Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Tusen takk Småkjekset!

Uff, nå begynner den fornuftige økonomiske siden av meg frem.. Nå ser jeg på google kart at det er 4-5 bomringer fra Oslo til Tjøme og da er jo ikke det særlig økonomisk for 1 natt... Så nå vurderer vi Fredrikstad (som mannen opprinnelige foreslo).. Uffameg.. Ikke lett å være økonomisk ;)

Noen som vet hvor mye det vil koste i bompenger Oslo-Tjøme vs Oslo-Fredrikstad, sånn helt tilfeldigvis...? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Autopasssine sider står prisene på bompenger til Tønsberg/Tjøme. :)

Der står det også hvor mange bomringer osv de har nedover dit.

Vet ikke om du orker lese deg frem til det da, men.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av hvor i Oslo man kjører fra kommer man ihvertfall over 100 kr i bompenger, per vei :sjenert: Så det er ikke direkte gratis, da drivstoff kommer i tillegg.

Usikker på hvordan det er med Oslo-Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rådes å begynne kveldsrutinen 15-30min tidligere en før hver 2-3 natt. Da finner du ut hvilken tid er ca best for akkurat din baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rådes å begynne kveldsrutinen 15-30min tidligere en før hver 2-3 natt. Da finner du ut hvilken tid er ca best for akkurat din baby.

Smart! Da ser vi an utover uken hvordan det blir. Veldig spent på natten nå altså.. Måtte få pupp mange ganger for å roe seg ned, men så var det nok luft i magen.

Nei, nå vet jeg ikke min arme råd :fnise: Vi har vel funnet ut at det blir Fredrikstad, men står nå mellom to hotell. Er det mulig.. Jaja, kan alltids booke i morgen, det er vel ikke stor pågang der heller tenker jeg.. Jeg lar mannen vinne diskusjonen denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredrikstad er ikke dumt, da kan dere tusle langs brygga og i gamlebyen og sånt :hjerte: Jeg liker den byen kjempegodt :)

Det må nesten bli tirsdag for min del, for hele poenget er at søs skal ha besøk av noen fra slekta vår på mandag kveld. Da tar jeg tulla med for å vise henne frem og så sover vi over, for da kan jeg legge henne der og slipper surr med kveldsrutina. Så da er det jo tirsdagen jeg er på stedet der Dine bor. Og onsdagen er jeg på møte på jobben :frown: Skikkelig dumt at Pupsilure begynner å jobbe igjen allerede altså, skulle hatt mye mer tid til å møtes!

Vurderer tidligere legging jeg også, for tulla sover mellom 17 og 18. Kanskje jeg heller kunen lagt henne litt før, men så fungerer natta så fint nå at jeg ikke helt tør. Men for din del som ikke har særlig å tape, ville jeg bare forsøkt altså :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har sovet på det (og det er meldt regn) tenker jeg vi kanskje skal droppe det og heller ta en dagstur uten overnatting. Da kan man bruke de pengene på shopping i stedet :fnise: Men får se, akkurat nå orker jeg ikke tenke på det for jeg brukte 3 timer på hotell titting i går, hehe.

Natten har heldigvis vært bedre. Han sovnet 20 etter magevondt, fikk drømmemåltid kl.22:30, sov til rundt 2:30-3, kom oppi sengen vår og fikk mat, våknet 3:30 igjen, våken til ca 4:30 og våknet igjen ca 5:30 og fikk mer mat. Etter det har han ikke sovet. Så nå skal han ut i vognen igjen snart.

I dag regner det og innbyr ikke akkurat til trimtur ute. Har planer med en venninne å gå tur etterpå, men den blir ikke lang dersom det bøtter ned. Gleder meg til helg med mannen :hjerte:

Glemte helt å si at bestevenninnen min venter gutt :danser: Hun som har en jente fra før, heldig altså! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det blir gutt på henne også! det blir nok ekstra gøy for Lilletassen når de vokser opp. Håper kusinen min venter gutt :sjenert: Men de skal ikke vite, så må vente til november...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres lurt ut å bruke pengene på shopping istedenfor :tommelsmil:

Ja, var det jeg synes også.. Så vi kan jo ta oss en tur et sted, må bare finne ut hvor vi skal dra først. Da Lilletassen var helt nyfødt var det ikke noe problem å ta han med på shopping, for da sov han jo. Ikke at jeg shoppet så mye uansett altså, men allikevel.. Så ble han noen måneder og skikkelig utålmodig til det punkt at jeg nesten ikke ville gå inne med han i det hele tatt, for han hylte så fort. Nå som han har blitt litt større og fått både sommerkalesje (som er litt mer åpen så han kan se) og leke i vognen, så holder han ut litt lenger. Både gleder og gruer meg til å bytte til sittedel.

Positivt: Han får sett mer så det blir litt mer spennende for han også

Den tar litt mindre plass enn bagen

Negativt: Han blir ikke like godt beskyttet synes jeg

Jeg får ikke "oppbevart" ting ved fotenden :fnise:

Ja, veldig moro at hun venter gutt :hjerte: Synes de er så heldige som får en av hver.. Vi snakker om å kanskje begynne prøvingen neste sommer, dersom jeg har fått ny jobb og vi har kjøpt leilighet.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare klage litt på den hormonspiralen.. Har blødd hver eneste dag siden jeg fikk den satt inn i midten av mars :kjefte:

Det tærer på sexlivet rett og slett, for når jeg blør er jeg jo ikke veldig interessert i å gjøre det liksom.. Skal på kontroll i starten av juli og blør jeg like mye frem til da, så tror jeg kanskje at jeg ønsker å ta den ut og heller prøve kondom eller noe. Det er bare småblødning, men det er utrolig kjedelig da, for når jeg blør bruker vi kondom uansett og da er jo poenget borte.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Når du har byttet til sportsdel, kommer du til å elske det, det er jeg sikker på. Og kalesjen på vogna er såpass stor at jeg føler han er godt skjermet oppi der likevel. Det eneste som "stikker ut" er føttene, og de har han som regel pledd over. Og i begynnelsen har han så kort bein at du fint kan legge ting i fotenden likevel. Kanskje ikke veldig tunge ting, men.. Jeg synes sportsdelen er helt fantastisk i hvert fall! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonspiralen bør man gi sjans i 6 mnd... Jeg blødde eller spotta første 2-3 måneder og er så å si helt fri for blødninger nå :) har hatt "mensen" to ganger og begge varte under 2 dager! Grunnen man blør i begynnelsen er jo utstøtningsfaren.... Er derfor man får oppfølgingstime.... Jordmor sa første 6 mnd kan man blø uregelmessig.

Ellers er byen her rull av fine overnattingsmuligheter... Spørs hvor mye penger man vil legge t :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tassen ikke sitte i bagdelen? Her brukte vi bag til 8 mnd men nå var Bumba liten og var en plate som gikk an å la henne sitte i når hun var våken :)

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Marmot i at sittedel er veldig deilig :jepp: Det har vært en ny verden her iallefall, for nå kan jeg ta med tulla i vogna også når hun er våken uten at hun kjeder seg veldig. Nå sitter hun og kikker og har mye mer oversikt. Så jeg synes det oppveier det at de sitter litt mer "åpent".

Jeg har også blødd i mange uker med hormonspiral :kjefte: Ikke de første månedene faktisk, men så i våres begynte jeg plutselig å småblø. Det er nok veldig vanlig. Får ta en etterkontroll snart.

Dagstur blir vel koselig det og, shopping er jo ikke å forakte :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får vel kanskje gi det litt tid.. Er 2,5 mnd siden jeg fikk den satt inn. Og vi kommer nok til å begynne ny prøverunde tidligst neste sommer/vår, så da er planen å ta ut spiralen 6 mnder før det fordi jeg ikke fikk tilbake eggløsning før 6 mnder etter p pillen ble avsluttet.

Nei, han får ikke sittet i bagdelen. Det er få vogner som har plate bak og Bugaboo har ikke det. Har jo Simo også, men den står permanent på balkongen og dessuten blir den helt håpløs i forhold. Svingbare hjul er genialt! Men jeg bytter om en måneds tid tenker jeg, så det blir spennende :jepp:

Jada, dagtur blir nok koselig uansett det også. Og så kan vi se film hjemme på kvelden uten å ødelegge rutiner etc. Glad for at mannen kan ta tassen et par timer i ettermiddag, for nå har jeg vondt i hodet etter lite søvn.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Du får kjøpt løse plater å ha i ryggen, ser ut som en trekant og kan brettes helt flate. Men da må du ha løse seler også. Jeg gadd aldri styre med det, for jeg synes ikke de babyene jeg har sett med sånne har sittet noe bra. Da byttet jeg heller til sportsdel tidlig, og sportsdelen til Bugaboo er veldig bra selv for de små. Fikk mye skryt for den da jeg traff manuellterapaputen vi gikk til for en stund siden. Siden man vipper hele sittedelen, i stedet for å regulere ryggen, sitter han utrolig godt uansett hvor mange ganger han blir vippet frem og tilbake i løpet av en tur. Kunne aldri hatt noen annen vogn enn Bugaboo som hovedvogn når han er så liten ennå, kjenner jeg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...