Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Her har vi sluttresultatet på sjokoladerosene (her med chilli og kaffe) og sjokolade med peanøtter og rosiner.

Lagde i stand en appelsin med nelliker i stad også - synes det lukter så godt, så måtte bare vise dere ;)

I morgen kommer det et bilde av en forhåpentligvis vellykket marsipankake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de sier så.. At det å vente på å se babyen for første gang er nesten like så fantastisk..

Ja, også er det noe med at den vi var ventet sånn på er her nå, og dagene går så altfor altfor fort. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! Sniker meg stille inn...:)

Åååååååå, nå harj eg lysst på pinnekjøtt, kake, sjokolade, ååååå du er så flink!! jeg baker jo aldri, og iallefall ikke i disse dager. Det eneste jeg får sopt sammen er flasker med morsmelk!! :gjeiper:

Er nerver under kontroll til det BIG happening da? Er ikke lenge igjen nå :)!

Jeg sa jo fra jeg ble gravid at jeg hadde følelsen av at han kom to uker før, og han kom 2 uker og 2 dager før, så...plutselig er nurket der :yvonne:

Hvem har du arvet alle bakekunnskapene og kreativiteten din fra da?

Hiv litt over til meg :Hehe::Hehe:

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere - veldig koselig med kommentarer og komplimenter altså :)

Jeg har faktisk arvet bakekunnskapene mine fra Pupsilure - det er hun som har inspirert meg til å bake.. På både godt og vondt.. :fnise:

Jeg har opparbeidet meg bakekunnskaper (som jeg aldri hadde trodd jeg kom til å klare) og 20 kilo - så sånn sett er jeg både glad og misfornøyd med hva Pupsilure har gjort med meg :fnise:

Marsipankaken var en stor suksess i selskapet i går! Jeg har tatt bilde, men rekker ikke å legge det inn nå, for jeg har kontroll hos legen og deretter ammegruppe på helsestasjonen. Blir spennende å se hva det går ut på - håper jeg føler meg litt tryggere på det etter "undervisningen", for foreløpig har jeg jo ingen aning i det hele tatt hvordan man skal gjøre det der.. :sjenert:

Har ikke fått smakt på sjokoladegreiene enda, men mannen min ville gjeeeerne ha et kakestykke med en kopp kaffe etter jobb etterpå - så spørs om vi kanskje venter med prøvesmakingen av sjokoladene.. Gikk på vekten istad pga kontrollen hos legen og da jeg så jeg har gått opp 4kg på to uker, så fristet ikke sjokoladefråtsing (dumme vekt!!)

Ha en strålende Luciadag alle sammen - jeg kommer tilbake i ettermiddag med bilde av kaken (som ikke ser særlig flott ut, men ble veldig god altså!) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette ammegruppe-greiene du snakker om?? :klø: Er det helsestasjonen som arrangerer eller?? Jeg har ikke hørt om noe tilsvarende på min helsestasjon... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Ikke meningen å gjøre deg tjukk altså :ler: Men det er vel kanskje Lilletassen sin skyld også. For ikke å snakke om mannen :jepp: :jepp:

Så bra at kaken var en suksess :strix: Morsomt!

Jeg fikk heller ikke noe tilbud om ammegruppe :( Men syns det er veldig fint at du har det, Dine! det kan nok være veldig lærerikt. Er spent på å høre hvordan det gikk.

Jeg la på meg 1 kg i uka på slutten, og det er ikke noe gøy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammegruppe? Hmm... lurer på om de har noe slike tilbud på helsestasjonen her hos oss. :klø: Fant du ut av det selv eller hørte du det gjennom andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere - nå trenger jeg litt råd her.. Jeg tror slimproppen gikk i stad....

Jeg har jo aldri sett en før, men det skjedde på helsestasjonen da jeg var på do og i motsetning til den vannaktige utfloden jeg har hatt gjennom svangerskapet (sorry detaljer her dere), så var dette en geléaktig klump (ikke direkte klump heller, men...). Det kom ikke mye, men det er definitivt annerledes enn det jeg tidligere har hatt.

Har lest litt om det på nettet og stort sett står det at fødselen går i gang mellom 1-7 dager etter slimproppen har gått.. Fikk såvidt nevnt dette for jordmor istad, men det hadde akkurat skjedd, så jeg var litt oppjaget og nervøs på samme tid. Hun mente det kunne være det (det var ikke noe blod eller noen ting, men helt klart og kanskje litt gulaktig faktisk..) og at dette var veldig positivt og ikke farlig ift termin. Hun sa også at det fort kan ta et 1-2 dager før riene setter i gang og da ble jeg helt satt ut! Er det snakk om dager?? Spurte om han fortsatt kunne komme til termin selv om slimproppen gikk nå, og det kunne han sa hun.

Så det jeg egentlig trenger råd til er om dere tror dette var slimproppen ift hvordan jeg beskriver det og hva deres erfaring er ift når fødselen går i gang etter at slimproppen har gått..? *Ganske spent og nervøs her ja..* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: Jeg gjettet 15. vet du, to dager til det :lur:

Min slimpropp var som snørr egentlig. Deler av den gikk først. Den var annerledes enn utflod, veldig seigt, og klart, og senere var den litt gul. Kom ut ved to anledninger først, og deretter kom det en større klump med litt mer farge i, ikke akkurat rødt som blod, men det var nok litt blod. Men det ble ikke noe fødsel i løpet av kort tid av den grunn :rolleyes:

:hoppe::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig ut som du beskriver det Pupsilure... Men hvor lenge etter slimproppen gikk hos deg første gang til du fikk Goffel?

Helt satt ut her... :fnise:

Dumme kroppen som kan danne en ny en... Men får se da.. hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forresten noen gulaktige greier som så ut som snørr et par ganger jeg også, men så vidt jeg vet gikk aldri slimproppen min.

Men vi kan jo krysse fingrene for at din gikk nå og at fødsel er rett rundt hjørnet! Heier på deg, jeg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig dette her skal være da! Kan jo ikke akkurat be JM se på greiene heller.. :sjenert: Ikke at jeg tenkte på å spare på det heller.. hehe

Men det virket som JM mente det var det dette var da...

Som sagt - veldig likt det Pupsilure beskriver her.. Snørraktig.. Æsj! :fnise:

Mulig det her er veldig psykisk altså, men kjenner murringer og sånn konstant nederst i magen og litt i korsryggen.. Men det er nok bare psykisk, for både jeg og Dinemannen er så spente nå :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke akkurat be JM se på greiene heller.. :sjenert:

Nei, men du kan jo høre om hun vil sjekke om du er moden..? Jordmoren min gjør sånt fra man er 37 uker i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...