Dine Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #2201 Del Skrevet 14. mai 2011 I går kjøpte vi duker (Nille) og tre kubbelys vi kanskje kommer til å pynte litt med. Lokalet var veldig alright til dåpsbruk, men forholdsvis lite til 50 stk, så spørs om vi kommer til å tenne så masse lys.. Men det er jo dekorativt Kommer forresten til å pynte også ja, til lørdag. Vi bestille mat fra Matspecialen. Aldri bestilt derfra før, men har hørt gode ting, så vi satser på en god formiddagsmiddag Bestilte bare snitter, men det er jo ikke bryllup heller. Snitter får duge Må få vasket dåpskjolen snart også. Lurer på om vi skal kjøpe dåpslue.. Noen steder de selger det i butikk og ikke på nett? Orker ikke farte til sentrum heller, så fint om det er andre butikker i Oslo og omegn.. I det siste har Lilletassen begynt å vri seg skikkelig til siden med antydning for å snu seg fra rygg til mage. Han er bare litt baktung.. Han har snudd seg fra mage til rygg flere ganger, men lurer litt på om det kan være tilfeldig, for første gang han gjorde det var han bare 6-7 uker.. Så han har helt sikkert bare tippet over. Han griper skikkelig tak i ting og skal spise på alt. Ikke minst skravler og hoier han hele tiden også. Utrolig koselig til tider, men når det begynner med at han er ferdig med natten og klar for ny dag kl.4:30 (som i natt..), så synes jeg ikke at det er like stas.. Har forresten vært på min første treningsøkt denne uken! (Bedre sent enn aldri, eller...?) Var veldig deilig å komme i gang igjen. Jeg må ta det rolig, for jeg har en tendens til å kjøre skikkelig på de første ukene og så gidder jeg ikke mer. Og skal dette være en langvarig greie, så er jeg nødt til å begynne veldig rolig. Brukte Groupon tilbudet med 2 mnder hos Elixia for 398kr. Ikke verst! Men så klarte den dumme dama å prakke på meg et medlemskap for de neste 12 månedene også da.. Så nå må jeg gå til uken og kansellere det, for jeg gidder ikke betale 629kr/mnd når jeg omtrent ikke går på timer, bare egentrening. Og da er jo Actic og de rimeligere stedene like så bra. Gruer meg til å si fra at det blir for dyrt, men det er jo min egen dumhet at jeg sa ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 14. mai 2011 #2202 Del Skrevet 14. mai 2011 Har du skrevet under på kontrakt da? Hvis ikke har de ikke noe med hvorfor du ikke vil ha medlemsskapet. Du kan evt prøve deg på å si at du følte deg presset og egentlig ikke ville ha det. Vi skal og snart ha navndag og har omtrent ingenting klart. Vi skal bare ha nærmeste familie. Blir 12 stk inkl. M. Skal grille eller bestille tapas el. liknende. Så egentlig ikke så mye å planlegge. Blir mest for M sin del. Hun skal vite at hun har vært markert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. mai 2011 #2203 Del Skrevet 14. mai 2011 Håper det ordner seg med elixia da! Var de masete? Gleder meg til å trene med deg Har jo samme kupong som deg til klipp. Fikk du velge produkter for 500 kr selv? Har tenkt til å bruke den snart. Og så har jeg gavekort på 1500 på en hudpleieklinikk også groupon er kult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 14. mai 2011 #2204 Del Skrevet 14. mai 2011 Innom og oppdaterer meg litt Syns det høres ut som du er i rute når det gjelder dåpen jeg Er ikke så mye å ordne utover det du har nevnt.. Blomster? Men det må man jo fikse rett før uansett Og bordkort hvis dere skal ha det? håper det ordner seg med Elixia, er helt sykt at det skal være så dyrt å trene syns jeg Var forresten ute og gikk tur i området rundt der du bor her om dagen, på vei til babysvømminga Er så mange koselige borettslag der syns jeg! Ha en fortsatt fin helg Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. mai 2011 #2205 Del Skrevet 15. mai 2011 Lilletassen høres ut som tulla når hun var på hans alder Det er morsomt når de begynner å bevege seg mer og når de roper og hyler. Men enig i at hyl på natta ikke er så sjarmerende Huff, så dumt at du følte deg presset til den treninga på Elixia da! Jeg forstår godt at du ikke vil betale så mye hvis du ikke blir å trene veldig mye. Håper det går greit å kansellere det! Jeg lurte litt på om du er ledig 31. mai? Jeg tenkte å overnatte hos søs med tulla natt til 31. og da er vi i ditt område den dagen. Kanskje vi kunne møttes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. mai 2011 #2206 Del Skrevet 15. mai 2011 Hvor skal dere ha dåpen? Vi skal ikke ha dåp, men navnefest eller velkommen til verden fest.. har ikke bestemt oss enda Men funderer veldig på hvor vi skal ha det, trenger et lokale... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #2207 Del Skrevet 15. mai 2011 Becky* Signerte på den dumme kontrakten vettu.. Så det er jo min feil, for jeg skjønte at jeg gjorde noe dumt da jeg skrev under. Men jeg har 10 dagers angrefrist, så det skal nok gå bra. Får bare si at det er for dyrt rett og slett - det er jo sannheten. Pupsilure* Gleder meg jeg også!! De var litt masete ja.. Skal tilbake i morgen og si fra, men har med søstern min hehe, så håper det går bra. Men gruer meg jo litt.. Veldig glad i Groupon ja - har flere kuponger liggende på lager Jesse * Veldig koselig rundt her ja Veldig fornøyde, så vi kommer nok til å se etter leilighet i nærheten tenker jeg, nå som vi har lyst å kjøpe snart.. Går dere på babysvømmingen i nærheten her? Hvordan synes du det er? Vi starter i august Pusla* Tror ikke jeg skal noe den 31, så veldig koselig om vi møtes ja Vi kan jo gå tur eller noe - men kanskje ha et litt klarere mål denne gangen enn forrige gang? Blomster ja, der sa du noe.. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt! Godt tips, det er jo hyggelig med litt blomster Milla* Vi skal ha dåpen i selve kirken hvor gudstjenesten er. De pleier ikke leie ut, men de gjorde et unntak. Utrolig deilig, for da slipper alle å reise fra sted til sted og det er veldig praktisk. Begynner Lilletassen å gråte under selve seremonien, så kan vi få lov til å gå ut også (digg!) og da er det greit at en av oss dobbeltsjekker lokalet feks. Vi betaler 1000kr for å få nøkler fredag, pynte og fikse lørdag og så må vi være ute innen kl.23 søndag. Det skal vi nok klare tenker jeg ------ I dag har jeg vært skikkelig nedfor... Liten lyst til noe og er litt på gråten hele tiden.. Er ingenting som har skjedd, men mulig jeg blir påvirket av været, jeg vet ikke. Og så er det jo bare noen dager man er litt mer nedfor enn andre. Går for en bedre dag i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. mai 2011 #2208 Del Skrevet 15. mai 2011 Siden dagen er tung og lei, får du en stor fra meg Hørtes veldig bra ut med lokale samme sted ja... vi får legge hodene i bløt og se hva vi kan komme frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. mai 2011 #2209 Del Skrevet 15. mai 2011 jeg har også hatt sånne dager hvor jeg har vært på gråten. Det kan nok komme av lite søvn over lang tid også, jeg tror man lett kan bli litt ustabil da. Nå som vi sover hele natta alle mann, merker jeg at tilværelsen har blitt betraktelig lysere. En god til deg. Jeg kan høre litt med søs, om det er noen fine turmuligheter med vogn. Hun er ganske godt kjent i området. Ang blomster til dåp, så er det fint å pynte litt i sånne babysko som de selger i de fleste blomsterbutikker. Vi hadde to sånne med rosa sløyfe også var jeg så heldig at søs satte opp litt for oss. Det ble kjempefint, tror ikke det er så vanskelig heller. Jeg kan legge ut bilde på FB hvis du vil se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 15. mai 2011 #2210 Del Skrevet 15. mai 2011 Sånne dager er slitsomme,men hører med til småbarnstilværelsen tror jeg Hva er dette Groupon dere snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. mai 2011 #2211 Del Skrevet 15. mai 2011 En til deg på en sånn regntung dag.. Det er lett å bli litt nedtrykt da Jeg må innrømme at jeg gråt en skvett i dag jeg og.. Ang Elixia. Kan du ikke gi saltimene en test? Det er jo så mye GØY! Jeg kan bli med deg en dag om du trenger moralsk støtte.. Det er enkle timer og litt mer utfordrende timer, både i forhold til koordinasjon og hvor tunge timene er. Og så kan man gå på pilates og yoga og sånt om man vil ha litt roligere trening. Jeg var på både spinn og så en halvtime shape-up som det heter i dag. Mage- og stabiliseringstrening. Effektivt, enkelt og VELDIG viktig for oss som har vært gravide! Jeg liker saltimer for da er det noen som forteller meg hva jeg skal gjøre og vips er timen over :gjeiper: Spesielt når det gjelder styrketrening.. For det synes jeg er B*O*R*I*N*G!! Dansetimer og sykkel er så gøy at jeg bare MÅ innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. mai 2011 #2212 Del Skrevet 15. mai 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. mai 2011 #2213 Del Skrevet 16. mai 2011 Enig med Siebaeo - saltimer er mye morsommere enn å trene alene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #2214 Del Skrevet 18. mai 2011 Hipp hurra for Norge (en dag for sent...) Håper alle sammen hadde en flott feiring i går Nå må jeg bare få ut litt frustrasjon her.. Lilletassen sov for det første kanskje halvannen time natt til 17.mai. Great.. Så jeg var ganske sliten i går, men det ble en bra dag for det. Problemet jeg gjerne trenger noen råd til er at han vil begynne dagen 05:30. Han får mat, ligger og pludrer litt (som er helt greit), men når han viser tydelig at han er trøtt så gir jeg han smokk og koseklut og lar han ligge ved siden av meg i sengen min (som han har gjort fra jeg tar han opp om natten rundt 3tiden for nattmat). Han får ikke sove inne i det hele tatt på dagtid og jeg har prøvd alt mulig føler jeg: Å ligge i sengen med meg, ligge i sin egen seng, ligge i vognbagen i sengen med meg.. Det eneste han godtar er å bli lagt ut i vognen på balkongen. Og det er utrolig kjipt å måtte styre med når klokka ikke er 7 engang.. Han må kles på og da våkner jeg og ikke får sove lenger. Det går stort sett greit, men når jeg ikke har sovet noe særlig på en stund, så merker jeg at det er grusomt irriterende. Noen tips til hvordan jeg kan få han til å sove inne på dagtid? Hvertfall første lur? Er også veldig ugunstig når vi er på besøk hos folk uten mulighet for utesoving, for da får han ikke sovet noe i det hele tatt. Om natten går dette stort sett fint, med noe kluss innimellom, men det er minimalt. Vet ikke helt hva annet jeg kan prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 18. mai 2011 #2215 Del Skrevet 18. mai 2011 Hei!! Offameg det er så stress når det blir sånn, synes synd på deg, for man blir så trøtt og sliten! Jeg gjør følgende: Lar han ligge i sengen sin og lener meg over han , for så å kose med mitt ansikt og hans. Jeg tar min nestetipp mot hans, kysser han godt på øyenlokkene, og stryker kinnet mitt mot hans.Av og til kan det hende jeg bare trenger å gni hardt under fotsålene, men hvis det virkelig virker umulig, så gjør jeg begge deler samtidig! Kall meg rar, men det kan jo iallefall ikke bli verre!! Her sovner han raskt hvos jeg gjør det. Du kan og gjøre det i din seng:)!! Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 18. mai 2011 #2216 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg hadde ikke det problemet selv, men snuppa kunne være vanskelig å få til å sove. Så jeg måtte ofte legge meg ved siden av ho i senga vår og enten legge henne på siden eller på rygg og liksom små riste/dytte på rompa hennes, sånn at hun var i en liten bevegelse til hun sovnet helt. Var liksom som å ta seg en trilletur med alle humper og hull man kan kjøre i. Om du skjønner hva jeg forklarte Gjorde jeg ikke dette så bare lå hun der og småklagde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 18. mai 2011 #2217 Del Skrevet 18. mai 2011 Hipp hurra for Norge (en dag for sent...) Håper alle sammen hadde en flott feiring i går Nå må jeg bare få ut litt frustrasjon her.. Lilletassen sov for det første kanskje halvannen time natt til 17.mai. Great.. Så jeg var ganske sliten i går, men det ble en bra dag for det. Problemet jeg gjerne trenger noen råd til er at han vil begynne dagen 05:30. Han får mat, ligger og pludrer litt (som er helt greit), men når han viser tydelig at han er trøtt så gir jeg han smokk og koseklut og lar han ligge ved siden av meg i sengen min (som han har gjort fra jeg tar han opp om natten rundt 3tiden for nattmat). Han får ikke sove inne i det hele tatt på dagtid og jeg har prøvd alt mulig føler jeg: Å ligge i sengen med meg, ligge i sin egen seng, ligge i vognbagen i sengen med meg.. Det eneste han godtar er å bli lagt ut i vognen på balkongen. Og det er utrolig kjipt å måtte styre med når klokka ikke er 7 engang.. Han må kles på og da våkner jeg og ikke får sove lenger. Det går stort sett greit, men når jeg ikke har sovet noe særlig på en stund, så merker jeg at det er grusomt irriterende. Noen tips til hvordan jeg kan få han til å sove inne på dagtid? Hvertfall første lur? Er også veldig ugunstig når vi er på besøk hos folk uten mulighet for utesoving, for da får han ikke sovet noe i det hele tatt. Om natten går dette stort sett fint, med noe kluss innimellom, men det er minimalt. Vet ikke helt hva annet jeg kan prøve Uffameg skjønner du er trøtt Jeg har aldri fått Bumba til å sove noe særlig inne, eneste gangen hun gjør det er hvis jeg legger meg med henne i dobbelsenga og ammer henne i søvn, går jeg bort så våkner hun med engang så jeg som regel tar en lur med henne hvis jeg velger denne løsningen. Men når legger dere han på kvelden nå? Leser i boka mi her(noe som vi har gjort før jeg fikk boka) og der står det at på et punkt vil man trenge legge de tidligere på kvelden for at de faktisk skal sove lenger på morningen. Her har Bumba blitt lagt før 19 og sovet til 7 lenge....siste dagene har jeg lagt henne nærmere 18-18:30 og hun har sovet til 8 og senest i dag til 8:30 Hva skjer hvis du ammer han igjen da??isteden for smokken....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #2218 Del Skrevet 19. mai 2011 Tusen takk for svar Luremegpå, Devilina og Neytiri I natt har det heldigvis gått bedre og siden jeg la meg 20:30 i går har jeg fått endel søvn. Han pleier vanligvis å få drømmemåltid 22:30, men det orket jeg ikke å vente på, så han våknet 23 og da var jeg så sliten at jeg bare tok han over i sengen med meg og ammet mens jeg lå (som jeg pleier når jeg tar han opp på natten og ammer). Så våknet han igjen rundt 3 og deretter annenhver time. Som vanlig for å si det sånn. Så da vi våknet 5:30 var jeg faktisk ikke så våken, men han fikk ny bleie og så stod vi opp rundt 6:30. Da var jeg såpass opplagt at jeg ikke hadde problemer med å legge han ut kl.7 og han sovnet etter 10 min og jeg måtte bysse i søvn. Jeg har prøvd å amme han i søvn og stort sett går det fint om kvelden og på natten, men å morningen funker ikke det helt. Har prøvd å dytte på han som du sier Devilina, for å skape bevegelse, men det har heller ikke fungert.. Lurer på om det for varmt der inne og han er vant til den kjølige luften? Det er ikke det at det er lyst, fordi jeg dekker ikke til vognen på dagtid, annet enn hvis han får sol i øynene (og da bruker jeg Aussie Sunshade solskjerm). I dag skal vi på dåpsamtale.. Vi har jo dåp på søndag og jeg er skikkelig spent. Vi får jo nesten 50 gjester!! Vi har lånt et lokale i kirken og skal pynte der til helgen, og så skal jeg prøve meg på to kaker.. En ritzkjekskake som en venninne tok med på 17.mai frokosten (NYDELIG, men det høres veldig rart ut) og en gulrotkake med MMF som er litt mer pyntet.. Så skal familiemedlemmer bake skoleboller, kransekake og verdens beste. Dvs vi kommer til å ha 5 kaker og det holder vel? Det blir snitter og pølser til mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 19. mai 2011 #2219 Del Skrevet 19. mai 2011 VI har en fast vuggevise vi synger hver kveld. Og det virker som han skjønner at det betyr at han skal sove.. Han legger seg til og prøver å sovne. den har jeg tydd til på dagen også noen ganger. Kanskje det kan være en ide..? ellers vet jeg ikke hva man skal gjøre.. Jeg har lurt på det selv og kommet fram til at jeg bare nekter å våkne før 7.. Da blir vi i senga uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 19. mai 2011 #2220 Del Skrevet 19. mai 2011 Når det gjelder kaker... spørs på gjestene, hvor kakemomser de er vi var vel 30 stk og hadde 6 kaker, det gikk unna. Var litt igjen av 3 kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå