Neytiri Skrevet 4. juni 2011 #2361 Del Skrevet 4. juni 2011 Hurra for en 5mnd tass så stor han har blitt!! Håper du koset deg i går for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #2362 Del Skrevet 5. juni 2011 Bestilte både maki og thaimat i går Green Curry med kylling og 6 biter California maki. Digg! Så jeg koste meg alene hjemme med litt TV og data Mannen var på Seinfeld ja. Jeg kjøpte jo billettene i februar til Valentines day, hehe, men så ble det en romantisk aften for mannen med broren sin istedet. De koste seg da, så det er jo bra og det viktigste. I dag skal vi i konfirmasjon til den yngste søsteren min. At hun har blitt så stor allerede.. Tiden flyr! Blir nok koselig. Håper dere alle får en flott dag i solen Her sliter vi forresten litt med soving på dagtid fordi det er så varmt.. Forslag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. juni 2011 #2363 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg lurer også på det med soving. Her sover lille M hele natten uten avbrudd.. sover gjerne 8timer i strekk. Men på dagen da sover hun lite, og kun korte avbrudd på en liten halvtime. Når jeg ammer kan hun når hun har spist det hun skal sovne ved puppen, og sover da godt om jeg blir sittende. Men forsøke vi legge henne i vuggen eller vognen... da våkner hun. Skulle også gjerne sett at hun tok smokken, men hun er liksom ikke noe særlig interessert. Synd, for jeg tror den kunne vært med på å få henne til å sove, og til kos innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. juni 2011 #2364 Del Skrevet 5. juni 2011 Hva kler du på han da?? Her sover Bumba i kortermet body med helseteppe over seg og saueskinn under og vogntrekket da..... Ingen lue.... Vognen er på baksiden her i skyggen og hun er passe når hun våkner igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #2365 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg har prøvd å la han sove på lammeskinn, men det funker ikke når det er over 15grader, da blir han skikkelig svett stakkars.. I går var vi i konfirmasjonen til lillesøsteren min og da måtte han til slutt bare ha på kortermet body og han var kjempe varm. Han sovnet ikke i vognen, kun i bilen. Men har sluttet å bruke lue nå som det er så varmt og han sover stort sett i kortermet body og så legger jeg et helseteppet halvveis over bena hans for kosens skyld. Har kjøpt noen singletbodyer som er geniale og noen sånne "heldrakter" med korte ben og som er kortermede/singlet. Det blir nok fint å bruke fremover tenker jeg Tror han er ganske varm av seg, for på natten sparker han av seg dynen og hvis han har den soveposen på så bruker han ikke dyne. Vi har forresten byttet til sportsdel i helgen Det virker som han trives veldig godt i det og han får sett mer, samtidig som det virker som han sover godt i vognen også. Vi bestemte oss for å bytte fra bag til sportsdel tidligere enn planlagt, for etter vi har hatt han oppe i meitai og BB, så hyyyyyler han hvis han ligger i vognen uten å sove. Så på denne måten får vi det bedre begge to. Han får sett mer og får tilfredsstilt nysgjerrigheten sin, mens jeg får et mer tålmodig barn som er hyggeligere å ha med på tur. Har ikke testet den ut så altfor mye enda, men gleder meg til å ta han med på skikkelig tur så han får sett mer. Konfirmasjonen var veldig koselig igår. Lilletassen gikk fra arm til arm og sjarmerte alle (særlig damene) i senk De som ikke hadde truffet han før synes han var klin lik faren sin og da ble min kjære mann svært så stolt kan du skjønne Damene der reagerte på at jeg ikke hadde begynt med grøt enda så vi begge får sove natten gjennom, men jeg synes det er unødvendig tidlig.. Jeg er inneforstått med at jeg må opp om natten for å amme 1-2 ganger og siden han legger fint på seg med kun MM så prøver jeg å holde på det til han er 6 måneder. Ser ingen grunn til at jeg skal pushe på med grøt hvis verken han eller jeg føler vi trenger det. Ikke det at han skjønner hva han bør og ikke bør spise, men dere skjønner sikkert hva jeg mener Gleder meg så klart kjempe masse til han kan sove 12 timer i strekk uten mat, det gir jo meg mer frihet, men det haster ikke veldig kjenner jeg. Hvertfall når nettene er fine med at jeg blir vekt i 2.30 tiden for ny matrunde og så ikke før 6tiden. Da er jeg fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. juni 2011 #2366 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) I helga har sambo lagt tulla for første lur og han har hatt lammeskinn under i vogna. Jeg tror også det blir for varmt, for hun har sovet kortere enn vanlig. Kjekt med de draktene med korte bein og armer ja, også er det jo så fint og Synes du har en fin innstilling til dette med innføring av grøt og nattesøvn. Vi starta jo tidlig, med det resultat at grøten ble for tung for magen hennes. Vi fikk mer urolige netter en noengang!! Tror det er lurt å vente til 6 mnd, og nå som du er fornøyd med nettene synes jeg du skal holde på ditt Ha en fin mandag i litt vekslende vær Endret 6. juni 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #2367 Del Skrevet 6. juni 2011 Ja, føler jeg har god innstilling til det jeg også. Det er bedre at magen hans er litt mer klar for det enn å starte tidlig i tilfelle han sover hele natten. Og så er det bare 1 måned til han er 6 måneder (herregud som tiden flyr!!!) så det går nok fint. Men jeg må jo si at jeg har vært skikkelig sliten med de nettene hvor han våkner hver time, da er det mye styr.. Men akkurat nå går det bra og så må jeg rose min kjære mann for at han har tatt Lilletassen på morningen både lørdag og søndag to helger på rad nå, så jeg har fått sove 2-3 timer ekstra. DET er gull verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. juni 2011 #2368 Del Skrevet 6. juni 2011 ja, det er herlig når man får sove ut litt. Godt med snille menn altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. juni 2011 #2369 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg skjønner godt hva du mener med grøten. Vi også får en del kommentarer på at jeg ikke har begynt med det enda, men foreløpig syns jeg det høres mest pes ut. Puppen fungerer da utmerket foreløpig, praktisk og greit og alltid til stede. Og om jeg må våkne en gang eller to i løpet av natta, er jeg forberedt og inneforstått med det. Jeg lurer litt på å begynne forsiktig når hun blir 5 måneder, men det er mest fordi hun blir 6 måneder når vi er på ferie, og det kan være litt upraktisk å begynne da, i tilfelle hun reagerer negativt på det. Bedre å være hjemme da syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. juni 2011 #2370 Del Skrevet 6. juni 2011 Fra en som har vært igjennom grøt-tilvennings-fasen, så vær forberedt på at det kan ta litt tid og. Her tok det ganske lang tid fra første halve skje til tulla spiste en liten porsjon på kvelden og tålte det. Så det er viktig å ikke stresse med det iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #2371 Del Skrevet 6. juni 2011 Det tar nok litt tid kan jeg tenke meg ja.. Og ja, puppen er jo alltid tilgjengelig og fungerer suverent her også, så hvorfor begynne så tidlig? Det var en som fortalte at hun begynte da barnet var 3 måneder og det synes jeg var altfor tidlig. Nå er han over 5 måneder da, men allikevel.. Synes også det er så kos å amme, så vil ikke slutte med det heller.. Kan nok være lurt å begynne hjemme ja Cypress, det er helt sikkert lurt Jeg skal høre med helsesøster hva hun synes når vi skal på 5 måneders kontroll 14.juni. Da er han 5.5 måned og to uker etterpå blir han 6 måneder da men.. Mannen ville gjerne være med og da blir det ikke før 14. Men det går nok fint I dag skal vi forresten i banken for å høre hva vi kan få i lån så vi får sett på leilighet Har sett noen vi synes er skikkelig fine, men tør ikke helt å gå på visning enda fordi vi ikke vet hva vi kan få.. Men blir nok en visning i dag kanskje eller i løpet av uken hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 6. juni 2011 #2372 Del Skrevet 6. juni 2011 Påkledning er så vanskelig, kan det ikke bare finnes en fasit da? Spennende med lån og leilighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #2373 Del Skrevet 6. juni 2011 haha, var nettopp på visning hvor eier viste selv.. Greit nok det, men han hadde ikke tømt søplebøtta som tøt over av søppel, ikke ryddet eller luftet og drakk øl.. hehe Nei takk til den leiligheten der. I banken hadde han vi hadde avtale med ferie plutselig, så etter mye om og men fikk vi komme til en dame som tok seg tid til oss. Vi fikk mindre i lån enn hva vi hadde trodd, men vi får se på hva vi kan få. Skal på visning i morgen også, så det skal bli moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. juni 2011 #2374 Del Skrevet 6. juni 2011 Så gøy med visninger og lån da Vi startet med grøt ved 4 mnd, men han sov ikke noe bedre av den grunn Merket ikke noen forskjell egentlig, annet enn bæsjen :gjeiper: Men det tok laaang tid før vi kom ordentlig igang. Han reagerte på alle sorter grøt jeg prøvde, og det gikk veldig sakte. Så han fikk ikke ordentlige grøtmåltider før han var 5-5,5 mnd tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. juni 2011 #2375 Del Skrevet 6. juni 2011 Vi kan vel fastslå at det er en myte at babyer sover hele natta så fort de får grøt Så spennende med lån og visninger da Håper dere finner en fin leilighet i området dere ønsker!! Jeg har jo blitt litt kjent der nå og skjønner godt at dere vil bli boende der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. juni 2011 #2376 Del Skrevet 6. juni 2011 Ja det sies at jeg bruker kun saueskinnet i sovevogna ute, skinnet er sånt lite et med kort hår og så er det alltid ganske kjølig ute på baksiden av huset..... På nettene nå er det bleie med truse over og helseteppe/hjemstrikka bomullsteppe! Du... Er så mange som har sine meninger om inføring av mat og hva slags mat! Jeg fikk jo masse kritik forsi jeg begynnte med noe annet en grøt, og begynnte ikke smaksprøver før hun var 6.5 mnd(skulle vært 5mnd gammel da). Drit i hva folk sier, du vet best når den tid kommer å gi han mer en mm. Og skriver under at det er ikke nødvendigvis grøt som får barn å sove hele natta!! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #2377 Del Skrevet 7. juni 2011 Har hørt om mange som har trodd grøt skulle gjøre nettene lettere for både liten og stor, men at de ikke har merket noe forskjell. Så det tar jeg ikke for god fisk nei Men det kan jo være lurt å prøve seg litt frem uansett når han runder 6 måneder, for hans del også. Han legger fint på seg og det er ingen fare, men det er vel sånn at man også bør introdusere litt fast føde annet enn smaksprøver rundt 6 måneder? Prøvde på bittelitt banan forrige uke (like lite som lillefingerneglen omtrent) og det var ikke helt det store tror jeg. Da kunne jeg godt se forskjell på banan og avokado. Men noe annet enn smaksprøver har han ikke fått enda. Jeg kjenner meg ikke klar for det faktisk og storkoser meg når jeg ammer. Det eneste "problemet" jeg har med amming er at han har blitt så nysgjerrig og slipper puppen mens han strekker hodet i alle retninger for å få med seg det som skje Svigermor ringte i går og skal blande seg inn i leilighetskjøpet vårt.. Hun ønsker at vi skal bo nærmere de og synes ikke at området vi tenker å kjøpe i er noe særlig. Også mtp selling av leiligheten senere, så mener hun at det ikke er så lurt å kjøpe i disse trakter. Det irriterer meg litt, for vi har ikke råd til å kjøpe der de bor og jeg har ikke lyst å bo i en leilighet på str med et frimerke fordi det er på "riktig side av landet/byn". Nei, vi kommer jo så klart til å kjøpe der vi vil, men det gir jo ikke en kjempe god magefølelse ved at svigermor snakker stygt om området og ikke synes det er et hyggelig sted å bo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. juni 2011 #2378 Del Skrevet 7. juni 2011 Blæ, nå hadde jeg skrevet et langt svar til deg og så forsvant alt sammen Forstår godt at du synes det er litt dumt at svigerforeldrene dine ikke liker nabolaget dere ønsker å bo i. Men jeg forstår at dere heller vil bo der og ha råd til en større leilighet. Og det viktigste er jo at dere trives! Når jeg kjøpte meg leilighet i byen, gikk venninna mi og leste på alle ringeklokkene i blokkene på tunet for å se hvor mange utlendinger som bodde der Men jeg trivdes der og det er det viktigste Ha en fin dag i litt regn, godt vi har solskinn i babyene våre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. juni 2011 #2379 Del Skrevet 7. juni 2011 Haha, høres ut som svigermoren min det! Hun mener at dette stedet ikke er bra nok Men vi er heller ikke interessert i en knøttliten leilighet i hennes område (hvis vi i det hele tatt har råd til det ) og vi trives jo kjempegodt her! Tror vi bør ta treningen etter 18 i morgen pga Goffel. Jeg skal til tannlege og frisør og vil være litt sammen med han før han legger seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. juni 2011 #2380 Del Skrevet 7. juni 2011 Vi begynte fastføde/smaksprøver 6,5mnd, trappet opp 1-3teskjeer hver andre dag ca.... Så ble ikke som du kanskje tenker på smaksprøver...men første mnd fikk hun bare banan, avokado og søt potet. Uff så slitsomme svigerforeldre kan være da! Mind your own fn buisness liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå