pusla Skrevet 13. februar 2011 #1621 Del Skrevet 13. februar 2011 Gratulerer med første morsdag Høres ut som du har hatt det fint Og nettene deres høres flotte ut ja, skjønner godt at du vil holde på den rutina. Den ligner ganske mye på den vi har nå, bortsett fra at tulla sovner et par timer før. Det er igrunn ganske greit, sålenge matingene går raskt på natta. Håper natta blir like fin som de forrige da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 13. februar 2011 #1622 Del Skrevet 13. februar 2011 Så fint at dere har hatt en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 13. februar 2011 #1623 Del Skrevet 13. februar 2011 Koselig dag, og litt for sengekos da, blir bedre og bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 13. februar 2011 #1624 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Høres ut som at du har hatt en fin morsdag Huff, jeg føler meg som verdens største pingle som ikke har turt å ha enda.. Ble du sydd noe etter fødselen? JEg føler jeg kjenner arret så godt, og er så redd for at det skal bli ubehagelig pga det Endret 13. februar 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1625 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg fikk 3 "pyntesting" som jordmor kaller det.. Kjente det i går altså, men varte bare de første par minuttene (det svei litt liksom), men så gikk det over. Og det var ikke så mye hurramegrundt, for å si det sånn, det gikk ganske rolig for seg. Men godt å være igang, da blir det ikke så skummelt neste gang.. Og ikke minst er mannen veldig fornøyd og det er jo et pluss Natten i natt var ikke like suksessfull som tidligere. Skal egentlig ikke klage, men nå som vi har hatt en kjemperutine, så gikk denne litt dårligere: Han sovnet ved puppen kl.22:15, ble lagt i kurven og sov til 02:15 ca. Fikk mat og sovnet en times tid etterpå, våknet igjen kl.05:20, ny materunde, sovnet en times tid etterpå og da sov vi til 08:30 og stod opp. Vi brukte nytt swaddleteppe fordi jeg vasker det jeg har lånt av Pupsilure og kanskje det har noe med det å gjøre? (Ny lukt eller noe?) Men for all del, han sov jo flere timer i strekk og det er jo kjempe bra. I dag skal vi ikke gjøre noe spesielt, bare være hjemme og slappe av og glede oss til mannen kommer hjem. Jeg driver på på nett og ser etter reise jeg da, men det er ikke lett gitt.. Vi har lyst å spandere litt eksklusivt på oss selv, men enten er det regntid i Thailand, ikke tilgjengelige reisemål pga lavsesong eller ekstremt dyre alternativer og lange flyturer.. Hmmm Ikke lett. Blir det forresten treff i morgen? Har ikke fått det helt med meg.. Hvor og når i såfall? (Må prøve å få utsatt avtalen vår i morgen dersom det blir treff, for jeg har lyst å være med) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 14. februar 2011 #1626 Del Skrevet 14. februar 2011 Vi var i Thailand i regntiden og syns ikke det gjorde noe. I løpet av de 14 dagene vi var der så var det kun to av dagene det regnet hele dagen. Ellers så kom det en real skur på kvelden, sånn i 18-19-tiden, da var det forresten helt mørkt også, hehe. Det er veldig godt og varmt på dagen altså Mye mindre folk også, og lavere priser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 14. februar 2011 #1627 Del Skrevet 14. februar 2011 Ja, når er det dere tenker å reise?? Det var regntid da vi var der også, men som Tusle sier var det ikke noe problem. Jeg tror vi hadde en eller to regndager, ellers var det sol og varmt hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1628 Del Skrevet 14. februar 2011 Vi kommer til å reise i November... Har sendt mail til hotellet for å høre om de har ledig da, for det er ingen ledige dager på hjemmesiden deres (og det kan vel ikke være tilfellet..) Noen av beachfront villaene ser ut som har terrasse rett mot nabohyttas vegg - det så litt rart ut.. Men det er nok en sånn vi går for i såfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 14. februar 2011 #1629 Del Skrevet 14. februar 2011 Hæ? Terrasse mot nabohytta? Det skjønner jeg ikke noe av.. Hvor har du sett det? Alle beach frontene ligger på rekke og rad me frontene vendt mot havet. Med mindre de har bygd om etter at vi var der for 2 år siden da. Men det tviler jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1630 Del Skrevet 14. februar 2011 Hm, bare så sånn ut.. Mulig jeg tar feil Ser forresten ut som de garden villaene.. Se her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 14. februar 2011 #1631 Del Skrevet 14. februar 2011 Å ja, det er nok garden villaene! Noen av dem ligger nok litt tett. Det trenger du ikke tenke på med Beach frontene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1632 Del Skrevet 14. februar 2011 Så deilig Får sjekke litt ang vaksine for Lilletassen osv, men krysser fingrene for at vi får reist I såfall booker vi i løpet av de nærmeste dagene tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. februar 2011 #1633 Del Skrevet 15. februar 2011 Guuuuuri det så herlig ut! Har du plass i kofferten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #1634 Del Skrevet 15. februar 2011 Hehe, bare å bli med Milla Da får jo Lilletassen en lekekamerat der også I dag var vi på kino med Siebaeo, Pupsilure, Pusla og Cypress. Og de små nydelige også Det gikk fint det forsåvidt, men i starten gjorde han et stort nummer i buksa og bæsja seg ut av ullbodyen og ullstrømpebuksen.. Selvfølgelig! Så måtte vi låne body av snille Goffel og bæsjepose av snille Bolla, så hjalp det heldigvis og Lilletassen fikk sove. Etterpå var vi på café og skravlet litt. Blir deilig å kunne spise det man har lyst på igjen og ikke minst drikke den koffeinholdige kaffen! Men ble en kopp kakao da og koselig selskap Nå prøver vi å holde en litt overtrøtt tass våken før vi setter i gang kveldsstellet om en time. Han våkner litt tidligere på natten, men det får heller være. Synes det er så vanskelig å holde en overtrøtt baby våken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 15. februar 2011 #1635 Del Skrevet 15. februar 2011 De virker så koselige disse treffene deres . Håper å kunne være med i våres Åååå, som jeg gleder meg til våren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. februar 2011 #1636 Del Skrevet 15. februar 2011 Hørtes ut som at dere har hatt en koselig dag Føler du at resten av kvelden/natta går greit når dere holder han våken når han er overtrøtt? Her har vi hatt veldig mye overtrøtthet i det siste, men har funnet ut at når hun er trøtt prøver vi heller å få henne til å sove, enn å holde henne våken, selv om det kræsjer med tiden vi har tenkt til å ta kveldsstellet. (vi tar da bare kveldsstellet litt tidligere eller senere), Skjønner at vi gjorde feil i begynnelsen med å prøve å holde henne våken, da ble kvelden bare enda uroligere, og hun sov dårligere om natta. Så får de litt mer tidsbestemte leggerutinene komme litt senere her.. Men disse små er jo så forskjellige, så gøy å høre om forskjellige erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #1637 Del Skrevet 15. februar 2011 Du har nok veldig rett i det du sier der.. Vi har prøvd å holde han våkenfor å holde på rutinen, men det kan virke som det virker mot sin hensikt egentlig.. Så nå tar vi kveldsstellet og ser hvordan det går.. Blir litt tidligere enn vanlig, men det er så vanskelig når han er skikkelig overtrøtt og vi prøver desperat å holde han våken.. Så blir spennende det her! Får nok komme tilbake til faste leggerutiner senere tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 15. februar 2011 #1638 Del Skrevet 15. februar 2011 Hei! Hvorfor skal du holde han våken når han er trøtt? Er jo ganske tidlig enda og begynne med rutiner.. Synes bare det er litt synd at de skal bli overtrøtte fordi dere skal ha rutiner allerede.. Når de er trøtte bør de jo få sove... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. februar 2011 #1639 Del Skrevet 15. februar 2011 Takk for i dag Jeg fikk ikke med meg den bæsje-episoden på starten av filmen, men er det ikke gøy når de bæsjer ut ulltøyet Og hvorfor er det alltid ull?? Dere finner jo ut hva som passer for dere, men her har vi i likhet med Jesse, funnet ut at det beste er å la tulla sove når hun er trøtt. Noen kvelder har vi da ikke fått gjort helt som vi ønsker, men nå som hun har blitt litt større regulerer det seg selv. Det hender hun sover ganske sent, men likevel ender hun opp med å sovne for natta kl 21. Så her har selvregulering fungert kjempebra og jeg holder henne aldri våken når hun er overtrøtt. Håper natta blir bra da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 15. februar 2011 #1640 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Stemmer i med de andre at det kan være like greit å ikke holde ham våken. Og tenk på hvor vondt det er å være skikkelig trøtt, men av en eller annen grunn ikke kunne sove. Det er ikke noe jeg vil utsette en liten baby for i hvert fall. Min erfaring er uansett at søvn avler søvn. Endret 15. februar 2011 av Iril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå