Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Ja, er ikke så lett hele tiden.. Og da særlig med de ekstra hormonene som surrer rundt i kroppen.. Men nå føles det mye bedre, for nå er kaken laget (spent på resultatet, men spørs om ikke den må stå over natten) og så er faktisk mannen på vei hjem!! Og han var visst ikke så altfor sliten at vi kan ta opp juletreet og ordne i kveld allikevel - jippi!!!

Så da blir det litt gløgg og julemusikk i kveld allikevel håper jeg :Nikke:

Og så må vi jo hoppe litt for 36 uker ja - det har jeg helt glemt denne uken.. Tenk at det bare er 4 uker igjen til termin akkurat i dag.. (Skulle gjerne lagt ut litt smileys som passer her, men så får jeg ikke opp noen uttrykksikoner på høyre side her, dumme macen som har slått seg vrang...)

Tusen takk for koselige ord dere - hva skulle jeg gjort uten kvinneguiden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, 36 uker :nigo::danser::hoppe:

For å få opp smileyene må du kanskje slette småkaker :jepp: Jeg må gjøre det regelmessig. men husker aldri hvordan jeg gjør det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Tenk 36uker :hoppe:

Har begynt å lure på om minien kommer før det jeg har gjettet på jeg.. Hmm.. Spennende da :)

Gleder meg til å høre om kaken :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du har sagt det om småkakene før du, men jeg vet heller ikke hvordan jeg gjør det... :sjenert:

Og jeg er den som kan mest data av oss to her hjemme, så får ikke hørt med mannen heller, hehe.

Har jo mac, så skal prøve å google det kanskje.. Får ikke lagt inn linker eller noe heller..

Tenker du at min eller din kommer før du har tippet Milla? *Veldig spent* Jeg har begynt å tenke på at han kanskje kommer 9.januar jeg - av en eller annen grunn.. Vet ikke helt hvorfor, men plutselig har den datoen satt seg fast.. Men han velger jo selv, så får bare vente..

Nå er mannen på jobb, men kommer hjem om et par timer hvertfall. Så skal vi spise god lunch og kanskje prøve kaken, før vi skal ut og handle litt. Det snør og er søndag, så kan godt tenke meg det er gaaanske mange mennesker ute, men sånn er det når det er steder som bare har tilbud idag. Da må man liksom benytte seg av det synes jeg, hvis du kan spare på det og det er noe du trenger uansett.

Blir spennende med kaken etterpå - den lukter hvertfall veldig blåbær - så det kan bli spennende.. Og det blir pinnekjøtt i kveld - det gleder jeg meg masse til!!!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: GENIALE MEG altså! ;) hehe Jeg klarte å slette cookiesene på macen! Jippi!! A big step for me, a small step for mankind.. :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var! gøy når man får til sånt selv. Kos dere på shopping :) jeg skriver fra telefonen nå. Har et nytt program som gjør at jeg bare drar fingeren over alle bokstavene jeg skal bruke og så blir det riktig nesten hver gang. Helt genialt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Vi har jo samme merke på tlf, kanskje jeg skal ta en titt på det og se om kanskje det gjør det lettere for meg også.. Er helt håpløs på telefonen, men vet heldigvis hvordan jeg skal ta bilder og video (greit å ha klart til Lilletassen kommer)

Nå som jeg fikk til cookies greiene, så kan jeg endelig vise dere hva jeg kjøpte på tupperwarepartyet jeg var på :)

Kjøpte bare to ting, og får nok ikke bruk for det før om lenge, men hentet fra denne siden kjøpte jeg da Baby Trio 2,75dl (side 2) og TupperCare Skål 5dl (side 4)

Får det neste uke, så blir spennende :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Tenkte på din lille mini ;)

Må være veldig spennende å komme så langt at det begynner å nærme seg fødsel. Å ikke vite nøyaktig når minien kommer osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe rart ja.. Er jo såvidt under 4 uker igjen til termin og om 6 uker bør han absolutt være her :Nikke: Vi gleder oss begge veldig, men jeg begynner å bli litt lei av den "han kan komme 2 uker +/- termin", for det blir jo 1 måneds slingringsmonn.. Så blir spennende å se :rødme:

Nå har vi akkurat spist blåbærostekaken og den ble nydelig!! Mannen ble veldig fornøyd og jeg er faktisk litt stolt over at jeg fikk det til såpass bra.. Og det uten ricotta.. Legger ved bilde så dere kan se :)

Vi har vært en liten tur på Ikea (gikk faktisk veldig greit) og handlet to stoler som var på salg og litt julepynt som vi har tenkt å henge opp nå. Pinnekjøtt står på ovnen og er vel klart før kl.21 (vi besøkte noen venner som holder på å pusse opp et hus de har kjøpt), så det ble litt senere enn antatt. Men dagen har vært fin og mannen slapper av før han må tilbake på jobb igjen i morgen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! den kaka så GOD ut!! :sikle: Jeg vil og lage.. :lur:

Håper det står bra til! Jeg kommer meg ikke stort lengre enn min egen bok om dagen..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så kjempegod ut :sikle: Nå fikk jeg skikkelig lyst på kake! Men tror ikke jeg skal sette igang med noe baking nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :sjenert: :rødme:

Ble veldig stolt selv, for jeg hadde faktisk ikke trodd jeg kunne klare å bake en såpass god kake.. Har alltid sagt at jeg ikke klarer å bake i det hele tatt, men jeg har innsett at bare jeg har tid og redskaper, så klarer jeg det også :kokk:

Nå ligger den i fryseren (har lest ostekaker kan fryses en måneds tid).

Nå blir det shopping (ikke champagne..) på Pupsilure og meg - så blir spennende å se hva vi finner..

Ha en flott dag alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lurte på marsipankake :)

Sukkerbrød: Til en form på ca 26 cm i diameter.

4 tempererte egg (ha de på kjøkkenbenken i noen timer, eller putt de i varmt vann noen minutter før de skal brukes)

140 gram sukker

140 gram hvetemel

1 ts bakepulver

Sukker og egg piskes så det blir eggedosis. Viktig at den blir stiv nok.

Mel og bakepulver blandes, og siktes inn i eggedosisen. Deretter vendes det forsiktig inn med en slikkepott, IKKE rør for hardt, vær forsiktig!

Helles i smurt form. Stekes nederst i ovnen på 165 grader i 30 minutter.

Del sukkerbrødet i tre med en stor brødkniv.

Fyll:

Pisk 1-2 bokser med krem

En boks med vaniljekrem

Fruktcoctail

Ca 2-3 ss bringebærsyltetøy

(Eller bruk det du har lyst til! :nigo: )

Legg en del av kaken på fat, dynk sukkerbrødet med blandet saft eller juice.

Legg på et lag med vaniljekrem og fruktcoctail blandet (jeg pleier å skjære fruktbitene litt mindre og blande med vaniljekrem i en bolle først).

Legg deretter neste lag med sukkerbrød, dynk det.

Bland bringebærsyltetøy og krem, smør utover kaken.

Legg på siste lag, dynk, og legg et godt lag med krem rundt kaken.

Dersom det blir synlige flekker med kake/bringebærsyltetøy gjennom kremen, vil dette også synes gjennom marsipanen!

Legg på marsipanlokk. Hvis du kjevler selv lag det altfor stort, ellers blir det sprekker på sidene. (Mannen kaller det "rumpesprekker" :rolleyes: Det er han som pleier å ha ansvaret for å kjevle og legge på marsipanlokkene mine) Se f.eks før du prøver. (kanskje ikke den beste filmen, jeg orket ikke å lete noe særlig :fnise: )

Det er viktig at kaken ser jevn og fin ut før du legger på marsipanen, ikke tenk at marsipanen vil kamuflere alt!

:ler: :ler: Gikk litt amok med uthev-knappen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vellykket - var så koselig så :Nikke:

Fikk ikke handlet altfor mye da, men koselig å komme litt ut og titte og ikke minst være med Pupsilure ;)

Oi, det så mye ut, hehe. Men jeg skal søren meg prøve på oppskriften, for det hadde vært veldig moro om jeg får det til. Tror jeg prøver meg lørdag, for den kan fint stå over natten sant?

Nå har jeg vært på juletrefest med Bestemor og pappa og det var vellykket. Ble servert litt grøt og Bestemor sang så masse. Lilletassen har holdt på fælt borti høyre ribben og holder på noe skikkelig der nå også. Pappa skvatt skikkelig til da han kjente i stad :fnise: Det er første gang han har kjent på magen faktisk og etterpå ble han i fyr og flamme og snakket masse om når Lilletassen kommer. Så det var jo veldig koselig da :)

I morgen er det dags for omvisning på sykehuset og det gleder vi oss veldig til. Det er vel gratis vel...? :sjenert: Bare omvisningen liksom? Etterpå skal vi hjem og pakke fødselsbagen, hvertfall gjøre den klar og finne frem hva vi skal ha med. Har jo ikke vasket eller gjort klart noe av klærne hans enda, men skal begynne på det snart også. Nå nærmer det seg!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...