Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Becky :klemmer:

Stakkars lillesøster har hylt hele kvelden med jevne mellomrom pga magevondt virker det som. Hun har ikke bæsjet i dag og er litt forkjøla. Promper illeluktende og får ikke til å bæsje..

Jeg lurer på om det kan være ruccolaen jeg spiste endel av til middag igår og til frokost i dag...? Det er det eneste jeg kan tenke meg hun reagerer på..

Hun sover maks 20-30 min før hun hyler skikkelig og sparker vilt fra seg, som om hun forsøker å få ut noe, men det kommer ikke annet enn luft. Har prøvd å hjelpe henne ved å gjøre diverse bevegelser, men til ingen nytte foreløpig. Akkurat nå sover hun, men hadde et "utbrudd" for 20 min siden.. Så slitsomt og frustrerende!

Føler meg så skyldig fordi jeg ikke klarer å hjelpe henne og synes utrolig synd på henne fordi hun tydelig har vondt.. Hun har sovet utrolig lite de siste døgnene på dagtid og det skjer mye rundt henne i form av støy bla, så tenker kanskje også at hun er overstimulert, men det virker også som hun har så vondt i magen stakkars..

Noen av dere som har noen råd??? Vi er jo på ferie i Danmark og har ikke tilgang på noen ting (butikker er stengt). Så utrolig kjipt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så vanskelig :( jeg vet rett og slett ikke. Sleit jo mye med slike symptomer på Goffel, men fant egentlig aldri ut av det....

Hva har dere gjort i dag da? Badelandet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt noe badeland fordi tre av fire er forkjølet (jeg er den eneste som er frisk), så vi har vært i lekelandet og tatt toget. Veldig spennende sted forsåvidt, men kjedelig at de alle er forkjøla som gjør at det begrenser seg.. Men men, vi koser oss forsåvidt masse, det eneste som legger en demper på det for min del spesielt, er lillesøster og magevondt. Jeg blir så lei meg fordi jeg ikke før gjort noe og fordi jeg føler det er min feil at hun gråter og har vondt.

Skal legge meg straks, forhåpentligvis blir natten nogenlunde grei.. *krysser fingrene!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne sukkervann, om dere har sukker da.........har aldri hört at ruccola kan gi magevondt, men er hun forskjöla kan slimet gi magevondt da.

Å amme er også naturlig smertelindring ;)

Prøv også å "skrive" på magen hennes med lett trykk, L O V E........det er en babymassasje som kan sette fart på magetrøbbel. Holde henne med magen ned og hodet ligger på armen din mot albuen, bruk andre armen for å støtte opp..........går rundt med henne med en lett bevegelse opp og ned og side til side...........Bumba ble alltid så søvnig og fikk bra ut med luft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så vondt å se de ha det vondt! Jenta mi hadde mye vondt i magen i natt. Våknet hver time med et skrik. Det hjalp å sykle med beina og amme, og stryke på magen hennes. Ellers fikk jeg tips av helsesøster å prøve å gi fenikkelte (til en annen gang når du har tilgang på det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er slimet stakkars,.. For jeg hører at hun surkler veldig. Heldigvis var det stille etter 20:30 ca, hun skrek bare de gangene hun var sulten og ga seg så fort hun fikk mat, så natten har gått veldig fint.

Erd et noe jeg får gjort for å hjelpe henne til å få ut slimet? Har nasfrida nesesuger som jeg bruker til snørr, men nå er det ikke særlig snørr, mer slim i halsen.. Ikke barebare med disse små ;) Tror hun er forkjølet fordi Tassen og mannen er det, Tassen var ikke forkjølet før han var over 6 mnd hvertfall. Men det er vel naturlig når hun har en storebror i bhagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker vi var hos legen med m en gang pga slimete hals blandt annet. Han sa at det hørtes mye verre ut enn det var for så små barn. Tror kanskje han sa noe om at der var verre for meg enn for henne ;) hadde merket det om hun ikke fikk puste ;) husker det hjalp veldig å høre det, men nå tror jeg ikke at m gråt pga det. Sukkervann funket godt mot smerter her og. God bedring til alle tre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Dyregod, Becky og Neytiri :klem: Nå kom det en bæsjebleie her og hipp hurra!!! :) Aldri gledet meg til å ta en bleie så mye tror jeg :fnise:

Saltvannsdråper, herregud, at jeg ikke tenkte på det.. Skal prøve å få tak i det i dag :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til lillesøster - og resten av familien!

Jeg vil gjerne også ta en tur til ditt nye hus/det lokale kjøpesenteret når du kommer hjem og i orden! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Cypress :klem: Jeg vil veldig gjerne ha både besøk og kjøpesenter date :)

Har lyst å invitere dere hit snart, men må bare få et par flere ting i orden. Det kan jo forsåvidt være greit å avtale litt i forveien, så jeg slenger ut onsdag 30. oktober og håper flere av dere har lyst å komme :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig Neytiri :) Må legge til at jeg ikke kommer til å ta fri for Tassen, så han skal i bhagen. Er litt sliten om dagen og høyt lydnivå, så deilig med litt skravlings i fred og ro ;) Men småtuttene må jo være med så klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at flere kan :nigo: Det blir koselig!! Gleder meg til skravlings og selvfølgelig til å se dere alle igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...