Gjest Marmot Skrevet 4. juli 2013 #4841 Del Skrevet 4. juli 2013 Det der er trist, men det går fort over, tror jeg. Barna er så små ennå, de knytter nye vennskap. Jeg skjønner godt at du vil bo lenger unna moren din, det hadde jeg villet også om moren min hadde levd. Hadde aldri orket å bo i samme boretsag som henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #4842 Del Skrevet 4. juli 2013 Det der er trist, men det går fort over, tror jeg. Barna er så små ennå, de knytter nye vennskap. Jeg skjønner godt at du vil bo lenger unna moren din, det hadde jeg villet også om moren min hadde levd. Hadde aldri orket å bo i samme boretsag som henne. Du har nok rett. Tror det er jeg som kommer til å synes det er verst.. Har ikke snakket med han om det enda, men bør nok gjøre det nå i ferien tenker jeg. Så er det kanskje ikke så rart når han kommer tilbake og de ikke er der.. Er ikke særlig alright å føle seg "fanget" i hjemmet og nærmiljøet.. Vi har aldri hatt et veldig godt forhold og da er det ikke spesielt moro å vite at hun kan følge med på alt vi gjør. I tillegg har hun ikke jobb, så hun er mye hjemme. Ikke at det er avgjørende faktor for hvorvidt vi flytter eller ikke. Det viktigste er at vi finner et sted vi vil bo og vi vil at barna skal vokse opp og gå på skole, så er det bonus at det ikke blir oppå henne Holder på å lage dåpsinvitasjoner nå jeg.. Håper det blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 4. juli 2013 #4843 Del Skrevet 4. juli 2013 Kjedelig når venner av barna flytter. Det har skjedd ofte der jeg jobber og det som jeg har sett er at de som kanskje ikke lekte så mye sammen før, begynner med det. Og nye barn begynner og dermed ofte nye vennskap Har dere tenkt på område dere vil flytte til?Her på SSkedsmokorset er det veldig fint, jeg er veldig glad vi flyttet hit! Jeg tenkte alltid før at det er så fryyyktelig langt fra Oslo, men det er god kollektiv transport med buss til sentrum. Bare for å komme med et tips fra meg Ellers er det sikkert mange fine områder like utenfor Oslo som ikke er så dyre som å bo i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #4844 Del Skrevet 4. juli 2013 Vi vil bo utenfor Oslo ja, mot din retning tenker jeg Vi har ikke råd til å bo i Oslo dersom vi skal ha større enn vi har nå, ikke har vi lyst heller. Synes det er mange fine steder utover, men samtidig sentralt nok sånn sett. Men buss er veldig ofte forsinket og tar lenger tid enn tog feks, så vi får se. Skedsmokorset er veldig fint synes jeg og jeg kunne godt tenkt meg det, men det blir for dyrt igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. juli 2013 #4845 Del Skrevet 4. juli 2013 Vi har samme problem. Vi ønsker oss noe større, helst hus med hage, og det har vi ikke råd til i Oslo (det er vel ytterst få som har om man ikke arver hus eller veldig mye penger om dagen). Vi ender nok med å flytte til hjemplassen til min kjæreste, som er 1.5 time fra Oslo. Jeg har flyttet så mye som barn, og det siste stedet hvor jeg bodde (som jeg benevner som min hjemplass) er en fin plass, men alt for lite til at jeg orker tanken på å flytte tilbake. Er mange fine steder i Akershus da Og langt, laaaangt billigere enn Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. juli 2013 #4846 Del Skrevet 4. juli 2013 Jaaaa, kom ut til området her hos oss da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. juli 2013 #4847 Del Skrevet 4. juli 2013 Eller Harestua, Dine toget tar 45 min til oslo sentrum. Og husene koster 3 millioner, og er store og fine vi ender nok opp der til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #4848 Del Skrevet 4. juli 2013 Det blir utover den veien der hvertfall Spennende å se hvor vi ender opp! I dag tisset Tassen på potte for første gang Jeg, og han, ble superstolt og han fikk både is og ny truse Vi har kjøpt inn noen Biler truser, så han skal få velge èn hver gang han tisser eller bæsjer på potta. Det er for å få interessen litt i gang, men vi startet ikke før han viste interesse selv. Han sa at han måtte tisse i stad og jeg spurte om han ville prøve potta. Ja sa han og da var vi i gang Han prøvde lenge og vel, kanskje 20 min, uten at det kom noe. Så fikk han litt sjokolademelk og da kom det Utrolig morsomt og jeg kunne godt se at han ble ekstra stolt over at jeg ble så glad og stolt jeg også Superflink altså! Så nå er kanskje terskelen litt lavere og vi kan øve oss mye fremover. Han tisset på balkongen etterpå, så tror vi kan forvente endel uhell lfremover, men vi er hvertfall i gang Har lyst å kjøpe en potte/bleieslutt bok og husker at noen av dere har nevnt en fin bok tidligere, men jeg kan ikke huske hva den heter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 4. juli 2013 #4849 Del Skrevet 4. juli 2013 Denne er fin. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5310942&rom=MP Man må tåle litt uhell, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #4850 Del Skrevet 4. juli 2013 Absolutt og det er jo litt av det å skjønne hvorfor man på død og liv skal gjøre fra seg i denne potta/doen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #4851 Del Skrevet 4. juli 2013 Bok bestilt, tusen takk Marmot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 4. juli 2013 #4852 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg kjøpte andre klistremerker enn de som følger med da, for de var så kjedelige. Og i stedet for å klistre i boka, så klistret vi på skapet på badet. Det er fullt av dinosausklistremerker ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 5. juli 2013 #4853 Del Skrevet 5. juli 2013 Så flink Tassen er Skjønner godt at du har lyst til å flytte. Jeg går fortsatt med en drøm om å flytte østover, og da blir det også utafor Oslo, men det blir nok mot Ski og den veien Ganske dyrt der og da men.. Hvor er det ikke dyrt liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. juli 2013 #4854 Del Skrevet 5. juli 2013 Hvor er det ikke dyrt......hos meg kanskje Nå flytter vi i samme borettslag som mamma, men vi har fått ett mye bedre forhold, og vi ser ikke husene til hverandre Synes selv harestua er fint område! Ellers er Moss området begynnt å bli veldig fint men ikke alt for langt med togforbindelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 7. juli 2013 #4855 Del Skrevet 7. juli 2013 takk for at du delte fødselshistorie Ang det å skulle håndtere to barn som plutselig krever deg. I den situasjonen tror jeg at jeg hadde latt eldstemann være litt lengre oppe og fått ammet babyen. Hva er en halvtime fra eller til liksom? Tror jeg hadde satt henne foran tv'en og sagt noe sånn som at "nå var du heldig. Babyen er sulten og da må mamma gi henne mat. Du kan se tv til mamma er ferdig og når mamma sier ifra, så skal du legge deg". Noe i den duren. Det er jo helt umulig å takle to "skrikeunger" samtidig. Give yourself some slack. Pust ut og ta en ting av gangen. Kanskje kunne tassen ha hjulpet til med noe? Noen storebroroppgaver som bare en storebror kan hjelpe til med. Bare løse tanker dette. Håper det er forståelig. Skriver fra mobil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #4856 Del Skrevet 22. juli 2013 Oj, nå var det lenge siden jeg har skrevet.. Guttene har ferie, så da blir det lite tid til skriving, men jeg leser ofte her inne Vi har som sagt ferie om dagen og koser oss veldig. Samtidig har vi utrolig mye trass selv om vi gjør ting hele tiden, og i går fikk vi begge rett og slett nok. Han biter, spytter og klyper når han blir sint (høres jo helt ufordragelig ut han her..), men jeg tror det kommer av en blanding av reaksjon etter å ha blitt storebror + at han kjeder seg og trenger å leke med barn. Uansett hvor mye vi aktiviserer vi voksne, så har vi ikke vært sammen med andre barn siden ferien begynte og det merker vi godt. Så du kan trygt si vi har utfordringer om dagen Ellers er lillesøster rolig som alltid og hun utvikler seg veldig fint. Har 6 ukers kontroll på onsdag og hun smiler (og ler i søvne!) og forsøker å føre samtaler på sin egen lille måte. Hun er så skjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. juli 2013 #4857 Del Skrevet 22. juli 2013 Ferie kan være en utfordring for småtasser som trenger mye aktivitet og litt å bryne seg på, tror jeg. Herlige lillesøster da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. juli 2013 #4858 Del Skrevet 22. juli 2013 Det høres ut som en normal og typisk reaksjon på å ha blitt storebror og ikke lenger den eneste hovedpersonen i familien. Vi ser ofte en reaksjon som den på barn i barnehagen som får småsøsken.Det er bra med reaksjon, men skjønner godt at det er slitsomt. Det er sikkert kombinert med at han ikke har mange barn å leke med som du sier. Men flott at dere koser dere på ferie Jenta di høres ut som min jente, rolig og snill og smiler masse Ønsker deg en fortsatt god sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 27. juli 2013 Forfatter #4859 Del Skrevet 27. juli 2013 Kjapp oppdatering før vi skal til svigers en tur. Vi ser etter større bolig om dagen og har allerede vært på en visning på Eidsvoll. Veldig fint, men det eneste det står på er om det kanskje blir litt langt i bil ift familie og venner her i Oslo.. 35 min med tog og en times tid fra sentrum. Enebolig da.. Ah, drømmen! Skal på enda en visning i morgen, på Jessheim, men dette er kun tomannsbolig og mer sentralt, så kommer sikkert til å gå for mer enn prisantydning og det har vi ikke råd til (kun 100 over på det meste). Nesten 40 min med tog, men ikke mer enn en halvtimes tid/40 min fra sentrum. Æsj, hva skal man velge..? Noen råd å komme med?? Og hipp hurra for Siebaeo som fødte i går! Drømte at jeg fikk en datter til, med Lillesøster allerede i sykesengen.. Snakk om at det går fort i svingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. juli 2013 #4860 Del Skrevet 27. juli 2013 Jeg ville valgt Jessheim laaaaang foran Eidsvoll! Litt mer sentralt, større tilbud ift senteret og sånt. Jeg syes Jessheim er kjempefint og kunne glatt bodd der. Kommer forresten et hus til salgs i nabolaget vårt nå, men kanskje for høy prisklasse - har ikke sett annonsen enda, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå