaggu meg benke meg foran TVn og bare kose meg med Dineprogram :gjeiper: Ikke det at det er så mye å se på TV for tiden, men men..

Og det vinglasset har jeg forresten helt glemt.. Men det er godt å vite at jeg har muligheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg alene hjemme og Lilletassen sover sin siste lur før kvelden. Etterpå har jeg lyst å bestille sushi siden jeg skal være alene hjemme, men synes det er så vanskelig å spandere det på meg selv.. SELV OM det faktisk er jeg som har betalt for billettene mannen og svoger bruker ikveld og jeg ikke får dratt fordi Lilletassen ikke vil legges av andre enn meg.. Og SELV OM mannen og svoger tok med seg øl og skal kose seg etterpå med SUSHI.. SELV OM jeg trente over 1 time i dag og ikke gikk innom butikken for å kjøpe digg etterpå.. (men sikkert kommer til å spise det i kveld allikevel..)

Hmm, lurer på hva jeg ender opp med.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal unne deg sushi, og kooose deg med det! :jepp: Det er tross alt lørdag! ;)

Du bestilte den turen på groupon ja, vi vurderte det vi og, men fikk liksom aldri somla oss til det. Og nå er den vel ikke der mer.. :vetikke: Billig var det ihvertfall!! Groupon er genialt :nigo:

Ha en fin kveld med sushi, godis og Dine-programmer på tv ;)

:klemmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ble sushi på deg :nigo: Er det seinfeld de er å ser på? Hadde lyst til å dra jeg også (var jo groupontilbud nylig) men vi orket ikke å styre med å komme oss til telenor arena. Hadde det vært spektrum skulle vi dratt :Nikke: Kjedelig at du ikke fikk blitt med da :( Sånn er det å være mamma til baby.

Så flink du var som trente i dag da :nigo: Jeg har superdårlig samvittighet nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du unnet deg sushi i går! Jeg kjenner meg igjen med dette med dårlig samvittighet og sånt, altså. Det er lov å kose seg helt uten grunn også! Du er en super mamma for LilleTassen og det er jaggu grunn nok :klemmer:

Regner med du kjenner til den sushi-sjappa nedi veien for der søstra mi bor? Er det der du kjøper sushi? Søs og jeg oppdaga den nå nylig, det var jaggu god sushi der! Det så litt shabby ut, men der ble vi positivt overraska :)

Håper dere har kost dere i dag i det nydelige sommerværet :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...