Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Hei på deg, Dine!

Her var det mye interessant lesing angående pumping og amming ++! Jeg greier bare å få ut 20 ml, jeg...og det er to timer etter amming. Håper hele tiden jeg skal slå rekorden min, men nei: 20 ml hver skapte gang... :sjenert:

Syntocinon-sprayen funker ikke noe særlig, syns jeg...

God helg! Spennende med lappen! Er veeeeldig glad for at jeg er ferdig med det for lenge siden! Du vil få en helt annen verden når det er i boks! :jepp:

Hvordan går det med navnebyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Seqaux!

Hyggelig at du stakk innom :)

Det går forhåpentligvis bra med navnebytte, men vi har ikke hørt noe.. Vi sendte inn forrige fredag, den 18.mars, så håper vi får brev i posten om at det er i orden snart.. De sa på tlf at det kunne ta opptil 8 uker og det er faktisk bare uken før dåpen, så i grevens tid i såfall... :sjenert:

I natt drømte jeg at jeg skulle føde.. Herregud så glad jeg er for at jeg er ferdig for denne gang ;) Men gleder meg også til å bli gravid da, jeg er bare så redd for at jeg skal bli skikkelig engstelig ift det å føde og bli enda mer redd når riene setter i gang, for da husker jeg hvor vondt det kommer til å bli..

Nå skal jo hormonspiralen settes inn neste uke, så det blir ingen ny baby med det første, men forhåpentligvis innen Lilletassen er 3 år.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og oppdaterer meg litt :hallo:

Håper dere har hatt en fin helg! Igår var det jo helt nydelig vær, selv om det var litt kaldt :sol:

Driver også å vurderer om jeg skal sette inn spiral, jeg har begynt på Cerazette igjen, men har blødd i over 2 uker nå, og begynner å bli rimelig lei.. :kjefte:

Ha en fortsatt fin søndagskveld Dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta :vinke:

vært dårlig å oppdatere meg i bøkene om dagen, og har ikke tid å bla meg tilbake....men får vell litt referat i morra fra deg tenker jeg :)

Hormonspiralen kan jeg si er jeg veldig glad jeg fikk satt in. Her var valget ganske lett da jeg ikke kan bruke ppiller lenger, og oddsen å bli gravid med kobbarspiral er for høy når jeg blir gravid ganske lett.

bare husk, ifølge min Jordmor så kan man spotte av og på de første 6mnd, etter det får man en kortere mens som vanlig eller mister den helt. Jeg satt in hormonspiralen ved 3mnd kontroll, er anbefalt pga infeksjonsfaren.....blødde og fikk menssmerter første 2 ukene, etter det spottet jeg engang i blandt, fått mensen engang som varte under 2 dager og klarte meg med bare truseinnlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere Jesse og Neytiri - kjempe koselig dere stakk innom :klem:

Nå trenger jeg litt råd her... Hele helgen har vi hatt problemer med dagsoving for Lilletassen. Han blir lagt til samme tid som vanlig på morgenen, og da pleier han vanligvis å sove 3 timer sammenhengende, men evt våkne litt iblant hvis han har mistet smokken.

Hver gang vi har forsøkt å legge han våkner han etter maks 30min og skriker, mest sannsynlig fordi han har mistet smokken. Da har han ikke gitt seg selvom han har fått smokken og vi rugger på vognen. Sovner han igjen skriker han så fort han oppdager at vognen står stille eller smokken er ute. Det er ekstremt frustrerende og i løpet av dagen i dag har han sovet maks 4 timer totalt siden han våknet kl.06 i dag tidlig. 2.5 time var i bilen, for vi måtte til slutt bare ut og kjøre, for da orket jeg ikke mer..

Nå forsøkte vi å legge han igjen, for en time siden, men det samme skjedde etter 25 minutters tid. Han spiser og virker opplagt ellers, og smiler og skravler som vanlig. Men merker helt tydelig at han er sliten og trøtt etter en stund.

Hva kan være grunnen til at han ikke vil sove i vognen mer?? Vi sjekker temperaturen hans og alt, men vi gjør akkurat det samme som vanlig, bare at nå funker det ikke.. Er veldig sliten og trøtt nå og gruer meg veldig til natten om det skal bli det samme som på dagtid... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke så mange tips å komme med, har ikke noen forslag til hvorfor det kan ha blitt sånn. Men èn ting som virkelig forandret seg her da snuppa var ca 3 mnd var søvnmønsteret hennes. Plutselig våknet hun tidligere, og ville legge seg tidligere om kvelden, og lurene på dagtid ble kortere, og annerledes enn de hadde vært tidligere. Akkurat som at hun virkelig skjønte forskjellen mellom natt og dag. Så det kan jo rett og slett hende at han bare har endret søvnmønsteret uten at det er noen spesiell grunn til det? Men slitsomt hvis han blir veldig fort overtrøtt igjen da.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan nok hende han er blitt eldre, og endret søvnbehovet ja :Nikke: Har opplevd flere ganger at ting endrer seg her. Utrolig slitsomt helt til man finner en ny løsning :klemmer: Kan også være at det er varmere ute? Syns det virker som Goffel bryr seg om det hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Jupp, her også endret søvnmønsteret seg rundt den aldren Tassen har nå. Kan nok hende det er slutt på formiddagslur på 3 timer. Her var det som Jesse sier egentlig; kortere lurer på dagen og tidliger kveld. Men om han virker mere trøtt, forstår jeg jo at det er frustrerende.

Hva skjer om du bare tar han opp når han våkner og skriker da? Hvor lenge er han våken og fornøyd da? Og jeg tror ikke du trenger bekymre deg for natten av den grunn. De kan godt sove godt på natta selvom det er problemer med dagsovinga.

Håper uansett dere finner ut av det og at dere får en god natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips dere.. Da er det kanskje søvnmønsteret hans rett og slett... :klo:

Han sov godt i natt, selv etter en frustrerende dag.

Natten ble slik:

Kl.20 : Dusjet

Kl.20:15 Ny bleie og mat

Kl.21 Sovnet med smokk og koseklut hos meg, og ble etter 20 min lagt i sengen sin

Kl.01:30 Mat, så ble han lagt tilbake i sengen sin med smokken

Kl. 05:30 Mat, kom opp i sengen med meg

Kl.07:15 Stod opp

Så selv om dagen ble håpløs ble natten ganske så bra.. Tror jeg skal prøve å legge han litt tidligere i kveld, kanskje begynne dusjingen kl.19? Eller er det dumt med et såpass stort sprang på bare én dag?

Etterpå er det treff med Pupsilure og Goffel, Neytiri og Bumba og Cypress og lille A :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var koselig å se dere i dag, han er blitt så stooooor!

jeg tror det er veldig bra å legge 15min tidligere for hver dag, 1 time kan du risikere at han blir sint fordi han ikke er trøtt nok.

frustrerende når man endelig har fått rutiner og så endret barna mønsteret sitt :daane:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en kjempe koselig dag :nigo:

Møtte Pupsilure og Goffel kl.11 og så kom de andre jentene Cypress og Neytiri med de søte små et par timer etterpå. Vi spiste deilige rundstykker og skravlet i vei om alt og ingenting. Lilletassen og jeg ble til kl.17 faktisk, for vi koste oss så fælt :fnise:

Skal forsøke å legge tassen tidligere i dag, begynner faktisk kl.19 med den faste dusjingen, så bleie og mat. Det passer bra ift når han sov sist. Blir spennende å se, men det blir jo en stund tidligere enn ellers.. *Får prøve på drømmemåltid etterpå da, hvis han sovner etter den dusjinga..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere koste dere i dag :) Håper vi kan ses snart, jeg er klar for å se hvor stor Tassen har blitt!

Spennende med tidligere legging da! Det forandrer seg jo litt når de er så små. Tulla la seg kl 21 fram til hun var rundt 3-4 mnd og så har det gradvis blitt til kl 19.30. Regner med du vet sånn ca hvor lang tid det tar før han blir trøtt etter en lur? Da går det jo ganske greit å justere litt. Blir spennende å høre hvordan det har gått! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg fortelle om natten/kvelden vi hadde, så får dere se om jeg er utålmodig for at dette skal funke med en gang eller om det var vellykket eller ikke.. :sjenert:

Vi begynte dusjingen kl.19 og så mat, og han sovnet kl.20, da la jeg han i sengen sin (jeg ammet på soverommet denne gangen, fordi det var så lyst i stuen).

Kl.21:30 fikk jeg til drømmemåltid og han spiste i hele 8 minutter før han slapp puppen og da la jeg han tilbake i sengen sin. Kl.22:50 våkner han igjen og får pupp på nytt. Sover da til 01:30 og ny matrunde, blir liggende i sengen med meg.

3:30 våknet han for ny spiserunde igjen, da ser jeg til min store gru at det snør ute, men jeg skal søren meg ha på joggeskoene mine i dag for det! :kjefte:

05:30 våkner han igjen og så roet jeg han med puppen, ettersom smokken ikke funket.

Vi stod opp 7:15 og han fikk litt mat da også. Lå blid og fornøyd en halvtime i sengen vår og tittet på lysekrona i taket, så mor fikk laget kontoer på Groupon og Sweetdeal og til og med kjøpt en sushideal på Groupon - masse penger spart :nigo:

Er det jeg som er utålmodig for at det skal gå kjempe bra med en gang eller? Jeg bør jo gi det flere dager før jeg kan si om det funker eller ikke, så tar gjerne i mot tips :Nikke:

I dag skal vi treffe en venninne i sentrum og gå litt rundt og så spise lunch. Blir koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, han har jo det, men jeg tenkte kanskje han kom til å sove lenger sammenhengende, ettersom han fikk drømmemåltid og masse mat i løpet av natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir utålmodig, med fleste må få litt tid å venne seg til noe nytt........legger du deg etter han får drømmemåltidet, altså med engang?

Synes i grunn han er veldig flink, husk at øking er veldig vanlig ved 3mnd, er da de begynner å trenge masse mer næring og søvnmønsteret endrer seg, livet er plutselig blitt litt mer spennende.

Når han slipper puppen prøver du å gi han det andre ved drømmemåltidet?? jeg pleide løfte henne opp til det kom et rap og la henne til pupp nr 2.........jeg jobber ikke for rap lenger men gir henne 1 pupp, så andre og hun tar den i et par minutter......det hjelper også med å øke melka.

Ta å skriv opp et helt døgn, når han spiser og hvor ofte, om det er en eller to pupp.......så ser du fort om han faktisk spiser mer en normalt.......eller om han faktisk bare spiser mer på natta en på dagen, det skjedde her en periode uten at jeg tenkte noe over det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo forsåvidt greit ut, men skjønner at du helst vil at han skal sove litt lengre sammenhengende. Så vidt jeg ser er jo 2 1/2 time den lengste økta hans. Jeg har ikke så fryktelig mange tips å komme med, for her har det liksom bare gått seg til av seg selv, den dagen jeg bestemte meg for at nå gidder jeg ikke stresse med det mer, laget snuppa sine egne rutiner som funker greit for alle.. :)

Men, hvor ofte spiser han om dagen? For jeg har lagt merke til det at de dagene snuppa har spist sjelden på dagen, sover hun kortere økter fordi hun ikke har fått "fylt seg opp". Så amminga på dagen er det foreløpig ingen rutine på her, og hun spiser nok oftere på dagtid enn mange andre. (kan gå alt fra 1 time til 3 timer imellom)

Håper dere klarer å komme inn i en rutine som passer både deg og Lilletassen :klemmer: Virket jo ihvertfall som at det var greit å legge han så tidlig, i og med at han sovnet med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmel spiser hver 2. time om natten han også nå (har gjort det en god stund), og jeg tenker at det er lettere å lage rutiner rundt det som gjør det til minst mulig stress for meg, enn det er å skulle forandre ham. Som jeg har sagt før; dette er en kort-kort periode av livene våre, og man må prøve å gjøre det beste utav det, i stedet for å lage masse stress av å prøve å tvinge gjennom noe babyene ikke er klare for. :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...