Gjest Iril Skrevet 9. mai 2011 #2181 Del Skrevet 9. mai 2011 Du skal begynne med mikroskopiske mengder. En lillefingerneil eller så. Og så må du ikke gi noe annet han aldri har smakt på, før det er gått tre dager. Det er fordi om han reagerer, så vet du hva det er og slipper å gjette deg frem. Men med mindre du har tenkt å begynne med måltider, anbefaler jeg deg å kjøpe en babysafe feeder og gi ham noe han kan smatte på der. Da får han øvet seg på å holde og spise selv også, den er genial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #2182 Del Skrevet 9. mai 2011 Nå har jeg kjøpt avokado og skal la han smake bittelittegrann på det.. Skal jeg gi han en liten smaks (lillefingerneglstørrelse) i dag og så øke i morgen eller er det per gang? Kan jeg prøve en bitteliten bit nå og så en til senere i dag? Har kjøpt babysafe feeder ja, så det skal bli bra (Når han har øvd seg litt mer så klart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. mai 2011 #2183 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg økte med en ts per dag, og en ts i mitt hode er bittelitt på tuppen av en sånn babyskje. Må huske at magen trenger veldig gradvis tilvenning til annet enn MM, og da er det bedre å ta det for sakte enn å risikere magevondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #2184 Del Skrevet 9. mai 2011 Det har du helt rett i. Jeg ga han såvidt en liten bit istad, helt most selvfølgelig. Han elsket det så det ut som! Blir spennende å prøve mer i morgen.. Holder for i dag Fikk tatt bilder og video - han prøvde å holde skjeen selv mens han spiste. Men så prøver han jo å få alt i munnen også da.. Spennende å se fremover nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. mai 2011 #2185 Del Skrevet 9. mai 2011 For å øve på å spise selv, kan du gi ham en egen skje. Vi har disse, og Murmel har en kort skje og jeg en lang skje som jeg mater ham med. Og jeg ser virkelig at det er god trening for ham. Han får av og til dyppe skjeen sin i det han spiser, og da er han sååååå stolt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. mai 2011 #2186 Del Skrevet 9. mai 2011 Så spennende med å begynne smaksprøver. Vi ga 1 teskje og økte med 1 hver 2-3 dag tror jeg.... Det gikk veldig fint Husk å mose hele avokadoen, gjerne blande med varmt kokt vann og i mikser fOr å få fin konsistens, så fryser du i isbitterninger... da kaster du ikke masse mat men kan ta en bit av gangen. Avokado blir brunsvart meget fort og da bør den ikke spises! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. mai 2011 #2187 Del Skrevet 9. mai 2011 Så spennende med litt smaksprøver da Vi begynte også forsiktig rundt 4 måneder, men hun forsto ikke så mye av det i starten, så mengdene begrenset seg selv her. Man har jo god tid, så greit å begynne rolig og med en mat-type av gangen. Det Neytiri sier, er smart - avokado kan fryses hvis du er kjapp! Da blir den ikke brun. Jeg har litt kokt vann i, da blir det litt mer flytende konsistens. Men det varierer jo veldig hvor flytende mat de foretrekker - hva Tassen liker finner du jo snart ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. mai 2011 #2188 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg moser med stavmikser og rører ut med kokt vann når den skal tines igjen. Synes det blir bedre enn å mose inn vannet før jeg fryser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. mai 2011 #2189 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg moser med stavmikser og rører ut med kokt vann når den skal tines igjen. Synes det blir bedre enn å mose inn vannet før jeg fryser. Dette går også an ja, nå som vi er begynnt med klumper kjører jeg ikke med kokt vann lenger, bare stapper med gaffel og fryser i biter......og ja jeg fryser jo større porsjoner i silikonformene jeg har med avokado+banan......dette er nesten et daglig måltid ved frokost/lunsj.....og nå smøres på brødskiva til og med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #2190 Del Skrevet 10. mai 2011 Må nok ta turen til IKEA etterpå og kjøpe isbitformer.. Har bare isbitposer, men skjønner at jeg må ha former også, hehe. Prøvde med bittelitt avokado igjen i stad og han liker det veldig godt. Ingenting kommer opp igjen og det virker ikke som han har fått vondt i magen av det heller. På en eller annen måte synes jeg det er litt trist at jeg har begynt å gi litt annet enn bare MM. Han har aldri fått MME heller. Det minner meg bare på at ammetiden kommer til en slutt etterhvert og det synes jeg er trist.. Koser meg veldig med å amme og jeg synes ikke nettene våre er så ille at det er derfor jeg startet med mat nå. Jeg har vært litt frem og tilbake med den matingen. Først ville jeg starte rundt 4 måneders alder. Så ville jeg vente fordi han legger fint på seg og ikke viste noe interesse for hva vi spiser. Så fikk jeg beskjed av HS at vi burde begynne snart med litt forskjellig. Og i helgen viste han såpass stor interesse av maten vår at jeg ville prøve. Og nå som jeg har prøvd er det litt trist også.. Skal ikke være lett det her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. mai 2011 #2191 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg fikk samme følelse, men ammer enda en del så trenger ikke bety ammeslutt for det altså Det er ingen hast å øke noe eller gi masse forskjellig... Mange folk mange meninger... Ta det som dere vil selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #2192 Del Skrevet 11. mai 2011 Storkoser meg med ammingen for tiden Kjøpte isbitform på IKEA i går, men mener at jeg leste noe om at det ikke var lurt å bruke allikevel..? Husker vagt at det var Neytiri og Siebaeo som kanskje snakket om det..? Hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. mai 2011 #2193 Del Skrevet 11. mai 2011 Storkoser meg med ammingen for tiden Kjøpte isbitform på IKEA i går, men mener at jeg leste noe om at det ikke var lurt å bruke allikevel..? Husker vagt at det var Neytiri og Siebaeo som kanskje snakket om det..? Hmm Jeg liker ikke å fryse banan alene opp i de, for banan fryses jo ikke helt hard og da må jeg skrape det ut..... Men bruker de til banan+avokado blanding eller kun avokado, fryser også eplemos/pæremos som jeg kan blande med grøt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. mai 2011 #2194 Del Skrevet 11. mai 2011 Dine, finnes det ikke lysfarge på disse aussie shades da???? leter over alt på nettet og finner bare svart, grønn og rosa.......får jeg ikke en lys en må jeg da ha svart tror jeg.....men trodde du snakket om sandfarget?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 12. mai 2011 #2195 Del Skrevet 12. mai 2011 Og vet du om de passer til bag? Ser bare bilder med sportsdel. Vurderer å kjøpe, siden parasollen jeg kjøpte ikke lar seg feste på vogna. Var nok kanskje en grunn til at den var til salgs på finn.no. Dyr var den og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. mai 2011 #2196 Del Skrevet 12. mai 2011 Og vet du om de passer til bag? Ser bare bilder med sportsdel. Vurderer å kjøpe, siden parasollen jeg kjøpte ikke lar seg feste på vogna. Var nok kanskje en grunn til at den var til salgs på finn.no. Dyr var den og Jeg tror den passer til alle vogner siden man knhter der det passer. Jeg tok i en her om dagen og den er kjempedeilig tyn. Og tøyelig! Men nå vurderer jeg en protect a bub siden de har lys stoff... Kjenner du til den Dine??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 12. mai 2011 #2197 Del Skrevet 12. mai 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #2198 Del Skrevet 13. mai 2011 Nei, kjenner ikke til den dessverre... Aussie Sunshade kommer i flere forskjellige farger ja, men det går helt fint å ha den i svart kjenner jeg. Inga problem Jeg bruker jo bagen enda og den kan fint brukes der. Du må bare feste knytingen i selve understellet, så sånn sett spiller det ingen rolle om du bruker bag eller sportsdel. Stor og fin er den også, så den dekker veldig mye. I dag skal vi se på dåpslokale.. Dåpen er neste helg og jeg føler at jeg ikke helt vet hva jeg skal si når folk spør om vi er i rute.. Føler ikke det er altfor mye å gjøre egentlig.. Vi har bestilt snitter, vi har oversikt over alle som kommer, dåpskjolen er i boks, antrekk til Lilletassen etter seremonien er ok, klærne vi skal ha på oss er nogenlunde på plass.. Må få bekreftet hvem som skal bake kake, så må de siste tingene kjøpes inn (kaffe, stash til kaken jeg skal lage, pølser og lomper til barna). Mineralvann har vi kjøpt i Sverige på forhånd. Noen som ser noe annet vi ikke har tenkt på...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 13. mai 2011 #2199 Del Skrevet 13. mai 2011 Nei, jeg ser ingenting, har vel dekket det meste da! Vi bråbestemte oss for å ha dåp om 3 uker, så jeg må sette i gang nå.. Kan jeg spørre hvor dere bestiller mat fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. mai 2011 #2200 Del Skrevet 13. mai 2011 Litt pynt til bordet kanskje?? ELlers er det ikke altfor mye jobb med dåp egentlig, hvis man bestiller mat. Synes det gikk veldig greit jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå