Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Tusen takk Pupsilure :klem:

Nå har vi bysset i snart halvannen time og gitt opp sengen. Nå prøver vi vognen og hvis ikke det funker khører jeg gjerne til Lillehammer og hjem igjen for å unngå skrik. Jeg skal egentlig levere Tassen i morgen og ha de alene fra 5:30, men jeg har rett og slett sagt til mannen at det er uaktuelt å ha de begge to alene hvis natten fortsetter slik. Jeg blir rett og slett GAL av den skrikinga og at ingenting hjelper. Nå har jeg sovet så lite den siste uken og kun hatt to/tre dager uten forkjølelse på lillesøster, så nå har jeg kortere lunte enn et knappenålshode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har jo ikke feber, så da vil jeg ikke gi henne paracet.. Nå sover hun endelig, så nå hopper jeg i sengen snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Husker hvordan det var. Man blir lettere desperat etterhvert. Husker hun gjerne kunne holde på 5 timer av gangen. Utmattende. Fint at du setter grenser for hva du kan klare. Sikkert sagt det før, men prøvd å gi sukkervann i sprøye? Har dere elektrisk vippehuske som kan funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, så slitsomt det må være :( Man blir jo helt desperat til slutt. Hvordan gikk det igår? Håper dere har det litt bedre nå. Slike netter føles som en evighet, men så er det heldigvis en periode (det er kanskje ingen trøst når det holder på).

Vi har også en vanskelig periode nå så jeg tror ikke jeg har tid eller ork til noe denne uken, er det greit vi utsetter kaféturen en uke?

Ønsker deg en god dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Becky, Pyntestøvog Dyregod :klemmer:

Hun sovnet kl 22 i sengen vår etter amming der. Jeg vet jo at vi ikke skal starte nye rutiner under sykdom, men jeg prøvde fordi ejg tenkte det var bedre for henne å sove med hodeenden hevet. Men det gikk heldigvis fint til slutt og selv om jeg har våknet endel i natt pga skrik, så har hun gitt seg forholdsvis raskt når jeg løfter henne opp og ammet videre. Den ene gangen begynte jeg å amme sittende, for å så legge meg ned og fortsette til vi sovnet. Ingen feber i dag heller heldigvis og i dag har vi kun vært hjemme med fokus på avslapning for oss begge og å ta snørr til hvert bleieskift (eller ved behov så klart). Har prøvd å få henne til å sove endel også og det virker som hun er litt mer seg selv igjen, men blir fortsatt fort trøtt og sliten. Sutrer endel også.

Jeg leverte Tassen i morges allikevel, men det var mitt eget valg. Vi ble enige om at jeg skulle det hvis natten gikk greit, ellers skulle jeg vekke mannen hvis jeg trengte hjelp. Heldigvis var Tassen en godgutt i dag tidlig og sov til 7:20 og var eksemplarisk til vi dro herfra 8:30. Var litt klengete ved levering idag, så var litt tøft å dra, men samtidig hadde jeg en syk snuppelure som måtte hjem.

Mannen ringte og var fly forbanna i stad. De hadde personalmøte på jobben lørdag kveld (I know) og hans a han ikke kunne i god tid i forveien. Allikevel spurte sjefen etter han lørdag og tok en skikkelig alvorsprat med han i dag om hvor skuffet han var osv. Man måtte gi og ta visstnok, og det at han ville være hjemme med oss og hjelpe meg med barna var ikke god nok grunn tydeligvis. Det skal sies at mannen er i en ledergruppe der han jobber, men allikevel har de ikke lov til å kreve at ansatte skal møte når det er lørdag kveld. Så nå håper jeg han ser sege tter ny jobb nærmere (han bruker ca 45-60 min én vei nå etter vi flyttet). Men han er redd han mister pappapermen, men det gjør han vel ikke? Han skal jo ha 12 uker neste sommer.. Og det har han vel krav på uansett? Men det kan jo fort bli vanskeligere å få jobb når sjefen vet du blir borte 12 uker i strekk over sommeren + har krav på 5 uker ferie (ulønnet riktignok, men allikevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps Dyregod, det høres ut som en god plan! Jeg har ikke tid eller ork denne uken heller, så det passer helt utmerket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har krav på pappaperm i ny jobb ja, men som du sier øker det ikke akkurat sjansene kanskje. Når det er sagt, bør jo en arbeidsgiver tenke mer langsiktig ved ansettelse av en ny person og er det rett kandidat bør ikke de ukene spille noen rolle. Sånn vet jeg iallefall at man tenker hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gaaaaal av skriking! Hun gir seg ikke før vi holder henne og da smiler hun fra øre til øre, fornøyd som en dupp fordi vi tar henne opp. Så jeg tror ikke hun har vondt noe sted, annet enn vilja.. Så utrolig irriterende og slitsomt! Nå som Tassen endelig sover hele netter skal hun begynne å bråke..

Vet ikke helt hvordan vi kan få gjort noe med dette, for nå er vi også midt i en forkjølelse også.. Men hun er bedre da, så i morgen trenger jeg å bevege meg ut fra huset kjenner jeg. Jeg har levert Tassen og hentet, men utover det har vi holdt oss hjemme. Fortsetter hun å skrike sånn må jeg prøve å pumpe meg og forsøke på flaske så jeg kanskje kan sove litt (evt borte for å ikke høre noe). Klarer ikke helt å la være å gå opp når hun hyler sånn og hun roer seg definitivt best hos meg.

Åh, nå er jeg skikkelig sliten om dagen kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn snuppa her er for tiden også, hun vil ikke ligge alene. Sovner med en gang jeg tar henne opp omtrent, men kan ligge våken å sutre i tinesvis om jeg ikke tar henne opp. Veldig slitsomt på natta. Har dessverre ingen råd, men du får et lite "medsukk" fra meg.

Håper du får sovet bedre i natt. Man blir jo sprø til slutt. Og kjenner forresten igjen det med kort lunte og en baby som prøver stemmen sin midt på natta som du skrev lenger opp her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare litt seperasjonangst? Husker min var veldig og er de gangene hun er syk. Jeg brukte så mye bæretøy på den tiden. Var jo mye alene så var rett og slett nødt å endten holde henne elker høre skrik, og jeg tåler skrik utrolig dårlig.

Paracet erogså smertestillende så tror du at hun har vondt ville jeg gitt tross ingen feber. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dyregod og Neytiri :klemmer:

Godt å høre det er flere som gjennomgår/har gjennomgått det samme, det gjør det bittelitt lettere ;) Mannen så på meg at jeg var fryktelig sliten i går, så han la seg med lillesøster og de sovnet begge to.. Og hun har faktisk sovet hele natten uten å skrike!! :danser: Kan ikke huske sist det skjedde, men det var vanlig før. Ammet rundt kl 23 og så var det ikke før 4 tiden tror jeg og da var jeg helt gjennomvåt fordi brystet hadde lekket. Så ga jeg igjen kl 6 og 7:30. Jeg har sovet skikkelig dårlig for det, for jeg ligger liksom litt på ank og venter på at hun skal skrike. Håper hun fortsetter å sove, for det er mye hyggeligere for oss alle. I går var jeg nesten på vei ut døren fordi jeg ikke orket mer.

Over til noe hyggeligere :) Har bestilt litt klær til snuppa fra nettet + begynt å handle inn til julekalenderne til barna (blir mesteparten Ebay i år). Finner faktisk mye morsomt, særlig til Tassen, så det blir moro når vi setter i gang med det. Har lyst å holde julaften hjemme i det nye huset vårt, men så har vi skilte foreldre begge to og hvem inviterer man liksom? :sjenert: Ikke barebare det heller. Men uansett blir det nok koselig :)

I dag må jeg ut en tur, så jeg har tenkt til å kjøpe soft close toalettsete til badene :fnise: Syns det er så deilig, og ikke minst et godt argument ift barnehender som skal lære seg å gå på do (ikke ødelegge doen eller klemme fingrene sine). Man vet man har blitt voksen når man gleder seg til å kjøpe dosete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du fikk en god natts søvn. Hva med å skryte hemningsløst av mannen, siden han jo er en superleggingsekspert :ler: da får du litt fri. Og flott hvis han og kan roe henne. Tenk om dette funker og han kunne tatt seg av leggingen. Var ikke Tassen skikkelig mammadalt? Det er nå du har sjansen til å få det annerledes. Det gjelder bare å bygge opp pappaene. Ihvertfall er det det som funker her, samt litt klare grenser + at jeg må ut av huset oftere. Da er det ikke så lett å bare overlate ansvaret til meg. Mannen trives mye bedre når jeg gjør det sånn. Da eier han rollen sin mer. Ikke bare hjelper meg. Langt ifra alltid vi får dette til altså, bare så det er sagt ;)

Håper denne natten blir like fin. Husk å ikke bli fortvilet om den ikke gjør det. Om det går dårlig, så betyr det ikke at alt er i gang igjen. Bare at det går litt opp og ned. Nå er dere jo på riktig spor. Husk det når det butter imot. Jeg brukte og for øvrig lang tid på å sovne om natta igjen etter at M var ferdig med kolikkperioden. Var vandt til å våkne og var i beredskapsmodus. Tror faktisk jeg brukte et par uker, så gi deg selv tid.

:klemmer:

(PS: du vet at du selvsagt bare bruker de rådene du synes høres fornuftige ut. De andre forkaster du bare ;) )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, skrev nettopp et superlangt innlegg og så ble det borte...

Kort summert:

Natten gikk så bra som den aldri før har gjort. Hun sov fra 19:45-07. Mat kl 21:30 og 5:30...! Helt utrolig! :danser:

Tassen var hos ortoptist i dag og må gå med lapp på øyet 1 time daglig til neste kontroll i mars. Han vil ikke, men jeg skal gjøre det sammen med han, så håper jeg det går seg til.. Han skjeler på det ene øyet når han er trøtt, så forhåpentligvis hjelper det.

Fy så irriterende at innlegget ble borte.. Grrrr

Håper på at jeg har gode nyheter ift denne natten i morgen også ;)

Dyregod: er det en dag som passer best for deg neste uke? Jeg får søstern min på besøk onsdag, men ellers kan jeg alle dager på formiddagen tror jeg (utenom helgen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, skrev nettopp et superlangt innlegg og så ble det borte...

Kort summert:

Natten gikk så bra som den aldri før har gjort. Hun sov fra 19:45-07. Mat kl 21:30 og 5:30...! Helt utrolig! :danser:

Tassen var hos ortoptist i dag og må gå med lapp på øyet 1 time daglig til neste kontroll i mars. Han vil ikke, men jeg skal gjøre det sammen med han, så håper jeg det går seg til.. Han skjeler på det ene øyet når han er trøtt, så forhåpentligvis hjelper det.

Fy så irriterende at innlegget ble borte.. Grrrr

Håper på at jeg har gode nyheter ift denne natten i morgen også ;)

Dyregod: er det en dag som passer best for deg neste uke? Jeg får søstern min på besøk onsdag, men ellers kan jeg alle dager på formiddagen tror jeg (utenom helgen) :)

Så deilig med en god natt! Det blir flere av de vet du :)

Jeg kan egentlig hver dag utenom torsdag, så hva med tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag tror jeg skal gå fint :) Jeg leverer Tassen i bhagen, så jeg kan møtes tidlig, men hva passer best for deg? Blir det senteret her og litt kaffe feks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag tror jeg skal gå fint :) Jeg leverer Tassen i bhagen, så jeg kan møtes tidlig, men hva passer best for deg? Blir det senteret her og litt kaffe feks? :)

Jeg kan egentlig når som helst, men sånn 11 tiden er best mtp søvn og reisevei og sånt :)

Bilen er litt trøblete om dagen, så jeg håper den ikke begynner å tulle! Da sier jeg ifra i så fall :)

Kaffe på senteret høres bra ut for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...