Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Tassen legger på seg og blir stor vettu :nigo:

Nå veide han 6680gram - dvs. en vektoppgang på 680gram siden 3.mars, nesten 3 uker. Så det var de fornøyde med :Nikke:

Deilig å vite at han legger på seg og spiser godt, det er jo én bekymring mindre.

Nå har vi funnet ut at vi ikke drar til utlandet neste helg allikevel (som vi hadde tenkt i går kveld etter å ha lest i siebaeo sin dagbok), for vi søker alle tre om å bytte navn, og da blir det veldig styrete mtp pass osv.

Vi heter nå mannens etternavn alle tre, men så kjente jeg veldig på det at Tassen ikke får mitt etternavn også og da ble vi enige om å søke om å få kombinert til oss begge. Håper virkelig det går i orden kjapt, men er litt usikker fordi vi byttet navn da vi giftet oss i 2009..

Det burde vel gå greit, vel..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, da skal vi fjerne det siste hos oss og ta mitt i stedet. Så får fortsatt dobbeltnavn, men at vi kombinerer det.. 3 etternavn synes vi ble litt mye :fnise:

Veldig spent på å få byttet navn altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå veldig greit med det navnebyttet, det er jo så lite restriksjoner i navneloven nå. Men jeg er ikke helt sikker på hvor lang saksbehandlingstid de har på sånt.

Ja, gjett om vi er heldige som har permisjon nå :sjarmor: Det er jaggu en flott tid vi går i møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det går i orden.. Det er jo vårt felles etternavn (første del av dobbeltnavnet) og mitt pikenavn vi ønsker til oss alle tre, så det bør gå i orden.. Det er opp til 8 uker behandlingstid, men håper de får det til før det, for hvis ikke vet jeg ikke hvordan det blir med dåpen..? :vetikke:

Prøvde meg på drømmemåltid nå, men får det ikke til.. Prøver å åpne munnen hans ved å dra ned haken, putte puppen inn og massere og stryke under føtter og på hendene, men ingenting funker.. Tips??

Han var så trøtt, så han sovnet ved puppen kl.19:30, våknet litt 20:20 for litt mer mat og sovnet kjapt igjen. Nå ligger han i vuggen sin, men jeg håper ikke han våkner med det første, for da er det nok ikke mer enn halvannen time mellom hver mating.. Slitsomt.. Så hadde vært flott med tips til hvordan jeg kan få til det med drømmemåltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, Goffel våkner vel til litt i det jeg løfter han opp, og når han merker at puppen er i nærheten finner han den og begynner å suge, og sovner igjen med en gang, og spiser mens han sover...

Kanskje du kan presse frem litt melk før du løfter han opp, så han lukter/smaker det?

Eventuelt bare vekke han? Han sovner nok fort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, natten har vært som dette:

Vi la oss med én gang jeg postet i går, så våknet han kl.22:30 for ny matrunde. Så kl.01:30 igjen, så 03:30, 05:30 og rett før kl.7. Da stod vi opp. Innimellom der har han vært veldig urolig så fort han har mistet smokken, så jeg har ikke sovet mye inatt...

Ny sprutgulp i dag tidlig også. Det er den 4. jeg har opplevd..

Gleder meg til kaffe etterpå når tassen skal sove litt igjen... :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns facebooken din er rar! Har jo tittet på alle bildene dine før, men nå har du plutselig bare ett, men så så jeg at Jesse hadde kommentert på et, og da kunne jeg se det, men da jeg prøvde å gå inn på profilen din og se på bildene fant jeg bare profilbildet. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg synes også! Blir helt tussete av det her, for noen ganger er alle bildene borte, andre ganger er de der.. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg?? Får jo ikke sett veggen min engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way...

I går og i dag har jeg forsøkt å pumpe meg (med elektrisk) fordi jeg skal bort i kveld. Totalt sett har jeg sitti halvannen time og kun fått ut 50ml, mot tidligere opp til 180 ml på 30 minutter. Jeg kjenner at det er mer melk i puppene, men jeg orker ikke håndmelke ut alt (skal bare være borte 3 timer). Er det mulig at puppene reagerer annerledes fra dag til dag på pumpen eller hva skjer??

Det er jo mulig at jeg har feilmontert pumpen så klart, men nå har jeg gjort det flere ganger og det blir like dårlig hver gang...

Utrolig kjipt om ikke jeg skal kunne pumpe meg fremover da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way...

I går og i dag har jeg forsøkt å pumpe meg (med elektrisk) fordi jeg skal bort i kveld. Totalt sett har jeg sitti halvannen time og kun fått ut 50ml, mot tidligere opp til 180 ml på 30 minutter. Jeg kjenner at det er mer melk i puppene, men jeg orker ikke håndmelke ut alt (skal bare være borte 3 timer). Er det mulig at puppene reagerer annerledes fra dag til dag på pumpen eller hva skjer??

Det er jo mulig at jeg har feilmontert pumpen så klart, men nå har jeg gjort det flere ganger og det blir like dårlig hver gang...

Utrolig kjipt om ikke jeg skal kunne pumpe meg fremover da!

Det varierer veldig her med pumpinga fra gang til gang også! Noen ganger får jeg ut 20 ml, og andre ganger 150.. Aner ikke helt hvorfor, men de gangene jeg har brukt Syntocinon får jeg som regel ut veldig mye. Har du prøvd det? (Litt sent hvis du skal bort ikveld da..) Det jeg har gjort et par ganger hvis jeg må bort uten at jeg har rukket å pumpe meg, er å rett og slett kjøpe de ferdig boksene med NAN. Er liksom ikke mange måltidene det er snakk om da.. :)

Håper du får en fin kveld snuppa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde festen slangen litt for løst en gang, og da kom det nesten ingenting. Men som Jesse sier, det går an å kjøpe MME også. I etterkant skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke tankte på det da Goffel var mindre.

Men hvis du kjøper MME, så kjøp de ferdigboksene. Pulveret går nemlig ut på dato etter ca 3 uker! det rekker jo nesten ikke jeg å bruke opp engang, og han får MME hver kveld.

Nesesprayen er også et godt tips! Hvis du ikke har tenkt deg til legen med det første, har jeg en resept liggende som du kan få :) Den er veldig effektiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff nå var jeg innom for å svare deg på drømmemåltid spm og pumpe spm, men nå våknet min så må orden det først og kommer så tilbake :)

OK, da kunne jeg sette meg litt ned....

Drømmemåltid er jo supert sånn at du ikke blir vekt rett etter du sovner, har gjort det en stund her og funker kjempebra, får også in en amming for å holde produksjonen nå som hun er mer opptatt av verden på dagtid :)

Når du har forsøkt drømmemåltid er det da liggendes eller sittendes? Hva har tassen på seg? har du noe over han annet en pysj evt?

Når du tar han til deg så ville jeg først stimulert brystvorta sånn at utdrivningen kommer i gang, klemme frem et par dråper så han kan lukte melk, dra brystvorta fra nesetippen hans og ned mot munnen....gjør dette flere ganger så bør han gape. Gaper han så kan du med engang forsøke å stryke kinnene hans, eller ved haka og mot til ørene.......du kan også forsøke å stryke opp ryggen hans...klemme eller stryke under foten eller inn i hånda hans....

Funker ikke dette kan du jo prøve amme i tvillingstilling da knekken i hofteledd stimulerer suging ;)

Husk:

Barn vekkes lettest fra drømmesøvn (se etter hurtige øyebevegelser under øyelokkene) eller lett søvn (bevegelser i armer og ben, men sover fortsatt). Barn går gjennom denne fasen hver time. Forsøk å legge merke til disse tegnene, og vekk så barnet

ang: pumping: Det er veldig normalt at man pumper ut mindre etterhvert som babyen blir større, er derfor vanskelig å være pumper og gi flaske på heltid. Anbefaler deg å jobbe opp et lager i fryseren, pumpe hver morgen (puppen han ikke drikker eller 1 time etter amming) og frys ned. Kjøle det ned og så helle over i beger i fryseren med tidligere fryset melk hvis du vil ha så så mye i hver.

er nok derfor jeg valgte å ikke være borte fra Bumba når hun måtte ha måltider, for jeg fikk utrolig lite ut ved pumping, hun ville ikke ta flaske, og mme hadde jeg ikke lyst å gi........når det er sagt så er MME et valg hvis du synes pumpinga er styr og du skal ut når han må spise, bare husk det kan gi litt magevondt når dem ikke er vant til det...........kusina til Bumba kastet opp hver gang hun fikk mme da hun fikk det så sjeldent og magen var ikke vandt til det.

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Neytiri - du er alltid så flink til det med amming og sånn :klem:

Jeg har jo begynt å skulle ta lappen, og da må jeg ha visse deler av grunnkurset før jeg får begynne å øvelseskjøre, så i går måtte jeg til pers med førstehjelp. Fikk til slutt pumpet ut totalt 50ml, og Lilletassen spiste opp alt sammen og var blid og fornøyd da jeg kom hjem, så det gikk jo fint :)

Får kanskje prøve å pumpe meg litt på morgenen fremover, slik at jeg opparbeider et lite lager i fryseren. Synes det er greit hvis jeg må ett eller annet (som i går), men selvfølgelig prioriterer jeg å gi han mat fremfor at jeg skal bort. MME har jeg lyst å prøve å unngå så langt som mulig, men i verste fall har vi jo muligheten med de begerne som Pupsilure også nevnte :)

I dag skal vi til sentrum for å treffe en venninne og babyen hennes på 10 måneder. Gå tur og spise lunch tenker jeg :spise:

Ang måltid, så prøvde jeg på drømmemåltid i går.. Da lå han mage mot mage og hadde spist for ikke så lenge siden, så kanskje jeg må la det gå lenger tid? Han sovner ved puppen og så prøver jeg 10 min etter det, men mulig det er for kort tid? Kan evt prøve å legge han litt tidligere i helgen i vuggen sin, ta han opp til drømmemåltid og så legge han igjen.. Prøver å teste ut nye ting i helgen, for går det skikkelig skeis kan mannen hjelpe mer til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få ut den berømte og starte på lappen jeg også altså :jepp: Kjekt å ha med små barn!

Ha en koselig dag sammen med venninna di :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er pga Lilletassen jeg endelig får begynt..Har vært så engstelig tidligere, men nå får jeg legge det til side og forhåpentligvis har jeg lappen innen et par år. Tør ikke gi meg selv kortere tid, for da blir jeg bare skuffet hvis jeg bruker lenger tid.

Gratulerer til Milla som fødte i dag tidlig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Dine,

innom og leser litt :klemmer:

Synes du er så flink med Lilletassen, jeg :rodmer: Åsså så bra at du begynner på lappen - den er kjekk å ha ;)

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var du på Aker Brygge i dag? Jeg så i hvert fall ei som lignet veldig, men la ikke merke til det før idet vi passerte hverandre, og klarte ikke helt å koble med én gang, og så var det plutselig for sent.

Har du satt på sommerhjulene nå? I sentrum er de definitivt best! Hun jeg gikk sammen med i dag fra barselgruppa mi fortalte at Bugaboo kommer med en søskenvogn snart som visstnok skal være så fancy. Hvis A får en søster eller bror om ikke så lenge skal jeg vurdere å kjøpe den, for jeg er så fornøyd med den jeg har nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg synes jeg så deg også, men så plutselig var det for sent ;) Morsomt, for jeg la merke til vognen først og så tenkte jeg at "jeg kjenner jo noen med lik vogn" og så så jeg deg også.

Nydelig vær og deilig å være på Aker Brygge i dag!

Vi gikk fra Majorstuen via Frogner til Aker Brygge og spiste lunch på Fridays. Deilig club sandwich og Oreo Dream etterpå... Mmmm

Håper på like fint vær i morgen, for da vil jeg også ut :Nikke:

Har byttet til de små hjulene ja og for en drøm det var! Herlig å kjøre både inne og ute med de, men merker at de kan være litt vinglete når det er masse snø (det er det heldigvis ikke mye av for tiden), så føler vi har både i pose og sekk når det gjelder vogn, vi som kan veksle mellom store og små hjul :)

Nå har Lilletassen vært våken siden kl.14, så håper han sovner snart.. Sitter og ser på TV litt nå, han er så opptat av Mr Bean på Boomerang :fnise:

Lillefot* Tusen takk!! Veldig koselig sagt, det er alltid hyggelig å få komplimenter og spesielt når det gjelder Lilletassen kjenner jeg. Jeg føler at jeg gjør en god jobb, men veldig hyggelig å høre det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way, jeg har jo begynt med å ta lappen. Har nettopp fullført det obligatoriske grunnkurset og skal begynne å ta kjøretimer snart, må bare få øvd meg et par ganger privat først.. Som å klare å gasse og stoppe :fnise:

Uansett, da jeg var på førstehjelpskurs tidligere i uken stod vi utenfor og ventet pga litt forsinkelse. Jeg overhørte to unge jenter klage over at det var forsinkelse, fordi de ville hjem og sove og hadde lekser. Jeg derimot bekymret meg for å ikke rekke hjem til neste mating av sønnen min, så her ser vi at vi har ulike prioriteringer i livet gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...