Becky1 Skrevet 17. januar 2011 #1421 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Da fikk jeg svar. Så enkelt kan det gjøres. Det jeg ikke har skjønt er om beltebasen kunne brukes på iZi Combi eller ikke. Trodde den kunne det. Men skal visst brukes uten base. Takk for at du har tatt deg tid til styret mitt, snille Dine Endret 17. januar 2011 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. januar 2011 #1422 Del Skrevet 17. januar 2011 For en fin fødehistorie! Takk for at du delte den med oss!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #1423 Del Skrevet 17. januar 2011 Så bra du fant ut av det Becky! Har nettopp sovet en time, deilig... Men nå skal Lilletassen ha mat igjen, så nå får jeg springe. Trodde jeg hadde mer tid til å skrive, men det får bli senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1424 Del Skrevet 19. januar 2011 I dag har vi hatt hjemmebesøk av helsesøster og det var veldig hyggelig. Vi fikk pratet masse om ting vi lurer på og fått bekreftet ting med ammingen som jeg var usikker på om jeg gjorde riktig. Helsesøster sier det virker som jeg har nok med melk (spruten står mange ganger og jeg har spruti i øyet på Lilletassen noen ganger.. ) og da vi veide han i går på åpen helsestasjon veide han 3700g - så han har gått opp 300g ca siden 7.januar og det er jo bra Ellers har vi også hatt vår første dusj sammen og det virker som Lilletassen synes var skikkelig stas! Han sa ingenting, men var helt rolig og koste seg med mamman sin, så det skal vi nok gjøre ganske snart igjen Ellers har jeg ammet hver time på kvelden omtrent, to kvelder på rad. Nettene har vært fine og jeg fikk beskjed av HS at så lenge vi får sove med Lilletassen på oss eller ved siden av meg når jeg liggeammer feks, så gjør vi det. Har fått beskjed av enkelte familiemedlemmer at vi bør være konsekvente på at han skal ligge alene, men det prøver vi på på dagtid og på kvelden når vi legger oss for natten, og så får han ligge hos oss etter nattammingen. Den kampen om natten orker jeg ikke ta helt enda kjenner jeg, så det får være.. HS sa også at dette er den tøffeste fasen og at det blir bedre, så vi får satse på det og bare glede oss til de neste ukene og månedene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. januar 2011 #1425 Del Skrevet 19. januar 2011 Så koselig med hjemmebesøk....og så bra du fikk bekreftet det ene og det andre! Du får da også bekreftet at du har nok melk, suuupert Dine!!! Dusjing elsker vi og, godt at de blir vandt til forsjkellig måter å bli bada på. Jeg hadde ikke tenkt noe på hva andre måtte synes om hvordan dere lar han sove.......her samsov vi masse i begynnelsen, var ikke engang skikkelig avenning her, gradvis valgte hun å sove i sin egen seng......og her har jeg også gjort "feilen" å amme i søvn.....det har gått over av seg selv nå som vi tok tak i det og la henne i senga si våken(kun på kvelden foreløpig).......og vettu, det synes jeg ikke var noe pes.........var mer pes å lære henne at pappaen kan også legge henne for kvelden. Jeg hadde ikke gjort det anarledes om jeg fikk gjort om på det for å si det sånn. Stol på deg selv snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1426 Del Skrevet 19. januar 2011 Du har rett Neytiri. Jeg føler det går helt fint sånn som vi gjør det om natten nå og på den måten sover vi alle tre og det er faktisk veldig viktig det også. Han får sove i sin egen seng etterhvert når det blir lettere med rutiner og han kanskje sover lenger økter på natten. Da blir nok det lettere. Og han sover jo litt alene på dagtid, enten på sofaen eller i kurven sin, så det skal nok gå seg til Og nok melk (foreløpig hvertfall!) er suuuupert - og det gjør meg mye tryggere på selve ammingen og veksten hans Har forresten ikke brukt skjoldene på over 1 uke nå tror jeg det har blitt, så dette går riktige veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. januar 2011 #1427 Del Skrevet 19. januar 2011 Så flott med nok melk. Håper jeg også er så heldig når jeg kommer dit Skjønner det ikke er bare bare med ammingen.Spent på hvordan det vil gå her jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. januar 2011 #1428 Del Skrevet 19. januar 2011 Og nok melk (foreløpig hvertfall!) er suuuupert - og det gjør meg mye tryggere på selve ammingen og veksten hans Har forresten ikke brukt skjoldene på over 1 uke nå tror jeg det har blitt, så dette går riktige veien så flott da! Bare husk, det kommer økedager, står man på får man belønning Er så godt å kunne slappe av med amminga også, og kose seg.......her er jeg smålei meg at det vil bli mindre etterhvert......men foreløpig gir jeg henne pupp før fast føde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1429 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg koser meg veldig med ammingen, men merker jeg synes det er slitsomt når det er så ofte. Og nå har jeg begynt å få vondt de første sekundene han suger, fordi det har blitt så ofte. Men jeg holder meg unna skjoldene en stund, selv om det var skikkelig lifesaver for meg (hadde nesten gnagsår på brystvortene og nå er de helt fine igjen ) Er det noe jeg kan gjøre ift økedagene? Tror vi allerede har hatt en av de hvertfall og HS mente det kanskje kan være på gang nå, for da hun var her i stad gråt han masse selv om han hadde fått pupp før hun kom, mens hun var her og det eneste som hjalp da også, var en ny pupp.. Og hvordan kan jeg kjenne igjen økedøgn og vite at det er det det er og ikke bare skriking feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. januar 2011 #1430 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg koser meg veldig med ammingen, men merker jeg synes det er slitsomt når det er så ofte. Og nå har jeg begynt å få vondt de første sekundene han suger, fordi det har blitt så ofte. Men jeg holder meg unna skjoldene en stund, selv om det var skikkelig lifesaver for meg (hadde nesten gnagsår på brystvortene og nå er de helt fine igjen ) Er det noe jeg kan gjøre ift økedagene? Tror vi allerede har hatt en av de hvertfall og HS mente det kanskje kan være på gang nå, for da hun var her i stad gråt han masse selv om han hadde fått pupp før hun kom, mens hun var her og det eneste som hjalp da også, var en ny pupp.. Og hvordan kan jeg kjenne igjen økedøgn og vite at det er det det er og ikke bare skriking feks? Joda slitsomt er det når det er øking på gang. Du merker det vel med at barnet tømmer begge bryst under samme måltid, det suger gjerne så lenge go blir irritert for den suger på "tørr pupp"......og når du prøver å finne ut hvorfor han gråter og pupp er det eneste som hjelper er det mest sannsynlig økedøgn. Legg han til så ofte han har lyst, det kan faktisk være hver halvtime, ikke følg klokka. Pass på at han får minst 10 måltider i døgnet......men her ble det ofte mer en det altså. nattamminga er viktigst ved øking, men høres ut som lilletass våkner for det uansett.........husk 1 amming på natta=2 amminger på dagen. Ellers tror jeg har masse tips ved øking i signaturen min Økedager forkommer vanligvis ved 1-3 ukers alder, 6-8 uker og 3 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. januar 2011 #1431 Del Skrevet 19. januar 2011 Dette ble jeg glad av å lese, Dine! Vi samsov også, jeg sov med ham oppå meg hele den første mnd. og så ble han plutselig klar for å sove i egen seng. Jeg er helt overbevist om at det ikke hadde gått like glatt om jeg ikke hadde latt ham bli klar først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1432 Del Skrevet 19. januar 2011 Da skal jeg lese litt på linken i signaturen din Neytiri HS anbefalte også å vekke han hver 2.5 time for å gi mer mat, slik at nettene kanskje blir litt bedre og han da sover lenger (fordi han er mett og ikke trenger våkne for å få mat), så snart skal han vekkes (om 15min tenker jeg) Jeg håper Lilletassen ønsker å ligge mer alene snart og at han gjør som Murmel og viser det til oss. Selv om jeg sover med han oppå eller ved siden av meg, så merker jeg at jeg sover bedre dersom han ligger i kurven sin. Ellers er jeg litt redd for at dynen min skal gå over ansiktet hans (selv om han bruker egen dyne, så kommer han nærmere meg i løpet av natten) eller at han ligger så tett inntil brystet at han ikke får puste e.l. Det er det eneste problemet jeg har med samsovingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 19. januar 2011 #1433 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Å, nå ble jeg glad av å lese her Dine, så flott at du føler det går bra med amminga Jeg skjønner deg godt med det med samsovingen. I utgangspunktet syns jeg det er koselig, men jeg er så redd for at hun skal få dyna mi over hodet eller noe (selv om jeg alltid bruker hennes dyne over henne), så jeg sover så utrolig lett at jeg fortsatt er sliten når jeg våkner.. Lurt å prøve å amme oftere om dagen/kvelden for å få lengre søvn om natta, det blir gjort her idag også, etter en natt med amming hver 1 1/2 time.. Åh, det hørtes så koselig ut å dusje sammen! Hos oss er varmtvannet så ustabilt at jeg tør ikke ta med snuppa i dusjen, plutselig blir det kokvarmt, så vi får holde oss til badinga foreløpig.. Ha en fin kveld Endret 19. januar 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 19. januar 2011 #1434 Del Skrevet 19. januar 2011 For en fin fødselshistorie :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. januar 2011 #1435 Del Skrevet 20. januar 2011 Takk for alle positive og fine kommentarer du legger igjen inne hos meg Setter veldig stor pris på de! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 20. januar 2011 #1436 Del Skrevet 20. januar 2011 Da skal jeg lese litt på linken i signaturen din Neytiri HS anbefalte også å vekke han hver 2.5 time for å gi mer mat, slik at nettene kanskje blir litt bedre og han da sover lenger (fordi han er mett og ikke trenger våkne for å få mat), så snart skal han vekkes (om 15min tenker jeg) Jeg håper Lilletassen ønsker å ligge mer alene snart og at han gjør som Murmel og viser det til oss. Selv om jeg sover med han oppå eller ved siden av meg, så merker jeg at jeg sover bedre dersom han ligger i kurven sin. Ellers er jeg litt redd for at dynen min skal gå over ansiktet hans (selv om han bruker egen dyne, så kommer han nærmere meg i løpet av natten) eller at han ligger så tett inntil brystet at han ikke får puste e.l. Det er det eneste problemet jeg har med samsovingen.. Hei! Mange tips får du nok, men her er et til:) Kjøp sånnen sovepose på IKEA, da vil jo Lilletassen ha noen sjanse til å sparke opp dynen. Jeg er bekymret for sånt selv. men ja, de er såpass varme at du trenger kun et lite teppe over, og da vet du i tillegg at han er god og varm, og ikke får dynen over seg. De koster rundt 100 kr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #1437 Del Skrevet 21. januar 2011 tusen takk for tipset Luremegpå Kommer nok til å sjekke det ut ja, for det er kjedelig å miste nattesøvnen (når man endelig kan få litt) fordi man er redd for at dynen skal gå over han. Natten var skikkelig slitsomt, mye gråt og ofte amming, så dagen i dag har vi tilbragt i sengen og sett mange filmer. Lilletassen gråter så fælt for tiden, men får ut luft og sånn virker det som (ikke alltid da..), og vi prøver å amme hvertfall hver 2.5 time. Lurer på om det kanskje har vært økedøgn, for i går var han våken nesten 4 timer i strekk og jeg gjorde ikke annet enn å sitte ute med puppen og amme. Ble skikkelig lei, så i dag hadde jeg godt av å ligge rett ut og spise i sengen og amme der når det var tid for det. Han har sovet mer, men nå skifter mannen bleie, så er det dags for amming igjen. Vekte han nettopp og det liker han ikke (som sin mor.. ), så nå blir det nok skriking en stund fremover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. januar 2011 #1438 Del Skrevet 21. januar 2011 Kjedelig at dere har det så slitsomt for tiden Men jeg lover deg at det går over, og at det vil bli bedre og bedre Så deilig for deg at mannen din har ferie nå i tillegg til permisjonen! Man trenger noen som kan hente mat og diverse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. januar 2011 #1439 Del Skrevet 21. januar 2011 Høres absolut som økedøgn, og så flink er du å ta det med ro......da øker man melka fortere så man ikke sitter en hel uke og prøver å få mer melk :dåne: du skal ha skikkelig ros for jobben din Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. januar 2011 #1440 Del Skrevet 21. januar 2011 Hei! Litt strevsomme dager her ser jeg.. Det blir bedre! Sikkert kjempelurt av deg å bare bli i senga på sånne dager! Spise, sove og kose. For begge to.. Så dumt at han sliter med magen da.. Håper det går seg til snart. Jeg har ikke så mye å komme med i forhold til det, annet enn at jeg var forsiktig Forøvrig har jeg det på samme måte som Jesse ang soving.. Jeg våker lite uthvilt og med vonde skuldre fordi jeg ligger så stivt og sover så lett når jeg har Bolla i senga med oss. I tillegg er jeg så redd for at kjære skal strekke seg/rulle over babyen. Heldigvis virker det som Bolla trives med å sove i vugga si. Den står helt inntil senga mi så det er lett å ta han opp og legge han ned, og han hører pusten min. Jeg tror vi alle sover bedre på denne måten. Men dette er jo veldig indivituelt, både for foreldre og babyer. Håper kvelden og natta blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå