Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dere ekte juletre gjennom hele desember?

Hehe, neida. Vi har plast. Første året hadde vi vanlig grantre, men så fikk vi katt og ble anbefalt å ha plasttre. Etter en stund flyttet katten til pappa som bor på gård og så har vi beholdt juletreet, hehe.

Men vi fikk det ikke opp i går, for jeg var så sent hjemme etter både café og barnevakt. Var ikke særlig vits å begynne med juletre pynting kl.23 og mannen hadde vært på jobb i over 16 timer..! Så vi får ta det til helgen..

Hadde tenkt å lage hjemmelaget sushi i dag, men så ble jordmortimen min forflyttet og så skal jeg på tupperwareparty i kveld, så rekker ikke det heller.. I morgen står Oreokake for luken, så det skal jeg prøve å få til hvertfall! Mulig vi klarer å ordne både juletre og julepynting lørdag + sushi.. For søndagen er det pinnekjøtt :nigo:

Sjekker jordmor på helsestasjonen etter modning så tidlig som uke 36? Og i såfall, hvordan sjekker hun det? Greit å være litt forberedt hvis JM skal titte oppi der liksom.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker jordmor på helsestasjonen etter modning så tidlig som uke 36? Og i såfall, hvordan sjekker hun det? Greit å være litt forberedt hvis JM skal titte oppi der liksom.. :sjenert:

Oh, godt spørsmål!! Det lurer jeg og på!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vil ikke sjekke før termin, dessverre :( Legen min ville ikke sjekke på overtid heller, men det ville nok en jordmor gjort :)

Vi har også juletre hele desember :fnise: Hadde tenkt til å sette det opp i går, men det ble ikke tid, og nå er mannen i gøteborg så det blir nok lørdag :jepp:

Oreokake høres supergodt ut :sikle: Spiste det i begravelsen jeg var i nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekker ved å føre noen fingre opp i livmorhalsen. De gjorde det på meg 8 og 9 dager på overtid. Ikke akkurat godt :overrasket: Men hjelper hvis man har hendene sine under rumpa :) Skulle ønske de hadde sagt det til meg første gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smart tips Pupsilure..

JM sjekket ikke modningen, men symfysemål og alt var bra og han ligger godt plantet i bekkenet. Hun sa enda en gang at han har veldig dårlig plass der inne og at han kommer til å bli ganske lang.. Kanskje ingen overraskelse i og med at jeg er rundt 170 og mannen nærmere 190... Men det får bli - han er hjertelig velkommen uansett :Nikke:

Ellers var alt bra med både meg og han, men hun kunne bekrefte at jeg har fått endel vann i kroppen. Så nå er gifteringen og forlovelsesringen tatt av og skal nok bæres i kjede frem til fødsel.

Er veldig koselig med juletre i hele desember! Så da får vi det sikkert opp hos oss begge i løpet av helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt er bra :nigo: Herregud, du har ikke lenge igjen nå altså! :dåne: Om en måneds tid har du en liten baby i armene dine du også :rødme: (for ikke å snakke om på puppen :fnise: ) Gleder meg til å se han jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg til å vise han frem :nigo:

Håper han blir like søt som jeg ønsker, hehe. Blir veldig spennende altså - gleder meg masse :)

De siste dagene har jeg nesten ikke sett mannen.. Han har jobbet masse og jeg har vært opptatt, men han har fri hele helgen og da skal vi kose oss med gløgg og pynte til jul :)

Jeg hadde jo tenkt å lage Oreokake i dag, siden det står i kalenderen hans at han skal få nybakt Oreokake, men så hentet han meg på tupperwareparty i går og han fikk Oreokake der (var hos tanten min) - så nå blir det kanskje litt stusselig å lage det her.. Og så så jeg nettopp i oppskriften at den må stå over natten.. MEN så har jeg kjøpt ingredienser på forhånd og fire kremostpakker går ut i morgen, så må jo lage det også.. Foreløpig har alle de tre lukene blitt "sabotert", men i morgen står det dusjing sammen for tur og det kan jo bli skikkelig morsomt i og med at vi har et dusjkabinett på 80x80 og jeg er jo høygravid, så spørs om det går :fnise: Moro kan det bli hvertfall!

Nei søren - nå lekker jeg fra venstre pupp igjen altså.... *Må gå og fikse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du laget den? Høres så godt ut :sikle:

Har avtalt med mannen at han kan kjøre oss dit til kl 15. Det er håpløst og parkere, og lurt å komme tidlig for å få gode plasser :jepp: Så tenker at vi drar herfra ca 14, og kommer ned å henter deg litt over 14. (hvis det fortsatt passer selvfølgelig :) ) Gleder meg jeg :hoppe: Var veldig bra i fjor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :Nikke:

Det høres kjempe bra ut - gleder meg masse jeg også. Supert at det passer den tiden ;)

Fikk ikke laget Oreokaken i dag, men blir nok det i morgen for å bruke opp ingrediensene.. I dag ble det hjemmelaget lasagne med god salat til, og så skal vi nok kose oss med litt sjokolade nå tenker jeg.. Tror vi skal se tv eller film i sengen, fordi nå er det så ukomfertabelt å sitte i sofaen (tror det var Ektorp fra Ikea) og den støtter ikke noe særlig i ryggen eller noe. Så da er det best å ligge eller sitte i sengen.

Så forresten Up in the Air med George Clooney i stad. Lånt på biblioteket. Var ikke særlig spennende og faktisk litt kjedelig.. Men moro at Deichman låner ut filmer (og at de er såpass nye) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, morsomt at de har filmer :) Jeg lånte to stk, men fikk ikke sett dem fordi babyen kom :jepp: Mannen måtte levere de igjen mens jeg lå på sykehuset.

Jeg skal på babysang på tirsdag med grøt og julesanger. Må ha nissedress til babyen :nigo: Tenker å dra på shopping på mandag, så hvis du har lyst kan du godt være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres veldig koselig ut, men må nesten se an litt, for skal på juletrefest på sykehjemmet til bestemor og må bare sjekke når det er. Skal gi deg beskjed :)

Nå er jeg skikkelig lei meg og sitter og gråter mine modige tårer.. Det skal siesat hormoner trolig spiller en rolle i dette, men det føles faktisk som jeg har skikkelig kjærlighetssorg..

Here we go.

Jeg har, som jeg har skrevet tidligere, nesten ikke sett mannen denne uken pga mye jobbing for han + jeg har hatt mye å gjøre, så vi har begge sett veldig frem til denne helgen. Vi stod opp rundt 10, koste oss med frokost og kaffe og planla dagen hvor vi skulle få opp juletreet, dra i butikken og handle litt og så skulle jeg lage blåbærostekake i stedet for oreokaken mens han endelig fikk slappet av litt.

Så ringer sjefen hans og sier at han må komme på jobb fordi det er fullstendig kaos og at han må jobbe i morgen også. Det vil si at alle planene går i vasken og mannen får ikke slappet av denne helgen heller.. Stakkars - han som har jobbet 15timers dager og som er skikkelig sliten nå.. Så da begynte jeg å gråte fordi jeg synes så synd på mannen fordi han står sånn på og fordi helgen som vi begge hadde sett sånn frem til, går i vasken. Hadde gledet meg veldig til å være sammen med mannen og bare kose meg i helgen, men nå sitter jeg her alene og ikke fikk jeg tak i den dumme ricottaosten som skal med i oppskriften (så da er det galt også så klart). Han kommer jo hjem til meg i kveld, men trolig ikke før i 20-21 tiden og så er det avgårde igjen i morgen tidlig..

Det føles som sagt ut som jeg har kjærlighetssorg og stakkars mannen ble lei seg da han så hvordan jeg reagerte på det, så da måtte jeg prøve å ta meg sammen for å ikke gjøre det verre for han.

Jeg tror grunnen til at jeg reagerer såpass sterkt er bl.a. fordi jeg vet vi har begrenset med tid bare vi to, før Lilletassen kommer (i dag er det akkurat 4 uker til termin), men jeg ser jo klart at jeg overdriver.. Men det er godt å få det ut for det - så får jeg kanskje prøve meg på ostekaken uten ricotta, så han kanskje kan få når han kommer hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: :klem:

Ikke noe galt i å bli lei seg for det, spesielt som høygravid og full av hormoner. Få det ut du :grine::klem:

Håper dere får en fin kveld likevel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ~Milla~

Kjenner meg igjen der. Her har også mannen jobbet laaaange dager i det siste. Øverste sjefen dro på ferie og overlot han med alt ansvaret, så det er mye å ta tak i. Så de følelsene dine har jeg også fått kjent på de siste 2ukene :sjenert:

Stoooor :klem: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, skjønner godt at du ble lei deg!! :klemmer: Det hadde nok jeg blitt også! Dere hadde jo så mange fine planer, og sett hverandre så lite :kose:

Håper du har fått laget kaken, og at dere får skikkelig kvalitetstid med hverandre i kveld, selv om det er sent.

Og stakkars mannen din som må jobbe så mye. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :klem:

Nå er kaken laget, men så skal jeg prøve meg på toppingen og har most litt blåbær og lagt gelatin for å myknes. Aldri prøvd gelatin før, så vet ikke om jeg skal tømme den for vann og så kanskje varme opp blåbærne med gelatinen på ovnen? Kanskje mikse inn litt sukker..?

Håper det blir godt og at vi kan kose oss når mannen kommer hjem.. Dusjen ble det ikke noe av foreløpig hvertfall og ser nesten ut som pinnekjøtt utgår i morgen også pga jobben hans.. Vi kan jo alltids spise middag kl.21 feks, men så skal han jo tidlig opp igjen mandag morgen..

Og ikke som dette var nok for en høygravid, emosjonell dame, så ringte også mamma og gråt fordi eks mannen (de er i skilsmisseprosess nå) har virkelig vært slem mot henne.. Forferdelig mann som jeg er utrolig lei for at er far til mine søsken.. Nei, her i huset trenger vi litt lysere dager - selv om jeg er veldig takknemlig for alt vi har. Vi har forresten tenkt å donere 100kr hver til en veldedighetsorganisasjon vi velger selv, bare som en liten oppmerksomhet til alle som jobber for å gjøre samfunnet bedre.

Jeg lurer på om jeg skal gi til Blå Kors eller Kreftforeningen kanskje, men er ikke helt sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skjønner veldig godt at du ble lei deg når mannen måtte jobbe! Kjenner veldig på det selv om dagen når mannen er på skolen hele tiden, at man gjerne skulle ha få hatt mer tid sammen..

Så flink du er som lager kake, den hørtes kjempegod ut :jepp: Spent på å høre hvordan den ble til slutt :)

Håper dere får en koselig kveld sammen når mannen din kommer hjem! :klemmer:

(også må jeg :hoppe: litt for 36 uker!! :strix: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...