Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Hvis det var den første kaka du pynta, så synes jeg det så kjempebra ut :jepp: Men sikkert lurt å ha barnevakt ja, ikke lett å få gjort sånt med baby å passe på, nei.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den er kjempekoselig den barnehagen, liker lokalene veldig godt! Også er det verdens supreste personale :jepp: Men det blir jo et stykke fra der du bor ja, og myye oppoverbakke! :daane::fnise:

Håper det gikk bra med flaskemating ikveld :jepp: (Hvis ikke du utsatte det enda lenger da :ler: )

Ha en god natt Dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, vi glemte det hele med flasken i går vi... :sjenert: Men nå begynner jeg å bli litt sånn at jeg ikke vil dra allikevel, for jeg blir mer stresset av det enn det jeg gleder meg. Det er synd å si det, men det frister ikke så veldig å dra til byn etter kl 20 når jeg nesten sovner på sofaen innen kl er 21.. Middagen er med kusinen min og vennene hennes, som er noen år yngre enn meg, så jeg har liksom ikke det helt store behovet heller.. Men jeg vil gjerne invitere henne ut på middag alene feks, eller hjem hit, som plaster på såret ;)

Så tror konklusjonen er at jeg dropper det og heller prøver å få til noe sånt med venninner av meg selv, så jeg får mer utbytte av det.. Slemt? :sjenert:

Natten har vært helt FANTASTISK!! Vi la han i går kl.19.30, så fikk han drømmemåltid kl.22:30, sov til 02:30, gråt litt og fikk smokk, sov ytterligere til 03:30, fikk mat og kom opp i sengen min og så sov han til 05:45 for ny matrunde. Helt fantastisk! Det har vi gjort to netter på rad nå, gitt drømmemåltidet senere (tidligere har jeg gitt rundt 21:30 fordi jeg skulle legge meg). Spennende å se til natten! :Nikke:

Nå skal vi snart avgårde til byn for å prøve brudekjoler med en venninne. Eller, vi skal se på ;) Blir moro, vi var jo med for noen uker siden også. Håper været klarner :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med en bra natt :) Det er utrolig digg når det løsner altså!

Så gøy med brudekjoleprøving da! Jeg gleder meg til det er min tur, jeg :fnise:

Forstår godt at du ikke føler for den middagen med kusina di. Jeg er også blitt litt mer "egoistisk" sånn; at skal jeg først bort fra tulla skal det være noe jeg virkelig har lyst til. Det er jo ganske naturlig da, nå som vi har babyer hjemme som trenger oss.

Ha en fin fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så herlig med en vellykket og fin natt :)

Her sover lille frøkna fra 01 til nærmere 06 hver natt den siste uken, kjempe herlig, så lenge det varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå måtte jeg bla tilbake i boka di for å finne ut om jeg hadde drømt at vi pratet om treff på Aker Brygge 27. april :fnise: Men så fant jeg det på side 92, og pupsilure og Hopsideisi har tilogmed svart, selvom de hevder hun ikke har hørt om det. Sådetså :ler:

Skal vi fortsatt ha treff da eller blir det litt mye? Vet jo at du og Pupsi skal til Neytiri den 20. og at det blir hos deg 29. + treff hos Sieabeo i mai.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Seriøst :skratte: Tror jeg blir nødt til å skylde på ammetåke nå altså :sjenert: Husker virkelig ikke noe av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: er ikke det greit å kunne skyld på ammetåke innimellom.........jeg er bestandig i tåka, for real da, mannen min bare ruller øyene innimellom for jeg husker ikke hva han sa for 5min siden :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan jo bare ta det den 29. som avtalt, så avtaler vi flere ganger etter det feks :Nikke:

Nå har ikke Lilletassen bæsjet siden i går ettermiddag... Han pleier å ha 3-5 bæsjebleier daglig, men i de siste ukene (etter han skiftet søvnmønster egentlig) har han kun hatt 3 daglig omtrent.

Jeg tror ikke jeg har spist no utenom det vanlige som kan forårsake at han er hard i magen.. :sjenert:

Han virker ikke å plages altfor mye med det egentlig, men han forsøker å presse uten at det kommer no..

Nå har jeg nettopp prøvd å massere magen med babyolje og lage syklebevegelser med bena, til ingen nytte... Så nå er det over 24 timer siden forrige bæsjebleie, bør jeg være bekymret? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det egentlig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke vær bekymret, med mindre det virker som det plager han :) Er omtrent ved den aldren at det blir lengre mellom bæsjebleiene :jepp: Og blir det et problem kan du jo snart gi han litt sviskemos :) Det hjalp veldig her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen bekymring.. Mønsteret kan endre seg på mm barn, noen bæsjer en gang i uken utenom at det er noe gærnt. Leste at morsmelk var så lett fordøyelig at det kunne til tider komme ut i form av tiss, derfor de ikke kan bli forstoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar dere! :klem:

Det virker som han presser skikkelig til tider, men samtidig har han tisset masse i dag og gulpet masse også. Det gjør han forøvrig hver eneste dag uansett da.. Nå er han lagt i sengen sin, så blir spennende å se hvordan natten blir.. Han har hylt litt i kveld også, så lurte litt på om det var kanskje pga bæsjinga.. :sjenert:

Men kan det med bæsjinga forandre seg sånn på dagen? At det går fra 3 ganger daglig til 0? Tenkte kanskje det gikk litt mer gradvis..

Natten i natt var forøvrig fantastisk! Han ble lagt på samme tid som i dag, jeg gikk vel ut av soverommet kl 19:45, så drømmemåltid kl.22:40 ca, våknet etter 4 en gang for mer mat, så sov han til 6:30. HERLIG! :hjerte: Skal ikke si det egentlig, men fortsetter det sånn her er jeg i himmelen! :fnise:

Erfaring tilsier at så fort vi har etablert et mønster dukker det opp et nytt et...

Kjøpte fargespray + noen få billys til kakepynt på Jernia i går og etablerte meg en liten bakeskuff her hjemme :fnise: Nå gjør jeg meg mentalt forberedt på dåpskaken! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forandret bæsjinga på dagen, ble plutselig en hel uke....var sånn i noen uker og så når vi begynnte med fast føde ble det påen med bæsjing 2-3 ganger daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det kan gå så brått :jepp: Husker han plutselig gikk til hver 6. dag, ca på den alderen der! :overrasket: Og han var tydelig plaget. Da begynte jeg med sviskesaft først, som ikke hjalp noenting, og deretter sviskemos. Og det fungerte utmerket, og han bæsjet ca annenhver dag. Det har holdt seg der helt til nå de siste dagene, og da har det vært 2-4 hver dag :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror det kan gå så brått :jepp: Husker han plutselig gikk til hver 6. dag, ca på den alderen der! :overrasket: Og han var tydelig plaget. Da begynte jeg med sviskesaft først, som ikke hjalp noenting, og deretter sviskemos. Og det fungerte utmerket, og han bæsjet ca annenhver dag. Det har holdt seg der helt til nå de siste dagene, og da har det vært 2-4 hver dag :sukk:

ikke meningen å kuppe boka her, men gir du han epler eller pærer til vanlig? skal være veldig godt for avføring til de små....epler hjelper å balansere, mens pærer inneholder mer fiber og hjelper når dem er harde............her bruker jeg nesten aldir svisker lenger. Vi prøvde også mango og aprikoser og det myker også opp endel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han får ikke noe særlig med epler eller pærer :) Går mest i grøt, middag, brødskiver og fruktmos med mest banan. Men han spiser så mye, så det må vel komme endel ut igjen også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Svipper raskt innom:)

Malt er tingen vet du:)Da er det nok lettere for å bæsje og det er nok ikke så avførende som sviskesaft, men ja, ville prøvd det :rodmer:

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja malt går, men når man er ammemamma er det litt vanskeligere å gi malt....må evt gi da flaske eller dippe smokken i malt........derfor syntes jeg og sviskemos var lettere......men vi hadde ikke noe vansker med bæsjing at vi begynnte noe tidligere med svisker en når hun begynnte med fast føde.

babymassasje var tingen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...