Dine Skrevet 8. november 2013 Forfatter #5121 Del Skrevet 8. november 2013 Supert Koselig at det blir hele familier denne gangen Da sees vi i morgen! Ha en flott fredagskveld alle som er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 8. november 2013 #5122 Del Skrevet 8. november 2013 Innom og leser God helg til deg og familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. november 2013 Forfatter #5123 Del Skrevet 9. november 2013 Så koselig at du er innom Jesse God helg til deg og dine også Tusen takk for kjempe koselig besøk i stad Pusla med familie og Pupsilure med familie Det var utrolig hyggelig! Og ikke minst koselig at mannfolka var med også Mannen her koste seg veldig hvertfall, håper de andre gjorde det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. november 2013 #5124 Del Skrevet 9. november 2013 Takk for oss det var så koselig Og mannen her koste seg også - og det skjer ALDRI at han sitter og skravler i tre timer på besøk hos mine venner uten å se på klokka og tenke på vofsen! Så veldig godt tegn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. november 2013 #5125 Del Skrevet 9. november 2013 Stemmer i at det var veldig hyggelig Mannen syntes også det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. november 2013 Forfatter #5126 Del Skrevet 9. november 2013 Så bra!! Godt mannfolka koste seg også Har nettopp meldt meg inn i Grete Roedes vektklubb på nettet.. Svigermor tok noen bilder av oss i stad og da jeg så de fikk jeg rett og slett nok. Jeg har 19 kg igjen til trivselsvekt og der jeg var da jeg ble gravid med Tassen for 3.5 år siden. Jeg kan ikke gå ned altfor masse nå som jeg fullammer og det er viktig for meg å fullamme til 6 mnd og så fortsette med ammingen etter det så lenge det lar seg gjøre, men allikevel har jeg kun gått ned 100 gram på 3 mnd, så nå må jeg jobbe for det. - Vet du hvordan Grete Roede er ift WW Neytiri? Jeg må veie maten + har veid meg og målt diverse cm rundt midje, hofter etc. Er spent på hvordan det går fremover og hvordan motivasjonen vil være.. Og om jeg går ned de anbefalte 0.5 kg i uken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. november 2013 #5127 Del Skrevet 9. november 2013 lykke til jeg synes du ser smashing ut uansett, bare så det er sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. november 2013 Forfatter #5128 Del Skrevet 9. november 2013 Tusen takk Becky, det var veldig koselig sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 9. november 2013 #5129 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg syns også du er fin som du er nå Men du må jo trives med det selv da så klart. Lykke til og håper vi snart sees igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. november 2013 #5130 Del Skrevet 10. november 2013 Vi går etter WW points, mens Grete Roede veier og regner kalorier. Pointsen er jo utregna fra kalorier men enklere å følge over lang tid. Du kan kjøpe deg noen ww bøker så har du bra oppskrifter men d får du sikkert på GR;) Beste tips jeg har er spise regelmessig mettende mat(ren mat) og tallerken methoden, 1/2 frukt/grønt, 1/4 protein, 1/4 gode karbohydrater. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. november 2013 Forfatter #5131 Del Skrevet 10. november 2013 Takk for tips neytiri Har prøvd å lese meg litt til det på GR, men jeg finner ikke vekten vår, så i morgen skal mannen kjøpe med digitalvekt så jeg får veid alt skikkelig. I dag bruker jeg en vekt, men det er i en sånn desiliter mål om jeg kan forklare det sånn.. Veide meg i dag tidlig og da veide jeg 1,9 kg mindre enn i går kveld, så det ser ut som det er 17-18 kg til trivselsvekt. Første delmål er ned 3 kg. Må ha såpass korte intervaller så jeg kan unne meg noe som belønning og første belønning er 1-2 timer heeeelt alene til fri disposisjon. Vet ikke hva jeg skal enda, men det finner jeg ut av Ikke spise kake hvertfall Nå er guttene på Leos lekeland, så etter jeg har gitt snuppelure mat skal jeg ut og gå tur. Føles deilig nå som jeg har begynt og ikke minst innsett og sagt høyt at jeg ikke trives med denne vekten, men det er jo ikke noe jeg fb enda akkurat Gleder meg til jeg tør å legge ut et helfigurbilde på fb Og gulroten i det hele er hvis jeg kan føle meg komfortabel nok til å gå i shorts neste sommer - det har jeg ikke følt meg komfortabel med siden bryllupsreisen for 4.5 år siden! (Selv da følte jeg meg tykk, men ser på bilder at jeg var feiende flott ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. november 2013 #5132 Del Skrevet 10. november 2013 Lykke til Sikkert lurt med delmål, også kan du jo sikkert hente inspirasjon hos Neytiri - hun er virkelig et eksempel til etterfølgelse Jeg må ikke ned noe egentlig, men trivselsvekta mi er noen kg unna så jeg burde sikkert tatt noen grep jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 10. november 2013 #5133 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg sier det ikke for å være snill, bare så det og er sagt Noen av de digitalvektene er utrolig dårlige. Den vi har kan vise forskjellig vekt når vi veier oss to ganger etter hverandre. Den kan altså gi en indikasjon på hvor mye vi veier, men kan ikke bruke den for å måle eksakt vekt. Vær obs på det når det gjelder digitalvekt. Hvis jeg skal gi deg noe tips må det være å veie deg minst mulig. Og hvis du skal gjøre det, finn en fast veiedag. Hvis ikke blir det som prøving og testing. Man kan bli helt gal Her jobbes det med å bli i god form, friskere og bli mer fit! Det trengs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. november 2013 #5134 Del Skrevet 10. november 2013 På WW er det stor fokus på delmål, viktigere en store målet for å holde seg motivert. Første delmål var 5% av begynnelse vekt, så var det 10%. Man får en stjerne på møtene for hvert 3kg man går ned, så det er jo flott å sette små mål. fokusere også på at det kan være flere mål en bare vekt, mitt mål var feks å kunne springe 10km oslo marathon, følelsen å komme dit og fullføre er priceless! Kan også anbefale deg å ta mål, jeg har tatt følgende: mage høfter lår kalvene overarm over bryst under bryst bryst hals Noen ganger kan vekta stå stille, men ting med kroppen kan forandre seg for det, det er en stor motivasjons faktor. Belønne seg med noe helt annet en mat er jo bra, første belønning kjøpte jeg meg sykkel, andre belønning var en sjoppingrunde, og tredje var 3måneders medlemskap online på yogagruppen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 10. november 2013 #5135 Del Skrevet 10. november 2013 gode råd, neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. november 2013 Forfatter #5136 Del Skrevet 11. november 2013 Gode råd både Becky og Neytiri Første delmålet mitt er å gå ned 3,1 kg og veiedag er fastsatt til søndager Frister skikkelig å veie meg hele tiden omtrent, men må holde meg ja Becky Skikkelig spent på hvor lang tid det tar før jeg nå 1.delmål Har målt bryst, midje, hals, arm over biceps og lår. Legger var også lurt, så det skal jeg gjøre på søndag når jeg veier meg og måler de andre tingene I går var en grusom dag. Den begynte bra og motet var på topp. Utover dagen kjente jeg at jeg var slapp, sliten, kort lunte og utrolig trøtt. Var i seng til 21:30 og det er en stund siden nå. Spiste ca 1400 kcal og jeg har vel vanligvis spist for nesten 2500 kcal tenker jeg. Så merkbart forskjell. I dag stod jeg opp med begge barna, brukte 30 min på å skrape av is på bilen (-7 i morges) og dro til bhagen med Tassen. Deretter til butikken med Minitassen i bæreselen og stuptrøtt fordi hun var på overtid. Vi har nesten ingenting jeg kan spise her hjemme, aå var nok derfor det var ekstra tøft i går. Brukte 45 minutter i butikken for å finne sunne og ulike alternativer til måltider. Kom i kassen og innså at jeg hadde glemt kortet. Da kjente jeg tårene presse på og jeg måtte bare ut derfra. De holder varene for meg, men spørs om jeg drar tilbake dit, for det er et stykke å kjøre. Stakkars Minitassen var så tålmodig, selv om hun var utrolig trøtt og sulten, og jeg fikk så dårlig samvittighet for at jeg dro henne med meg uten både handleliste og kort. Så spent på hva vi har hjemme som jeg kan spise.. Nå sover hun hvertfall (med mat innabords) og jeg drikker kaffe I går dreide hele dagen seg om å regne kcalorier, veie opp mat og tenke "hva søren jeg kan spise". Utrolig slitsomt og det tar bort det fine med mat. Hvordan klarer du å fokusere på det positive Neytiri? Synes du har vært så positiv hele veien Og hvordan taklet du den første tiden? Når kroppen roper på mer mat, sulten er så veldig tilstede og man ikke har vent seg til å regne på hva man kan spise osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. november 2013 #5137 Del Skrevet 11. november 2013 Du MÅ spise mer enn 1400 kcal når du ammer!! Minst 1600, men kanskje helst 1800!! Viktig, viktig. Er på mobilen så skriver mer senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. november 2013 #5138 Del Skrevet 11. november 2013 Det Pyntestøv sier er viktig, tom WW gir deg ekstra points å spise om du er ammende.......og på vårt program er det viktig å spise ALLE pointsene for å faktisk kunne gå ned i vekt. Hva sier de på GR, de må vel ha bestemde kalorier for ammende kvinner?? Det er alltid vanskelig å endre vaner, men småjusteringer kan være bra nok. Regel numer ett: Det får IKKE finnes noe mat i skapene/kjøleskap som frister deg på ett negativt sett. RYdde ut all godis/potetgull osv. Minn mann MÅ ha noe hele tiden, så det er en bestemt hylle på kjøkkenet han har til sine ting som jeg ikke rører(jeg er for lav å nå opp og gidder aldri hente stol hehe). Har dere ting sånn som øl/brus så får du legge det nederst i kjøleskapet(gjerne fruktboksen), og så får du flytte opp nyttig mat i øyehøyd, ett av beste visuelle triks jeg har lært meg. Når jeg åpner kjøleskapet og ser ferske bær, yogurt, grønsaker osv er det lettere å ta det framfør noe annet dårligere valg. Når jeg handler bruker jeg også tid å skjære ned visse ting sånn som gulrøtter, paprika, og skylle sugar snaps eller salladblad og tørke. Jeg har tupperware boks som oppbevarer grønnsaker utrolig bra så det er letter å ta fram ting som er "klare å bruke". Dagen du veier deg bestemmer du også for ett bestemt fokus den uken. Eksempel kan være at denne uke fokuserer du på å få i deg nok vann, hver gang du tenker på vann drikker du, hver gang du skal spise drikker du glass vann først, og om du trener feks eller ammer Annet fokus kan være trening, god frokost, variert middag, gå turer......osv. Hvordan har jeg klart å fokusere på det positive? vel det tok litt tid å komme seg in i det, kanskje 3 uker så var det lettere å vite hvordan jeg skulle legge opp måltider. Om jeg skal være ærlig, så er det møtene som var det viktigste for meg å få in positivve tanker. Nå har jeg ikke møter i min by da vår coach flytta, heldigvis var jeg på god vei da hun slutta. Hørte at det kommer ny etter jul og jeg er jo helt super motivert bare å høre det. SIer som jeg får alltid høre, er man sulten så har man ikke fyllt seg nok med mettende mat. Ha grønsaker/frukt med hvert måltid. Du skal vel spise 3 hovedmåltid og 2 mellanmål, og til jevne tider. Mat som metter er jo rent kjøtt, fisk, bønner, grønnsaker, frukt, havregryn, egg, yogurt naturell(helst 0,5%)/skyr. Ta en titt på insta, jeg instar mye mat ideer, bare spørre om jeg ikke har skrevet oppskriften. Førsøk også å tenke at du fyller bensinbilen med riktig drivstoff.......fyll deg med rett mat kommer du være positiv til mye mer en bare maten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 12. november 2013 #5139 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg har en app som heter ShapeUp. Den regner kalorier for deg. (Og alt annet)Og du kan legge inn trening og amming, og holde oversikt over hva du spiser. Så flink du er!! Jeg tror planlegging er det viktigste her. Passe på å ha nok av det du kan spise osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. november 2013 Forfatter #5140 Del Skrevet 12. november 2013 Tusen takk for veldig gode råd Neytiri Jeg tror spesielt det du skrev med å legge fokus på noe for den uken, feks gå tur, vil være veldig smart for min del. Denne uken føler jeg det har blitt å drikke vann (drikker ofte 3,5 liter nå). Det hjelper sikkert på ift sulten, for i går fikk jeg i meg rundt 1100 kcal i følge GR skjemaet, men jeg var ikke spesielt sulten og humøret var godt. Det går nok mye opp og ned selvsagt, men deilig med en fin dag. Det virker som jeg produserer nok melk også, men hvordan merker jeg om ikke jeg gjør det? Og hvor fort mister man det egentlig? Det bidrar vel til produksjonen at jeg drikker mye vann? Skal sjekke ut den appen Siebaeo I morges spiste jeg skyr, et knekkebrød med påleggslaks og cottage cheese + vann og kaffe. Det holdt det Jeg må jo si at jeg forventer å ha gått ned på søndag, men i og med at jeg ikke har begynt å trene enda så skal jeg jo ikke håpe på for mye. Kanskje jeg kan forvente 1 kg eller er det for mye..? Vasket Lille Lam dressen til lillesøster sammen med ulltøy jeg har fargt og det var utrolig dumt gjort! Den er helt misfarget og nå må jeg prøve alt jeg kan for å få det fjernet (&0lilla konditorfarge).. Helt ny dress, fikk forrige uke og har kun brukt den 2 ganger... Har tatt på Milo for ull og gnidd inn + sitronsåpe.. Skikkelig kjipt, for vi fikk den av svigermor og de dresseneckoster jo litt... Dersom det er noen som har andre lure tips er det supert, for jeg finner ikke noe bedre på nettet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå