Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Her har vi hatt bæsjing ca hver tredje-fjerde dag nå i ukesvis. Det gikk veldig brått fra mange ganger om dagen. I begynnelsen stresset jeg litt med det og puttet q-tips i rompa hennes og sånt, men det har jeg helt sluttet med. Det kommer når det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det får nesten komme når det kommer.. Så lenge det ikke virker som han har vondt, så skal jeg prøve å ikke stresse ;)

Takk for svarene forresten!!

----

Natten har vært veldig fin. Våknet ikke før rundt 3 tiden, så igjen kl.5 ca. Hver natt våkner jeg av at han hyler skikkelig, som om han er redd, og det virker som det er i søvne. Vet det er vanlig, og han har gjort det før også, men synes det er hverdag nå liksom.. Sikkert ikke noe farlig, han har det jo så godt så :) Vi har jo skikkelig hyling etter dusjingen også, så lurer på om vi kan trappe ned på dusjingen.. Vi trenger jo ikke dusje han mer enn et par ganger i uken kanskje, men er så redd for at rutinene ved nattstellet skal bli borte.. Synes vi har det så bra nå, bortsett fra den skrikinga ved stellingen. Han blir fort sår i hudvikene sine, så vil nødig fortsette å utsette de for vann hver eneste kveld.. Noen som har tips til hvordan jeg kan opprettholde kveldsrutinene vi har, samtidig som vi dropper dusjinga hver eneste kveld? Bekymringen er at han ikke skal skjønne det er natt, men jeg kommer jo til å fortsette med alt det samme: synge de samme god natt sangene, amme på soverommet etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dere får bare prøve å kutte ut dusjingen, og være forberdet på en slitsom natt :kose: Eventuelt kan dere jo ta det gradvis, ved at han er med deg inn på badet mens du dusjer?

Hyggelig at nettene deres er fine for tiden :nigo: Jeg er blitt så bortskjemt jeg, at jeg syter og klager hvis han våkner to ganger om natten :ler::klaske: I natt var det 23 og 5. Samme med natten før. Men plutselig slår han til å sover hele natta gjennom uten mat :)

Gleder meg til vi skal på tur!! :hoppe: :hoppe: Vi må nok dra ganske tidlig. Håper vi rekker å shoppe litt også. Jeg bør være hjemme senest 18.30. Så da må vi vel dra fra sverige senest 16.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket det ikke å dusje tidligere med han? Hvordan er temperaturen etter dusjing når dere steller da? Her MÅ jeg ha døra på badet lokket, og etter vi dusjer kan jeg ikke legge henne rett ned, vi må titte litt i speilet og sånn, så får hun en leke og holde sååå kan jeg legge henne ned :fnise: barn vet hva dem vil for å si det sånn!

bader han aldri i badebalje?

ellers er det bare å prøve......her liker jeg å få badet henne hver kveld, tar siste energien før kvelden ut av henne og hun sovner lettere.

gleder meg å få dere jenter på besøk. Dere kan jo komme når som helst til meg, dere kan ta lunsj her, så kan jeg evt dra med dere på sjopping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør nok dra ganske tidlig ja, for vi bør egentlig være hjemme senest 17:30, fordi han sover stort sett i bilen hele tiden.. Så da kan jeg ikke ha han sovende for sent oppi leggetiden.. Går det greit at vi beregner å være hjemme i 17-17:30 tiden? :sjenert:

Kan dra ganske tidlig ja, her er vi oppe fra 7:30 hvertfall :)

Kan forsøke oss på å tørke han på badet, for vi tar han med ut i stuen fordi vi ikke har plass til stelling på badet.. Så kanskje det er for kaldt..? Det kan vi jo prøve. Og så kan vi forsøke oss på å bare kutte ut dusjen evt. Det gjør det lettere når svigermor skal passe og legge når vi skal på Seinfeld standup i juni også ;)

Gleder oss masse til turen på onsdag!! Har lyst å titte litt i butikkene ja, men tassen sover ikke inne noe særlig, så fint om det ikke blir altfor lenge.. Er jeg for kravstor må dere bare si fra altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere sier ifra sånn ca tid dere kommer sant? Men skal bare si at det blir alltid lenger n man skal.... Sålenge barna sover i bilen er det luksus, min gjør ikke det bestandig lenger!

Ohhh da kan jeg kanskje skjønne han gråter... De må bli tørket og gjerne stelt på et varmt rom. Hvor har dere stellebord da?? De kan bli sure av temperatur forskjell sånn plutselig.

Barn er jo vant rutiner, men ikke vær redd for at en dag i blandt går det litt ut av vanlige rutinen, som regel klarer de seg fint... Og når svigermor skal passe er han også blitt litt eldre og kanskje rutinene til da er forandret seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også hyl og skrik hvis vi ikke har døra til badet lukket, eller hvis vi tar henne med ut før hun har blitt ordentlig tørr og fått varmen i seg, så kan nok ha noe med temperaturforandringen å gjøre ja :jepp:

Jeg ville nok bare prøvd uten å dusje, kanskje han skjønner det allikevel ;)

Håper dere får en fin tur til Neytiri på onsdag :klemmer:

Ha en god kveld Dine :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en tøff baby, for her er det ikke noe problem å tas opp av vannet. Men så er hun jo en stooor hardhaus da :fnise:

Jeg hadde også bare forsøkt uten å dusje, du gjør jo andre ting også som han forbinder med kvelden sikkert. Så vil tro det ikke gjør så stor forskjell.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en tøff baby, for her er det ikke noe problem å tas opp av vannet. Men så er hun jo en stooor hardhaus da :fnise:

:fnise: hun har god isulasjon! Nei er nok bare godjenta di som er flink til alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dusjet i går, men i kveld skal vi droppe det og se hvordan det går. Spennende! Nettene våre er skikkelig fine for tiden, så jeg håper det fortsetter sånn uansett. Vi har bestemt oss for å nedtrappe til annenhver dag, og så evt et par ganger i uken etter et par uker. Skikkelig spennende å teste ut nye ting, men også litt skummelt..

I dag skal vi på tur med en fra barselgruppen. Skal bare gå i nærområdet, men så skal vi ta med nsite og kose oss litt også :Nikke: Det er så deilig å være ute for tiden og bruker til og med solkrem :sol: Har sunblock solfaktor 50 til tassen, så han skal være godt beskyttet, men holder han så klart i skyggen.

Gleder oss veldig til tur i morgen med roadtrip med Pupsilure og Goffel først, så lunchdate hos Bumba og Neytiri :kose:

Satser på det går greit med gutta i baksetet i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere masse i morra da :klemmer: Det blir nok kjempebra, gutta i baksetet klarer seg nok fint ;)

Spennende å høre hvordan det går med leggingen uten dusjing da. Jeg tror det går fint, jeg :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennt å høre hvordan det går uten dusj i kveld, regner med at det er flere ting han forbinder med natt en dusjinga ;)

gleder meg å få dere på besøk da, og er helt sikker på at gutta har det bra i baksetet :) Bumba pleier endten å sove hele veien når hun først sovner etter litt gråting, eller så stopper vi halveis så hun får mat.

Bare amme rett før dere drar så er han god og mett og tar morgenluren sin i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten har ikke vært så altfor bra, men ikke like ille som tidligere netter. Han våknet kl.22:!5 og fikk det første "nattmåltidet" sitt da, men vanligvis sover han fint og jeg gir drømmemåltid kl.22:30. Det tok litt tid før han sovnet igjen etter det, men han spiste til gjengjeld litt mer enn vanlig.

Så våknet han rundt kl.3.30 og fikk mer mat. Da hadde han også tisset seg ut av bleien og bodyen, så måtte skifte. Han sovnet ikke, ikke jeg heller, så etter 30 min ca bæsjet han (han har forresten ikke hatt noe problem med å bæsje etter søndagen, i går var det til og med 4 ganger inkl i natt), så da måtte jeg skifte på nytt. Så totalt sett har jeg vært våken halvannen time i natt, men vi går ikke ut av soverommet, det er jeg konsekvent på.

Nå skal vi snart bli hentet av Pupsilure og Goffel, så er det avgårde til det store utland :gjeiper: Har så lyst på en kjole jeg har sett på Vero Moda (annonse), så håper de har den der.. Så må jeg handle litt flere kortermede bodyer (gjerne omslagsbodyer) og til og med noen singletbodyer til Lilletassen. Så noen fine på H&M + et par skjorter vi har så lyst på.. Så det skal han få hvis de har igjen der ;)

Gleder meg til shopping, håper tassen holder seg fin gjennom hele dagen :sjenert:

Han er veldig grei, men noen ganger er det ikke så moro og han blir litt utålmodig.. (Skjønner jo det, men nå som vi er med Pupsilure og Neytiri er det jo ekstra kjipt om han blir vrang) Men går nok fint, det gjør det 99% av tiden :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhh er så kjipt når dem tisser/bæsjer seg ut på natta.......skjedde ikke ofte her fordi jeg tok bleieskift de gangene hun spiste på natta, ellers måtte jeg drive skifte hele tiden da hun tisset MYE, plutselig avtok det ved 5mnd!

Håper turen deres hit går bra :) Vi er alle småbarnsmødrer så vi er vant til at barn kan gråte og slikt, så er ingen stress ;)

ses senere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper turen deres hit går bra :) Vi er alle småbarnsmødrer så vi er vant til at barn kan gråte og slikt, så er ingen stress ;)

Er så godt å få sånne kommentarer, Neytiri :jepp: Før skjønte jeg ikke at foreldre ble stressa når barnet skreik. Alle skjønner jo at barn skriker og at det ikke er foreldrenes feil. Nå derimot, skjønner jeg det veldig godt.

Håper dere koser dere i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir nok alltid mer stresset når det er ens eget barn som skriker/gråter, fordi da man selv er nødt å gjøre noe med saken..

Turen til og hos Neytiri i går gikk veldig fint, men så surrete som vi er midt i ammetåka, så tenkte ingen av oss på at det kom til å være fullstendig kaos i Sverige pga påskehandling, så vi splittet oss opp på senteret og gikk hvert til vårt, og så møttes vi totalt utslitte etter bare 1 time for å reise hjem. Ordet kaos er ikke overdrevet for å beskrive situasjonen der.. Og Lilletassen skrek seg gjennom matbutikken, Goffel også visstnok, så det var omtrent 5-6 ting jeg fikk med meg i kurven.. Og jeg endte opp med å kjøpe sild, jeg som aldri i mitt liv har kjøpt sild, bare fordi det var lett tilgjengelig.. :sjenert: Det er jo godt da, men det jeg i utgangspunktet hadde tenkt på var fullt av mennesker rundt, så da droppet jeg det. Note to self: å balansere barnevogn med et skrikende barn i, som er varm og sulten, samtidig som du skal plukke varer og ha i handlekurven, det skjer ikke. Hvertfall ikke med såpass mange andre mennesker der, som gjør navigeringen omtrent umulig.

Når det er sagt fikk jeg kjøpt litt singletbodyer og kortermede bodyer på H&M til tassen + et par tøffe skjorter. Det er jo ikke lenge siden vi var i Gøteborg, så det er ikke synd på oss. Og så blir det spennende å prøve både urte - og sennepssild i påsken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uuuuhhhhm tenkte ikke på å minne dere på at det kom til å være mye folk da, sorry min feil å ikke si det fordi jeg viste jo det.

Jeg og Devilina var der, og ja var mye folk men jeg opplevde det ikke som kaos, MEN vi var ikke innom matbutikken, kan tenke meg der var litt kaos :(

Neste gang kunne vi også bare truffet hverandre på senteret, da får man prate og sjoppe og ta det litt rolig.......ellers pleide jeg når Bumba var på alder med lilletassen å alltid amme i bilen før jeg gikk in på senter, da endten sovnet hun eller ihvertfall var rolig.........var også veldig obs på at hun ikke var for pakket in, blir så varmt med alle de spotta og sterke lysene.

Som jeg sa, ikke lett å få barn til å sove samtidig så ikke lett når de blir overtrøtte.......W sov nesten ikke noe i hele går tror jeg, men men det gikk fint det......mens jeg bærte Bumba en stund i mei tai da det var skikkelig nekt til å sitte i vogna si......så bæretøy for meg er et must!

Si ifra om du trenger noe mer hjelp med å knyte sjalet, jeg personlig synes beskrivning på mobywrap sine sider er best......med tydelige bilder.

ellers håper jeg du får en fantastisk påske med familien :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg endte opp med å kjøpe sild, jeg som aldri i mitt liv har kjøpt sild, bare fordi det var lett tilgjengelig.. :sjenert:

:ler: Sorry altså, men jeg synes det var litt morsomt ;) Jeg kjenner igjen det følelsen når det er mye folk rundt og man blir stressa i hodet også tar man tilslutt bare med seg noe. Hørtes ikke ut som helt riktig dag å handle i Sverige på med små barn, nei! Mamma og jeg forvilla oss på samme senter (vil jeg tro?) i fellesferien i fjor på en regnværsdag, det var helt vilt og jeg var høygravid. Men jeg hadde nå iallefall babyen inne i magen :fnise:

Kos dere masse i påsken :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...