Gjest ~Milla~ Skrevet 19. mai 2011 #2221 Del Skrevet 19. mai 2011 Ritzkjekskake? Hørtes spennende ut! Har du oppskriften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. mai 2011 #2222 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Vi hadde vel fire kaker på 13 gjester Men det ble mye igjen og vi hadde restelag dagen etter, så fem kaker på 50 gjester bør vel gå greit. Jeg hadde nok slengt på et par ekstra for sikkerhetsskyld, men så er jeg alltid livredd for at det ikke skal være nok mat. Skjønner godt at du er trøtt Jeg hadde nok klart å sovne igjen etter at barnet er lagt i vogna jeg da, men hvis du ikke klarer det når du legger han ut, så forstår jeg at det er slitsomt. Det beste er jo at han roer seg i senga, men det kan være vanskelig. Hos oss fungerte det en stund å legge henne på siden inntil meg i senga, men nå nytter ikke det lenger heller. Våkner hun tidlig på morgenen, så er det som regel morgen. Du har fåt tnoen fine tips her da som det ikke skader å prøve Også er det jo lurt å ta tidlig kveld innimellom! Endret 19. mai 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2223 Del Skrevet 20. mai 2011 Nå har jeg bakt siden 7:30 i morges.. For Lilletassen bestemte seg i natt for at det var ferdig med natta da klokken var 3:30, så jeg har bare fått to timers søvn i natt. Og han har blitt helt håpløs på dagsoving.. Han viser jo at han er helt tydelig trøtt, men at det skal være en kamp hver gang å legges altså.. Kvelden går foreløpig veldig fint, og det har dagsoving gjort hele tiden også, men nå i det siste har det blitt verre. Jeg må ofte bysse og bysse og bysse for at han skal endelig sove. Og det er masse hyling inni der også.. Nå er det dåp på søndag og jeg føler jeg har skikkelig underskudd på søvn og ikke har jeg tid til å sove særlig denne helgen heller. I dag må jeg hente nøkkel til lokalet (og det tar meg 2-3 timer bare det, fordi jeg ikke kjører og må komme meg dit til fots), bake ferdig, samle sammen alt vi skal ha med til lokalet i morgen. I går spiste vi ikke middag engang fordi vi glemte det... I morgen er det avgårde til lokalet, pynte, fikse og ordne. Handle inn pølser, lomper + diverse småting. Ordne blomster. De holder vel til søndagen dersom jeg setter de i vann i lokalet over natten? Har jo ikke tid til det på søndag.. Så må jeg ikke glemme at jeg skal stryke dåpskjole, skjorte til mannen og slips. Han har fått det for seg at han vil ha navnet til Lilletassen nedover på slipset, så da må vi ordne det også.. For guds skyld, han skal få viljen sin der selv om jeg føler han kanskje kunne droppet det. Men så er han så stolt da, så la gå da Nei, dette blir en meget hektisk helg.. Skal bli godt når den er over, samtidig som jeg håper vi klarer å nyte øyeblikket at sønnen vår skal døpes og at det faktisk er en stor feiring av at vi har vært så heldige å få akkurat han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. mai 2011 #2224 Del Skrevet 20. mai 2011 Høres slitsomt ut ja Soving har alltid vært et problem hos oss, så jeg vet hvordan det er. Har du prøvd å la han skrike i et par minutter før du bysser? Her fungerer det skikkelig bra! Da blir han litt sliten, og lukker øynene, og når jeg endelig bysser sovner han fort. Vi har ikke gjort det her nede pga naboer, men nå har jeg begynt å gå bak hotellet og la han skrike litt, og han sovner mye fortere. Masse lykke til med dåpen, hvis vi ikke snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 20. mai 2011 #2225 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvis du kan lese engelsk Dine vil jeg virkelig anbefale deg The no-cry sleep solution. Grunnen jeg kjøpte den var først og fremst at jeg er ikke for skrikekur, men har litt problemer med søvn. Likte den enda mer når jeg lærte at den er skrevd av en kvinne med 4 barn som har både ammet og samsovet endel det er jo ikke en quick fix tecnique men etter en uke ser jeg allerede stor forbedring jeg kjøpte den fra amazon.... Og vet nå om flere som er storflrnøyde med boka. Trikset er jo søvnassosiasjon og at man legger barna fort når dem viser tegn til trøtthet, ikke 5-10 min senere fordi man måtte bare noe først, er ofte da de blir obertrøtte og helt umulige! Håper dere får en fin helg da tross søvnmangel. Har ikke du familie du kan få hjelp fra? Viktig å også kose seg, alt må ikke være perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. mai 2011 #2226 Del Skrevet 20. mai 2011 Huff, det hørtes ut som en slitsom oppladning til dåpen Jeg lar de andre kloke KG-jentene gi råd om søvn, for her har det gått så greit at jeg har lite å komme med. Det eneste som kan være godtå tenke på innimellom er at alt går over med disse små. De går gjennom faser og heldigvis forandrer ting seg ganske fort. Håper dere klare å kose dere på søndagen da, at du ikke er for sliten. jeg var også sliten før dåpsdagen, men koste meg skikkelig fordet. Og det var jo en stor dag som er hyggelig å se tilbake på. Masse lykke til med forberedelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #2227 Del Skrevet 21. mai 2011 KRISE! Tilsatte farge som jeg fikk anbefalt av Pupsilure på Ebay, i MMFen og nå er hele greia skikkelig klissete og ekkel!! Tilsetter jeg mer melis blir den bare kjempe hard og fargen forsvinner nesten, så vet ikke hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 21. mai 2011 #2228 Del Skrevet 21. mai 2011 Fargekonditor de selger på dagligvare da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 21. mai 2011 #2229 Del Skrevet 21. mai 2011 Fargekonditor de selger på dagligvare da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 21. mai 2011 #2230 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) hmmm.. Så rart! Det der har jeg aldri opplevd med Wilton sine farger (for det er de du har, er det ikke?) Hvis MMF´en blir for hard, pleier jeg å bruke litt mer matfett, men hvis fargen har forsvunnet når du har tilsatt melis hjelper jo ikke det så mye på fargen.. Beklager, har ikke så mange tips å komme med, håper du finner ut av det! Endret 21. mai 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. mai 2011 #2231 Del Skrevet 21. mai 2011 Oj, aner ikke jeg heller. Det eneste jeg har opplevd før er at fargene blir litt svakere... Jeg har også pleid å lage mmf med ferdig farget marshmellows. Håper det ordner seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #2232 Del Skrevet 21. mai 2011 Puh, fikk ordnet det med fargen.. Mannen overtok og hadde litt mer tålmodighet enn stresset meg.. Men nå lurer jeg da.. Kan jeg legge mmf lokket og pynte i dag? Vi skal være i kirken i morgen 10:30 og før det er det jo mye annet styr også.. Har bare sovet 4 timer de to siste nettene totalt, så er dødssliten og tenker at natten nå blir lik, så like greit å få gjort mye i dag.. Kan mmf lokket og pynten legges på kaken i dag...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. mai 2011 #2233 Del Skrevet 21. mai 2011 Ja, gjør det i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 21. mai 2011 #2234 Del Skrevet 21. mai 2011 Ingen problem å pynte idag Masse lykke til imorgen Dine! Skjønner at du er sliten nå, men håper dagen blir vellykket! Så får vi håpe nettene blir bedre snart, sånn at du får tatt igjen litt søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #2235 Del Skrevet 21. mai 2011 Tusen takk Pupsilure - jeg håpet at du skulle lese innlegget Da gjør jeg det etter vi har lagt Lilletassen i dag. Tanten min kunne ha kakene i kjøleskapet sitt, vi har ikke plass og lokalet har et utrolig lite kjøleskap.. Til og med brusen og mineralvannet blir litt lunkent, men pytt pytt. Om jeg husker det lager jeg isbitposer og legger i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. mai 2011 #2236 Del Skrevet 21. mai 2011 Masse lykke til i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. mai 2011 #2237 Del Skrevet 21. mai 2011 Lykke til med dåp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #2238 Del Skrevet 21. mai 2011 Tusen takk alle sammen Da er mmfen lagt på kaken og pyntingen begynt. Kan legge ut bilder på FB til uken når jeg har fått summet meg litt. Ritzkjekskaken er kjempe god, så om jeg får lov av hun jeg har fått oppskriften av, så skal jeg gi deg oppskriften Milla Er skikkelig spent på i morgen.. Vi får jo nesten 50 gjester og jeg har sovet utrolig dårlig i det siste. Håper jeg klarer å nyte dagen, for det er jo tross alt en ganske stor dag! Får bare puste ut og ta det med ro og huske at det tross alt ikke er bryllupsdagen (og desto flere nerver..) Krysser fingrene for en natt med masse søvn og ingen nerver Og ikke minst gjester som liker kakene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. mai 2011 #2239 Del Skrevet 21. mai 2011 Lykke tili morgen Det kommer til å gå kjempefint og jeg tror du klarer å nyte det Håper dere får en god natt alle tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. mai 2011 #2240 Del Skrevet 21. mai 2011 Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå