Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Sorry men må :ler: sild!!!!! :ler: er liksom ikke det man forventer at man skal ta med seg fra en "harryhandel" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt, det tenkte ikke jeg på heller da dere sa at dere skulle til Sverige. Mannen var der på mandag, men var tidlig ute at han var før det store rushet.

Husker du nevnte at du så etter omslagsbodyer. Selv bruker jeg nesten bare disse. Synes de andre er så vanskelige. Mannen får helt hetta når det ikke er flere omslagsbodyer som er reine og han må kle på en annen :fnise: Nesten så jeg ser skrekken i øynene hans :ler: Hvordan synes du det er å bruke de man trer over hodet nå som Lilletassen er eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke her så ofte om dagen, fordi mannen er hjemme og det er så flott vær at jeg foretrekker å være ute og være sosial :) Deilige dager med familien er det beste jeg vet! :hjerte:

Vi koser oss og nyter dagene med Lilletassen, men selv om jeg ikke skriver så altfor mye så leser jeg mens jeg kveldsammer tassen ;) Skal prøve å komme meg innom her og oppdatere, men det er så deilig å ha litt datafri også ;)

Deilig påske alle sammen!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere som stikker innom :klem:

Nå er det flott vær, men jeg er litt tiltaksløs og holder meg innendørs, samtidig som jeg titter på jobber.. Har mammaperm til starten av desember, så jeg lurer egentlig på om noen av dere har søkt jobber mens dere hadde mammaperm? Og i såfall, hvor tidlig søkte dere ift permperioden?

Mange av jobbene har tiltredelse til sommeren og jeg vil så klart ha ferdig mammapermen min, samtidig som jeg har lyst å vite at jeg har en jobb å komme tilbake til etter endt permisjon, fordi det er absolutt ikke aktuelt å gå tilbake til jobben jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig påskehilsen i boka mi :klemmer:

Jeg søkte jobb for en måneds tid siden. Var på intervju for et par uker siden. Der sa de at de ikke hadde lov til å diskriminere noen fordi de er i mammapermisjon. De gratulerte meg bare :jepp: Tror praksisen er litt forskjellig i det offentlige og det private. I det offentlige er det som regel en tilittsvalgt som følger prosessen og sjekker at alt går riktig for seg. Tror forresten dette kun gjelder faste jobber.

Hva kan du tenke deg å jobbe med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å jobbe med noe administrativt, tror det kunne passet meg :Nikke: Har en 4 årig utdannelse, så skulle tro jeg kunne bruke noe fra den i fremtidig jobb ;) Er diverse ting jeg kan tenke meg, men vil ikke si for detaljert her inne just in case.

Nå prøver mannen å gi kveldsmåltidet til lilletassen på flaske.. Hører han hyyyler lang vei (tassen altså), så tror ikke det går særlig bra. Merker mannen mister tålmodigheten også, så ---------

( 20 min senere..)

Her måtte jeg faktisk inn og fortsette matingen, for det gikk ikke i det hele tatt.. Men nå tok faktisk lilletassen flaske fra meg, og det er nytt! Tror han bare trengte mamma og den tryggheten, for han er jo veldig glad i pappan sin, men det er jo naturligvis jeg som har stått for kveldsstellet/matingen.

På torsdag skal jeg og svigermor på spadag (noen timer hvertfall), men får prøve igjen med at mannen gir flaske. Går det kan jeg bli lenger på torsdag, går det som i dag, så må jeg hjem før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor mannen er ikke med på kveldstellinga da? For i grunn kan disse mennen våre alt som vi kan untatt ammingen ;)

Her har min mann vært med på kveldstellinga eller gjort det selv siden starten, og jeg ser at hun faktisk liker det bedre fordi han tuller mer med henne en det jeg gjør......

men det med tålmodighet til menna under mating :fnise: sorry jeg ler men her er mannen så utålmodig(heldiggrisen som slapp flaskemating i det hele tatt!) for når vi begynnte med fast føde trodde han at det kanskje tok maks 5min å få maten ned.....spesielt fordi porsjonene var såpass små........men man kan ikke forvente at barnet vil spise når de kjenner at far/mor er stressa, uansett type mating så bør man ha tålmodigheten.......så min har lært det, og nå har han faktisk prøvd å ta pauser og så prøve igjen :)

At han tok flaske fra deg var jo supert da, men det bare viser at han kan ta flaske, har han tatt flaske fra andre en deg?

Håper det går bedre neste gang :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig påskehilsen i boka mi :klemmer:

Jeg søkte jobb for en måneds tid siden. Var på intervju for et par uker siden. Der sa de at de ikke hadde lov til å diskriminere noen fordi de er i mammapermisjon. De gratulerte meg bare :jepp: Tror praksisen er litt forskjellig i det offentlige og det private. I det offentlige er det som regel en tilittsvalgt som følger prosessen og sjekker at alt går riktig for seg. Tror forresten dette kun gjelder faste jobber.

Hva kan du tenke deg å jobbe med? :)

Jeg var på intervju en gang for en midlertidig stilling i kommunen, og da var det en tillitsvalgt tilstede.

Og regelen om at de ikke har lov til å diskriminere noen i mammaperm gjelder uansett hva slags jobb det er snakk om.

Jeg har faktisk akkurat søkt en jobb nå, de vet godt at jeg har perm, og det virket i utgangspunktet ikke som det gjorde noe. Får jo håpe de tenker mer langsiktig enn som så. Håper det, for det er virkelig en jobb jeg kunne tenkt meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han har tatt flaske tidligere (fra mannen og svigermor), men det har da ikke vært kveldsmaten liksom, bare på dagtid..

Lilletassen liker ikke å bade, så vi dusjer hver kveld sammen (han og jeg). Da tar mannen han i mot etter dusjingen, tørker han mens jeg tørker meg selv :fnise: og så tar jeg over med bleie og sånn. Tidligere har mannen gjort dette, men i det siste har tassen begynt å skrike helt sinnsykt når vi er ferdig med tørkingen og bleia skal på, så da gjør jeg det som gjør det fortere. Har prøvd å gjøre alt på badet (mtp temperaturforskjell), men det funker ikke.. Prøver å tørke mens mannen holder han og det går fint, så det er ikke at selve tørkinga gjør vondt heller.. Litt fortvilt over at han skal hyle noe så inderlig, for det høres virkelig ut som om vi klipper av han foten.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere holder på med flaskeøving dere også ja :roll: Her har mannen gitt kveldsmåltidet og legginga hele påsken, og på lørdag fikk vi det endelig til! Og igår tok hun flaska som bare det :nigo: Så jeg håper at hvis vi bare opprettholder det litt nå så skal det gå greit når mine foreldre skal ha henne neste lørdag..

Men fyttirakkern, man ser tydelig at disse små begynner å få personlighet og vet hva de vil nå.. For den første kvelden var det virkelig IKKE snakk om at hun skulle ha noe flaske nei, og så utrolig sint hun ble! skikkelig temperament! :fnise:

Håper dere får det til etterhvert :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har tatt flaske tidligere (fra mannen og svigermor), men det har da ikke vært kveldsmaten liksom, bare på dagtid..

Lilletassen liker ikke å bade, så vi dusjer hver kveld sammen (han og jeg). Da tar mannen han i mot etter dusjingen, tørker han mens jeg tørker meg selv :fnise: og så tar jeg over med bleie og sånn. Tidligere har mannen gjort dette, men i det siste har tassen begynt å skrike helt sinnsykt når vi er ferdig med tørkingen og bleia skal på, så da gjør jeg det som gjør det fortere. Har prøvd å gjøre alt på badet (mtp temperaturforskjell), men det funker ikke.. Prøver å tørke mens mannen holder han og det går fint, så det er ikke at selve tørkinga gjør vondt heller.. Litt fortvilt over at han skal hyle noe så inderlig, for det høres virkelig ut som om vi klipper av han foten.. :(

Jeg skjønner den godt, etter kveldstell og boklesing så kan nesten ikke mannen se på Bumba, hun skal BARE ha mamma si og puppen :fnise: men er nok også fordi jeg først er i nærheten, og ikke har jeg fått behov å prøve noe annet enda, jeg koser meg med det så lenge hun er liten :)

Det med badinga, altså jeg skjønner man blir stressa at han gråter........MEN han dør jo ikke av å gråte.....og de lærer utrolig fort å styre oss foreldrene, vi hadde noe av samme problemet en liten stund.......og hvis du tenker som så....mannen din gjør det aldri noe fortere hvis han aldri får gjort det ;) og den gråten du mener *at dere klipper av han foten* hørte jeg ved 4mnd tror jeg, og jeg ble så stressa og nervøs at melka i brystene spruta haha.......vi varierer litt med dusjing eller bading.......og Bumba liker begge deler veldig godt.

En på babysvømminga sliter skikkelig med gutten sin, de valgte å dusje med han for å lære han å ikke være redd vann, for da får han vann i ansiktet og sånt......men han er dritnervøs på svømminga, og etter de begynnte å duppe han ned så skriker han bare han kommer ned i vannet :overrasket: hun begynnte nå å bade han i balje hjemme, plutselig blitt ny gutt og elsker bassenget.........helt merkelig.....men ja var gråting/hyling første gangene i baljen hjemme sa hun.

Håper dere får han vant med stelling og sånt, synes enda det er litt av en utfordring, spesielt hvis vi bader/dusjer for sent, da må man bare kaste på bleia, pusse tenner, pysj og pupp i senga, er ikke noe hyggelig det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er veldig vanedyr disse små, så han er nok veldig klar på at det er mamma som skal gjøre stellet på kvelden ja. Men jeg forstår godt at dere gjør det sånn, man vil jo få ting unna når babyen skriker sånn. Håper uansett at dere finner ut av det. Tulla tok bare flaske fra meg i starten, men etterhvert var det helt greit med pappaen også.

Begynner å glede meg til fredag, jeg :) Har funnet ut hvordan jeg skal komme meg til deg og, det er heldigvis innmari greit med bussen :tommel:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sitte på dolokket med lilletassen på fanget mens du tørker han? Så kan han få litt pupp om det er helt krise. Her har vi kosestund etter bad med lillegutt på fanget. Kos :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sende deg PM Cypress :)

Ja, kanskje vi skal prøve oss på en liten kosestund.. Vi synger og tuller litt etter dusjingen, men kanskje ikke nok :klo:

De siste nettene har han vært våken fra omtrent 1:30 av og på til morgenkvisten. Utrolig slitsomt, for jeg får ikke sove mens han ligger og skravler og noen ganger halvklager.. Skjønner ikke hva det kommer av, for han har jo vært så flink på natten og vi gjør akkurat det samme nå som tidligere. Lurer på om det kanskje kan være at det kommer en tann eller noe, for han har siklet ekstremt og putter alt inn i munnen i nesten to måneder nå. I tillegg har det vært en hvit prikk nederst i munnen like lenge. Jeg er klar over at de kan ha det sånn leeenge før de får tenner, men i tillegg bæsjer han ekstremt mye og er mye mer klengete og klager mer enn vanlig. I går kunne vi nesten ikke legge han fra oss før han hylte. Har tatt tempen og han har ikke feber eller noe, så vet ikke jeg..

Nå har han snart sovet 2.5 time i vognen ute, dette er faktisk 2. luren han har i dag (sov bare 30min tidligere i stad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...