Tusle Skrevet 20. juni 2011 #2501 Del Skrevet 20. juni 2011 Skal spise etterpå og da skal jeg tenke på dere og leiligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 20. juni 2011 #2502 Del Skrevet 20. juni 2011 Krysser alt jeg har for at leiligheten blir deres! Men det tror jeg egentlig den blir også, i og med at ingen har meldt interesse frem til nå! Spennende!! Vi gav smaksporsjon på grøt i mellom 1 og 2 uker, også økte vi til halv porsjon og gav det i en mnds tid, og rett før 6 mnd økte vi til full porsjon vi gir litt sviskemos til lunsj-grøten også, for å forhindre hard mage (Men de dagene vi har vært tomme for sviskemos, og ikke har fått gitt har vi ikke hatt noe problem med hard mage egentlig, men sviskemos er det beste hun vet nå, så da får hun 2-3 ts uansett.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 20. juni 2011 #2503 Del Skrevet 20. juni 2011 Lilletassen fikk grøt for første gang i går Synes det er litt trist, for jeg ser at ammingen kommer til en slutt. Men det er jo også veldig spennende da og i dag synes jeg det var lettere. Han får bare smaksprøve iht pakningen, men det virker som han liker det. Han får også vann på sprøyte og det sluker han også i seg, så det lvoer jo godt Hvor lenge skal jeg gi smaksprøve før jeg kan gi en hel porsjon? Og er det riktig sånn som jeg gjør det : begynner på dagtid, avanserer til porsjon på dagtid (lunchtid feks) og så begynner på kvelden? Hvor lang tid brukte dere på å innføre kveldsgrøten? Det virker ikke som han får magevondt av det vi gir og det er jo bra. Men vil ikke gå for fort frem heller, så er litt vanskelig den overgangen der. Hadde veldig lyst å skrive deg litt her om dagen men var in via mobil og ble for tungvindt. Den samme følelsen du beskriver her fikk jeg når jeg MÅTTE begynne med fast føde(Bumba var 6 1/2 måned) Men det blir ikke slutt på ammingen fordi de begynner med fast føde, det blir gradvis og første året bør dem ha en form for melk uansett så om ønsket er å amme så fortsetter du med det. Nå begynnte ikke vi med grøt, den er litt tyngre å fordøye en avokado, moden banan, søt potet......men vil vel tro at det er ganske likt når man introduserer første maten. Vi ga 1-2 teskjeer en uke først, når vi så hun ikke reagerte øket vi med 2-3 skjeer, etter det økte vi annen eller tredje hver dag med et par tskjeer......når man er oppi 8-9 teskjeer sier dem at man bør inføre et nytt måltid til dagen, når begge er på 8-9 teskjeer så øker du til 3måltider dagen osv Vi begynnte med lunsj, grunnen var at jeg hadde MASSE melk på morran og hun var ikke noe særlig keen på å spise annet før etter formiddagsluren sin, neste måltid synes jeg var naturlig å begynne med middag, da var det senere på dagen men ikke for sent tilfelle hun reagerte med vond mage. tredje måltid ble faktisk frokost, denne tok lang tid å få henne til å spise, grunnen var nok igjen at hun spiste seg mett på melk, så jeg prøvde og gjør det enda å drøye frokost litt sånn at hun faktisk spiser noe....... fjerde måltidet kom ikke før jeg begynnte å gi henne grøt, tror hun var rundt 7 1/2 måned, var litt forsiktig iom hun ikke hadde fått grøt i tillegg til at det var kvelds, men det gikk overraskendes bra og hun sov bra, men tror i grunn det var bare fordi hun fikk så mye mat over dagen, ikke nødvendigvis kveldsgrøten. I dag er det 3. dagen med grøt og Lilletassen liker det Virker som han elsker vann også, hehe. Hvor mye bør han få i løpet av en dag? Prøver på tutekopp, men virker ikke som det funker helt enda.. I morgen får vi vite om vi får leiligheten eller ikke.. Dommedag mao! så bra han liker grøt da, og så bra han virker ikke å reagere dårlig på det....bare ppass på å ikke være for ivrig, kjenner noen som fikk kjempeknip fordi barnet likte grøten så godt at hun bare ga masse, 3 dager etter han begynnte med fast føde.... vannet bør du gi med tutekopp/vanlig kopp fremfor sprøyte.....grunnen er vel ikke at han trenger masse vann akkurat nå, men at han etterhvert lærer seg å drikke ut av kopp sånn at han har en annen form for tørsteslukker en pupp når han spiser mer fast føde Han får såpass bra med melk enda at det er ingenting som sier at han må ha en viss mengde vann enda.....hvis du gir vann i tuteflaske husk at det noen gang i få tilfeller kan gi barn forvirring på pupp(dette er en mindre risk da dere har en vel etablert amming), men jeg ser ikke poenget med vanlig flaske når puppebarn er flinkere på drikking på kopp eller tutekopp. I starten drikker de ganske minimalt med vann, ny ting å drikke og ut av en annen kopp en de er vandt til....alt de små må lære seg altså ahhh håper dere får leiligheta da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 20. juni 2011 #2504 Del Skrevet 20. juni 2011 Hvorfor gir du vann med sprøyte? Er ikke det veldig tungvindt? Som Neytiri sier, trenger han egentlig ikke vann ennå, nå handler det mest om å innarbeide gode rutiner. Det er viktig at han lærer seg å like vann. Det er også helt naturlig at de ikke får i seg veldig mye den første tiden de drikker av tutekopp, og at det blir litt søl (de får vann i munnen, men svelger ikke), men det er en helt naturlig del av babylivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 20. juni 2011 #2505 Del Skrevet 20. juni 2011 Min skyld Jeg gir litt vann i sprøyte fordi jeg er redd for at M er tørst, da jeg ofte pumper ut den første melka. Synes det funker greit, så tipset Dine om det. Tror hun bare gjør det nå for å se hvordan han reagerte på vannet. Lettere å gi det i sprøyte når det bare er testings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 21. juni 2011 #2506 Del Skrevet 21. juni 2011 Håper at dere nå sitter å drikker champagne og feirer at leiligheten er deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 21. juni 2011 #2507 Del Skrevet 21. juni 2011 Så på FB at det passer seg med denne: Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 21. juni 2011 #2508 Del Skrevet 21. juni 2011 Nå måtte jeg inn på FB og se jeg også, og GRATULERER så masse med leilighet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. juni 2011 #2509 Del Skrevet 21. juni 2011 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. juni 2011 #2510 Del Skrevet 21. juni 2011 sammen med dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. juni 2011 #2511 Del Skrevet 21. juni 2011 :hoppe: Gratulerer med leiligheten!! Å, så gøy for dere! Nå får du masse å pusle med framover altså, med overtakelse til helga alt jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #2512 Del Skrevet 21. juni 2011 Takk for all jubling og det hele!! Vi spratt champagnen i stad (fullførte ikke ett glass engang, men dog...) og har gått over prospektet og tittet på tapeter og det hele. Utrolig gøy! Det klør i fingrene for å sette i gang og det skal bli moro å handle inn tapeter og maling og det hele. Jippi! Vurderer å overnatte med reiseseng til Lilletassen og luftmadrass for oss, for vi kommer til å male med Jotun Sens. Han våknet forresten kl.03:30 i natt og ville ikke sove mer. Eller, han ville men han får det ikke til.. Han viser tydelig at han er så trøtt og vil sove videre etter matrunde, men han virrer hodet fra side til side og lager klagelyder med øynene lukket, helt til han begynner å smågråte fordi han er så frustrert over at han ikke får sove. Prøver å legge han inntil meg og det funket i et par minutter, og så prøvde jeg å legge han over i sin egen seng, men det funket ikke. Måtte smøre på Dentinox da han la seg i stad og da roet han seg. Han virker i godt humør ellers egentlig, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Sånn som jeg beskriver på natten har det vært flere uker nå. Utrolig slitsomt! Men noen netter får han sove igjen, uten at jeg gjør noe annerledes enn andre netter.. VI EIER LEILIGHET!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 21. juni 2011 #2513 Del Skrevet 21. juni 2011 Når Murmel holder på sånn, legger jeg ham på siden inntil meg og holder ham litt fast. Da roer han seg ganske fort og sovner, sånn at jeg kan løfte ham lenge inn i sengen. Kanskje du kan prøve det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. juni 2011 #2514 Del Skrevet 21. juni 2011 Hurra for leilighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. juni 2011 #2515 Del Skrevet 22. juni 2011 Gratulerer så mye med leiligheten!! Kan tenke meg dere er glade og lettet nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 22. juni 2011 #2516 Del Skrevet 22. juni 2011 gratulerer med leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 23. juni 2011 #2517 Del Skrevet 23. juni 2011 Gratulerer med leiligheten. Så herlig Nå kan du lage istand rom til lillegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 23. juni 2011 #2518 Del Skrevet 23. juni 2011 gratulerer med LEILIGHET!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #2519 Del Skrevet 23. juni 2011 Tusen takk alle sammen! En utrolig lettelse og glede over at vi endelig vet og faktisk kan begynne å gjøre ting. Vi fikk nøklene i dag og har allerede flyttet over tre store IKEA poser med klær som vi ikke trenger akkurat nå. Har nettopp stappet bilen full med 5 bananesker med diverse fra kjøkkenskap og det kjører vi i morgen mens vi legger nærmere plan på hva vi skal gjøre. Det er mer å gjøre med leiligheten enn vi kunne huske, men det er mer malejobber osv enn omfattende arbeid. Har barnevakt for Lilletassen noen timer søndag og får en venninne til malehjelp, så forhåpentligvis kommer vi skikkelig i gang da. Og så drar en av oss dit på lørdag for å begynne + at vi skal vaske kjøkkenvegger + demontere diverse hyller etc i morgen mens vi krysser fingrene for at Lilletassen er i godt humør og kan ligge litt alene Ellers er det liten tid til KG om dagen pga denne flyttingen. Jeg får lest i dagbøkene via mobilen når jeg kveldsammer, men får ikke skrevet særlig.. Lover å komme sterkere tilbake!! God st.hansaften forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 23. juni 2011 #2520 Del Skrevet 23. juni 2011 Åååå, så bra at dere fikk leiligheten!! Gratulerer så masse!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå