Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Ja, har savnet deg! :jepp::klemmer: Men skjønner at det er vanskelig.

Det er nok ikke lenge til du kjenner masse nå. Herregud, du er jo 16 uker allerede :dåne: Syns det går fort jeg!

Er kjempespent på ultralyden din. Hvilken dato var det igjen? 12? :klø:

Det blir forresten litt feil å tenke at 16 uker er 4 mnd. For da kommer du til 10 måneder. Følg heller tickeren din, når den bytter bilde går du inn i en ny måned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, UL den 12. Blir kjempe spennende!!! Hørte i dag av en kollega at jeg har lav mage og det er jo også litt guttetegn. Det spiller selvfølgelig ingen rolle hvilket kjønn det er, men vi gleder oss utrolig til å vite om vi får en datter eller sønn. Kommer til å kjøpe endel klær og litt typisk gutte - og jenteting så fort vi får vite hva det er. Satser på de kan se det på ordinær UL :)

Har du fått Goffel innen 12. og fortsatt er på sykehuset blir det egentlig litt rart å ikke skulle hilse på, hehe. Vi får tro du ikke går lenge over tiden og at han snart kommer. Er virkelig skikkelig spent på dine vegne - håper bare du orker å skrive litt her inne selv med den lille :) Blir så fort at man blir opptatt med alt annet (forståelig nok), men koselig med oppdateringer da :)

Har forresten ingen utrykksikoner på høyre siden lenger.. Og når jeg trykker på Vis Alle, så kommer det heller ingenting opp... Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var skikkelig vanskelig å kjøpe noe som helst før jeg visste kjønnet. Og det var innmari deilig å endelig vite! Er skikkelig spent på dine vegne :hoppe:

Hvis jeg er i form til det kan du sikkert komme å hilse på, hvis vi er på sykehuset den 12. :nigo: Har jo telefonnr ditt, og sender deg sladremelding når noe skjer.

Tror nok jeg skal være litt på nett selv etter at prinsen har ankommet. Tror jeg får det til, og det er viktigere for meg å slappe av foran dataen enn tv. Så blir nok til at jeg prioriterer det. Og så har jeg en mann som er veldig flink i huset ;)

Smileyene dine og litt andre funksjoner, fungerer nok ikke fordi du må slette cookies. Vet ikke helt hvordan du gjør det, da det er mannen som må ordne opp når det skjer med meg en gang iblant :)

Du, vet du om det er mulig å kjøpe bare en lærreim til Tripp Trapp stolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å tenke at vi kanskje er der samtidig :)

Er kjempe spent på å få sladremelding uansett dato, men ekstra moro hadde det vært dersom du er der samme dag selfølgelig :)

Yup, det er mulig å kjøpe selve lærreimen til tripptrappen (men det er ikke alle butikker som har). De selges for 49,50 mener jeg å huske, men det er en liten stund siden jeg har solgt en..

Bare å spørre på en butikk som også selger tripptrapp om de har løse reimer :)

Nå titter mannen og jeg på restplasser for å dra til syden i ferieuken vår i august.. Har så lyst på sol og varme og komme oss litt bort, så forhåpentligvis finner vi oss noe iløpet av kort tid :)

Tror jeg begynner å kjenne bevegelsene til babytassen der inne for tiden.. Veldig usikker, i og med at jeg aldri har kjent det før, men noen få ganger jeg har kjent noe jeg ikke tror er luft eller leamus. Hørte på hjertet fredag og det slår så sterkt så :)

Nå har vi redusert doppleren fra 2 til 1 gang i uken og så dropper vi det nok når jeg kan kjenne ordentlige bevegelser.

Gleder meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med bevegelse i magen!! Det gleder jeg meg til også! :rødme:

Jeg skal faktisk på UL bare 4 dager etter deg, selv om du er to uker lenger på vei en meg! Men det er kanskje ikke sånn at alle kommer inn i uke 18? Det er kanskje litt forskjell fra sykehus til sykehus også. Hvis du skal på samme sykehus som Pupsi skal føde, så er vi ikke på samme heller.

Håper alt går bra med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Cypress :)

Så spennende med UL for deg også :) Jeg skal på samme sykehus som Pupsi ja, og de er jo veldig populære, så sikkert derfor de har litt ekstra ventetid. Ift mensen skulle jeg vært nesten 2 uker lenger på vei, altså 19 uker nå, så sånn sett er jeg teoretisk sett nesten i uke 21 når jeg drar på UL. Hadde jeg ikke vært på tidlig UL hadde jeg fortsatt trodd jeg var lenger på vei ;)

De justerer helt sikkert på termindato og svangerskapslengde når vi kommer dit - og selvsagt kommer jeg hit med oppdateringer ;)

Jeg har begynt å bli litt nervøs for at barnet ikke er helt friskt.. Føler ikke akkurat på meg at noe er i veien, men samtidig er det en liten uro der når jeg får satt meg ned og slappet av. Man hører og leser historier hele tiden og man får jo litt nerver av det hele..

Ha en fortsatt flott onsdagskveld damer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg fri og det er helt herlig!!!

Jeg og mannen skal på tur i helgen og bare kose oss, så nå holder jeg på med å pakke og skal lage god lunch til oss før vi drar. Det er helt utrolig deilig med en frihelg og at man har muligheten til å ta vare på hverandre og bare kose oss vi to mens vi ennå har sjansen.

Vil bare ønske Zia lykke til med bryllupet sitt og alt som skjer og selvfølgelig til Pupsi som snart skal bli mamma... Og ikke minst Seqaux som har fått høre sin lille skatts hjerteslag ;)

Riktig god helg alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk - det var en deilig tur :)

Men lengter sårt etter ferie (som vi ikke har hatt enda...)

Hvordan er det med ferie og mammaperm forresten? Hvis jeg ikke tar ut de 5 ukene jeg har krav på i år, kan jeg forflytte de til neste år og bruke de resterende ukene til å forlenge mammapermen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! :) Det er godt å komme seg bort litt :jepp:

Hvis du får lov til å flytte dem, så kan du det :) Men tror ikke det er vanlig å få lov å flytte mer enn max to uker til året etter. Det må du sjekke på jobben din. Mannen min får lov å flytte en uke, og skal gjøre det. Ellers kan du jo bruke neste års ferie til å forlenge permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er isåfall 2 uker jeg kommer til å sitte igjen med.. Får høre litt med sjefen utover høsten.. Får man 5 uker ferie det året man har svangerskapspermisjon også? Så dvs at dersom jeg velger 56 uker med 80% lønn, så har jeg krav på 5 uker ferie utover det (som kan brukes til å forlenge svan.perm)?

Bør nok høre med hovedkontoret etterhvert tenker jeg.. Vil ikke snakke med sjefen for mye om det, h*n tar seg mer fri enn stillingen h*ns tilater (h*n bare later som h*n har jobbet den dagen da h*n styrer egne timelister). Utspekkulert!

I dag er vi 18 uker på vei og neste uke er det UL :hjerte:

Har blitt litt forkjølt og får ikke tatt hostesaften vi har, så noen forslag som er gravid-vennlige? Drikker masse selvfølgelig, men jeg har ferie om halvannen uke og skal arrangere utdrikningslag i helgen, så har absolutt ikke tid og anledning til å bli syk... Trenger en skikkelig dunderkur ASAP! :sjenert:

Nå nærmer det seg Pupsi..... wææææææææ :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - ser tickeren min har byttet bilde.. Kan jeg da si jeg kvalifiserer meg i gravid i 5.måned...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig forkjølt.... :(

Noen vidundermåter for å bli frisk for en veldig hektisk helg?? (Som er gravidvennlige?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk ;)

Føler meg bedre allerede.

SPENNENDE MED TERMIN SNART!!!!!!!!!!

*Krysser fingrene for at jeg kan sladre ganske så snart ja...* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er ord. UL? Har du noen følelse for kjønn? :) (Eller har dere hatt UL før og du vet det allerede kanskje?)

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Iril :)

Ordinær UL er på torsdag... Så da får vi forhåpentligvis vite det da ;)

Har en stor følelse på gutt, men hadde vært utrolig stas med en jente kjenner jeg. Men en gutt hadde også vært veldig koselig så klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i morgen da!! :hoppe:

Tviler på at vi møtes der, det er noen som trives litt for godt inni magen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAA - ultralyd i morgen - så det blir rapportering i morgen kveld :)

Både gruer og gleder meg, håper alt er bra med vår lille tass der inne..

Håper virkelig jeg får sladret før jeg reiser på ferie - isåfall får jeg låne meg en data på en internettcafè og meldt Goffel sin ankomst ;) hehe

Det er mange som går over termin, så det er ikke uvanlig.. Men herlighet - jeg kan ikke tro at du faktisk snart er mamma og har han i armene dine...

Lover å gi beskjed her imorgen så fort jeg kan, men må på jobb etter UL og har senvakt imorgen :(

Wish us luck og så håper jeg at jeg kommer med ordentlig gode nyheter imorgen! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL!!! Det går sikkert kjempebra!! Håper dere får en fin opplevelse og et hyggelig møte med den lille!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...