Becky1 Skrevet 15. november 2010 #961 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Jeg og en (sykemeldt og gravid) kollega satt på kafè her om dagen. Det var midt på dagen og midt i sentrum i byens mest populære kafè. Vi traff til og med en kollega som dro tidlig fra jobb. Hun klarte å lire av seg en kommentar som "ja, det er noen som har'e", men vet hun ikke mente noe med det. Hun var kjempedårlig i bekkenet da hun var gravid selv. Vi dreit lang vei i om vi møtte noen og hva de måtte mene. Les og lær! Ikke gidd og styr så mye for å finne det bilsetet et annet sted. Ikke la jobben styre livet ditt. Vet ikke hvor mye rabatt du får, men her ser du hvor du kan kjøpe det billigere. Endret 15. november 2010 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. november 2010 Forfatter #962 Del Skrevet 16. november 2010 Skal virkelig prøve å ta det til meg Becky.. Har jo lyst å gå på café uten å bekymre meg i hjel for om noen fra jobb ser meg. Jeg blir bedre og bedre på det, så det går rette veien I går så var mannen og jeg ute og handlet bilstol og beltebase! Vi endte opp med denne fargen, og det var denne vi i utgangspunktet hadde lyst på. Husket den som litt mer brun, men mannen fikk valget mellom den og en blå, så da valgte han denne (noe jeg synes er veldig fint, for den er mindre flashy og passer veldig godt til en jente dersom vi skal være så heldige å få en jente senere). Ellers har jeg fått så vondt i halsen og lurer på om jeg begynner å brygge på noe Har heldigvis fått i meg en kopp varm te med honning og en dose C vitamin (1000mg fra Sverige), og nå sitter jeg med skjerf, pledd og gode tøfler i tillegg til klærne. Hadde egentlig tenkt å svømme i dag, men jeg får droppe det for jeg har ikke tid eller lyst til å bli syk nå! Får venninner på besøk i morgen og svigerfar og svoger her fredag, og det er mye som skal ordnes i forbindelse med dette.. Tenker å lage kalkunwok til middag og da skal jeg blande inn masse hvitløk og ingefær, så får vi håpe det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. november 2010 #963 Del Skrevet 16. november 2010 Det var et fint bilsete! Håper du ikke blir syk da!! Det prøver jeg å unngå nå også, det frister ikke noe særlig nå som man skal være forsiktig med alle slags medisiner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. november 2010 #964 Del Skrevet 16. november 2010 Kjempeflott bilsete Håper du klarer å holde deg frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. november 2010 #965 Del Skrevet 16. november 2010 Så flott med bilsete og base. Vi har samme bilsete bare helt svart Håper formen tar seg opp Forresten.. har du tatt influensavaksinen de anbefaler? Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. november 2010 Forfatter #966 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg hadde tenkt å ta vaksinen neste legetime, men så har jeg ikke fått resepten legekontoret måtte sende meg for at jeg må hente vaksinen på apoteket og ta med til legen.. Så ikke vet jeg, for jeg rekker ikke få resepten før jeg skal være hos legen fredag morgen, siden jeg ikke orker gå ut døren engang.. Mannen forhørte seg på apoteket om hva jeg kan ta, men det eneste er Curamed.. Så da har han kjøpt med det og litt diverse halspastiller, og så skal jeg lage kalkunwok med syltet ingefær etterpå. Drikker vann og te så mye som jeg bare kan, men så flyr jeg på do hele tiden og det var et problem i går kveld da halsen var skikkelig ille. Nå har jeg blitt litt bedre i halsen føles det som, men tett i ørene og bihulene.. Så det ser ikke ut som jeg slipper unna en forkjølelse denne høsten, selv om jeg hadde en kraftig en i august.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. november 2010 #967 Del Skrevet 16. november 2010 God bedring! Jeg testet ut treningen på helsestasjonen din i dag! Var ganske bra De gravide skulle komme etter at vi var ferdige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. november 2010 #968 Del Skrevet 17. november 2010 Jøss, må du selv hente vaksinen på apotek og ta med til legen?? Det måtte ikke jeg hos min, han hadde en hel haug doser klare på pulten (det var åpenbart mange som kom dit for det på den tiden), og satte den på meg umiddelbart. Tydeligvis litt forskjell fra legesenter til legesenter! Håper du blir snart frisk da!! Det er så kjipt å være syk, særlig når du nesten ikke kan ta noe medisiner mot det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. november 2010 Forfatter #969 Del Skrevet 17. november 2010 Ja, var visst sånn at jeg måtte hente den på apoteket selv.. Får håpe at han kan sette sprøyten uansett fredag, men jeg vet ikke om det er så lurt egentlig når jeg allerede har blitt litt syk? Tenkte jeg skal prøve å teste ut den treningen på helsestasjonen ja, men jeg må bare bli frisk nok til å orke å i det hele tatt komme meg dit... Ofte så holder bare veien dit, siden jeg går, så tar det ganske på det også. Men bare jeg har kommet i gang med svømming, så regner jeg også som trening, så da har jeg ikke så altfor dårlig samvittighet Føler meg litt bedre i dag faktisk, så jeg skal forsøke meg på et lite besøk av to venninner ikveld. Det er noe vi avtale for flere uker siden da vi ikke ser hverandre så ofte, så etter en laaat dag i går med masse c vitaminer og te + Curamed, og nå en varm dusj, så føler jeg meg litt bedre. Har lyst å ha de på besøk, så får jeg heller sitte under pledd og drikke masse te og høre på skravlinga deres Har planer om å lage muffinsene igjen, for de var så gode.. Men denne gangen lager jeg dobbel porsjon og tar 3 epler oppi, siden jeg synes det ble litt lite med kun ett eple per 12 muffins. Og det er jo så lett å lage også! Har fått litt dilla på muffins og å bake egentlig, så tenkte jeg skulle kjøpe litt muffinsformer i silikon på Ebay, så kan jeg lage litt muffins til selskaper o.l. fremover. Har også lyst å lage en julekalender til mannen, men ikke med gaver. Har tenkt å skrive lapper med overraskelser og hvorfor jeg elsker han osv. Så kan han få én hver morgen og det blir jo ganske så rimelig også Har tenkt å kanskje legge lappene i en boks med nummer på, så må han trekke én hver dag. Høres det ut som en fin kalender? Forslag på bokser jeg kan gå til anskaffelse av som er litt fine og man kan bruke senere også? Han vet forresten ikke at jeg skal lage kalender, så det hele blir en overraskelse i seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 17. november 2010 #970 Del Skrevet 17. november 2010 Å, så koselig med kalender. Kanskje jeg skal gjøre noe sånt selv og. Takk for tips. Jeg måtte iekke hente vaksinene på apoteket denne ganegn, men må det noen ganger. Tror det er litt forskjellig hva de har tilgjengelig. Men du bør kunne dra innom der med resepten, så setter en av sykepleierne den. Trenger ikke å være innom legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. november 2010 Forfatter #971 Del Skrevet 18. november 2010 I dag er jeg 34 uker!!! Håper jeg kan få vite på neste jordmortime (til uken) om han er festet. Har legetime i morgen, kanskje legen kan finne ut av det? Hadde vært morsomt å vite, så er Lilletassen in position liksom Nå holder jeg på med kalenderen.. Fant ut at jeg klipper lapper fra svart papir som jeg ofte bruker til å lage kort og sånn, og så legger jeg hver enkelt lapp (nummerert og med dagens "gave") i 24 organza poser som vi kjøpte i forbindelse med bryllupet i fjor. Så tenker jeg å henge alle på en snor og henge opp 30.november - så får han glede seg til dagene frem mot julaften Synes mannen min fortjener det, for han er så flink til å hjelpe meg her hjemme og står på på jobb selv om jeg blir liggende i sengen hver eneste morgen. Kan ikke være lett å gå ut i dette været mens den andre blir liggende i den gode og varme sengen.. Så all cred til han, så dette er min måte å tilbakebetale littebittegrann Trenger litt råd, foreløpig har jeg dette som gaver/aktiviteter: * Hjemmelaget og fersk sushi * Pinnekjøttmiddag * Et dikt * Pepperkakebaking * Dusje sammen * Pynte juletreet med julemusikk og gløgg * Gå tur, så varm kakao og pleddkos når vi kommer hjem * 3 retters middag * Koselige ord om hvorfor jeg elsker han Trenger litt flere ideer - så kjempe flott om dere har tips til hva jeg kan få inn i kalenderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 18. november 2010 #972 Del Skrevet 18. november 2010 Så koselig ting å gjøre for mannen :rødme: Kjempefin ide! Jeg har tenkt på noe av det samme, men jeg får aldri ut fingeren i tide, så det blir ikke noe av... Gaveforslag var kanskje litt værre :klø: Hva med noe snop ellerno slikt han er glad i? Kaker eller noe som du kan lage? Frokost på senga? Om du har overskudd da stakkar Ikke så lett å komme på ting gitt Og forøvrig MASSE gratulerer med 34 uker Det er søren meg helt utrolig :dåne: Jeg gleder meg til å høre om innspurten, og ikke minst, høre om lilletassen når dere endelig får hilse på nykomlingen! Forøvrig vil jeg gjerne slenge inn et hett tips om fødselsdato, jeg går for 23 desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 19. november 2010 #973 Del Skrevet 19. november 2010 Å, det var en god idé med å lage en kalender med koselige ord, og ting du kan gjøre for han/dere kan gjøre sammen! Mannen min er ikke så opptatt av jul egentlig, så han vet ikke å sette pris på en pakke-kalender. Men noe sånt tror jeg faktisk han kunne likt! Men så var det å komme på 24 ting da... :klø: Jeg skal si fra hvis jeg kommer på noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. november 2010 Forfatter #974 Del Skrevet 19. november 2010 Tenkte også å få med en kinodate.. Frokost på senga høres kjempe koselig ut, det eneste er at de dagene som gjenstår er ukedager og mannen drar hjemmefra mellom 5 og 6 om morgenen, så tviler på jeg er i stand til å lage noe særlig da altså.. Men en god idé absolutt Har registrert deg under tippelisten Zia Så spennende at du tror han er her julaften!!!! I dag har jeg vært hos legen og han sier at Lilletassen er bortimot helt festet. Ikke 100% enda trodde han, men det er jo spennende da.. Har lest litt om at det ikke nødvendigvis trenger å bety en tidligere fødsel, men det er jo godt han gjør seg klar da Ellers har jeg gått opp nesten 20 kilo , men symfysemål og fosterlyd er bra. Herregud - 20 kilo.. Håper virkelig jeg klarer å gå ned også, at ikke det blir skikkelig vanskelig og at jeg mister motet helt. Føler meg skikkelig feit og ekkel og med forkjølelse og forkjølelsesår er det ikke akkurat selvtillitt på høyt nivå her i gårdn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. november 2010 #975 Del Skrevet 19. november 2010 Så koselig med kalender :rødme: Jeg lagde til mannen i fjor, fant på masse bra, men husker ikke nå Skrev det i dagboken min, så hvis du gidder å lete så ligger den omtrent http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=424159&view=findpost&p=7523324 Tror jeg skrev gavene med hvit skrift, så du må markere for å se hva det står, var redd mannen skulle titte i dagboka mi Kjedelig å gå opp i vekt, men det er jo nødvendig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. november 2010 Forfatter #976 Del Skrevet 19. november 2010 Der fant jeg kalenderen - på side 28, hehe. Tror du linket til side 23 eller noe.. Tusen takk Måtte lese gjennom det andre også og husker godt hvordan vi planla sykluser etter sykluser og hvordan øke muligheten for unnfangelse og det hele.. Tenk at det snart er gått 1 år siden du fant ut at du var gravid! Ja, det er jo nødvendig å legge på seg, men 20kg a gitt.. Og jeg er jo ikke ferdig engang! Så ender nok opp på nesten 30kg + tenker jeg.... Håper jeg føler meg bedre til etterpå, for da kommer både svigerfar og svoger og jeg liker ikke ha besøk av folk eller være med folk når jeg føler meg såpass dritt som i dag.. Mulig jeg er litt sær, men da liker jeg aller best å holde meg for meg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. november 2010 #977 Del Skrevet 19. november 2010 Du skal se kiloene renner av deg når babyen er født Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 20. november 2010 #978 Del Skrevet 20. november 2010 Titter bare innom en kjapp tur for å ønske deg en gooood helg (og for å litt for 34 uker :strix:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. november 2010 #979 Del Skrevet 20. november 2010 34 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. november 2010 #980 Del Skrevet 20. november 2010 Der fant jeg kalenderen - på side 28, hehe. Tror du linket til side 23 eller noe.. Tusen takk Måtte lese gjennom det andre også og husker godt hvordan vi planla sykluser etter sykluser og hvordan øke muligheten for unnfangelse og det hele.. Tenk at det snart er gått 1 år siden du fant ut at du var gravid! Ja, det er jo nødvendig å legge på seg, men 20kg a gitt.. Og jeg er jo ikke ferdig engang! Så ender nok opp på nesten 30kg + tenker jeg.... Håper jeg føler meg bedre til etterpå, for da kommer både svigerfar og svoger og jeg liker ikke ha besøk av folk eller være med folk når jeg føler meg såpass dritt som i dag.. Mulig jeg er litt sær, men da liker jeg aller best å holde meg for meg selv.. Måtte lese litt jeg også! Det er så rart å tenke på! :dåne: Leste litt på dagens dato, og drømte meg tilbake til i fjor. Tenk så mye som har skjedd siden da :dåne: Det var omtrent da unnfangelsen fant sted. Midten av november. God bedring og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå