Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Nå er jeg bitt av bleie-basillen også.. Kjøpte mine første pakker på fredag. Lett påvirket av deg vil jeg si!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Hjemmelagde bagels er innmari godt :sikle:

Bleier ja.. det kjøper vi også, vi har vel en totalt 15ulike pakker nede i boden nå. Mamma og pappa har kjøpt en hel del, så de har også en god del stående hjemme hos seg. Supert med bleiekrig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal bli deilig ja - å ha han hjemme som kanskje kan overta litt når det står på som verst..

Tenkte jeg skulle lage en liten liste over litt store ting vi har kjøpt/kommer til å kjøpe og hvor vi har fått tak i det :)

MaxiCosi Pebble Babyshop

Beltebase Babyshop

Hvit Brio Cot Two seng Babyshop

Vugge fra nettbutikken Bambina

Ammepute fra BabyDan Babyshop

Sengehimmel fra BabyDan kjøpt på Babyshop

Stellekommode fra IKEA

Kleskommode fra IKEA

DryKid madrass kjøpt på Babyshop

Termofocus Termometer Babyshop

Bugaboo Cameleon Babyshop

Vippestol fra BabyBjørn Babyshop

Badebalje Babyshop

Dette er hva jeg kommer på i øyeblikket og vi har ikke kjøpt inn alt enda, men dette er noe av de største tingene hvertfall... :)

Jeg prøver å spørre deg, siden du er "proff" på dette.. :)

Jeg sitter og prøver å finne ut hva vi må handle, og ble litt forvirret av bilsetene... Ser du har kjøpt en pebble og en EasyBase 2. Hvorfor valgte du den basen fremfor FamilyFix-basen? :klø: Jeg klarer ikke skjønne forskjellen ved å lese på nettsiden deres.. Vet du kanskje?

Og har du planlagt hvilket sete du skal kjøpe som neste, når babyen vokser ut av Pebbelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois på en søndagsettermiddag :gresskar: (Litt sint gresskar kanskje, men er det ikke Halloween i dag a...?)

I dag har jeg holdt på på kjøkkenet med både hjemmelagede bagels (tok sååå lang tid, men ble godt) og nå står hjemmelaget moussaka i ovnen og er ganske snart klar..

Oppskriften på bagelsene er hentet herfra, men jeg brukte mørk sirup i stedet for lys da dette er litt sunnere og det var det eneste jeg hadde i huset :fnise:

Ble godt, men er glad jeg fikk hjelp av mannen til å forme de som pølser, for det gjorde vondt i skuldrene av en eller annen merkelig grunn :vetikke:

Bagelsene kan selvfølgelig bli bedre og penere, men det var et godt første forsøk synes både jeg og mannen, så oppskriften anbefales :)

Cypress* Vi har valgt Easybase fordi vi ikke har isofix i bilen og må bruke beltebase istedet. Det er mye lettere å bruke setet med base enn uten og det er sikrere også. Hadde vi hatt isofix festene i bilen vår så hadde vi valgt Familyfix basen - den er kjempe fin :)

Ang. sete nummer to, så er det sånn at det er 5 ganger sikrere for barn å sitte bakovervendt enn fremovervendt (i følge trygg trafikk), så her kommer vi nok til å gå for Besafe Izi Combi setet -det er kjempe bra og sikkert. Vi kommer til å ha Pebble setet til han er rett i underkant av 13kg eller vokser ut av det i lengde, men babysetene er det beste å ha så lenge de er under kilogrensen og ikke vokser ut i lengden som sagt. Det finnes Besafe Izi Combi sete med isofix også og det er kjempe lurt dersom du har disse festene. Mye lettere å montere også :)

Men siden budsjettet vårt ikke tillot isofixfester i bilen, så får det bli beltebase foreløpig og god montering med belte senere.

Håper det hjalp dere litt hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt stresset ang. dette med ISOFIX, men så leste jeg at det ikke er sikrere med ISOFIX, bare enklere. Så da går det greit, vi vurderte nemlig å bytte ut setene i bilen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke isofix litt sikrere i forhold tilsideveis bevegelse/kollisjon også..? Mulig jeg innbiller meg det :) Men en del av sikkerheten ligger nok i at man fester setet riktig. Og da er jo basen montert med setebelter en fordel framfor ingen base vil jeg tro.

Vi kjøpte forøvrig MaxiCosi med isofix (isifix?) base brukt på Finn. Det er også en mulighet. Det var brukt i et halvt år og så i tillegg helt nytt ut. Ligger en del ute tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til Trygg Trafikk og fikk svar at så lenge beltebasen var helt riktig festet var det ingen forskjell. Grunnen til at isofix ble sett på som litt tryggere er at det er mindre sjanse for å gjøre feil. Var visst en del som ikke leste bruksanvisningen og festet beltebaser feil.

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra - kjempe flott at jeg kunne hjelpe :biggrin:

I morgen har jeg frisørtime - gleder meg skikkelig!!! Skal klippe tuppene og stripe håret, føler meg så ufresh for tiden og nå er det virkelig på tide med en skikkelig oppfriskning! Har bestilt time hos Nikita, så håper de er flinke der... Koster nok litt, men får unne meg det siden det er 6 måneder siden sist jeg klippet håret og flere år siden jeg spanderte på meg litt striper... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er planen å gå til frisøren, ringe lege og forlenge sykemelding og titte litt på senteret som jeg ikke har gjort på lenge uten mannen.. Blir spennende å se hvor mye jeg orker, for ryggen gir seg liksom litt etter en liten stund. Men blir godt å få litt behandling og bli tatt vare på.. Heldig jeg er som har frisørtime i dag og massasjetime i morgen.. Dette blir jo en riktig "Ta vare på Dine" uke dette her... ;)

Ellers var jeg skikkelig gæren på mannen igår, uten at han hadde gjort særlig for å fortjene det stakkars.. Jeg holdt på med bagelsene og "slet" litt med det, mens han bare svinset rundt her uten mål og mening.. Stakkars, han vil jo heller ikke gå oppi meg, for det hadde vært gærent det også selvfølgelig.. Så jeg bjeffet skikkelig til han flere ganger, men vi klarte å få til en liten :kline: også, så det var ikke så helgalt allikvel :fnise:

Nå får jeg snart spise litt frokost og glede meg til frisørtimen (krysser fingrene for at jeg blir fornøyd med resultatet..) :kul:

Ps. 2 måneder til termin i dag!! :hjerte:

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, frisørtime høres herlig ut.. Det burde jeg fått ut fingern og bestilt også. Jeg har ikke stripet håret mitt siden april, så den etterveksten er relativt synelig kan du si! Nydelig!

:strix: For 2 måneder til tirmin!! :hoppe:

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Da er jeg tilbake og Lilletassen hikker skikkelig her inne... :fnise:

Fikk klippet håret og det ble jeg fornøyd med. Men stripene (foliestriper) ble helt ok, ikke noe jeg synes er verdt 995kr for å være ærlig.. Hun stripet det bittelitt lysere, men man ser nesten ikke forskjell. Det har blitt mindre ettervekst etter hjemmefargingen og det er jo bra. Men jeg trodde jeg skulle se freshere ut, for å være ærlig. Kanskje det er en blanding av hvordan jeg generelt føler meg, for da jeg satt i stolen og hadde noen timers tid til å stirre på meg selv, så fant jeg ut at jeg har lagt på meg skikkelig i ansiktet også.. Er kanskje ikke så rart siden jeg gir lett etter til søtsaker og store middagsporsjoner, men allikevel.. Det fikk meg hvertfall til å endelig gå til svømmehallen og kjøpe klippekort. Så nå skal det bli litt mer fart på sakene håper jeg!

Jeg ble hvertfall inspirert til ikke bare sitte på rompa og spise, så nå har jeg tatt av sengetøyet, satt på en maskin og gjort klart slik at jeg kan få hjelp av mannen til å skifte når han kommer hjem.. Vi har to dobbeltdyner, så det blir litt tungt å riste og herje, så da får vi heller gjøre det sammen etterpå :)

Nei, nå skal jeg faktisk ordne en sunn lunch til mannen og meg, så håper jeg virkelig at jeg klarer å styre meg og ikke ty til søtsaker i løpet av kvelden.. Fyyyy Dine!!!

*Gleder meg til massasjetime i morgen....* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så deilig med frisørtime. Jeg skal dit neste tirsdag, gleder meg allerede nå ;)

Også massasjetime.. Ahh.. hvor fristende hørtes ikke det ut :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt pampering ja... :)

Nå har vi vært og kjøpt kalkunfilet, så tenkte jeg skulle prøve meg på det i helgen med noe godt attåt.. Aldri laget mat med kalkun før, så blir en ny "utfordring". 2kg fryst filet til 182 kr på Rema 1000.

Har forresten tenkt å lage en litt koselig kurv til svigermor til bursdagen hennes rett før jul, med diverse stash oppi. F.eks. et varmt pledd, en flaske rødvin, et bryllupsbilde av oss som vi har vært aaaaltfor treige med å gi, noen lys og så tenkte jeg også å legge oppi en kopp hvor det står "Verdens beste Bestemor" eller noe i den duren på.. Men hvor finner jeg det? Jeg har lett på Europris, Nille, Noe for enhver og diverse butikker, men finner kun til mor/far/farfar/bestefar/mormor.. Den jeg trenger finner jeg så klart ikke..! Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Probat i Thorvald Meyers gate har de noen superkule bodyer det står Bestemordalt nr 1 på :fnise: Litt off-topic.. ;). husker noen lette etter sånn kopp for litt siden.. Var det Luremegpå kanskje..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...