Dine Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #701 Del Skrevet 11. oktober 2010 Takk for rådene Jesse Jeg trodde man kunne ta ut permisjon samtidig jeg, og at begge fikk lønn.. For jeg skal tilbake på jobb i starten av desember neste år (jeg tar ferie og permisjonen samtidig --> først permisjon 46 uker og deretter rett på ferie 5 uker), så for at vi skal få tid sammen er han nødt til å ta 5 uker ferie da? (feks til sommeren?) Og deretter ta sine pappapermuker når jeg er tilbake på jobb? Vet du forresten om de to ukene han får perm i forbindelse med fødsel inngår i de 10 ukene han har krav på eller om det faller utenom? Er virkelig ikke lett det her nei.... Masse planlegging... Godt det er over når babyen kommer ut Snodig, får hele tiden høre at jeg ikke har så stor mage, men kan være den ser enda større ut på bildet enn hva den er.. Eller at folk som kommenterer magen min ikke har sett små mager før Uansett har jeg heldigvis ikke fått strekkmerker på magen enda, bare noen bak i korsryggen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #702 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har og blitt litt skuffet etter jordmorbesøk o.l. Tror man forventer veldig mye. Man forventer at alt som har med babyen å gjøre skal være såååå koselig. Så det har blitt litt antiklimaks noen ganger. Kan ikke så mye om permisjon. Burde vel sette meg inn i det snart. Hvordan vet du at gutten din ikke er garantert plass før aug 2012? Tenkte jenta mi skulle negynne i barnehagen i januar (selv om det føles litt tidlig). Vi sliter om hun ikke får plass. Vi som vurderer å bygge hus og alt. Har det noen med hvor man bor å gjøre? Vet du, jeg er ikke helt sikker om jeg har forstått det riktig jeg altså.. Snakket med en venninne om det og hun mente at vi ikke var garantert plass før august 2012, siden han blir født i januar 2011. Alle som er født FØR 31.august 2011 er garantert plass innen aug 2012, så det er det vi tar utgangspunkt i rett og slett.. Forhåpentligvis, og sannsynligvis, får vi plass før det, men i verste fall, så må vi ta det i betraktning at han kan risikere å ikke få plass tidligere.. Vi sliter også om ikke vi får plass, så krysser fingrene for at vi får det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 11. oktober 2010 #703 Del Skrevet 11. oktober 2010 Vi får satse på at det går bra De to ukene tror jeg er utenom pappapermisjonen. Har skjønt det slik at det er opptil arbeissplassen å avgjøre om de vil lønne de ukene eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 11. oktober 2010 #704 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ja, hvis dere skal ha noe tid sammen må en av dere ha ferie mens den andre har permisjon, eller at du tar ulønnet permisjon når han har permisjon. De to ukene han får i forbindelse med fødsel er ikke en del av de 10 ukene, så de kommer utenom. Men det er forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass om disse er med eller uten lønn, så dette er ikke noe du skal søke til NAV om, det må han avtale med jobben sin. For vår del er problemet å få permisjonen/ferien til å strekke lengst mulig, i og med at vi ikke har råd til å bare ha 80% lønn siden han er student frem til sommeren. Men hvis det ender med at vi flytter tilbake dit vi bodde før, og det ordner seg med den jobben vi håper på at han kan få, ser det ut til at vi kanskje har råd til at jeg ikke trenger å jobbe før til høsten 2012.. Blir spennende å se hvordan fremtiden blir.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. oktober 2010 #705 Del Skrevet 11. oktober 2010 Vi har også begynt å tenke på permisjon... det er jo mye som skal planlegges iforhold til permisjon har jeg skjønt. Blir ikke helt klok på denne fordelingen, har fått permisjonssøknadspapirene fra nav, så vi får prøve å sette oss mer inn i det etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #706 Del Skrevet 11. oktober 2010 Takk for gode råd Da får vi prøve å fylle ut disse skjemaene riktig og satse på at alt går i boks Er det noe vi har gjort feil får vi vel vite det av NAV uansett kan jeg tenke meg.. Og vi er vel ikke sent ute håper jeg? Er liksom ingen som har sagt noe til meg om det, verken fra arbeidsplass eller venner, så vi ligger vel i rute vil jeg anta.. Blir spennende å se hvordan det blir med dere fremover ja Jesse Krysser fingrene for at det går deres vei og at det løser seg Nå er det Jakten på Kjærligheten her i gård´n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 11. oktober 2010 #707 Del Skrevet 11. oktober 2010 Neida, du er ikke sent ute Og ja, NAV er gode til å si ifra hvis noe er feil, de er jo så pirkete, så du hører nok fra de/får søknaden i retur hvis det er noe feil Ha en fin kveld Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. oktober 2010 #708 Del Skrevet 11. oktober 2010 Orker ikke å engasjere meg i permisjonssøknad-debatten, er glad vi er ferdig med det Så fin mage! Har nesten begynt å savne store magen min jeg. Men bare nesten Det ser så flott ut. Men husker altfor godt hvor slitsomt det var, og hvor sprengt jeg var på slutten. Den tiden du er i nå er innmari fin Ikke for stor enda, men allikevel så stor at det ikke er noen tvil. Du er jo i 3. trimester allerede jo! :dåne: Middagstips: Min favorittmatrett for tiden er dette: wok av kyllingfilet, fersk champignon, paprika, cashewnøtter og purre, med ris til, og chop suey saus. Sausen kjøper du i innvandrerbutikker, (f.eks. på nærsenteret "mitt") det er en pose med pulver (Mama sitas chop suey) som blandes med vann oppi stekepannen, la det koke litt sammen med grønnsakene og kjøttet, og det blir en tykk og god saus. Supergodt!! Andre forslag: Lasagne Fårikål Terteskjell med fiskepudding, erter og gulrøtter på boks, reker og hvit saus. Og masse karri! Kyllingkjøttboller med fersk pasta, og tomatsaus. Og dette er veldig godt: Kyllingfilet i biter stekt sammen med paprika, fersk champignon, og løk. Putt oppi en buljongterning løst opp i litt kokende vann, og ca en halv boks creme fraich. La det koke litt. Serveres med fersk pasta til (mye bedre enn vanlig tørr pasta ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 11. oktober 2010 #709 Del Skrevet 11. oktober 2010 Så fin mage!! Jeg tror faktisk min er litt større, enda jeg er et par uker bak deg. Rart så store forskjeller det er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #710 Del Skrevet 12. oktober 2010 Kjempe koselig med komplimenter for magen altså Er veldig vant med magen nå, men kjenner at det skal bli deilig at han kommer ut, ettersom det blir vanskeligere å gjøre ting fordi magen er litt i veien. Bare det å reise seg opp fra sofaen er ikke like enkelt nå som før.. Mange gode middagstips Pupsilure! Wok hadde jeg tenkt på fra før også, så det høres ikke dumt ut nei. Det er så mange gode sauser man kan få kjøpt, så det kommer vi nok til å prøve! Mannen ville gjerne ha en slags "stuing" i ovnen, så i kveld blir det kjøttdeig med fersk løk og paprika og så litt potetmos som legges litt lagvis i ovnen (litt chilli krydder må også til) og så blir det den "stuingen". Blir nok godt Men jeg skriver opp de andre forslagene og ser om ikke det blir noe av det i løpet av uken som kommer.. I morgen har jeg tenkt meg på hjemmelaget brokkolisuppe med hvitløksbrød til, noe som blir veldig spennende fordi jeg aldri har laget suppe fra sratch.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. oktober 2010 #711 Del Skrevet 12. oktober 2010 Høres veldig komplisert ut dette med permisjoner... Gleder meg ikke til å måtte sette meg inn i den biten akkurat Apropos mat og suppe fra scratch, så er det overraskende greit Jeg hadde heller ikke laget suppe fra bunnen av før jeg gikk på en mini-slankekur i våres. Bare å google en haug med ulike oppskrifter, og så finner du din egen variant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #712 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Da googler jeg litt på brokkolisuppe og så ser jeg hva jeg går for Blir sikkert bra - man må hvertfall bare prøve og feile litt før man lager det helt fantastisk godt I dag har jeg holdt på med bryllupsboken, vasket litt klær og vært i butikken. Første gang jeg har vært i butikken alene på halvannen måned, pga ryggen, så dette var en milepæl altså :gjeiper: Endret 12. oktober 2010 av Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. oktober 2010 #713 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ahh wok som er så godt. Vi skal ha kyllingwok til midddag idag. Jeg som har så grønnsakscrawing, må ha grønnsaker.. heller det enn kjøtt Kanskje vi får en liten vegetar-unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #714 Del Skrevet 12. oktober 2010 Å crave grønnsaker er ikke dumt.. Nå har jeg sitti med bryllupsboken i flere timer og har en skål med noen Gjendekjeks og noen cashewnøtter i... Mannen skulle treffe en kamerat etter jobb i dag, så det blir litt sen middag og siden jeg har jobbet så hardt med boken, så føler jeg at jeg fortjener litt snacks.. Men skulle gjerne cravet noe kjempe sunt istedet altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 12. oktober 2010 #715 Del Skrevet 12. oktober 2010 Har du prøvd å spise sukkererter? Det er supergodt! Det er min greie nå for tiden Er lov med litt godteri når man er gravid da. Jeg spiste masse godteri og is på slutten! Hadde så lyst på. Men spiser lite nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. oktober 2010 #716 Del Skrevet 12. oktober 2010 Grønnsaker med dip går an Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #717 Del Skrevet 12. oktober 2010 mmm, sukkererter er jo kjempe godt! Vi hadde grønnsaker og dip i helgen faktisk, og da hadde vi sukkererter, gulrøtter og stangselleri. Kanskje vi skulle handlet litt grønsaker i butikken nå... Venter på mannen som er i dusjen, og så skal vi gå en liten tur. Koselig å rusle hånd i hånd når det er litt mørkt og "ingen andre ser oss" :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. oktober 2010 #718 Del Skrevet 12. oktober 2010 Koselig å rusle rundt ute i mørket på kvelden, veldig enig der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #719 Del Skrevet 13. oktober 2010 Gudd Mårning!! I dag skal jeg ut og handle litt praktiske ting sammen med mannen. Vi trenger begge gode vintersko, som er behagelige å gå med også, pluss vinterjakke. Jeg merket i går, da vi gikk tur, at jeg ikke fikk igjen jakken fra i vinter og da må vi ut og litt.. Gruer meg, for jeg orker ikke å gå så lenge i butikker, men så er jeg veldig kresen ift hva jeg vil ha, så jeg regner med det tar litt tid.. Venter på mannen, så kan vi kjøre (det gjør det litt lettere) Har dere noen tips til gode og ikke aaaaltfor dyre sko og vinterjakke? Jeg kommer til å bruke skoene til å gå masse turer med også, så det jeg trenger er som sagt komfortable sko. Fjellsko har jeg.. Hjelp please - jeg kjenner ryggen skriker for hjelp allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. oktober 2010 #720 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har disse. Men de var dyre da... Over 1000 tror jeg. Men jeg elsker dem, brukte de i fjor vinter og gleder meg til å ta dem frem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå