Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Vann kan du bare begynne å gi, her tok Bumba aldri flaske så hun fikk rett fra tuteflaske og vanlig glass......vi kokte vannet i begynnelsen(hun fikk vann fra vi begynnt med fast føde 6 1/2 måned) men litt og litt sluttet jeg med det, og hs mente at vi har så rent vann her at det ikke var farlig etter de begynner å ligge og krabbe på gulvet og da vil de nok spise litt på hendene sine og slikt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi koker heller ikke vann lenger, tar det rett fra springen... hun eter jo på alt mulig og er jo på gulvet stort sett, så da blir det litt basilusker her og der uansett :)

Å..... vil ha egen leilighet jeg og eller helst hus da *drømme seg bort* men det koster.... håper dere får den helt garantet da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill ang vann! Skal høre med helsesøster hva hun mener etterpå. Vi skal jo på 5 måneders kontroll, veldig spent på den vaksinen kjenner jeg..

Det er skikkelig dårlig vær nå.. Utrolig kjedelig, for jeg gidder ikke gå ut på tur når det regner.. Men vi må jo ut en tur etterpå uansett, så får prøve å kose oss inne i mellomtiden. Problemet er bare at Lilletassen kjeder seg etter en stund inne med bare meg og de samme lekene.

Vet ikke hva jeg kan gjøre med han for at han ikke ska kjede seg sånn.. Har tenkt på det med skyggelek som Pupsilure gjorde, men vi har ingen rom som blir helt mørke på dagtid. Vi synger, leker med babygym, han blir med meg på kjøkkenet og soverommet hvis jeg skal rydde etc, han ligger både på rygg og mage, vi varierer mellom vippestol og ligge rett på matten på gulvet.. Han er ikke kjempe god på å ligge på magen og blir fort utålmodig, og det eneste han kan gjøre over lenger tid virker det som, er Disneys playhouse... :sjenert:

Han liker at det skjer litt og det er ikke så lett å få til i en leilighet på 50kvm alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det er helt normalt for babyer på den alderen å ikke kunne holde på med en ting lenge av gangen, klarer han en halvtime i strekk er han veldig god. Her var det ikke stas å ligge på magen før han begynte å rulle rundt selv, og etter det ble det mye bedre. Jeg husker jeg slet med det samme som deg for noen måneder siden, men jeg tror kanskje det bare er sånn at de har perioder der de kjeder seg lettere enn andre. Nå har det gått over her, uten at vi egentlig gjør noe særlig mer enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det går over ja Marmot, så får vel bare gjøre det beste ut av det frem til han finner tålmodigheten...

------

Tilbake fra 5 månederskontrollen og Lilletassen ble stukket hele 3 ganger stakkars! Han veivet sånn med armene at han veivet bort sprøyten, så han måtte bli stukket et ekstra sted.. Stakkars lille venn! Han hylgråt og tårene trillet, men ble heldigvis avledet etterpå da pappan tok frem en bok med mange spennende bilder i ;)

Mål:

lengde: 67,5 cm

hodeomkrets: 44,3 cm

vekt: 8660 gram

Flotte gutten min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt perfekt :rodmer: Tulla slo han med et drøyt hundre gram på 5 mnd-kontrollen :)

Ingen reaksjon på vaksina så langt eller? Så dumt at han måtte stikkes en ekstra gang da, stakkars liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff stakar liten, men så stor og fin han har blitt da, like lang som Bumba men nok litt tyngre :fnise:

dumt at han ble stukket flere ganger, de sprøytene er ikke noe særlig altså.....håper dere slipper reaksjon!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med det at at babyen kjeder seg litt. Men nå som J ruller og ruller rundt omkring her er alt plutselig mye morsommere virker det som, så da kan hun holde på lengre av gangen :jepp:

Håper dere slipper noen reaksjon på vaksina :klemmer:

Hva sa helsesøster der om hvor lenge dere bør koke vannet forresten? Merker jeg stusser veldig over at vi fikk beskjed om ett år, har ikke hørt om noen andre som har fått den beskjeden :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir litt vann i en sprøyte (uten spiss ;) siden jeg pumper meg såpass mye og derfor er redd for at hun ikke får slukket tørsten sin (siden den første melke er tørsteslukker).

M kjeder seg og fort. Det har egentlig begynt nå i det siste. Ble mer obs på etter tips fra Pupsilure.

Spennende med leilighet :hoppe: Kan jeg få link til en evt finn-annonse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla* Så moro med nesten like mål :Nikke: Og selvfølgelig er de helt perfekte! :rodmer:

Neytiri* :klem:

Jesse* Helsesøster sa det bare er å ta kaldt vann fra springen, akkurat som oss voksne. Ingen vits i å koke det sa hun. Sikkert fordi de er såpass gamle nå og de skal ha i seg litt bakterier også sa hun. Det er bare sunt :) Han rullet fra rygg til mage noen ganger for noen uker siden, men nå har det gitt seg igjen.. Men blir nok litt bedre da håper jeg, for det tærer på oss begge at han alltid skal sitte oppå meg.. :sjenert:

Becky* Vann på sprøyte var lurt! :Nikke: Også anbefalte helsesøster en tutekopp, så han blir vant til å drikke fra den og kan holde den selv etterhvert også. Vet at Marmot anbefalte en, så skal ta en titt rundt og se hva jeg finner. Nå håper jeg at vi flytter snart da, så forsøker meg på sprøyte frem til jeg vet fra eller til (vet neste tirsdag kl.14...) Megler har tatt vekk annonsen, så får ikke gitt deg den dessverre :( Men kan evt ta med prospektet i morgen hvis du vil se :Nikke:

Ang reaksjon så gikk det veldig fint i går kveld og i natt - puh! :) Men i dag tidlig har han vært veldig grinete og har temp på 38. Vet ikke når man kan gi de paracet..? :klo: Har ikke lyst å gi det for tidlig, men samtidig så vil jeg ikke at han skal ha det unødvendig vondt fordi jeg aldri har gitt han det og prøver å drøye.. Har fått det for meg at det har mye med allmenntilstanden hans å gjøre. Dersom han er blid og i fin form trenger man ikke gi det nødvendigvis (er det noen febergrense her forresten?). Så får se det an litt utover dagen, men håper det går over :sjenert:

Etterpå skal vi til megler og skrive under kontrakt. Den gjelder så klart ikke dersom forkjøpsretten blir brukt. Teller ned dager og timer til vi får vite det. Men fant en leilighet vi likte veldig godt i går på finn, så mulighetene er der jo. Greit å ikke satse alt på ett kort, men ha mulighetene åpne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed at man ikke bør gi paracet om feberen ikke er over 39. MEN selfølgelig se an allmentilstanden på lavere feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar HopsiDeisi :klem1:

Nå har jeg rundstykker til heving som skal stekes og tas med på treffet i morgen :nigo:

Skal forresten ta en titt på nettet etter tapet.. Har funnet ut at jeg kanskje har lyst på en tapetsert vegg på soverommet DERSOM vi får leiligheten... :sjenert:

Da begynner vi å male og "pusse opp light" neste helg, for vi har lyst å flytte inn fortest mulig.

Har aldri kjøpt tapet eller hengt det opp på veggen, så tar svært gjerne i mot tips til hvor jeg kan finne litt mønstret tapet og hvordan jeg skal gjøre det :klo: Tror vi kan få hjelp til å få den opp, men er alltids greit å ha litt tips i bakhånd ;)

Gleder meg til treff i morgen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da M tok sprøyte sa helsesøster at det ikke var noe poeng i å vente med paravet, så vi gav det to ganger. M kjente det ikke en gang og formen ble bedre med en gang. Hun var bare litt varm og sutrete. Hadde nok ikke en temp på 38.

Ja, ta gjerne med prospekt :jepp: Jeg kan og ta med prospektet på huset vi skal flytte inn i til høsten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta gjerne med prospekt :jepp: Jeg kan og ta med prospektet på huset vi skal flytte inn i til høsten :jepp:

Så spennende!! Dere får jo hus da, det er jo litt mer spennende enn denne leiligheten her... hehe

Men gleder meg til å se både prospekt og hilse på lille M :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Dere får jo hus da, det er jo litt mer spennende enn denne leiligheten her... hehe

Men gleder meg til å se både prospekt og hilse på lille M :nigo:

Hus i rekke som de så fint kaller det (les: rekkehus ;) ), så er ikke så fancy altså :fnise:

Hadde glemt at jeg skulle ta med prospekt allerede, så godt jeg leste her igjen :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt frem sjalet, så nå gjenstår det bare å huske det :fnise: Men det skal jeg nok klare! Og prospektet skal ned i stellevesken også..

Men noen som vet hvor mange vi blir..? Vi skulle beregne 1 rundstykke til hver, siden alle skulle ta med litt.. Eller så tar jeg bare med 10, så ser vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så da blir vi jo noen hvertfall :) Blir koselig uansett!!! :jepp:

Veldig spent på hvordan natten blir.. Har begynt å lese No cry sleep boken og føler jeg allerede gjør mye av det hun foreslår. Men nap på dagtid og rutiner da kan jeg bli bedre på. Markere mer at nå er det soving liksom, for jeg har ingen fast rutine annet enn at dagsoving er i vognen.

Helsesøster vil også at han skal begynne med grøt, så det er allerede kjøpt inn og klar til å begynne nå i helgen. Begynne med en teskje da eller..? :klo: Håper virkelig han ikke får vondt i magen... :sjenert:

Er forresten Nestlé sin banan og pære eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...