Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håpen dåpen går bra, Dine :klemmer:

Hva med å gå en tur når du vil legge ham? Det er dety som funker best her i huset. Husker vi gjorde det en periode når M var krakilsk på kvelden. Etter en uke begynte hun å roe seg til de tidene. Vi har en elektrisk huske som og funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: hurra for dåpsgutten i dag!!! Håper alt gikk strålendes og maten var velykket :)

På dagtid gikk vi tur i st arten og opp tiø6 mnd til å få Bumba til å sove, etter det lærte hun mer og mer å sovne ved litt vugging. Men ja natta har jeg almtid ammet i søvn. Den boka jeg tipset deg om har flere løsninger på søvnproblemer uten å bruke skrikemethode da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen i går var vellykket :klem:

Skal vi trene en (eller to) dager denne uken? :nigo: Må vel bare komme igang ;) Hva med onsdag kl 11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er dåpsdagen overstått og alt gikk kjempe fint :nigo: Lilletassen oppførte seg eksemplarisk og vi koste oss alle sammen. Det ble nesten ikke mat eller kaker igjen, så det virket som alle likte det vi serverte :tommelopp: Fikk fine gaver (masse sangbøker!!) også.

Pupsilure* Jeg føler meg ikke helt komfertabel med å la Lilletassen være i barnepassen der enda.. Vet ikke om jeg kommer til å benytte meg av det, så jeg trener på ettermiddagen når mannen har kommet hjem og tar han. Men kan gjerne trene en ettermiddag altså. Trente i går og har lyst å trene i dag, men spørs om jeg får tid.. :klo:

Mannen og jeg planlegger ferien vi skal ha i sommer (roadtrip i Norge) og vi bør finne kjørerute (den er ganske i boks egentlig) og overnattingssteder.

Lurer på om jeg skal kjøpe Brio sine "vuggeben" til sprinkelseng.. Kanskje det kan hjelpe på at han sover inne på dagtid.. Hvertfall på morningen, for alle dagene begynner fra 03:30 - 05:30. Og det synes jeg er for tidlig. I dag prøvde han å finne roen i sengen med meg, med smokk, koseklut og dyne han borrer ansiktet inn i, men det går ikke. Og det ender alltid med skikkelig skriking. Men så har ikke jeg lyst å stå på balkongen og vugge på vogna 5 om natta heller! :kjefte:

Hvem har skrevet de bøkene du snakker om Neytiri? No cry sleep greiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dåpsdagen ble vellykka og at dere kosa dere :) Og det beste er jo at det ikke er så mye mat igjen.

De der vuggebeina kan jo være verdt å prøve om ikke annet, det høres slitsomt ut å starte dagen så tidlig. Rart at han ikke sovner igjen når han virker trøtt. Men er litt av det samme her ogs nå, tulla er tydelig mere trøtt når hun våkner om morgenen, men sovner ikke igjen. Men det er ikke før kl 6 da, så det er jo overkommelig.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan trene enten i morgen kveld, torsdag eller fredag :nigo: Bare si fra hva som passer deg best. Nå fikk jeg plutselig lyst til å dra på streching i kveld... Kanskje jeg bare gjør det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dåpen var vellykket!

Du, den TommeeTippee-flasken jeg fikk av deg - selges den på Babyshop? En jente i barselgruppen min sliter også med flaskemating, så jeg tipset henne om den. Men jeg vet jo ikke hvor den er å få kjøpt... :sjenert: Den funker så utrolig bra, vi testet igjen i går, og hun glupsket i seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente i går allikevel jeg.. Og lang tur i går, så nå er jeg sliten :fnise:

Får ikke trent noen kvelder denne uken, men hva med mandag rundt 15-16 feks? :)

De flaskene får du kjøpt på Babyshop ja :Nikke: Geniale flasker! Vi har ikke prøvd noen andre, siden det funker så greit med disse. Må forresten kjøpe neste flaskesmokk (3 mnd +), for vi har kun til 0+.

I morgen skal bestevenninnen min på ordinær UL og forhåpentligvis får vite om de venter gutt eller jente!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mandag skal jeg ha barselgruppe kl 11 og fysio 14, men kan trene etter det ja :jepp: Er nok ferdig hos fysio på L kl 14.45, så 15 passer veldig bra. Eventuelt 17, slik at jeg får slappet av litt hjemme mellom slagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG BLIR GAAAAL! Nå har jeg vært våken siden kl.4, for da ville ikke Lilletassen sove mer. Tidligere har han våknet noen ganger rundt da, pludret litt og så sovnet. Den siste måneden har han ikke sovnet igjen etterpå og nå begynner det å tære skikkelig på kjenner jeg. Det er helt håpløst om jeg bare skal få sove et par timer om natten og jeg må legge han ut i vogna før klokka er 6! Tror jeg skal prøve å ringe helsestasjonen etterpå.. Og som om det ikke er nok, så lurer jeg faktisk på hvorfor jeg ble innkalt til 4 måneders kontroll, når det ikke er vanlig. Det får meg jo til å lure på hva som hs kanskje mener er galt, selv om alt stemte på 3 månedersen. Kommer til å spørre henne om det på 5 mnd kontrollen i juni.

Skal sjekke på biblioteket og Ebay nå, etter den boken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått bestilt den på biblioteket - gleder meg til å se om den funker for oss!

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg det her høres så slitsomt ut :troest: men har du prøvd å la han sove i vognen sin in på soverommet???

sovner han ikke hvis dere samsover? eller kan du putte baggen av vogna opp i senga hans? Alt det her måtte vi variere litt på første månedene for å få henne til å sove rett og slett.

Ja boka som sagt er ikke en quick fix, men man kan allerede se en forbedring etter noen dager.........det viktigste er at du klarer å lære han til slutt å sovne av seg selv.

Får du ikke avlastet deg når mannen er ikke hjemme så du får hentet deg in igjen??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der hørtes skikkelig slitsomt ut!!

Vi sliter med dagsoving her i gården, så jeg vurderer å skaffe den nap-boka som Neytiri skryter av. Greit å vite at man kan bruke biblioteket til sånt. Jeg glemmer liksom at det finnes jeg, og heller kjøper bøker. Det er jo bare tull hvis jeg kan få låne gratis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...