Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ojoj, spennende med slimproppen :jepp: Høres veldig ut som slik som jeg har hatt det, og jeg har konkludert med at det nok må være den (Jm mente også det her)

Men jeg tror at det med at kroppen danner ny slimpropp bare skjer i tilfeller hvor den går ganske tidlig :klø: (er jo de som opplever at slimproppen går i uke 32 f.eks) Og i og med at du har murringer, vil jeg tro at det er modningen som er i gang, og at det er liten sannsynlighet for at den vokser ut igjen.. (Men jeg aner ikke jeg, er bare min teori :ler:)

Gode tegn er det ihvertfall, det er det ikke tvil om!! Men etter å ha blitt for overivrig selv med en gang slimproppen gikk og murringene begynte, så anbefaler jeg deg å ikke tro for mye på at det skjer snart. (selv om vi kan håpe! :jepp:) Har bare vært slitsomt for min del å tenke altfor mye på det.. :)

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo evt det ja.. Har time 21., så kan høre med henne da om hun kan sjekke. Nei, nå får jeg nesten bare legge det fra meg og tenke at det kan være ukevis til han kommer.

Hvis det er flere her inne som har tips ang slimproppen, så tas det i mot med takk :Nikke:

Skrevet

Men jeg tror at det med at kroppen danner ny slimpropp bare skjer i tilfeller hvor den går ganske tidlig :klø:

Ei jeg kjenner fikk ny slimpropp tre ganger, siste gang i uke 39. Hun var superskuffa. :fnise:

Jeg er så misunnelig på dere som går og venter på fødsel, jeg.. Tror jeg har blitt gal.. :sjenert:

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk ny slimpropp tre ganger, siste gang i uke 39. Hun var superskuffa. :fnise:

Jeg er så misunnelig på dere som går og venter på fødsel, jeg.. Tror jeg har blitt gal.. :sjenert:

Okey, da funka ikke den teorien min :fnise:

Vi kan godt bytte! :jepp::ler: (Eller..selve fødselen vil jeg oppleve selv, men ventinga kan du få ta for meg :ler:)

Skrevet

Så nettopp at du også hadde skrevet Jesse! :) Kjenner allerede at jeg er litt sliten over å ha sånne tanker om at fødselen kanskje setter i gang snart. Men det virker som det er ganske sikkert at det er slimproppen, og min JM sa også at det var et veldig godt tegn.

Har han tenkt å komme i desember synes jeg jaggu han kan gjøre det før jul, så vi får med oss julaften hjemme hos familien, eller så kan han godt drøye til januar. Det verste blir nok å vente nå og vente i dagevis (og kanskje uker..) før han kommer.

Skrevet

Hadde forresten sex i går, men kan det ha noe sammenheng med slimproppen og at den kom i dag? :sjenert:

Skrevet

(Eller..selve fødselen vil jeg oppleve selv, men ventinga kan du få ta for meg :ler:)

Jammen, plutselig er det over.. Og da går dagene så fort, og plutselig er babyen deres voksen.. :sjenert:

Skrevet

Så spennede det var her da :hoppe:

Uansett har du den lille hos deg innen 4-5 uker :jepp:

Skrevet

Så spennende lesing det var her :hoppe:

Har dessverre ikke noe nyttig info angående slimpropp ;)

Skrevet

Da er sykehusbagen ganske så pakket (etter et lite snev av panikk...) og vi er plutselig litt mer forberedt enn tidligere i dag.

Allikevel kjenner jeg at jeg har innstilt meg på å gå over termin, da jeg har lest at det fort kan ta uker selv om slimproppen har gått.

Kvelden har ikke bragt flere deler av slimproppen (mm, deilig du..), men jeg har hatt litt mensenmurringer og noen litt krampeaktige sammenkrøkninger så mannen har blitt helt satt ut her, hehe. Men ingen fødsel på gang enda, så derfor prøver jeg å roe meg ned ved å tenke at uker kan komme og gå uten fødsel.

Etter en lang dag og en lang gårtur tidligere i dag, så skal jeg straks legge meg og forhåpentligvis sove godt og lenge i morgen før jeg skal se New York, I love you som jeg har lånt på biblioteket.. (Trenger litt avsporing fra denne proppen :fnise: )

Skrevet

Uææ, så spennende!! Jeg har null å bidra med av slimpropp-erfaring, så jeg må bare ønske lykke til og hold ut!! :klemmer:

Skrevet

Du får ikke lov til å snike i køen asså!! :nei::ler:

Det er tydelig at ting begynner å gjøre seg klart hos deg også da, JM sa at mensmurringer var et veldig godt tegn! Og all modning er bra, kanskje det kan hjelpe oss med at fødselen blir bittelitt lettere!? :) Velger å tro det, selv om jeg ikke aner :jepp::fnise:

Skrevet

Nå husker jeg ikke om jeg har værtt her inne før,gikk inn fra nye innlegg,ikke mine innelgg,så :goodbye: om jeg ikke har hilst på før. er litt surrete om dagen :sjenert:

Min slimpropp gikk samtidig som vannet mitt.

spennende!

Skrevet

Blir utrolig spennende å følge deg fremover :popcorn: . Føler du deg klar? Hvordan føles det å være i den siste fasen? :nisse:

Skrevet

:velkommen: Dream - kjempe koselig med nye fjes her inne ;)

Her kan jeg rapportere at det er ca 24 timer siden første antydning til slimpropp og etter det har det vært stille. Var veldig vanskelig å sove i natt, var sikkert altfor spent, og hadde endel mensenmurringer og stikkinger (som jeg har hatt de siste ukene). Ingen antydning til fødsel eller noe annet, så spørs om ikke det var deler av slimproppen og at fødselen blir rundt termin allikevel.

Men spennende er det og det fikk oss hvertfall til å starte pakkingen av fødselsbagen og vaske det resterende av sengekantbeskytter og vuggetekstil :husarbeid:

Føler det er et skritt tilbake, men har funnet ut dette så langt:

Positivt hvis han kommer før termin:

* Han kommer endelig!

* Jeg kan få tilbake kroppen min fortere

* Vi kan kose oss med han lenger

* Kanskje vi kunne feiret julen sammen med han

Positivt hvis han holder seg til over nyttår:

* Lettere og bedre for han senere mtp skole og barnehage

* Vi rekker å hente vognen... (Satser på denne uken)

* Jeg kan få ferdig julegaver (skal bake litt gaver i år..)

* Mannen får maksimalt ut av ferien sin (han har 5 feriedager til nyttår og "mister" jo disse dersom fødselen starter og han får de to pappaperm ukene + to uker ferie etter det)

* Han er enda mer utstyrt til å komme ut til oss

* Vi kan ha alle ting klare

Så det er jo positivt uansett - for ut skal han jo. Har hvertfall roet meg vesentlig siden i går ettermiddag, for da ble vi veldig stressa plutselig. Føler oss begge klare, hvertfall ble jeg pang-klar i går, og det føles veldig riktig å endelig være på siste stadiet av graviditeten.

Så positive tanker fremover er cluet har jeg funnet ut :strix:

Skrevet

Fin liste du har lagd. Tror det er viktig å beholde motet oppe, selvom man naturligvis etterhvert som det nærmer seg termin begynner å bli utålmodig. Han kommer, bare spørsmål om tid :)

En stoooor :klemmer: til deg!

Skrevet

Det var en fin liste ja :jepp: :jepp: Håper dere har hatt en hyggelig tirsdag :strix:

Skrevet

Da har vi kjøpt vogn :tommel:

Kjøpte Bugaboo Cameleon Limited Edition hos Babyshop. Den kommer opprinnelig med svart base og turkis tekstil, men vi kjøpte et sort tekstilsett i tillegg, så får vi to vogner på en måte :smilbla:

Har tatt bilde av de med vinterhjulene, så kan dere se :mrgreen:

Skrevet

Takk Takk :) Deilig med alt som er unnagjort og klart til han kommer.

I natt har vært en av de verste nettene så langt.. Jeg sover generelt svært dårlig, men i natt hadde jeg utrolig vondt i ryggen på venstre side, men det var ikke korsryggen. Var på en måte som i de dagene før jeg ble innlagt på sykehuset med nyrestein, så jeg ble ganske redd. Det er mye bedre nå, men kjenner det fortsatt.

Nyresteinen var på høyre side, så ble engstelig for at det kanskje var et tilbakefall eller noe, men må bare ta det med ro i dag. Det kan jo ha vært i forbindelse med monteringen av vognen i går, at jeg strakk ryggen eller noe. Mensenmurringer hadde jeg også, men ingen tegn til mer av slimproppen alle 6 gangene jeg var på do i løpet av natten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...