Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Nei, riksen har ikke barselhotell. Jeg lå på tomannsrom, og mannen kunne komme kl 9 om morgenen, og dra kl 22 om kvelden. Og han fikk ikke være på rommet med oss under siestaen 14-16 tror jeg det var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ganske heldig med hun jeg delte med. babyen hennes var rolig, og hun var veldig hyggelig, og tok masse hensyn :) Vi tok mye hensyn til de også, så det fungerte bra. Men det var jo ganske kjipt, må innrømme det. Syns det var ekstra ille når babyen min gråt om natten, fordi jeg forstyrret henne, og babyene våre ble veldig påvirket av hverandre. Gråt min begynte gjerne hennes også ;)

Og jeg følte ikke at jeg kunne gjøre helt hva jeg ville. Måtte passe på å være ganske påkledd, ikke snakke med mannen om hva som helst, og sånt.

Men man har ikke noe valg, tror jeg, og det er jo bare snakk om tre netter. Man får være der til babyen er tre døgn gammel. Syns egentlig det var lite siden jeg var førstegangs og hadde hatt ks :sjenert:

Ellers var jeg kjempefornøyd! Superhyggelige jordmødre/barnepleiere! :nigo: Og god mat. Og fine lokaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra.. :) Jeg får vel bare innstille meg på at jeg må dele rom og at det da blir enda bedre å komme hjem :) Det viktigste er jo at babyen og jeg får hjelp og at pleierne der er koselige og imøtekommende. Det gjør så mye med oppholdet. Og pappan får jo lov å være der ganske lenge, noe han helt sikkert kommer til å ha lyst til.

Man får lov å gå rundt i gangene og sånn hvis man ønsker? Blir koselig med besøk av besteforeldrene og evt våre søsken, men alle andre tror jeg at jeg at vi drøyer med til vi kommer hjem. Det er jo en stund til enda da, så har nok av tid å finne ut av det.

I går begynte vi å skrive liste til dåpen allerede.. hehe

Hvis vi skal ha med nærmeste familie og to vennepar som betyr masse for oss, så blir vi 48 stykker. Helt utrolig! Så vi må leie et sted og prøve å gjøre det veldig enkelt og rimelig.

Men den tid den sorg og stress, eller hva? ;)

Har forresten begynt å gjøre litt bekkenøvelser. 1 gang om dagen står jeg på alle fire og skyter ryggen i været og fører bekkenet opp og ned. Hører det skal være bra både for rygg og bekken, så da prøver vi det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de var hvertfall veldig hyggelige og hjelpsomme der :Nikke: Du kan rusle rundt så mye du vil, og du henter også maten din selv på et rom. Du kan enten sitte der og spise, eller ta med på rommet. Besøket ditt får ikke komme inn på rommet, eller i barselavdelingen, så du må møte dem nede ved hovedinngangen, og sitte der, eller på en cafe.

Jeg skrev også liste til festen vi skal ha for lenge siden. Har planlagt alt ned til hver minste detalj, til og med hvem som skal bake for oss, og lage diverse matretter :ler: Vi endte på 55 gjester, men grendehuset vi skal være på (rett utenfor blokka vår :nigo: ) har bare plass til 35 :sjenert: Så da må vi kutte endel. Er veldig mange av de inviterte vi ikke tror kommer uansett.

Øvelser er bra :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenøvelser er smart. Så det filminnslaget her på KG med hun treneren som også er gravid. Så tar med meg de tipsene, kan vel begynne med det nå etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på dåp i et grendehus der du bor, men det er for ca 8 år siden, så husker ikke helt hvor stor plass det var, men mulig det er samme lokale :)

Når tenker dere å ha festen?

Det er smart å planlegge litt god tid i forveien. Når babyen kommer så er det fort at all tid går til barnet og da kan det være greit å ha tenkt litt på forhånd. Vi har skrevet gjesteliste, og jeg har sånn ca i tankene hvem jeg kan høre om kan bake kaker, men vi får se. Er jo enda litt over 3 måneder til termin, så blir jo ikke før på vårparten dette blir. Har bestemt oss for kirke, så gjenstår lokale som vi må leie. Blir nok stas ;)

Mulig dette er et dumt spørsmål, men har man 100% ansvar for barnet sitt med en gang man har født det eller oppholder barnet seg på et fellesrom eller noe? Bare lurer, er jo første gang og har liksom ikke tenkt særlig på det med venner og familie som har fått barn.. Bare lurer på om jeg har mulighet å ta han med meg til cafeen feks når som helst...? :sjenert:

Øvelser er fint ja - har gjort det i dag også, så so far so good :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp/Navnefest ja... der sier du noe. Aner ikke hvor mange vi skulle ha invitert jeg. Får ta det litt etterhvert. Men sikkert ikke dumt å ha det i tankene litt før den lille kommer. Da blir det vel nok å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenker nok det.. men så er det sikkert alltid mye å gjøre med babyer / barn, og man kan jo ikke planlegge absolutt alt på forhånd. Men får se - det er jo litt moro å planlegge mens man går hjemme og venter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får ansvaret for han med en gang :) Vi hadde hvertfall det. Han ble sjekket av barnelegen første dagen, og de tok han med seg for prøver og slikt, men ellers var han hos meg hele tiden. Fikk hjelp med han to netter fordi jeg ba om det da :) Ikke noe problem å gå ut av rommet når du vil, og ta han med deg ned. Jeg syns de ansatte var overraskende lite inne på rommet. Og det var i tillegg endel ekstra med meg pga smertestillende, kateter, bytte bandasje, og fordi jeg trengte hjelp til å løfte han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal forresten ha festen i november engang, ikke bestemt dato enda :)

(Vi fikk forresten ikke noe av foreldrene våre vi heller, annet enn barselgaver :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, spennende.. Herlighet - ansvaret alene for en liten baby.. ;) Gleder meg masse til det, men jeg tror det vil være rart i starten og særlig siden det er folk som "observerer" hva du gjør og sånn.

Kiler litt i magen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å fortelle at jeg faktisk har begynt å få (det jeg tror er) litt råmelk.. Ble helt satt ut da jeg merket det - veldig rart når man aldri har opplevd det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende. Du ønsker å amme? Jeg bare spør ;) Man vet aldri i disse tider.

Jeg håper selv på å kunne amme. Eneste jeg kjenner som gruer litt er de ekstremt såre brystvortene en ofte får i starten... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende med råmelk! merker det blir veldig rart den dagen det faktisk kommer noe ut av puppene mine :ler:

Men det er et veldig godt tegn på at kroppen forbereder seg som den skal da ;)

Jeg tror også det blir veldig rart å skulle ha ansvar for babyen alene helt i begynnelsen :ler: Ser for meg at jeg blir litt sånn "ja, hva skal jeg gjøre nå!?" Og være livredd for å gjøre noe feil.. Men de er vel vant til å se alle typer mødre på sykehuset, og gir nok gode tips og oppfølging regner jeg med :)

Er så spent på om du får årets nyttårsbarn jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lyst å amme så lenge som mulig, om det lar seg gjøre :) Men jeg gruer meg også til såre brystvorter.. Har veldig ømme bryster for tiden, så de vokser seg nok til og gjør seg klare.

Rart med råmelk, men det var jo ikke mye, bare noen dråper. Godt å vite at kroppen forbereder seg ja, men det hele er litt rart må jeg innrømme.. Blir enda rarere å amme kanskje, samtidig som da har jeg jo en baby som skal ha mat og trenger meg. Nå er det jo "ingen grunn" på en måte..

Håper ikke jeg får årets nyttårsbarn, hehe. Håper han kommer i januar, men ikke så altfor langt uti at jeg går ukesvis over termin. Men han kommer nok når han kommer :)

Ja det blir nok litt "shit er denne babyen virkelig min og mitt ansvar...?" Kan jeg tenke meg når jeg først får ansvaret på sykehuset. Jeg har vært mye barne vakt og passet yngre søsken, men dette her blir en helt annen verden. Blir godt at mannen skal være der litt med oss og hjelpe til, selv om han er enda ferskere enn meg på dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja :fnise: Blir rart å skulle ta han med meg hvor som helst og ikke minst HJEM! Men jeg kommer sikkert til å føle han er min også, siden han ligger her inni magen og koser med meg :) Ikke lenge til det bare er 3 måneder til termin nå.. Yikes! Men gleder meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg syns det var kjemperart og ganske ekkelt med melk i puppene :ler: Men nå er det melk overalt... Blir mye søl :sjenert:

Det er litt rart å få ansvaret for babyen alene ja! For min del var det mannen som fikk ansvaret først, da jeg var så redusert. Men etterhvert måtte jo mannen reise hjem, og da var det bare meg og lillegutt igjen. :hjerte: Han var ganske rolig i starten, så han lå mye og sov i tralla si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok mye søl ja... Kan godt tenke meg jeg må skifte ammeinnlegg ganske ofte, hehe.

Blir kjempe spennende med babyen vår... Gleder meg masse til å gå hjemme med han og se sønnen vår. Se hvem han ligner på av utseende, senere se hvem han tar etter, hvem han blir osv. Kjempe spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...