Gjest ~Milla~ Skrevet 6. desember 2010 #1101 Skrevet 6. desember 2010 Jepp, nå er det på tide å begynne å gjøre istand de siste forberedelsene til lillegutt skal komme. Tenk, nå er det ikke lenge igjen :rødme:
Dine Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #1102 Skrevet 7. desember 2010 Nei, jeg gleder meg masse kjenner jeg - selv om det faktisk ikke haster altfor mye for tiden. Det er deilig, for da kan jeg kanskje klare å nyte de siste ukene også, uten at jeg føler det stress. I natt hadde jeg litt mensenaktige smerter nedentil og i magen.. Ikke kramper på noen måte, men akkurat som en dag eller noe før du får mensen, særlig etter jeg hadde vært på do og la meg igjen. Det verket veldig nedentil i kanskje 10 minutter og så gikk det over. Dette skjedde etter hver gang jeg hadde vært på do. Nå merker jeg ingenting igjen.. Noen som vet hva dette kan være?
Pupsilure Skrevet 7. desember 2010 #1103 Skrevet 7. desember 2010 Vet dessverre ikke hva det er, men husker at jeg hadde mye forskjellig slags ubehag mot slutten. Det jeg husker best var stikninger og litt nedpress. Det er helt sikkert kroppen din som forbereder seg. Du har tross alt bare 4 uker igjen, og termin er jo +/- to uker så Ikke så veldig rart at det skjer ting Du kommer nok til å merke mye rart i kroppen fremover Så fint at du klarer å ikke stresse med å få han ut! Kanskje vanskelig; men NYT den siste tiden! Snart er han her, og skal aldri inn igjen (selv om du sikkert kommer til å ønske han inn igjen noen ganger )
Dine Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #1104 Skrevet 7. desember 2010 Det kan nok variere veldig fremover ift om jeg veldig gjerne vil ha han ut eller om det er greit at han blir der inne.. Men akkurat nå synes jeg det er helt ok og jeg prøver å nyte tiden I dag har vært fantastisk! Mannen og jeg har vært på omvisning på sykehuset (deltok 3 andre par også) og det var veldig alright. Fikk se fødestue, mottak og ble forklart litt ang ulike fødestillinger. Var helt gratis og vi følte begge at det var veldig verdt det. Ble mye mer virkelig at han faktisk må ut og jeg må gjøre jobben, så kjente at pulsen steg litt mens vi var der.. Men han må jo ut og det er ingen andre enn meg som kan få han ut.. Det er litt skummelt, men samtidig har jeg jo noen uker å forberede meg til det hele på. Etter omvisningen spiste vi på Egons og handlet litt på et senter. Skikkelig koste oss og bare nøt å være gift uten mye babyprat. Var deilig å spise ute og rusle litt, og så fikk vi tak i endel vi trengte også I morgen har jeg tenkt å pakke inn julegaver (har hele spisebordet fullt!) og begynne vaskingen av babyklær og ting. Kjøpte sprinkelbeskytter, himmelstang og stelleveske til mannen i dag også, så kommer til å vaske sprinkelbeskytteren, tekstilen til vuggen etc også fant jeg ut. Så begynner i det små med klærne i morgen og pakker sykehusbagen i løpet av uken
Gjest Iril Skrevet 7. desember 2010 #1105 Skrevet 7. desember 2010 I natt hadde jeg litt mensenaktige smerter nedentil og i magen.. Ikke kramper på noen måte, men akkurat som en dag eller noe før du får mensen, særlig etter jeg hadde vært på do og la meg igjen. Det verket veldig nedentil i kanskje 10 minutter og så gikk det over. Dette skjedde etter hver gang jeg hadde vært på do. Nå merker jeg ingenting igjen.. Noen som vet hva dette kan være? Modning. Hadde det sånn mye de siste 7-8 ukene, er bare livmoren som forbereder seg.
Dine Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #1106 Skrevet 8. desember 2010 Takk for svar Iril - godt å vite at det forbereder seg der nede! Men 7-8 uker da gitt, får håpe det ikke går så lenge til han kommer Nå er det 3.5 uke til termin og synes godt han kan være en av de få som kommer da. Men det skal sies at jeg nå koser meg uten å stresse og sånn har jeg følt i flere dager nå. Deilig å føle det sånn. Til og med for to måneder siden var jeg skikkelig lei og ville bare komme til termin, men nå går det helt greit (selv om jeg sover 2.5 timer i strekk om natten før tissepause og så 2.5 time igjen før neste og sånn fortsetter det stort sett gjennom hele natten). I dag har jeg vasket babyklær (3 maskiner!) og pakket inn de fleste julegavene Så nå begynner jeg å bli klar her hjemme føler jeg.. Både til jul og baby. Det gjenstår endel selvfølgelig, hente vogn ikke minst.. Og jeg er glad for at jeg begynte å vaske klær i dag, for det tok meg hele dagen og 1 hel time gikk til å fjerne lapper på klærne og sortere! Nå tar jeg en velfortjent pause på nettet før jeg skal lage medisterkaker, poteter, brun saus og surkål til mannen og meg til middag
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. desember 2010 #1107 Skrevet 9. desember 2010 Vi har montert kommoden til lille frøkna idag og fylt den med en god del klær. De skal vaskes etterhvert. Men det var så koselig å gjøre, de små nuddeligste klærne :rødme:
Dine Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1108 Skrevet 10. desember 2010 Nå har jeg vasket 5 maskiner med babyklær, dyne, sengetøy, himling etc. Sprinkelbeskytter gjenstår, ellers tror jeg faktisk at jeg er ferdig.. Glad jeg er nesten ferdig med det, for det tok lang tid! Vi har ikke tørketrommel, så må ha stativ stående i stuen og nå er hele stuen et eneste stort oppholdsrom med bilstoler, base, klesstativ, vippestol og julegaver. I dag har jeg hatt mensenmurringer midt på dagen også. Og de to siste nettene har jeg hatt så vondt i magen pga luft at jeg virkelig synes synd på babyer med kolikk. Håper jeg slipper enda en natt med luft i magen, for fy det gjør vondt!!!
Pupsilure Skrevet 10. desember 2010 #1109 Skrevet 10. desember 2010 Jeg tipper jo at han kommer snart Hadde noen sinnsyke luftsmerter på slutten jeg også. Det er vondt ja!! Så flink du har vært Når skal du på neste kontroll? Lurer på om du går til hun heksa jeg var hos en gang, som fikk meg til å gråte i 20 minutter i bilen etterpå
Dine Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1110 Skrevet 10. desember 2010 Uffameg - håper ikke det er samme dame..? Navnet hennes begynner på A og jeg synes hun er veldig koselig.. Jeg skal til ammegruppe mandag, men neste kontroll husker jeg ikke helt.. Skal til legen på kontroll mandag, men jordmor... Hmm.. Jo 21.desember skal jeg. Er det samme dame tror du..? Luftsmerter mot slutten sier du...? Kanskje det er et tegn..? hehe Tror nok ikke han kommer før over termin, for det var ikke skikkelig mensensmerter, men kjenner det oftere nå enn tidligere. Tippet ikke du 19. da? Da har forresten svigerfar bursdag, så det tror jeg ikke passer du.. Får heller bli 18. eller 20. tenker jeg.. :gjeiper:
Dine Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #1111 Skrevet 11. desember 2010 Helt glemt å og og for 37 uker !!!!! Og nå er jeg offisielt ute i mammaperm - så rart å tenke på.... :rødme:
Jesse Skrevet 11. desember 2010 #1114 Skrevet 11. desember 2010 for 37 uker!! :strix: Tenk at nå er du kommet dit at lilletassen ikke blir regnet som prematur lenger hvis han blir født nå! Det var en milepæl for meg ihvertfall! Ha en fin helg Dine
Dine Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #1115 Skrevet 11. desember 2010 Ja tenk - det er helt fantastisk å tenke på! Og godt å vite at bortimot alt er ferdig klart liksom, at han nå bare ligger og hever seg litt før han gjør sin store entré
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. desember 2010 #1116 Skrevet 11. desember 2010 Bare 3uker igjen Er så spennende å følge med på deg og Jesse Og samtidig litt "rart" å tenke på at jeg skal igjennom det samme selv, bare litt senere
Gjest Iril Skrevet 11. desember 2010 #1117 Skrevet 11. desember 2010 Ja tenk - det er helt fantastisk å tenke på! Og godt å vite at bortimot alt er ferdig klart liksom, at han nå bare ligger og hever seg litt før han gjør sin store entré Om 5 dager er du like langt som jeg var da jeg fødte. Og han er helt ferdig han! Han er bare litt tynn, men nå begynner han å få en søt liten dobbelthake.. Jeg er faktisk misunnelig på dere, hadde ikke trodd jeg skulle være det, men det var så spennende å vente på babyen og det øyeblikket der jeg så ham første gang skulle jeg gitt mye for å kunne gjennoppleve. Det var helt magisk!
Dine Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #1118 Skrevet 11. desember 2010 Ja, de sier så.. At det å vente på å se babyen for første gang er nesten like så fantastisk.. Og jeg koser meg veldig over å gå og glede meg nå kjenner jeg, men så plutselig får jeg det for meg at jeg ønsker så veldig at han skal komme NÅ Nå hikker han her inne, gjør seg klar til å komme ut. Masse verking i korsryggen nå, så måtte sette meg ned. Har stått noen timer og smeltet kokesjokolade i vannbad, blandet noen former med peanøtter og rosiner, andre med litt avkjølt kaffe og de tredje med litt chilli pulver. Tester ut hva som blir godt å gi bort til julegaver - og med sjokolade i de små roseformede muffinsformene, så blir de så flotte når de er avkjølt! Kan ta bilde etterpå kanskje og vise dere Tør jeg prøve brystvortestimulering nå da..? *Litt interessert i å se hva som kan sette i gang ting her...*
Pupsilure Skrevet 11. desember 2010 #1119 Skrevet 11. desember 2010 Er spent på kaka, og sjokoladerosene Jeg vet dessverre ikke hva hun heksa på hs het... Men veldig fint at du liker din Jeg holdt på med brystvortestimulering, men skjedde ikke noe av den grunn Tror babyer kommer når de vil jeg. Håper dere får det hyggelig i morgen og at kaken blir god
Jesse Skrevet 11. desember 2010 #1120 Skrevet 11. desember 2010 Ja, de sier så.. At det å vente på å se babyen for første gang er nesten like så fantastisk.. Og jeg koser meg veldig over å gå og glede meg nå kjenner jeg, men så plutselig får jeg det for meg at jeg ønsker så veldig at han skal komme NÅ Nå hikker han her inne, gjør seg klar til å komme ut. Masse verking i korsryggen nå, så måtte sette meg ned. Har stått noen timer og smeltet kokesjokolade i vannbad, blandet noen former med peanøtter og rosiner, andre med litt avkjølt kaffe og de tredje med litt chilli pulver. Tester ut hva som blir godt å gi bort til julegaver - og med sjokolade i de små roseformede muffinsformene, så blir de så flotte når de er avkjølt! Kan ta bilde etterpå kanskje og vise dere Tør jeg prøve brystvortestimulering nå da..? *Litt interessert i å se hva som kan sette i gang ting her...* Spent på å høre resultatet på sjokoladene! De høres helt fantastisk gode ut! Jeg holdt på med brystvortestimulering, men skjedde ikke noe av den grunn Tror babyer kommer når de vil jeg. Når du holdt på med dette Pupsilure, kjente du noe som helst i det hele tatt? For jeg prøvde dette igår kveld, og klarte å fremkalle noen sinnsykt vonde kynnere/maserier. Og mensvondtene idag har vært mye sterkere enn tidligere.. Men virker ikke som det går over i noe annet enn dette foreløpig :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå