Pyntestøv Skrevet 8. august 2013 #4901 Del Skrevet 8. august 2013 Ja, legger du ut linken her? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. august 2013 Forfatter #4902 Del Skrevet 8. august 2013 Vil ikke legge ut på siden, men kan sende pm evt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. august 2013 Forfatter #4903 Del Skrevet 9. august 2013 Fikk bildene sent i går kveld og de ble bra synes jeg Får prospektet etterpå og skal se over i helgen. Spent på hvor mange som er interesserte! Håper vi selger til takst Ellers var jeg på etterkontroll for fødsel i dag og alt er bra. Fikk henvisning til gyn. for å sette inn spiral, men fikk anbefalt å vente til ca 3 mnd etter fødsel for at livmoren skulle trekke seg sammen igjen. Så da blir det enda mer styr oppi flytting.. Men men. Får se om ikke jeg gjør det etter ting har roet seg, for henvisningen var vel en stund gjør den ikke? Tassen sov hos mormoren sin for første gang denne uken. Vi har jo ikke det beste forholdet, men det har blitt bedre den siste tiden. Ikke merker jeg noe til drikking og hun er mye mer positiv enn hun har vært tidligere. Hjalp sikkert å flytte og bli kvitt gjelden og sånn. Fint hvis det kan fortsette sånn fremover, så har vi en ekstra avlastning der. Vi pakker og rydder og står på fortsatt, men i dag har jeg kun lest blader etter legen. Deilig å kose meg litt også mens lillesøster sover og ikke kun fokusere på alt som må gjøres. Speaking of, jeg må lire av meg litt vedrørende svigermonsteret.. Jeg er veldig glad i svigermoren min, men innimellom blir jeg gaaaal. Neste helg er det visning og mannen er i utlandet i bryllup. Vi ble hjemme fordi det blir altfor mye styr i storby med to små. Nå er det jo visning også, men anyway. Svigermor mener at mannen ikke bør ha dårlig samvittighet for å være i utlandet mens jeg styrer til visning her hjemme, men helt ærlig, jeg skjønner godt at han har dårlig samvittighet for å reise! Her har jeg ordnet bortimot alt mens han har vært på jobb og i forbindelse med visning kommer han hjem til "dekket bord" når det hele er over. Greit at jeg er i permisjon, men jeg er jo det fordi jeg er hjemme med et spedbarn, i tillegg til at jeg styrer med kjøp og salg av boliger + er endel våken om nettene. Hvorfor skal ikke han ha dårlig samvittighet for å reise??!! Unnskyld assa, men jeg må bare få det ut kjenner jeg. Jeg synes det er greit at han drar, men jeg skjønner godt at han faktisk har dårlig samvittighet og jeg synes godt at svigermor kan annerkjenne at det faktisk er j**** mye arbeid med å skulle ha visning samtidig som du har to små å ordne med. Heldigvis skal vi ha barnevakt til Tassen lør-søn, men det er utrolig mye som å pakkes, ryddes, vaskes og flyttes på før det hele er i boks og klart til visning. Nei fy, jeg kjente jeg ble provosert da mannen fortalte dette i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. august 2013 #4904 Del Skrevet 9. august 2013 Skjønner godt at mannen har litt dårlig samvittighet for å reise vekk neste helg Og disse svigermødrene er noe for seg sjøl uansett! Men du, si fra om det er noe jeg kan hjelpe deg med neste helg da! Mulig jeg kan få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. august 2013 #4905 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg skjønner GODT at du reagerer! Å gjøre klar en leilighet til visning er jo masse jobb!!! Og det ved siden av litt nattevåk og omsorg for et spedbarn - nei, det syns jeg du fortjener masse kred for!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 9. august 2013 #4906 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg skjønner også veldig godt at du reagerer! Jeg vet hvor utrolig mye jobb det er med salg av bolig, det er det uten barn til og med! Det er merkelig at ikke svigermor skjønner det da. Men ikke bry deg om det, hun har nok ikke vært i den situasjonen selv. Og om hun har så husker hun nok ikke hvordan det er. Lykke til med visning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. august 2013 Forfatter #4907 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg tror ikke hun vet hvordan det er å ha to små alene og i tillegg stelle i stand for visning. Hun ble alene med to små på 3 og 6 år og husker ikke det som slitsomt, men sier at de koste seg på restaurant i syden uten problemer.. Javel. Som jeg har sagt til mannen, så var enten de prakteksemplarer av noen gutter eller så husker hun det hun vil huske. Sistnevnte holder jeg en knapp på. Fått prospektet nå, så skal ta en titt nå som jeg legger meg med lillesøster for kvelden. Riktig god helg til dere alle som er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. august 2013 #4908 Del Skrevet 9. august 2013 Skjønner ikke helt hvorfor hun kunne komme på å si noe sånt. Kanskje han sa til henne at han hadde dårlig samvittighet. På en måte er det liten vits i å ha det når man først reiser. Det ødelegger reisen litt og den er jo allerede bestemt. Var dere ikke enige om det på et tidligere tidspunkt? På den andre siden burde han vise takknemlighet og gi deg mye cred for at du faktisk lar han dra. Jeg hadde ikke latt min mann dra utenlands hvis jeg hadde hatt en nyfødt og en unge i trassalderen. Da ville jeg helst hatt barnevakt for toåringen hele tiden mens han var borte. Når du i tillegg skal ordne visning synes jeg du er utrolig flink. Gi deg selv klapp på skulderen for det Er det noen nær han som skal gifte seg siden han velger å dra nå? Så fint at du har fått et bedre forhold til moren din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. august 2013 Forfatter #4909 Del Skrevet 9. august 2013 Tror han sa til henne at han har dårlig samvittighet ja. Og når han først reiser så er det jo ikke noe poeng å ha det, men jeg forstår godt at han har det. Det er stebroren hans som gifter seg. Synes bare svigermor kunne vært litt mer forståelsesfull liksom.. Nå hyler lillesøster som hun aldri har gjort før. Virker som hun har vondt i magen, men har prøvd mye forskjellig, til og med å lirke forsiktig inn i stumpen. Hn hyler like febrilsk og blir ekstra sint hvis jeg gir henne smokken eller prøver å tilby brystet. Det er ca 2 timer siden mat og jeg har ikke spist noe annerledes enn jeg vanligvis gjør. Jo, brokkoli har jeg spist i dag.. Hmmm og thai fiskekaker, men husker ikke hva det var i de.. De var litt sterke men.. Kan vel ikke være det? Hun som aldri hyler og n vil hun ikke gi seg.. Flott finish på en helt grusom slitsom uke.. Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. august 2013 Forfatter #4910 Del Skrevet 9. august 2013 Stakkars, hun er helt hes og mannen prøver å roe henne ned.. Nå har hun hylt nesten i ett strekk i over 1 time.. Vurderer å ta bilen og kjøre rundt, men jeg er så susete i hodet etter en hektisk uke, så er litt redd for å kjøre i ørska så sent på kvelden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. august 2013 #4911 Del Skrevet 9. august 2013 Huff, kjenner igjen frustrasjonen. Husker M fikk skikkelig elveblest etter jeg spiste indisk mat. Husker vi måtte på legevakta og greier. Så, de kan reagere på maten, men det kan og være helt tilfeldig. Grunnen til at M slet med magen var i hovedsak fordi jeg hadde for mye melk og hun var glupsk og svelgte masse luft. Ble bedre da jeg fikk tips fra Neytiri om å pumpe masse før amming. Har du også masse melk kanskje? Håper dere finner ut det. Det er frustrerende. Masse klemmer og god energi sender herfra. Snart er dere i nytt hus og har større barn uten magevondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. august 2013 #4912 Del Skrevet 9. august 2013 Syns du er kjempetøff som tar på deg så mye jobb alene håper lillesøster har roet seg nå, slitsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. august 2013 #4913 Del Skrevet 9. august 2013 Kan du gi henne litt sukkervann..? Det husker jeg funket på Bolla da han fikk så vondt i magen en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 10. august 2013 #4914 Del Skrevet 10. august 2013 Huff, hvordan gikk det i går?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4915 Del Skrevet 10. august 2013 Hun ga seg til slutt stakkars, men tror kanskje hun skrek fordi jeg har brystbetennelse.. Fysj så vondt!! Aldri hatt det før, så skjønte det ikke i går.. Men det kommer jo nesten ikke melk, så kan jo ha vært derfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. august 2013 #4916 Del Skrevet 10. august 2013 Når du har brystbetennelse smaker melka annerledes også. Har du vært hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4917 Del Skrevet 10. august 2013 Var der i går, på etterkontroll, men jeg fikk det ikke før på ettermiddagen/kvelden... Uff, nå vil hun ikke spise av brystet heller og bare gråter.. Ikke får jeg noe ut når jeg pumper heller (elektrisk...) Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. august 2013 #4918 Del Skrevet 10. august 2013 Høres ut som om du bør vurdere legevakten dersom du ikke får ut noe, så du ikke går med ubehandlet abscess. Sett deg i dusjen og skyll brystet med varmt vann mens du masserer, se om du får ut melk da. Har du flaske og MME? I så fall kan du gi henne det for å stille den verste sulten, men ved brystbetennelse er det egentlig viktig at du ammer masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4919 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg har nettopp tatt en varm dusj og får ut bittelitt, men ikke noe der det er rødflammet. Har selvfølgelig pakket ned alle flaskene og har ikke MME.. Kan evt få mannen til å kjøpe det.. (Uff, føler det skikkelig nederlag å skulle gi det selv om det viktigste er selvfølgelig at hun får i seg mat selvfølgelig).. Det gjelder kun det ene brystet, men evt bør jeg dra på legevakten.. Hva får de gjort der? Sitter her og hulker fordi det ikke kommer noe og fordi hun gråter. Nå sover hun heldigvis, men jeg føler meg så maktesløs når hun gråter sånn og det ikke kommer noe melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. august 2013 #4920 Del Skrevet 10. august 2013 Hvis det ikke går over, og du ikke får ute noe melk, må du ha antibiotika. Har du en varmeflaske eller noe som kan brukes på samme måte? Legg den over brystet i så fall og la det ligge der. Varme løser opp. Om du har ibux-krem kan du smøre på det også. Har du prøvd å amme i ulike stillinger? F.eks. liggende eller i tvillingposisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå