Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Forsiktig ute, farlig glatt!

Så unødvendig oppførsel, og stakkar lillegutt, ikke rart han ble frustrert. Også full av parfyme da, dakar liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuuusen takk for et kjempekoselig treff i går Dine....lilletassen var jo bare rene porselensdokka hele tidan :rodmer:

Må si at mammaen din er akkurat som vledig andre "bedrevitende" mammaer altså.....svigermor og mamma min har sååå mye meninger om vi skal gjøre ting at til tider kan det virke veldig sårende, heldigvis kan jeg si litt til mamma min, men svigermor tørr jeg ikke.

DU er mammaen til lilletass, du får gjøre det DU føler er best for han ;)

Forresten, synes du så veldig avslappet ut når du ga han mat, du er kjempeflink Dine det skal du ha :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går, det var hyggelig å møte deg. Og for en nydelig, liten dukke du har :hjerte:

Huff, disse mammaene altså - de kan være litt mye noen ganger, ja. Jeg kan ikke fordra at folk driver og bryr seg når babyen er urolig og tydelig trøtt. De må da forstå at de trenger ro da?? Så jeg forstår at du var irritert!

Så herlig med den natta da, det er veldig bra å sove så lenge når han er så liten. Det var en bedre natt enn vi hadde, for å si det sånn ;) Jeg har ikke prøvd swaddling, men det høres jo utrolig lurt ut.

Ha en fin fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...synes du så veldig avslappet ut når du ga han mat, du er kjempeflink Dine det skal du ha :klem:

Tusen takk, det var veldig hyggelig å høre :klem: Spesielt siden jeg har styrt litt med den amminga på starten og nå føler jeg har kontroll, så koselig at ammeguruen sier sånn ;)

Ikke lett det med mødre nei.. Vet ikke helt hvordan jeg skal si det, for jeg er ikke god på å si fra om sånne ting egentlig, samtidig som hun ikke tar kritikk bra i det hele tatt, så får se hvordan det går fremover. Jeg føler at jeg gjør det riktige for Lilletassen (og JA, han er skikkelig nyyydelig selvfølgelig :rodmer: ), så hun får heller komme med råd og ikke le og kritisere alle ting jeg gjør (og som jeg føler funker for oss og han).

Nå sover han litt igjen og mannen og jeg fikk kose oss med litt kyllingvinger og fiskekaker til lunch. Digg med varm lunch! :spise: Har ikke kommet oss ut enda, men får se om ikke vi prøver å gjøre noe etterpå. Kjenner meg så tøff etter turen til byn i går og siden dukkegutten oppførte seg eksemplarisk gjør det at jeg tør litt mer en annen gang :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vente til neste gang mamma din sier noe......som om søvnen eller noe sånt, og så si at hver gang du har pakket han sånn in sover han bedre og lenger.......da forstår hun kanskje at det virker!

Ellers kan jeg si at jeg har sagt sånn til min svigermor noe som psykologen min anbefalt faktisk.........noe ala følgende:

"Det er kjempeflott at når du hadde barn at dette her funka for deg, men når jeg gjør det sånn så funker det bra for oss"...........og jeg lover deg, min svigermor er veldig på meg hele tiden med ting, men når jeg sier dette her så har hun faktisk sluttet å kritisere endel, hun har sikkert sine meninger, men klarer å la vær for hun skjønner at jeg tåler det ikke.

kanskje en ide å teste noe sånt på din mor.........så klarer du å si ditt uten at du muligens sårer mammaen din ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig lurt ut Neytiri :Nikke: Skal testes ut neste gang hun bryr seg om noe hun ikke bør.. Så håper jeg hun skjønner greia og holder seg unna med sine meninger.

Heldigvis skjønner jeg at jeg vet hva som er det beste for Lilletassen og gjør som jeg føler er riktig.

Nå skal jeg prøve å se etter barnehager i nærmiljøet, men er så vanskelig.. Blir jo som å skyte i blinde, for jeg vet jo ikke hvilke som er bra og ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig lurt ut Neytiri :Nikke: Skal testes ut neste gang hun bryr seg om noe hun ikke bør.. Så håper jeg hun skjønner greia og holder seg unna med sine meninger.

Heldigvis skjønner jeg at jeg vet hva som er det beste for Lilletassen og gjør som jeg føler er riktig.

Nå skal jeg prøve å se etter barnehager i nærmiljøet, men er så vanskelig.. Blir jo som å skyte i blinde, for jeg vet jo ikke hvilke som er bra og ikke...

Bor du i nærheten av senteret som begynner på G? (det hvor dere spiste sushi) for jeg vet om en veldig bra barnehage ikke så langt unna der, som jeg anbefaler på det varmeste :) (hvis det er det senteret jeg tror da :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bor i nærheten ja.. ;) Veldig nære faktisk, hehe.

Så send meg gjerne en PM med barnehage anbefalinger! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til i dag var ikke særlig suksessfull, sammenlignet med de to forestående.

Han ble puppet i søvn rundt 22-23, men så våknet han mange ganger frem til klokken ble over midnatt. Han ble lagt i swaddleteppet som de to tidligere kveldene, men denne gangen sov han bare til rundt kl.03, fik pupp igjen og så til kl.06 og så stod vi opp kl.07.

Vet jeg kanskje har blitt litt bortskjemt med de to nettene som har gått som en drøm, så får vel ikke avskrive swaddleteppet helt enda ;) Jeg er overbevist om at han trives i det og at det skal funke, så jeg er veldig spent på natten..

I dag har vi vært på et senter og handlet noen singleter til meg på salg (Cubus hadde mange med justerbare stropper til 29kr!) og en bukse til mannen. Lilletassen sov seg gjennom mesteparten av turen og vi fikk spist en koselig lunch med nyyydelig smoothies til før vi kjørte og besøkte pappa. Han synes det var veldig stas med Lilletassen og ville holde han da han våknet. Lilletassen smilte sånn til meg da jeg skiftet på han og viste tydelig at han kjente meg og ikke de andre, og det varmer jo en mammas hjerte... :rodmer:

Nå er Lilletassen våken (vært våken siden 17:20) og forhåpentligvis er han våken til kl.21 hvertfall, så det ikke blir altfor tidlig natt og jeg må stå opp igjen for amming tidlig i natt... :sjenert:

Pølser til middag og forhåpentligvis en film i sengen med mannen, og litt mer søvn i natt enn den forrige - det er kvelden her i gårdn :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer søvn sammenhengende for han på natta er da supert Dine, husk morsmelk fordøyer lett, og når dem er så små må dem spise 2-3 ganger på natta, ofte mer ved økedøgn.

Synes faktisk han er veldig flink jeg :jepp:

Håper kvelden er fin og natta blir bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Neytiri. Jeg synes i hvert fall det er helt greit å amme hver 3. time om natten, men jeg gjør det mer eller mindre i søvne nå. Eneste som er slitsomt er å løfte babyen fra høyre til venstre side eller omvendt siden jeg ammer fra annenhver pupp. :fnise:

Sant det er herlig når han smiler!? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Lilletassen 5 uker- ååå som tiden flyr! :hjerte:

Natten har vært veldig oppstykket.. Vi la oss rundt 23tiden igår, Lilletassen i swaddleteppet som vanlig nå, og sov da til 02 for ny ammerunde. Så våknet han igjen kl.04 ny matrunde og så ca 6:30 for enda mer mat. Så stod vi opp kl.09:30 og puppet igjen da. Burde egentlig ikke klage, men jeg hadde jo to netter på rad hvor jeg fikk sove mer sammenhengende og jeg trodde liksom det var blitt trenden egentlig da.. Men det kan være så mangt hvorfor han våknet masse i natt. Kvelden i går gikk kjempe fint og uten for mye skriking, så det var utrolig deilig.

i dag har vi gått tur i halvannen time, så sov Lilletassen ute på balkongen for første gang tre kvarters tid (vi hadde døren åpen fordi vi ikke har babycall enda) og så kom onkel T på besøk med kjæresten sin. Han reiser rundt i verden til mai, så blir litt rart for han å se Lilletassen når han kommer hjem tenker jeg..

Vet noen hvor langt Lilletassen skal se ved 5 ukers alder? Virker liksom som han ser ting så langt unna (lenger enn 20-30cm)..

Og når begynner han å puste med munnen egentlig? :klø: De sa på sykehuset at babyer bare puster med nesen den første tiden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn med babyer, man tror man har fått en rutine, og så endrer alt seg igjen :ler: Men syns ikke nettene høres så verst ut egentlig. Hvor lenge er dere våkne hver amming?

Tror han kan se ganske tydelig og på lang avstand nå. Vet at han kjenner igjen ansiktet ditt ved å se på hårfeste og ansiktsform. Først når han er to mnd kan han kjenne igjen øyne, nese og munn. Men han har problemer med å skille rødt fra gult og blått fra grønt. (har en bok foran meg skjønner du :fnise: ) Goffel kan forresten kjenne igjen et ansikt noen uker senere hvis han ser på det i 2-3 minutter! I teorien da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whow, det er jo ikke verst da ;) Flinke Goffel :fnise:

Tror forresten jeg må prøve den snørrsugeren i dag.. Han høres så tett ut, men så ser jeg liksom ikke noe.. Hvordan skal jeg gjøre det da..? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sånn du suger selv?

Putt saltvann i nese først, og hold for neseborene med sugeren inni og sug :jepp: Han syns nok det er fælt, men det er effektivt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har både den Näsfrida og den fra OtriBaby.. Aldri prøvd noen av de før, så synes det er litt ekkelt..

Har ikke saltvann, så må i såfall lage selv. Hvor mye salt og hvor mye vann? Kokes?

Og hvor mye skal inni nesa?

Ang. morsmelk i nesa, hvor mye sprøyter dere inn (hvis dere bruker sprøyte?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sikker på hvordan du lager det selv. Men google, så finner du sikkert noe :)

Jeg har otribaby og den fungerer bra :) Når jeg har gitt morsmelk i nesa har jeg bare sprutet inn litt :fnise: Eventuelt kan du sprøyte det inn med sprøyte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Otribaby er super. Jeg brukte den første gangen uten saltvann først, men jeg tror det er mye mer skånsomt for babyen hvis du har saltvann først. Hun skrek som en gal de første gangene, men etterhvert venner de seg til det. Og det går jo over :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsmelk funker veldig bra :jepp: Og så smaker det ikke ugg sånn som de sikkert synes saltvannet gjør. Jeg melker ut bittelitt (ca 5 ml?) i en kopp som vi fikk for å koppmate han i starten og suger det opp med transprøyta (som ikke brukes til tran). Så drypper jeg bittelitt i hvert nesebor og venter litt, og så evt litt mer om det trengs. De må rekke å suge det inn, samt hikste litt og evt vræle litt før man går videre :kose: Jeg lar det være litt for å bløte opp innholdet i nesen før jeg suger. Ofte har jeg litt melk igjen i spøryta til ny runde senere om det skulle trengs (før det har gått for lang tid da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandagsmorgen alle sammen :kaffekopp:

I dag er det overskyet her hos oss og - 6 grader foreløpig. Vi skal ut en tur etterpå på både kontroll og barseltreff og jeg er litt trøtt etter en oppstykket natt igjen. Lilletassen sov fra 23-02, pupp og bleieskift, så pupp igjen i 4-tiden tror jeg det var, så igjen kl.06:45 og da stod vi opp. Ny pupping kl.08:15 og nå ligger han og spreller litt utålmodig på sofaen..

Har endel praktiske ting å ordne i dag, som feks ringe kirken for å høre om vi kan døpe han der (vi skal døpe i en annen enn den vi tilhører) osv. Litt forskjellig som tar ting når man har en baby som enten henger fast i puppen eller som skriker så man ikke hører hva folk sier på telefonen.. :forvirret:

Håper dere alle får en strålende dag! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...