Gjest Marmot Skrevet 10. august 2013 #4921 Del Skrevet 10. august 2013 Skjønner godt at du er lei deg, forresten, men dette er jo ikke akkurat din feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4922 Del Skrevet 10. august 2013 Har rispose på brystet nå. Hun tok brystet til slutt istad, men måtte gi litt av det andre først. Da kom det litt heldigvis og hun tok det i ca 6 min. Ringte Riksen der jeg fødte og de sa jeg må til legevakten dersom det ikke kommer noe og jeg har feber. Nå ligger tempen på ca 37.8. Det betente området er på venstre side (oppe) på høyre bryst, så prøvde å amme ovenfra på en måte, men endte opp med å amme liggende. Hun har grønn avføring nå, ikke gulaktig som vanlig, men vet ikke om det har noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4923 Del Skrevet 10. august 2013 Tusen takk for at du tar deg tid til å svare Marmot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4924 Del Skrevet 10. august 2013 Hun tok det vonde brystet ca 3-4 minutter nå før hun slapp og da la jeg henne til på det som ikke er vondt. Vanligvis ammer hun kun 5 min på ett bryst, så det synes jeg ikke er så verst. Prøver å amme annenhver time før jeg evt pumper dersom det ikke går å amme. Får spise litt nå, har ikke spist i dag enda. Mannen og Tassen er i bursdag, så deilig med litt ro rundt her. Blir så sliten av all støyen til Tassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 10. august 2013 #4925 Del Skrevet 10. august 2013 Husk at det ikke er noe nederlag å gi MME. Du kan jo ikke noe for om du får brystbetennelse. Jeg husker det tettet seg litt på den ene brystet mot slutten av ammeperioden. Da hadde jeg lite melk, så jeg kjente brystkjertelene klart og tydelig. Var skikkelig merkelig å kjenne. Det gav seg da jeg fikk pumpet en stund heldigvis, men husker at det ikke var direkte behagelig, verken at det var tett og å få pumpet det ut. Håper det ordner seg for deg. Du har jo feber nå, har du ikke? Du har jo en grad mer enn normalt, så det er ihvertfall nok til at du føler deg litt ekstra utafor, stakkar. Det hjelper ikke når man er sliten i tillegg. Pass på å få i deg nok mat og drikke nå. Det glemte jeg ofte da det stod på med kolikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4926 Del Skrevet 10. august 2013 Spiste ikke før kl17, men hadde ikke matlyst og har nok av kilo å ta av Det er ganske vondt at det er så betent, men det verste er at jeg ikke får ut særlig når jeg pumper. Nå ammet hun i ca 2-3 min på det vonde brystet og så pumpet jeg direkte etterpå, men fikk ut kanskje nok til en teskje. Pumpet i ca 7 min, så da skjønner du sikkert at det kommer lite. Skikkelig kjipt og jeg gruer meg til en natt hvor jeg må pumpe mye, men forhåpentligvis tar hn det vonde brystet først og så får det andre. Mannen skifter på henne nå, så legger jeg meg med henne og gir fra det friske brystet. Lurer på om jeg kan be legen om resept på Syntocinon nesespray over nettet uten å få ny time (3 ukers venteliste)? Glemte det helt da jeg var der i går og tenker det kanskje kan hjelpe for å få mer ut av det vonde brystet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. august 2013 #4927 Del Skrevet 10. august 2013 Hvordan er kroppstemperaturen? Tror jeg ville ringt legevakta, de kan nok gi deg resept. Det er veldig lenge å vente til mandag med det der. Men legen din kan gi deg resept uten at du trenger time, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4928 Del Skrevet 10. august 2013 Min kroppstemperatur? Har ikke tatt den nå, men istad var den på 37.8. Det var rundt kl 15 tror jeg. Tok den igjen nå og tempen er den samme, men nå tar hun hvertfall brystet littegrann hvertfall. Ser det an over natten og forhåpentligvis er det bedre imorgen, hvis ikke bør jeg vurdere legevakten sikkert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 10. august 2013 #4929 Del Skrevet 10. august 2013 Lykke til i natt (rekker ikke skrive mer nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 10. august 2013 #4930 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Har du manuell pumpe? Kanskje du kunne pumpet i dusjen? Eventuelt om du hadde fått til å pumpe mens du ammer på det andre og utnyttet utdrivingsrefleksen. God bedring!! Endret 10. august 2013 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4931 Del Skrevet 10. august 2013 Takk Becky Har elektrisk, men håndmelket litt i dusjen istad. Kom ikke så mye, men føler det har kommet mer etterpå. Har ammet annenhver time fra det brystet istad, minus da hun ikke ville ta brystet. Ny runde må kl23, men så tror jeg ikke at jeg orker å gjøre det annenhver time iløpet sv natten.. Trenger å sove og har tatt en paracet pga hodet. Har pakket ned og satt i boden alle beholderne jeg pumper i, så må bruke løse glass og det er litt vanskelig å få til samtidig som jeg ammer det friske brystet Tenkte på det selv nemlig.. Øynene verker etter mye gråt idag og fordi jeg er så trøtt. Håper morgendagen blir bedre!! 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 10. august 2013 #4932 Del Skrevet 10. august 2013 Har ikke så mange tips å komme med annet enn det som er skrevet, men vil bare gi deg en god ! Håper det løser seg opp, og går over! Også håper jeg du klarer å få deg litt søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. august 2013 #4933 Del Skrevet 10. august 2013 Uff Dine, det der er så vondt! Det er fullt mulig å bli kvitt brystbetennelse uten antibiotika, har gjort det 6 ganger jeg og sett mange jeg har rådet kvitte seg med det. Tar normalt 1-2 dager da å få bort rødheten. SUperviktig å holde brystene varme, ullinnlegg! *pekefinger* og det er en fordel at når du ammer henne på det vonde brystet at haka hennes peker mot røde området......hvor på brystet er det? Vil hun ikke ta det vonde først og er sulten gir du henne det gode brystet i 2 min, så tar du henne direkt over til vonde brystet. Fortest måte å gjøre dette er å ha begge bryst tilgjengelig.......legg det sånn opp at du ammer vanlig på gode brystet men har puter ut mot vonde brystet under armene........ammer litt på gode og så draaaar henne direkt over til vonde brystet sånn at hun nå ligger i tvillingstilling er rødheten mot armhulet er dette beste stillingen Håper du får litt søvn og likevel klarer å få tømt brystet...pass på å aldri presse henne mot brystet, det er da bedre å pumpe/håndmelke. Amme henne minst 2 ganger på natta... Får du høy feber som ikke går bort over ett døgn burde du oppsøke lege, pass på at de gir deg antibiotika som går å amme på(tro meg, det finns dust leger som ikke tenker på det tross man har BRYST betennelse). Fortsett å amme hippig uansett om du får antibiotika.....till du føler deg bedre og det ikke er noen kuler igjen i brystet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4934 Del Skrevet 10. august 2013 Takk Jesse og Neytiri 💜 Rødheten er på venstre side av areola på høyre bryst, så da er vel klassisk stilling best? Gjør som du sier, men nå måtte jeg pumpe fordi jeg ikke klarte å vekke henne. Er kanskje 1 dl nå etter 10 min pumping. Har dobbelt med ullinnlegg og tshirt over.. Spent på hvordan natten blir.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. august 2013 #4935 Del Skrevet 10. august 2013 Klassisk stilling er best da ja Førsøk mens du ammer henne å massere med flat hånd mot areola......bare rolig bevegelse.......det kan løsne litt mer på det. 1 dl er jo ikke ille å få ut da......men trenger du tips til å vekke henne har jeg det også min var en skikkelig sovebaby i begynnelsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4936 Del Skrevet 10. august 2013 Tar gjerne imot vekketips 😊 Prøvde å stimulere i håndflaten, under føttene og på kinnet. Snakket til henne og greier. Den elektriske pumper bråker jo litt, men hun sov gjennom. 1 dl er stor forbedring i forhold til tidligere idag, da kom det såvidt en dråpe ut. Så det kan se ut som det går fremover og jeg synes jeg ser at det ikke er så rødt lenger. Mulig jeg ser meg blind på det, men har satt alarm på kl2 i natt, selv om jeg regner med hun våkner før det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. august 2013 #4937 Del Skrevet 10. august 2013 1 gang i timen vil ett søvnig barn være lettere å vekke en ellers, du ser det når hun begynner med bevegelser av øya under øyelokket......Dette er tiden å ta henne opp for å amme. Du kan som du har prøvd massere inni håndflaten eller under beina, du kan ta av henne kleder så hun ikke blir så varm og koser seg.......husker jeg ammet Bumba i kun bleie veldig lenge......ellers sovna hun bare direkt. Får du henne på brystet våken og hun får bra tak men sovner fort bytt ammestilling, bytt en bleie eller noe sånt. Stryk kinnene hennes med en finger elelr stryk opp ryggraden hennes. Husk å få frem melka før du legger henne til med å stimulere brystet for utdrivning. Da trenger hun ikke jobbe for å gjøre det og bli enda mer trøtt. Spør mannen, han ser det kanskje ikke blind som deg......eller ta bilde.......men høres som det begynner å løsne litt og det er jo supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 10. august 2013 #4938 Del Skrevet 10. august 2013 Uff da Dine, det høres virkelig ikke godt ut å ha brystbetennelse. Jeg har dessverre ingen flere tips enn de du har fått, vil bare ønske deg god bedring. Håper du blir kvitt det snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 10. august 2013 #4939 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg har en ubrukt sånn spray som du nevnte stående hvis du trenger! Men det høres kanskje ut som det løsner litt nå, hvis du fikk ut en dl ved pumping sist?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 11. august 2013 #4940 Del Skrevet 11. august 2013 Ikke godt med brystbetennelse! hatt det en gang og fikk tendensen en gang etterpå. Håndmelket og pumpet velsig veldig ofte og minst annenhver time med varmepose på og lettlett massasje samtidig. Det løsnet etter 12 timer på meg og da kom det plutselig mye mer melk så det var veldig tydelig når det løsnet. Håper det løsner snart hos deg. Hvis ikke er det nok lurt med legevakta. Og husk at litt mme ikke gjør noe som helst! Vi har fått beskjed om at så lenge minst ett måltid om dagen er med mm så får de i seg antistoffene de trenger fra morsmelka jeg husker jeg stresset skikkelig når guttene begynte å spise masse så jeg til slutt ikke hadde nok men har heldigvis klart å holde det til bare ett måmtid om dagen med mme enda aldri vært syke, friske flotte gutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå