Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

:ler: Unnskyld at jeg ler... Sånn var jeg noen ganger også :fnise: Det er helt irrasjonelt, men allikevel skjer det. :klemmer:

Det er ikke noe gøy å legge på seg, men det er helt normalt, og det er mange som legger på seg mer enn de anbefalte 12-15 kg. Så på åttlingmoren på tv for noen dager siden, og hun hadde lagt på seg 62 kg (tror jeg det var) :dåne: Greit nok at hun fikk 8 stk på en gang, men de var jo premature, og veide sikkert ikke mer enn 2 kg hver, og 8 morkaker veier vel ca 4-8 kg.

Ikke tenk så mye på vekta, du ser fortsatt flott ut! :) Og når babyen kommer kan du starte å gjøre noe med det. Ikke sikkert du får tid til å spise når du vil da ;) + masse turer, så går du ned igjen :jepp:

Jeg hadde et ekstremt søtbehov på slutten, og spiste masse is og sjokolade :sjenert: Så jeg vet hvor vanskelig det er! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, helt i orden å le altså.. Skjønner ikke helt at jeg kunne reagere såpass.. Mannen felte noen tårer også, fordi jeg klarte å si at jeg trodde han mente jeg var blitt tjukk, men heldigvis ordnet vi opp før vi sovnet og nå gleder jeg meg masse til han kommer hjem fra jobb :rødme:

Det er virkelig ikke lett det der med hormoner og at man har lyst på mat og søtsaker hele tiden. Men jeg har SKIKKELIG motivasjon til å bli en mamma som orker å bevege meg med barnet og ikke bare sitte stille, så vi krysser fingrene for mildt vær (selv om det faktisk er spådd Sibirvinter hadde mannen hørt på radio) og at jeg får beveget meg masse så jeg ikke går med heldrakt når sommeren faktisk kommer..

Og tusen takk for koselige ord forersten Pupsilure :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er stor nå :ler: Nå godgjør han seg før han kommer ut - og ettersom jeg kjenner hikking ganske så ofte, så regner jeg med at jeg får en liten tass med ganske kraftig lungekapasitet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er stor nå :ler: Nå godgjør han seg før han kommer ut - og ettersom jeg kjenner hikking ganske så ofte, så regner jeg med at jeg får en liten tass med ganske kraftig lungekapasitet :fnise:

Jeg kjenner også hikking ofte! :jepp: Veldig merkelig første gangen man merket det, ikke sant ? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også hikking ofte! :jepp: Veldig merkelig første gangen man merket det, ikke sant ? :fnise:

Ja, jeg var litt usikker på hva det var, så trodde kanskje det var pulsen.. Men synes det var ganske rart, for den var ikke regelmessig sånn som puls bør være :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg var litt usikker på hva det var, så trodde kanskje det var pulsen.. Men synes det var ganske rart, for den var ikke regelmessig sånn som puls bør være :fnise:

Husker jeg sa til samboeren: - Nå beveger han seg masse! Samboer la øret nedpå magen og så opp på meg med et sånt blikk: :overrasket: ...- Enten er det en trommeslager inni der, ellers hikker han! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, morsomt :)

Det er ikke alltid like lett å skjønne hva som foregår der inne nei.. I stad turnet han skikkelig her inne og jeg kjenner hele tiden en liten kul på høyre side (ryggen er på venstre), så er trolig hælen hans eller noe.. Men føles ut som noen tar en stor klinkekule og gnir rundt på innsiden av magen :gjeiper:

Nei nå skal jeg forsøke å sminke meg (dvs maskara og øyebrynsfarge) og så håper vi at jeg føler meg sååååå mye bedre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Lilletassen festet og gjør seg klar på å komme ut :strix:

Var på kontroll hos jordmor tidligere i dag og hun kan bekrefte at Lilletassen er festet og har plassert seg godt nedi bekkenet, og det er nok derfor det har stukket så mye i det siste. I dag var det også veldig mye stikking, og denne gangen holdt det på lenger enn vanlig også.

Ellers var urin, hjertelyd, SF mål og diverse helt fint og kun kunne kjenne både hodet, en arm og en fot da hun sjekket om han var festet.

Hun ville anta at jeg kom til å gå over termin fordi mamman min gjorde det og det er svært vanlig for førstegangsfødende. Jeg for min del kan godt få han ut snart, men han får vel holde seg minst 3 uker til. Godt å vite at han er festet og neste steg blir modning og fødsel :bolledeig:

Har forresten gått til innkjøp av Bringebærbladkapsler, som jeg tenker på å begynne på i dag.. Er det noe spesielt jeg bør gjøre i forbindelse med det? (For at det kanskje funker bedre?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at hodet er festet! :tommelsmil: Ikke noe spesielt å ta hensyn til med bringebærbladkapslene :) Men hvis du går tom kan du få resten av mine :) Skal helst tas etter fødselen også.

Kanskje lurt å tenke at du går en stund over, og ikke fokusere så mye på 1. januar. Men vet det er vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :klem:

Ja, jordmor sa jo at jeg mest sannsynlig kommer til å gå over tiden, så må bare være forberedt på det. Det positive med det er jo at fødselsdagen hans blitt litt lenger unna julaften, men rent fysisk gleder jeg meg til å bli ferdig med svangerskapet. Selvfølgelig kommer jeg til å savne at han beveger seg der inne og ikke minst at det er stille og rolig, men så er det så mye annet å glede seg til :rødme:

Nei, akkurat i dette sekund er det helt greit han er her inne, fordi i natt har jeg vært oppe 5 ganger for å gå på do.. Utrolig slitsomt og jeg merker jeg er skikkelig sliten i dag. Men forkjølelsen er på bedringens vei og jeg føler meg mye bedre i dag, tross lite søvn, så det er jo bra :)

Hvis jeg orker, så håper jeg at jeg får til å støvsuge leiligheten og vaske gulvene.. Det er målet, men får se om jeg faktisk orker.. Akkurat nå frister det mest å ligge i sengen og halvsove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flyttet dagboken din, eller er det bare jeg som surrer!? :sjenert:

Jeg sover også dårlig om nettene... inatt var liksom alt galt. Opp for å tisse, lakenet krøllet seg, så var det varmt, så var det kaldt, så var det naboen som begynte morgenen tidlig med bråk... urk.. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har flyttet den til generelle dagbøker, sånn at jeg kan skrive etter fødsel også. Måtte du lete meg opp eller lå jeg fortsatt på mine innlegg?

Ja, det er liksom noe som er galt med den sovinga hele tiden føler jeg.. Og nå blir jeg veldig anpusten av å ligge på ryggen, så det utgår også.. I dag har jeg forøvrig halv-ligget på ryggen og sittet og kom meg gjennom en bok fra begynnelse til slutt! "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson - veldig fin og lettlest. Veldig koselig lesning faktisk. Kanskje et gavetips til de som er glad i å lese? :gave:

Nå skal jeg prøve meg på potetmos for første gang.. Kan ikke forestille meg det er altfor vanskelig å lage, men det verste blir vel å mose, for jeg har ikke det moseredskapet.. Men får ta en gaffel e.l. og prøve det beste jeg kan :) Så blir det medisterkaker og brun saus til etter mannens ønske :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut so men god middag :jepp:

Hvis du har tre redskaper eller en eller annen form for øse kan du bruke det til å mose potetene også :jepp:

Ble finnbiff og hjemmelaget potetmos her :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en svipptur innom for å ønske deg en god kveld :klemmer:

Også må jeg bare si at jeg elsker den boka!! Måtte legge den fra meg innimellom for å få den til å "vare" lengst mulig, for jeg syns den var så fin!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...