Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Hehe, kanskje det var derfor hun synes det var spennende ja :laugh: Morsomt at hun virker interessert uansett da, det er jo positivt. Lurer på om jenter er litt mer interessert i babyer generelt sett, for Tassen har ikke synes noe av det var særlig spennende å lese om. Vi leste gjennom "I magen bor en baby" èn gang og det holdt. Men merker at han skjønner han skal være roligere og kose på babyen til en venninne som vi treffer innimellom. Uansett blir det nok en stor omveltning for store og små, så er jo ikke så rart om de reagerer når babyene først kommer.

Skal ringe svigermor nå og si at det ikke er noe poeng at hun kommer og overnatter etterpå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det håper jeg også :) Spørs om ikke jeg skal få med mannen på litt sengekos i kveld, så kanskje det hjelper litt.. Det hadde vært litt ubehagelig hvis svigermor ligger på sofaen i rommet ved siden av.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for en dag. I tillegg til at jeg har vært litt ekstra... kremt... emosjonell og hormonell i dag, så kom Tassen hjem fra bhagen og hyyyyylte for hele Norge nesten helt fra han kom hjem rundt 16 til han la seg nærmere 20. Absolutt alt er galt og på toppen av trass, så er det jo verdens undergang om feil bil faller i gulvet. Til slutt satt jeg og gråt også, fordi han ville sitte på fanget og hyle inn i øret mitt, og jeg fikk bare nok. Han synes det var trist at jeg gråt, gråt litt til, og så begynte å tørke tårene mine :hjertesmil:

Nå er det straks dusj, :sengekos: og natta før jeg antar at jeg får en natt med regelmessige kynnere/rier en stund før de dabber av igjen. Takk for kvinneguiden hvor man får utløp for den ene og andre følelsen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, kjedelig med en sånn dag hvor alt føles tungt og alt er galt. Krysser fingrene for at noe skjer i natt etter sengekos da :)

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting spennende har skjedd etter sengekos.. Nå blir det Glee på Netflix og forhåpentligvis litt søvn etter det, i morgen har jeg planer om å se jenteprogrammene mine og pusle litt hjemme. Og ringe morfaren min fordi han har bursdag :) Håper Tassen (og jeg) er begge i bedre humør i morgen så vi kan kose oss litt etter barnehagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet masse i natt igjen av kynnere/rier. Men de gir seg etterhvert og er ikke regelmessige etter en stund. Hipp hurra. Nå har jeg fått overtidskontroll i morgen, men sykehuset var visst veldig skeptiske til hvorfor jeg skulle inn før 7 dager over termin. Min jordmor vil gjerne at jeg skal på kontroll pga lite liv i starten av uken+vektoppgang+høyt blodtrykk. Kjenner mer liv nå da og det er jo ikke jeg som bestemmer når jeg skal på overtidskontroll, så håper de ikke bitcher om det i morgen. I tillegg synes jordmor at det ikke er bra at jeg våkner såpass mye av kynnerne, at de er regelmessige ofte og kraftige uten å gå over til ekte rier.

I natt kom Tassen tassende inn på rommet vårt i 1:30 tiden. Jeg hadde fortsatt ikke sovnet, så jeg lot han bare ligge i sengen vår. Han sovnet med én gang og sov til alarmen ringte 6:30, men nå er jeg spent på hvordan natten blir. Han har begynt å tulle sånn på kvelden + våkne endel på natten igjen. Han holder det heldigvis ikke gående i flere timer, det er enten at han våkner og ikke gir seg før mannen legger seg der inne, eller så vil han ikke sove mer når klokken er 4:30. Er ikke så veldig stresset av det mtp at vi må skape nye rutiner når babyen kommer uansett, men jeg liker ikke at han får lite søvn.

Håper fødselen starter i dag/i natt så jeg slipper overtidskontroll.. Hva foregår der egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Pause i baderomsskrubbing*

Skrubber alle skap innvendig, utvendig, oppå, do, badekar, absolutt alt jeg kan komme over. Blir deilig når jeg er ferdig :dusje::veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også ånden over meg her om dagen og vasket alt, skap, kjøleskap, hele sulamitten. Hadde håpet det betydde at fødselen var nærstående, men nei. Ikke hos meg. Så heldig er ikke jeg. Men, har mer tro på at det faktisk er et tegn når det kommer til deg. Blir spennende på overtidskontrollen. Er den i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingenting som skjer, så får se om det skjer noe i løept av natten. Får håpe all vaskingen jager henne ut ;) Men har ikke tro på det når det gjelder meg heller Pyntestøv.

Ja, overtidskontroll i morgen tidlig. Men sykehuset var skeptiske til å ta meg inn før 1 uke over termin, selv om jordmor overbeviste de. Så vi får se hva som skjer. Såvidt jeg har lest meg opp til, så tar de CTG, underlivsundersøkelse, urinprøve, blodtrykk og UL for å sjekke fostervann og blodstrømming gjennom navnestrengen (?. Stemmer det? :klo: Jeg blir forhåpentligvis strippet enda en gang, men det hadde jo ingenting for seg nå på tirsdag.

Jordmoren som gjorde det da og undersøkte meg sa jo at hun regnet med jeg ville gå i fødsel innen nå og hun tok jo feil.

Selv om jeg har hatt en grei dag i dag, så er humøret litt på bånn og jeg blir fort lei alt og alle. Jeg er ikke mange dagene over, så jeg har vel egentlig ikke lov å klage enda, men når jeg har vært såpass lenge sykmeldt og har "falske rier" hele tiden, så blir man til slutt gal av å vente. Noen ganger har jeg bare lyst å gråte fordi jeg synes så synd på meg selv, andre ganger er jeg mer forbanna over at ingenting skjer. Mens noen ganger så er det helt ok fordi jeg setter pris på denne tiden. Sistnevnte er ikke like ofte om dagen må jeg innrømme.

Koselig du er innom og leser Pusla :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det var det vi gjorde på overtidskontrollen. :jepp: Usikker på om jeg først var der vi hadde den vanlige ULn og så gikk opp til jm :klo: (siden jeg har jm på sykehuset) , for så vidt jeg husker var det jm som sjekket modning.. Så det kan hende det ikke er det på vanlig overtidskontroll? :vetikke:

Skjønner at du blir kokos av å vente! :klem:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en gang hatt falske rier eller andre tegn på fødsel og jeg er vanvittig utålmodig og sliten. Ventetid er vanskelig.

Du blir sikkert strippet på nytt og kanskje det vil hjelpe med en runde i senga på kvelden? Du må jo være veeeeldig moden nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet (av erfaring) at det ikke hjelper det grann at jeg sier dette: ;) Men jeg tror det beste man kan gjøre er å prøve å "glemme" hele ventinga.. Prøve å tenke så lite på det som mulig.

Jeg vet ikke om det har noe å si, men stresshormoner kan sette på bremsen tror jeg. Så klart lett å si nå, jeg kommer nok til å være akkurat like utålmodig selv! Men jeg har jo litt efaring med å vente.. 15 dager er TORTUR! :daane: Og veldig skjelden. Så det tror jeg nok ingen av dere vil oppleve :) Plutselig er det i gang, og så er de her! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig at det ikke har skjedd noe enda :( Skjønner godt at du bare vil ha fødselen overstått, og prinsessa ute i verden :rodmer: Kollegaen min, som hadde termin i går, er veldig utålmodig hun også. Hun var innom jobben i går, og skravlet litt. Jeg vet altfor godt at det ikke er lett å slappe av og nyte stillheten. Men etter at babyen var født skulle jeg gjerne puttet han inn igjen for et par timer ;) For det blir hektisk :ler: Men ventetiden er slitsom altså! Og jeg fikk så mye spørsmål, som jeg holdt på å bli gal av. Det er jo velmenende, men jeg ble ekstra sliten av det...

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siste helga før igangsetting hadde jeg nettforbud og ingen fikk ringe eller sende sms.. ;) Man har liksom nok med å vente selv! (sier jeg inni tråden til Dine :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...